[IS250 II] swap/turbo? |
[IS250 II] swap/turbo? |
Tue, 23 Jan 2018 - 11:09
Post
#21
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
Wyliczenia są bardzo dobre i jasno z nich wynika która konfiguracja będzie najkorzystniejsza.
Przeglądałem te dyfry na Allegro i faktycznie wyglądają podobnie. Jeśli obudowa jest ta sama to powinno udać się podmienić talerz i atak pod wkład LSD z GT86. Ludzie upgradeuja Torsena na płytkę ponieważ przynosi to rezultaty na torze ale niekoniecznie na ulicy. Torsen jest bezobsługowy i przyjazny w użytkowaniu na codzien. I to toyota, nic nie wyje ani nie jęczy a dyfer z Supry/SC przenosi bez problemu po 1000nm Co do reszty Twojej wypowiedzi. Myśle ze jesteś mocnym optymistą i nie budowałeś wcześniej projektu do jazdy na codzien wątpię ze jakkolwiek uzasadnione ekonomicznie jest przebudowywanie IS220. Odrestaurowany SC napewno będzie bardziej porządany w odsprzedaży i unikalny, obejdziesz się bez swapu silnika a z paroma modami będzie to już fajnie jeździło. Napewno dużo fajniej od ISa Są pewne problemy w jeździe projektami na codzien. 1. Koszty części, bo najczęściej wszystko co jest zmieniane lub się psuje to rzeczy niestandardowe bądź tuningowe sporo droższe od eksploatacji w seryjnym aucie. 2. Psują się customowe rozwiązania, tak jak w punkcie pierwszym nie tanie i nie tak łatwo dostępne. 3. Żeby dojść do stabilnego stanu użytkowania, gdzie wyeliminujesz wszystkie niedoróbki i błędy trzeba poświecić bardzo dużo czasu i zrobionych kilometrów. Najczęściej z powodu tych trzech punktów musisz jeździć czymś innym gdy czekasz na części/podwykonawcę. Możesz mieć budżet ktory Cie nie ogranicza i pełno czasu, ale tego nie przeskoczysz. Zostaw sobie Acure i w wolnym czasie zrób SC, napewno nie pożałujesz. -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 23 Jan 2018 - 11:09
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 23 Jan 2018 - 13:34
Post
#22
|
|
User Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Wrocław |
Dziękuję za cenne uwagi, argumenty są czytelne. Zdaję sobie sprawę z konieczności posiadania drugiego rezerwowego auta gdy projekt w toku. Jest mazda, w której wszystko działa i nie chce się psuć. Wprawdzie to już wiekowe auto i poobijane ale może być nadal jako rezerwowe. Później oddam komuś.
Myśle ze jesteś mocnym optymistą i nie budowałeś wcześniej projektu do jazdy na codzien wątpię ze jakkolwiek uzasadnione ekonomicznie jest przebudowywanie IS220. Odrestaurowany SC napewno będzie bardziej porządany w odsprzedaży i unikalny, obejdziesz się bez swapu silnika a z paroma modami będzie to już fajnie jeździło. Napewno dużo fajniej od ISa Tak, jestem optymistą . Gdybym teraz zakładał, że projekt mnie wyniesie dwa razy tyle, na pewno bym sobie odpuścił a nie lubię sobie odpuszczać Rzeczywiście, nie budowałem jeszcze takiego projektu. Nie mam jednak większych obaw. Jak widzisz temat dogłębnie analizuję, bez nieprzemyślanych decyzji i hurraoptymizmu. Pewne doświadczenie w grzebaniu i mniejszych przeróbkach już mam. Mam też na miejscu wsparcie techniczne ze strony znajomych z dużą wiedzą i dostęp do ich parku maszynowego. Argument ekonomiczny przemawiający za przebudowaniem ISa to nie jego cena odsprzedaży, czy "porządalność" a wykluczenie drugiej, kosztownej opcji, czyli SC400 wymagający worka pieniędzy, których jednak nie będę miał zbyt szybko, a spora ich część jeździ w postaci Acury. Gdy ją sprzedam to kasa musiałaby pójść na drugi użytkowy samochód do jazdy na codzień i projekt SC400 utknąłby nierobiony w czeluściach czasoprzestrzeni . Istotnym przeciw argumentem ekonomicznym jest też utrzymanie dwóch samochodów. Gdyby jeszcze z tego użytkowego korzystali inni domownicy, ale takich teraz nie ma. Od razu uprzedzam - utrzymanie mazdy niedługo się skończy. Pomijając wszystko, też uważam, że zrobiony SC będzie się lepiej prowadził i ma swój klimat, którego IS nigdy nie będzie miał. Z drugiej strony byłbym pionierem ISa z wiekowym 1UZ na kompresorze nigdzie nie widziałem. Fajny sleeper ze znaczkiem "d" jak diesel |
|
|
Tue, 23 Jan 2018 - 19:49
Post
#23
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów |
Panowie czytam ten temat i fajne rzeczy widze. mam gs460, któremu mocno przeszkadza otwarty dyfer na mokrym.
Patrze na foty dyfrów 460 i 450h, wygladaja bardzo podobnie lub tak samo. Carinus pisze, że do 220d wrzucił dyfer z 450h. ten z 220d na fotkach wyglada jak 450 i 460-ma dlugie ramiona. GT i brz ramion ma krótkie, ktoś ma wiedzę jak bedzie z podmiana wkładu? Rozumiem, że kazde brz i gt86 ma torsena? Taka kase można przymrozić, nawet gdy by mi sie przeszczep miał nie udać. -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
Tue, 23 Jan 2018 - 19:57
Post
#24
|
|
User Dołączył: Tue, 08 February 2005 Skąd: lubuskie/Belgia |
BeeMIX-jeszcze nie przerzucałem silnika
yaaro-musimy sie kiedyś spiknąć i pogadać o szczegółach.Pisząc o wózku miałem na myśli wózek od 250-ki benzyna,tam mocowanie dyfra i same łapy są niestety inne,ale zamienne ze starymi dyframi z I gen.Do diesla można założyć dyfer od IS350,GS450.Ja moge pozwolić sobie na przestoje samochodu,mam kilka aut zastępczych,co prawda terenowych ale da się wygodnie jeździć.Stary IS ma już dosyć,jest po rolce,sporo przeszedł i nie widzę sensu dalszej reanimacji.Klekot do mnie nie przemawia,jedynie w terenowych sie spraedza ale to poczciwe diesle na pompie rotacyjnej. W piątek wracam do domu i zrobię dokładniejsze przymiarki długości całego zestawu 1G+skrzynia.Podpora skrzyni jest identyczna w dieslu i IS 200,same skrzynie też porównywalne,problemem będzie tylko przesunięcie łap silnika i sprawdzenie czy chłodnica nie bedzie zbyt blisko silnika.Nie zależy mi na bajerach w samochodzie,wystarczy tylko ABS,ma jechać i hamować.Mała pojemność,małe opłaty,możliwa praca na LPG i w moim przypadku jedyne paliwo na którym mogę pompować 0,7Bara bez cofania zapłonu i odprężania silnika,prosta konstrukcja dająca się serwisować w swoim garażu i części za mała kase.Turbina juz 6-ty rok pracuje bezproblemowo,spalanie śmieszne 10-12l LPG,w moich warunkach nie widzę lepszego rozwiązania posiadania wygodnego i cichego(w miarę) nadwozia ze żwawym silnikiem. Na pierwszy ogień pójdzie diesel,wywalenie silnika i przymiarka nowego zestawu.Kupię jeszcze sam słupek 1G do dalszych modyfikacji a na razie skręcę słupek z zapasową skrzynią i przystosuję łapy,wał,wydech do montażu nowego zestawu.Gdy bedzie wszystko gotowe zacznę demontować starego IS-a i wtedy zacznie sie prwdziwa droga przez mękę.Musze zrobić to sam bo tylko wtedy będę wiedział jak wszystko jest ze sobą powiązane i gdzie ewentualnie szukać rozwiązania problemu.Zaplecze techniczne mam wystarczające do wykonania całości przeszczepu.Jedynie muszę zlecić wyważenie wału. Porszak popatrz sobie na katalog,masz identyczny wielkością dyfer,trzeba sprawdzić zgodność z półosiami i wyprowadzeniem na kardan. katalog -------------------- Lexus IS 200 SportCross Turbo (sold) , RX400h , IS220d , Yaris TS II(sold)
|
|
|
Tue, 23 Jan 2018 - 20:24
Post
#25
|
|
User Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Wrocław |
carinus, chętnie Cię poznam i pogadamy o sprawie. Fajnie, że możesz coś wnieść do tematu, w którym nikt w PL jeszcze nie przetarł drogi (swap IS 2gen.). Pionierzy mają z reguły pod górkę i muszą się zmierzyć z krytyką.....oby zawsze była konstruktywna . Zatem życzmy sobie powodzenia . Ciekaw jestem jaką moc wypluł Ci silnik z tą turbiną i czym to miałeś wysterowane w 1 gen. Doładowanie wydaje się całkiem odważne, jak na nieodprężony silnik. Skoro już szósty rok bezawaryjnie Ci służy mimo, że to custom setup, to wypada pogratulować, znak, że zrobione dobrze.
|
|
|
Tue, 23 Jan 2018 - 20:35
Post
#26
|
|
User Dołączył: Tue, 08 February 2005 Skąd: lubuskie/Belgia |
Po montażu na doładowaniu 0,4Bara miałem 210KM i 320Nm,teraz ładuję 0,7 i strach tym przyspieszać na mokrym bez włączonej trakcji.Wszystkim zarządza DET3.Jak dla mnie wystarczajaco mocny zestaw żeby powalczyć na autostradzie nawet z mocnymi dieslami.Wymieńmy się nr telefonu,trzeba obgadać spotkanie.
-------------------- Lexus IS 200 SportCross Turbo (sold) , RX400h , IS220d , Yaris TS II(sold)
|
|
|
Tue, 23 Jan 2018 - 20:40
Post
#27
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
Panowie czytam ten temat i fajne rzeczy widze. mam gs460, któremu mocno przeszkadza otwarty dyfer na mokrym. Patrze na foty dyfrów 460 i 450h, wygladaja bardzo podobnie lub tak samo. Carinus pisze, że do 220d wrzucił dyfer z 450h. ten z 220d na fotkach wyglada jak 450 i 460-ma dlugie ramiona. GT i brz ramion ma krótkie, ktoś ma wiedzę jak bedzie z podmiana wkładu? Rozumiem, że kazde brz i gt86 ma torsena? Taka kase można przymrozić, nawet gdy by mi sie przeszczep miał nie udać. Patrząc po katalogu jestem przekonany że wkład LSD z Supry Mk.4 pasował by u Ciebie bez problemu. Nie dam sobie uciąć ręki, ale mechanizm różnicowy ma ten sam nr czesci co w dyfrach w których takie LSD pasuje. -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Tue, 23 Jan 2018 - 20:43
Post
#28
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów |
Dzieki, w sumie kiedys tak grzebałem w oplu(choć bardziej na podstawie serwisówki), a teraz zaponiałem o tym epc toyoty.
btw, czy do toyoty istnieje jakas instrukcja serwisowa gdzie sa dane tech, instr montazu itd? Patrząc po katalogu jestem przekonany że wkład LSD z Supry Mk.4 pasował by u Ciebie bez problemu. Nie dam sobie uciąć ręki, ale mechanizm różnicowy ma ten sam nr czesci co w dyfrach w których takie LSD pasuje. Tylko, nie bedzie tak łatwo dostepny(lub bardziej w tak przystepnej cenie) i swiezy jak z gt/brz, ale dzieki za namiar. Jednocześnie to co piszesz sugeruje, ze raczej nie dopasuje gt/brz do mnie. poklikam pozniej numerki czesci. -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
Tue, 23 Jan 2018 - 23:22
Post
#29
|
|
User Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Wrocław |
|
|
|
Tue, 23 Jan 2018 - 23:39
Post
#30
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
Dzieki, w sumie kiedys tak grzebałem w oplu(choć bardziej na podstawie serwisówki), a teraz zaponiałem o tym epc toyoty. btw, czy do toyoty istnieje jakas instrukcja serwisowa gdzie sa dane tech, instr montazu itd? Tylko, nie bedzie tak łatwo dostepny(lub bardziej w tak przystepnej cenie) i swiezy jak z gt/brz, ale dzieki za namiar. Jednocześnie to co piszesz sugeruje, ze raczej nie dopasuje gt/brz do mnie. poklikam pozniej numerki czesci. Rozgryzłem już o co chodzi. IS250 ma ten mały słaby dyfer co IS300 oraz GT86. IS220 ma już większy dyfer z talerzem 200mm co u Ciebie, w Suprze mk.4, IS-Fie etc. Także wrzucając dyfer z GT86 zrobił byś tak naprawdę downgrade oraz napewno nie pasował by bolt-on. Twoje auto ma VDIM które symuluje e-LSD -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Thu, 25 Jan 2018 - 20:35
Post
#31
|
|
User Dołączył: Tue, 08 February 2005 Skąd: lubuskie/Belgia |
Mam jeszcze niepewność że nawet dyfer 3,26 zabije odczucie działania momentu.Obecnie diesel generuje 405Nm i powiem szczerze ze jest nędza.Stary IS dysponuje momentem ok.360Nm i przy dyfrze 3,9 to istny przecinak,nieporównywalnie lepiej sie zbiera na każdym biegu.Może warto pomyśleć nad wstawieniem tego dyfra z nyski,ratio 3,6 ze szperą płytkową?To będzie chyba dobry kompromis.
-------------------- Lexus IS 200 SportCross Turbo (sold) , RX400h , IS220d , Yaris TS II(sold)
|
|
|
Thu, 25 Jan 2018 - 21:44
Post
#32
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów |
Rozgryzłem już o co chodzi. IS250 ma ten mały słaby dyfer co IS300 oraz GT86. IS220 ma już większy dyfer z talerzem 200mm co u Ciebie, w Suprze mk.4, IS-Fie etc. Także wrzucając dyfer z GT86 zrobił byś tak naprawdę downgrade oraz napewno nie pasował by bolt-on. Twoje auto ma VDIM które symuluje e-LSD nie jestem pewien czy ma VDIM, nie chce mi się teraz patrzeć w papiery. na suchym takie e-LSD moze nawet działa, na mokrym juz przymyka przepustnice, a jak wyłacze elektornike na mokrym to mieli jedno koło i frajdy brak Dzieki -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
Tue, 30 Jan 2018 - 09:12
Post
#33
|
|
User Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Wrocław |
Pisząc o wózku miałem na myśli wózek od 250-ki benzyna,tam mocowanie dyfra i same łapy są niestety inne,ale zamienne ze starymi dyframi z I gen. Rzeczywiście jest tak jak piszesz . Poniżej garść cennych informacji https://www.clublexus.com/forums/is-2nd-gen...n-my-is250.html https://www.clublexus.com/gallery/data/500/Differential.PNG |
|
|
Thu, 01 Feb 2018 - 20:30
Post
#34
|
|
User Dołączył: Tue, 08 February 2005 Skąd: lubuskie/Belgia |
Robiłem zgrubne pomiary długości zestawu silnik-skrzynia od benzyniaka i wychodzi że jest prawie 10cm dłuższy od diesla.Na szczęście jest trochę miejsca miedzy starym silnikiem diesla a wentylatorami,a może uda się cofnąć nieco mocowanie skrzyni.Skrzynia jest mocowana identycznym elementem jak w starym IS-ie.
-------------------- Lexus IS 200 SportCross Turbo (sold) , RX400h , IS220d , Yaris TS II(sold)
|
|
|
Thu, 03 May 2018 - 21:32
Post
#35
|
|
User Dołączył: Tue, 08 February 2005 Skąd: lubuskie/Belgia |
Zaczynam akcję wymiany silnika.Na pierwszy ogień idzie rozbiórka diesla.Mam największe obawy że nastąpi kolizja miski olejowej z pzekładnią kierowniczą.
Doradzicie jaki tłumik zamontować żeby nie dławić turbiny,ale też nadal jechać w miarę komfortowej ciszy. -------------------- Lexus IS 200 SportCross Turbo (sold) , RX400h , IS220d , Yaris TS II(sold)
|
|
|
Sun, 13 May 2018 - 12:24
Post
#36
|
|
User Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Wrocław |
carinus, niestety, albo na szczęście u mnie się pozmieniało i już nie idę w stronę IS 2gen V8, tak więc nie powymieniamy się kolejnymi doświadczeniami w temacie IS. Zostaję przy Lexusie SC400. Kupiłem drugiego zdrowego za niewielkie pieniądze, a ze swojego zdekompletowanego SC wytargam silnik, nad którym spokojnie będę sobie pracował na stojaku. Skrzynia, sprzęgło, kompresor, kolektory, wtryski, wstępnie wiązka - te prace nie będą generowały przestojów, bo sprawny SC jeździ, a później szybka podmianka silników. Na budę z SC mam kupca. Koszt jego zakupu zwróci się, a 1UZ zostanie za free. To było chyba najlepsze wyjście dla mnie
|
|
|
Mon, 14 May 2018 - 13:03
Post
#37
|
|
User Dołączył: Tue, 08 February 2005 Skąd: lubuskie/Belgia |
Fajnie że masz sporo roboty mniej,powodzenia w pracach.To chyba pociagnę temat w pojedynkę.Jestem już umówiony z magikiem poleconym przez BeeMix-a,zrobi połączenia elektryczne obu systemów silnik-buda i chyba od razu wyspawa nowy wydech.Wczoraj zrobiłem chyba ostatnią trasę na tym silniku,bo po tym jak zrobił zadymę przez całe Gniezno,dopalając sadze w katach,mam tego dość.
-------------------- Lexus IS 200 SportCross Turbo (sold) , RX400h , IS220d , Yaris TS II(sold)
|
|
|
Thu, 24 May 2018 - 10:14
Post
#38
|
|
User Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Wrocław |
Rozgryzłem już o co chodzi. IS250 ma ten mały słaby dyfer co IS300 oraz GT86. IS220 ma już większy dyfer z talerzem 200mm co u Ciebie, w Suprze mk.4, IS-Fie etc. Także wrzucając dyfer z GT86 zrobił byś tak naprawdę downgrade oraz napewno nie pasował by bolt-on. Twoje auto ma VDIM które symuluje e-LSD BeeMiX, czy masz możliwość sprawdzenia w oparciu o nr OEM czy talerz z atakiem od IS220d będą pasowały do dyfra od SC400 ? Chciałbym mieć 100% pewność. Gdyby potwierdziło się to, co piszesz i Supra MK4 oraz IS220 były zgodne w kwestii średnic i rozstawu śrub to mógłbym zmienić przełożenie w swoim SC do skrzyni BMW. Katalogi online, do których dotarłem nie obejmują rynku europejskiego, więc nr OEM dla dyfra IS220d nie ustalę. Będę wdzięczny za pomoc |
|
|
Fri, 25 May 2018 - 15:30
Post
#39
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
Nie dam Ci takiej pewności Trzeba kupić i sprawdzić Chyba za 200 pln widzialem na allegro
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Fri, 25 May 2018 - 16:34
Post
#40
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów |
Z tego katalogu korzystasz http://www.japan-parts.eu/lexus/eu/2007/gs...0_009_413W/body ?
w tym eu sa, chyba, ze z innych to podinkuj jesli mozesz, ciekaw jestem. Czy sa w sieci jakies instrukcje serwisowe, a moze ktoś chcialby sie podzielic czyms co ma? potrzebuje do GS 460 -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 18:38 |