KIA Stinger 2.0T |
KIA Stinger 2.0T |
Thu, 09 Nov 2017 - 10:20
Post
#141
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 11 June 2006 Skąd: LU |
Moze w ogole stworzyc podforum KIA? w koncu to takie zjawiskowe produkty, niektorzy uzytkownicy nawet nie kryja ze biora dole od importera i zajmuja sie reklama na forach.
|
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 09 Nov 2017 - 10:20
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 09 Nov 2017 - 10:59
Post
#142
|
|
Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa |
Chyba największy dysonans opinii wynika z tego, że do końca Stinger nie jest żywcem skopiowaną konkurencją dla innego segmentu.
Czy jest od odpowiednikiem Passata? Nie. C klasy? Nie. E klasy, clsa, superba, a7? Nie. Ciężko doszukiwać się moim zdaniem bezpośredniej konkurencji. Dla mnie stinger wygląda trochę jak maserati ghibli (przy czym samo ghibli to jest maserati dla ubogich), ale z tych 2 stinger wygląda dla mnie lepiej. I tak jak a7, clsy i panamery są dla mnie strasznie brzydkie (w oderwaniu od segmentu) to stinger wygląda ładnie i to może być jeden z głównych powodów do zakupu tego auta. Czy stinger jest najlepszy w swojej klasie? A w jakiej jest klasie? W jakiej by nie był zawsze znajdzie się lepszy mercedes Tylko, że za merca trzeba odpowiednio zapłacić. Znaczek na spodniach a znaczek na masce to 2 różne rzeczy, w samochodach dużo mniej "przepłaca się za znaczek", choć w jakimś stopniu tak jest. Czy Kia jest premium, zdecydowanie jeszcze nie? Czy będzie? Niewykluczone. Wystarczy spojrzeć na Volvo z ich Polestar 1, który ma mieć 600 koni i 1000Nm, który ma konkurować z S klasą coupe i Lexusem LC... |
|
|
Thu, 09 Nov 2017 - 11:00
Post
#143
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 June 2005 Skąd: Rzeszów |
Co nie zmienia faktu, że Dacia Stinger to bardzo ciekawy wóz, ma interesująco prowadzony marketing, nawet na tym forum nagle, jak z kapelusza, znajduje się człowiek, który żonie kupił wersję 3,3, a diler dał mu trzy dni wersję 2,0, żeby sobie pojeździł, a potem wersję 3,3, żeby się upewnił. Inny użytkownik tydzień jeździ Stingerem po torze wyścigowym - i już sobie zamówił A normalni ludzie mają w ogóle problem, by znaleźć takiego Stingera u dilera do jazd testowych (patrz pierwsza strona wątku). Jasne, "a na taśmach słychać strzały" Spytaj może dziennikarzy motoryzacyjnych czy piszą o testowanych autach wszystko co faktycznie chcieliby napisać. Czy może jest zasada, że się zbytnio nie krytykuje aut, bo później jest problem dostać testówkę. A bez niej będzie ch&j a nie poczytny test. Taki marketing Cię nie boli? Jesteś inteligentny, więc bierz poprawkę na peany ludzi z Kia. Tym bardziej, że nie kryją swoich związków z tą marką. Hexx też nie jest na forum świeżakiem i faktycznie ma potrzebę udowodnienia, że to co kupił jest wspaniałe. Ale tu też wystarczy zastosować korektę. Czy każda dyskusję trzeba sprowadzać do wojny koniobijców z hejterami? Mam wrażenie, że jest tu sporo osób o zrównoważonej psychice i można kulturalnie powymieniać się swoimi spostrzeżeniami i szukać obiektywnej oceny samochodu. w tym rzeczonym prestiżu też chodzi chyba o możliwość personalizacji auta - KIA daje do wyboru 8 lakierów, dwa kolory taicerki i opcjonalny szklany dach i nic więcej zrobić nie możesz. bez pytanie obdarowuje wszystkimi systemami i wodotryskami dając przy okazji dla wielu nieakceptowalną cenę za markę. jedni się tym pasjonują, że mają wszystko a drudzy nie, życie niemcy / włosi / szwedzi dają alternatywę - weź sobie dowolny motor, dowolny dodatek i zapłać na tyle na ile masz w portfelu - zupełnie inna polityka. stinger jest spoko i ma kilka zalet, zobaczymy ile tego wyjedzie z salonów i po tym ocenimy czy to sukces czy kolejna wtopa na europejskim rynku. gucior, z tego co kojarzę, to chyba miałeś do czynienia z zakupem ciut droższych samochodów. Więc wiesz ile ta indywidualizacja aut marek premium kosztuje. Co nie zmienia faktu, że masz rację - da się te samochody dopieścić drogimi, a czasami nawet ekskluzywnymi, dodatkami. Tylko to jest własnie spełnianie zachcianek i akceptowanie wielkich wydatków na starcie i potężnej utraty wartości na końcu obcowania z takim samochodem. Jeśli kogoś stać, to bardzo się cieszę i nigdy nie skrytykuję tej osoby, że nie kupiła Kii czy innej Dacii. Ale jak ktoś próbuje udowodnić, że można kupić podobne do Stingera auto u "świętej trójcy" nie dokładając zbyt wiele, to sorry. No i po co mi świadomość, że mogę doposażyć auto np. w skóry z merynosów, skoro i tak kupuję podstawowy model, bo ten z merynosami i innymi extrasami dźwiga cenę o 70%? Dla jasności, nie mam nic do ludzi kupujących "znaczki". Nie robią tego za moje pieniądze, więc życzę wszystkiego najlepszego. Gorzej kiedy próbują mi wmówić, że ten znaczek czyni auto lepszym. Moze w ogole stworzyc podforum KIA? w koncu to takie zjawiskowe produkty, niektorzy uzytkownicy nawet nie kryja ze biora dole od importera i zajmuja sie reklama na forach. A może ochłoń trochę albo idź pobiegać skoro energia Cię rozpiera. Jeśli piszą, że są z obozu Kia, to w czym masz problem??? Nie umiesz pomyśleć? |
|
|
Thu, 09 Nov 2017 - 11:55
Post
#144
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie |
Chyba największy dysonans opinii wynika z tego, że do końca Stinger nie jest żywcem skopiowaną konkurencją dla innego segmentu. Dlaczego ciężko się doszukać? Insignia 2,0/260KM 4x4, Mondeo 2,0/240KM 4x4, Passat w wersji Arteon 2,0/280KM 4x4 - wymiarami wszystko podobne - długość 4,8-4,9 metra, rozstaw osi 2,8-2,9, szerokość 1,8-1,9 metra. Arteon, Mondeo, czy Insignia też miały bardzo agresywne, sportowe sylwetki w dniu swojej premiery. Moce zbliżone 240-280KM, napęd 4x4. To wszystko marka popularna. Różnice w prowadzeniu, czy osiągach są iluzoryczne, bo dopóki nie zestawisz tych wszystkich aut na torze, z prawdziwymi kierowcami wyścigowymi, w prawdziwej rywalizacji, to tak naprawdę nie znasz potencjału auta. Czy jest od odpowiednikiem Passata? Nie. C klasy? Nie. E klasy, clsa, superba, a7? Nie. Ciężko doszukiwać się moim zdaniem bezpośredniej konkurencji. Póki co, Stinger jest nowością, dlatego ma tak wyśrubowane ceny. Za rok wersję 2,0T kupisz za 130-150 tysięcy (i to będzie dobra cena za to auto, a nie 200 tysięcy, gdzie bez łaski kupuje się mocne Audi A4 252KM). -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Thu, 09 Nov 2017 - 11:57
Post
#145
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Czy każda dyskusję trzeba sprowadzać do wojny koniobijców z hejterami? Mam wrażenie, że jest tu sporo osób o zrównoważonej psychice i można kulturalnie powymieniać się swoimi spostrzeżeniami i szukać obiektywnej oceny samochodu. Samo sedno. Moim subiektywnym zdaniem nawet taki hexx nie jest wcale niekulturalny - czasem ironizuje ale raczej w odpowiedzi na posty o podobnym lub bardziej brutalnym ataku w jego stronę. To nie On próbuje na siłę udowodnić swoje racje (ma jakieś argumenty - a racja to też niestety pojęcie względne "ratio - rozum" - każdy ma swój) tylko inni próbują na siłę udowodnić, że on jej nie ma. Przestańcie a i on przestanie - tak sądzę Wg tego co mówi - racji ma SPORO. To, że tego nie akceptujemy to kwestia indywidualna. Jego wybór KIA wziął się z pewnych przesłanek i faktów a także - CO ISTOTNE - przekonań. Wszyscy mamy inne przekonania, dlatego niektórzy potrafią kupić KIA Stinger (nie mają napałów na znaczek Audi itd.), zaś inni potrafią zapłacić za znaczek BMW w 5 GT czy o zgrozo 2 Gran Tourer lub znaczek Audi w budzie A2. A ja rzygam jak widzę te auta. Szanujmy się nawzajem. Ja osobiście nie kupię Kia, wolę 2-letnie G30 czy A6. Moje prawo, moje przekonania. Szanuję zaś wybór Klientów KIA (w tym hexxa) - mają swoje przekonania - ba, trafiają do mnie. Nie rozumiem dlaczego mając odmienne zdanie mam ich uświadamiać, że dokonali złego wyboru. Jeżeli uznali, że w danej cenie przy ich założeniach auto spełnia wymagania i wypada lepiej na tle konkurencji - to dlaczego nie? |
|
|
Thu, 09 Nov 2017 - 12:16
Post
#146
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
CYTAT Dla mnie stinger wygląda trochę jak maserati mam podobne odczucia -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Thu, 09 Nov 2017 - 12:18
Post
#147
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa |
Joker, ale tu większość wcale nie próbuje przekonywać hexxa, że źle zrobił, bo wybrał tę markę, a nie coś innego. Hexx wszystko co pisze przedstawia jako prawdę objawioną, a często pisze zwykłe pierdolety (vide a4 i a5).
Te brutalne ataki jak to nazywasz w jego stronę, to raczej odpowiedź na jego zaczepki. Zauważ, że dopóki nie powrócił na forum, to ten temat nie był taki gorący. Ludzie wymieniali się uwagami i tyle. Zresztą to nie pierwszy raz kiedy tak, jakiś czas temu był temat insigni i było podobnie. -------------------- ...
|
|
|
Thu, 09 Nov 2017 - 12:27
Post
#148
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Joker, ale tu większość wcale nie próbuje przekonywać hexxa, że źle zrobił, bo wybrał tę markę, a nie coś innego. Hexx wszystko co pisze przedstawia jako prawdę objawioną, a często pisze zwykłe pierdolety (vide a4 i a5). Te brutalne ataki jak to nazywasz w jego stronę, to raczej odpowiedź na jego zaczepki. Zauważ, że dopóki nie powrócił na forum, to ten temat nie był taki gorący. Ludzie wymieniali się uwagami i tyle. Zresztą to nie pierwszy raz kiedy tak, jakiś czas temu był temat insigni i było podobnie. Nieprawda To uczulenie na jego osobę - zaznaczę pierwszy post, za który dostał atak. Dzień dobry... Chwilę mnie nie było i pewnie znowu nie będzie, bo jakiś chochlik (nazwijmy to tak) skasuje mi profil.... Stinger ? Mój (a w zasadzie kupiony dla żony) wjechał.... [zdjęcia] Dlaczego ? Bo NIE MA na rynku nic lepszego pod względem wyposażenia, nic co jest lepiej wykonane, nic co lepiej jedzie, nic co lepiej hamuje... i nic co kosztuje mniej. Klasa Premium ? KIA jest od dawana w klasie premium.. tyle, że nie ma tych modeli na Europę (odsyłam do KIA K900). Jeżeli ktoś nie onanizuje się logiem na masce... a patrzy na produkt, to doceni progres marki i co raz lepsze produkty. PS Nie jestem związany z marką KIA PS2 Nie ma sensu kupować wersji 2.0T ... bo niewiele dopłacając mamy naprawdę dobre i mocne auto Napisał, że nic co kosztuje mniej nie jest tak wyposażne i wykonane - to stwierdziła większość więc tu niczym nie zaskoczył. KIA w klasie premium - opisał klasę premium, pojęcie premium jako znaczek bogatego auta to co innego. Napisał o logo na masce - co właśnie jest istotne - jak ktoś się nie onanizuje to doceni. I tu ma pełną rację Nie będę więcej jego adwokatem, ale to jedyny post na który jakby nie dostał kolejnych ataków to pewnie by taki został Najpierw Ty, później error. w poście 74. Poprzednie jego posty to rzeczowa dyskusja i wymiana argumentów. |
|
|
Thu, 09 Nov 2017 - 12:52
Post
#149
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 September 2010 |
Lekko ich poniosło z ceną. 2.O gtline 175k plus dodatki=190 minus rabat dilera wychodzi ca. 178k.
Za te pieniądze można kupić naprawdę wypasione BMW f30 330i, maksymalnie wyposażonego Suoerba sportline 280KM czy mustanga v8. Trzeba być fanem Kii żeby pakować się w tak niesprawdzoną rynkowo propozycję. -------------------- |
|
|
Thu, 09 Nov 2017 - 13:01
Post
#150
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa |
Joker, ja nikogo nie atakowałem tylko napisałem co wkrótce nastąpi i miałem racje To był jego pierwszy post, więc jakie poprzednie posty?
Inna sprawa, że można mieć na niego uczulenie, pisze jakby zjadł wszystkie rozumy i to co jego jest zawsze naj, a tymczasem często pisze głupoty. -------------------- ...
|
|
|
Thu, 09 Nov 2017 - 13:03
Post
#151
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
|
|
|
Thu, 09 Nov 2017 - 13:06
Post
#152
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
Za te pieniądze można kupić naprawdę wypasione BMW f30 330i, maksymalnie wyposażonego Suoerba sportline 280KM czy mustanga v8. ok, to do analizy: jaka moze byc potencjalna utrata wartosci pojazdu po 2-3-5-10 latach? jakie beda koszty utrzymania samochodu - perspektywa 20-50-100-150kkm ? jakie sa warunki gwarancji? przebieg? okres czasowy? |
|
|
Thu, 09 Nov 2017 - 13:28
Post
#153
|
|
Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 |
Nieprawda To uczulenie na jego osobę - zaznaczę pierwszy post, za który dostał atak. Napisał, że nic co kosztuje mniej nie jest tak wyposażne i wykonane - to stwierdziła większość więc tu niczym nie zaskoczył. KIA w klasie premium - opisał klasę premium, pojęcie premium jako znaczek bogatego auta to co innego. Napisał o logo na masce - co właśnie jest istotne - jak ktoś się nie onanizuje to doceni. I tu ma pełną rację Nie będę więcej jego adwokatem, ale to jedyny post na który jakby nie dostał kolejnych ataków to pewnie by taki został Najpierw Ty, później error. w poście 74. Poprzednie jego posty to rzeczowa dyskusja i wymiana argumentów. Sorry, ale ja jestem bezpośredni. Jak ktoś pisze pierdy o KIA i klasie premium to nazywam rzeczy po imieniu. Najpierw "od dawna w klasie premium" ( ) a potem, że marka podbiera klientów bardziej pospolitym producentom. Żadnej logiki. Aby wyszło na jego. Albo o tym Porsche i VW. Dlaczego ów Pan, nie pociągnął dalej tego wątku? To, że KIA oferuje jakieś tam pojazdy aspirujące do najwyższej klasy na poszczególnych rynkach jest świadomym i rozsądnym krokiem, ale to żaden przypadek tylko celowe działanie. To tak apropos wywołania mnie do tablicy. |
|
|
Thu, 09 Nov 2017 - 13:33
Post
#154
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
ok, to do analizy: jaka moze byc potencjalna utrata wartosci pojazdu po 2-3-5-10 latach? jakie beda koszty utrzymania samochodu - perspektywa 20-50-100-150kkm ? Szukasz wróżbity na forum? -------------------- A110S
|
|
|
Thu, 09 Nov 2017 - 14:16
Post
#155
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie |
CYTAT Dla mnie stinger wygląda trochę jak maserati mam podobne odczucia Chyba wszyscy zgadzamy się w kwestii, że Kia wypuściła fajny samochód. Różnimy się jedynie w kwestii oceny ceny tego auta. Wg mnie jest przesadzona i to mocno. Natomiast jeśli pracownicy KIA mają jakieś programy pracownicze i cena katalogowa ich nie dotyczy, to faktycznie robią dobry interes i będą zadowoleni zarówno z auta, jak i ceny, którą zapłacili. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Thu, 09 Nov 2017 - 14:21
Post
#156
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
Co nie zmienia faktu, że Dacia Stinger to bardzo ciekawy wóz, ma interesująco prowadzony marketing, nawet na tym forum nagle, jak z kapelusza, znajduje się człowiek, który żonie kupił wersję 3,3, a diler dał mu trzy dni wersję 2,0, żeby sobie pojeździł, a potem wersję 3,3, żeby się upewnił. a co w tym widzisz niesamowitego ? dostać auto "na weekend" to naprawdę nic nadzwyczajnego A normalni ludzie mają w ogóle problem, by znaleźć takiego Stingera u dilera do jazd testowych (patrz pierwsza strona wątku). jeżeli jesteś poważnie zainteresowany kupnem, to zapraszam do Lublina.. też dostaniesz auto na weekend |
|
|
Thu, 09 Nov 2017 - 14:46
Post
#157
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
Dlaczego ciężko się doszukać? Insignia 2,0/260KM 4x4, Mondeo 2,0/240KM 4x4, Passat w wersji Arteon 2,0/280KM 4x4 - wymiarami wszystko podobne - długość 4,8-4,9 metra, rozstaw osi 2,8-2,9, szerokość 1,8-1,9 metra. Arteon, Mondeo, czy Insignia też miały bardzo agresywne, sportowe sylwetki w dniu swojej premiery. Moce zbliżone 240-280KM, napęd 4x4. To wszystko marka popularna. no nie do końca Stinger jest od nich niższy .. i nie jest typową limuzyną jak Passat, Superb czy Mondeo wygodnie to siedzą w zasadzie osoby z przodu a samo wsiadanie jest.. trochę uciążliwe (jak dla mnie) z uwagi na to, że jest to niskie auto bagażnik też nie jest "rodzinny" jak w Mondeo, Passat czy Superb nie występuje wersja kombi.. bo i po co ? wersja 4-cylindrowa jest RWD .. a żaden z wymienionych przez Ciebie modeli nie ma tego typu napędu więc ciężko obiektywnie porównywać prowadzenie (choć były inżynier BMW zapewne lipy nie zrobił) wersja 6-cylindrowa tez nie ma typowego 4x4 jak ma skoda czy VW. Stinger ma w zasadzie napęd RWD a przód jest nazwijmy to "wspomaganiem trakcji".. czyli odwrotnie niż VW czy Skoda wersja 6 cylindrowa.. to już zupełnie inna moc .. nie 280KM a 370KM i 510Nm ... więc nie są zbliżone żaden z wymienionych w topowych wersjach nie ma sensownego układu hamulcowego.. bo sam przyznasz, że malowane na czerwono zaciski to nie jest to samo co setup od Brembo w tych markach które wymieniłeś jedynym autem które można postawić na kresce obok Stingera 3.3 jest Insignia OPC subiektywnie... miałem Superba, jeździłem Passatami.. miałem Insignię OPC a z Fordem jestem związany zawodowo.. więc Mondeo trochę znam żaden z nich nie prowadzi się tak precyzyjnie i pewnie jak Stinger najbliżej jest Insignia OPC .. bo dobrze hamuje, dobrze przyspiesza, zawieszenie nie jest złe.. choć ucieka trochę przodem ale i tak najmniej ze wszystkich wspominanych wcześniej można się z tym zgodzić a można i nie.. kwestia subiektywna na pewno Stinger nie prowadzi się aż tak dobrze jak M3 limuzyna pod tym względem (i nie tylko pod tym względem) BMW jest wyraźnie lepsze ... i jest sens dopłacić ponad 150k.. jeżeli kogoś stać |
|
|
Thu, 09 Nov 2017 - 15:16
Post
#158
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
To był jego pierwszy post, więc jakie poprzednie posty? Poprzedzające Twój post, czyli te pomiędzy jego pierwszym a Twoim pierwszym Sorry za skrót myślowy. Inna sprawa, że można mieć na niego uczulenie. No można. Fakt Ja nie mam i dlatego staram się obiektywnie podejść do tego co widzę/czytam. Sorry, ale ja jestem bezpośredni. Szanuję |
|
|
Thu, 09 Nov 2017 - 16:28
Post
#159
|
|
Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 |
Szczególnie Insignia OPC do 100 to ma prawie identyczne przyspieszenie jak Stinger 3.3. Co tam 6,9 czy 4,9 ...
|
|
|
Thu, 09 Nov 2017 - 16:46
Post
#160
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
wiesz, nie chodzi tu tylko o samo przyspieszenie do 100, bo na dobrą sprawę to mało jest to interesujące i moim zdaniem nie oddaje możliwości auta...
lepiej jak już to sprawdzać dynamikę 100-200 czy 100 do 250 ... bo to jest bardziej użyteczne ogólnie chodzi o całokształt auta, to jak się prowadzi, jak hamuje (OPC też ma układ Brembo), jakie ma fotele, jakie ma wyposażenie i jak wygląda i jak by nie patrzeć, to Insignia OPC też jest autem GT ... dynamicznym na drodze i dobrym do dalszych wyjazdów |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 16:39 |