Hot Hatch 1.4 TSI warto brnac? |
Hot Hatch 1.4 TSI warto brnac? |
Wed, 30 Aug 2017 - 17:02
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 04 April 2011 |
Witam serdecznie,
Prosze o opinie na tema Ibizy Cupra 1.4 TSI. Zasnatawiam sie nad kupnme takiego egzemplarza zrobionego w TG - Auto. Obecnie dysponuje 230KM. Obecny wlasciciel zapewnia nie o idealnej wręcz pedanckiej kondycji jednakże nie wiem co myśleć o takiej mocy z tak małej pojemności. Obecny przebieg 84 000km nie chciałbym aby rozleciał się motor przy 100kk. Prosze o opinie. pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 30 Aug 2017 - 17:02
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Wed, 30 Aug 2017 - 17:12
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa |
Jesli to jest przed 2013 czyli przed "nowymi" 1.4 tsi to spore ryzyko...z reszta duzo o tym bylo i w necie ogolnie i tutaj.
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
Wed, 30 Aug 2017 - 20:19
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 04 April 2011 |
No wlasnie przed 2013 czytalem sporo na temat VW czy silnik w seacie to ten sam? Szczerze mowiac chcialem fajna 2.0T ale ta cupra jest w pieknym stanie dodatkowo zmodzona i idzie jak pocisk az nie potrafie uwierzyc ze 1.4 potrafi tak przyspieszac..Mam spory dylmat. Czy opisywane usterki sanieuniknione? Czy mozna jakos im zaradzic np zbajac o dobra eksploatacje motoru?
|
|
|
Wed, 30 Aug 2017 - 20:56
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 13 February 2017 |
A co ma mówić właściciel że złopie olej albo był naprawiany gdzieś bo stukał silnik? Poza tym sprzedaje go w momencie gdy wszelkie usterki wychodzą na jaw. Po przekroczeniu 100 tys może być ciekawie
Golf v GT 170 koni miał ten silnik, bo to pewnie ten sam lub podobny, to jest jednorazówka, a naprawy mega drogie. Proponuje zorientować się w temacie - płynących tłoków, przekroczenie krytycznej temperatury i pękanie, w tym mocniejszym 1,4 tsi jest kompresor i turbo to już w ogóle mieszanka wybuchowa. Rozrząd też jest fajną zabawką do naprawy, napinacz łańcucha itd. Także ja nie polecam. Te jednostki były/są ok jak są nowe a potem to już bywa różnie i drogo i wertowanie forum bo coś stuka. Problem jest taki że np na aukcjach za silniczek z Polo GTI, Cupra 1,4 tsi CAVE 180 koni życzą sobie ok 7 tys zł...także pytanie czy warto ryzykować |
|
|
Thu, 31 Aug 2017 - 11:27
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN |
Krótko i na temat - nie brać.
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
Thu, 31 Aug 2017 - 12:10
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 30 March 2006 |
Jeżdzę 1.4 TSI wersją 160km od 6 lat. Aktualnie mam 120kkm. Przy 40kkm zrobiłem program na ~230km@310NM. Byłem 8 razy na TPTD, zaliczyłem z 20 innych imprez na mniejszych torach. Z silnikiem kompletnie nic się nie dzieje, od wymian do wymiany przepala może z 100ml oleju. Jedynie przy 70kkm wymieniłem kompletny łańcuch rozrządu i cewki profilaktycznie. Olej wymieniam co 10kkm, a świece co 35kkm. Zawsze chłodzę auto po ostrej jeździ, pilnuję by temperatura oleju nie przekraczała 120st, nie pałuję póki temperatura oleju nie osiągnie 85st.
W najbliższym czasie nawet nie myślę o zmianie auta właśnie ze względu na silnik. Mało pali, a jak chce się szybciej pojechać to też jest czym. |
|
|
Thu, 31 Aug 2017 - 20:12
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 September 2010 |
Dużo zależy od rocznika ale mimo wszystko kategoryczne NIE BRAĆ
Jak chcesz coś serio małego jako HH i z VAG to albo klasycznie 1.8T albo 1.8TSI 192KM czyli np. polo GTI i koniecznie ręczna skrzynia -------------------- |
|
|
Thu, 31 Aug 2017 - 21:24
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 |
Absolutnie się tego nie dotykać, chyba że za 50% wartości jak nie rusza Cię zabawa w naprawy.
|
|
|
Thu, 31 Aug 2017 - 22:27
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa |
Będą się nierzadko zdarzać opinie zadowolonych właścicieli, ale pamiętaj też że auto z tym silnikiem jak nakulasz jeszcze ze 20-30 kkm za parę lat będzie BARDZO ciężko sprzedać za rozsądny pieniądz.
|
|
|
Fri, 01 Sep 2017 - 10:43
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 04 April 2011 |
dziekuje za wszystkie opinie wlasciwie autko ma byc na rok czasu ale zastanawiam sie nad jego dalsza cena i mozliwoscia odpsrzedazy. Chyba krazace opinie sprawily ze ceny tych samochodow sa bardzoo rozbiezne a obecny wlasciciel chce za swoja 38 tys..
|
|
|
Fri, 01 Sep 2017 - 15:36
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa |
Największy problem tego motoru to rozrząd ale teraz już tyle zamienników że pewnie w 1500 się można zamknąć a może i mniej a polatasz na nim ze 2-3 lata na luzie. Te pękające tłoki itp to była wina softu fabrycznego - jak auto ma program to jest na plus bo tuner odpowiednio podlał silnik i tego bym się nie bał. Generalnie zła opinia się ciągnie z dawnych lat jak rozrządy były tylko w ASO za gruby hajs bo producent teoretycznie obliczył je na cale życie auta. Teraz jak np. w bmw n47 żeby wymienić łańcuchy to wyciąga się cały motor i płaci minimum 3,5k w niezależnym warsztacie to problemy tsi wydają mi się śmieszne.
Silnik mały, lekki, mało pali, elastyczny dzięki kompresorowi - sprawdzać, targować cenę i brać |
|
|
Sat, 02 Sep 2017 - 02:19
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 September 2010 |
Szukając samochodu na rok nie wpieprzaj sie w tsi twincharged bo może być tak, ze wpieprzysz 10k samochód dalej nie będzie sprawny a nawet sprawny jest niesprzedawalny (nie bez podstaw).
Znam 1.4 TSI 160km golf GT V generacji którego mój kolega mimo pracy w ASO i wpieprzenia w niego 10k nie umie ani ogarnąć do pionu ani sprzedać za jakiekolwiek pieniądze. Po prostu nikt nie dzwoni nawet z otomoto.. Na rok to ja bym sobie kupił coś generację wstecz z 1.8T za max 15k ewentulanie biorąc pod uwagę, że mamy koniec sierpnia to polowałbym na miate NC. -------------------- |
|
|
Sat, 02 Sep 2017 - 11:24
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa |
dziekuje za wszystkie opinie wlasciwie autko ma byc na rok czasu ale zastanawiam sie nad jego dalsza cena i mozliwoscia odpsrzedazy. Chyba krazace opinie sprawily ze ceny tych samochodow sa bardzoo rozbiezne a obecny wlasciciel chce za swoja 38 tys.. To na rok bym tego nie kupował. Będziesz się bujał ze sprzedażą, ktokolwiek będzie chciał kupić wpisze w google "1.4 tsi" i mu się odechce |
|
|
Sat, 02 Sep 2017 - 12:17
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk |
Ogolnie nie warto sie napalac. Predzej czy pozniej sie cos znajdzie, tymbardziej w tym segmencie.
-------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
Sun, 03 Sep 2017 - 09:37
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 03 October 2005 Skąd: Gdansk |
osobiscie wolalbym Grande Punto Abarth 1.4tjet > o wiele fajniejsze auto i paradoksalnie mniej awaryjne
a cos drozszego to fiesta ST na 1.6 ecobooscie....to jest naprawde maly piorun a wydłubac ten motor mozna gruubo ... -------------------- TUNE-UP - Tuning Serwis Gdansk
AUTOHOLICY - Nowy kanał moto na YouTube |
|
|
Sun, 03 Sep 2017 - 18:49
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań |
Kolega w ostatniej chwili wyrwał mi kasę z reki jak chciałem kupić Fabię RS z niewielkim przebiegiem
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
Sun, 03 Sep 2017 - 19:45
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 04 April 2011 |
doszczednie wybilisie mi z glowy 1.4:) dla mnie najwazniejsza jest mozliwie mala awaryjnosc i możliwość odsprzedaży a z tym faktycznie może być problem chociażby po spędzeniu 10min z wujkiem google. Dzieki za opinie. Chyba zdecyduje sie na 1.8 TFSI i wirusa na poczatek. Szczerze mowiac nie jestem zwolennikiem silnikow ponizej 2.0 ale jak zobaczylem jak 1.4 idzie po modach to nie potrafiłem w to uwierzyc:D stad tez zalozylem temat by finalnie zebrac opinie
|
|
|
Mon, 04 Sep 2017 - 00:07
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 |
|
|
|
Mon, 04 Sep 2017 - 10:45
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa |
Ale 1.8 TFSI to chyba ta sama beczka...
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
Mon, 04 Sep 2017 - 12:22
Post
#20
|
|
User Dołączył: Tue, 29 November 2011 |
Beczka oleju
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 08:33 |