volvo 740 2,3 turbo, bo zawsze chciałem |
volvo 740 2,3 turbo, bo zawsze chciałem |
Sun, 31 Jul 2016 - 12:28
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 May 2009 Skąd: Lublin |
Czołem! Wrzucam tu strucla i liczę na Waszą pomoc, bo sam ogarniam temat od A do Z.
Wóz jest stary, mało rozwojowy, ale ma to coś i zawsze chciałem, więc dłubię już od kilku miesięcy wieczorami. Cel: polatać wkoło komina Silnik: b230ft seria 165PS natrysk oleju na denko tłoka wtryski bosch 350cc regulowane kółko, wałek vx, duży IC, chłodnica wody z TD, silikony DP 3 cale , reszta 2,5 i na końcu przelot z nierdzewki turbo na start td04-14t, docelowo coś większego Napędy: skrzynia m90 manual 5 szpera 100% Zawias: trochę polibuszy, wszystkie nowe gumki, sprężyny MTS, skrócone i zaklepane, wkłady amorów mts krótsze z bmw e30 Hamulce: konwersja na 302mm, stalowy oplot, hydro ręczny w drodze W środku dorzucone wskaźniki, mniejsza kiera, czekam na kubły Aku przeniesione do bagaja, zamonowany w boxie od vrp-fab. Wrzucony det3, dołożony iat, clt, nowa wiązka do wtrysków, przepustnica z TPS zaadaptowana. Volvo 740 '88r. Początkowo 2,3 N/A. Ten silnik wyleciał. Kupiłem dawce z UK, całe Volvo 940 turbo, ori chyba 165KM. Przebieg ok. 100 tys mil. Kompresja pomierzona, silnik malina, to przerzucamy. Wydech: Zawias: Heble: FMIC: Aktulanie stoi na garażu i walcze z odpaleniem na det3 map. |
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 31 Jul 2016 - 12:28
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
gość_pioootr_* |
Sun, 31 Jul 2016 - 12:44
Post
#2
|
|
W jakie moce celujesz teraz, a ile planujesz uzyskać na jeszcze większej sprężarce?
Czy ten słupek będzie wtedy wymagał jakiegoś "wzmocnienia" ? PS.: fajny projekt ! |
|
|
Sun, 31 Jul 2016 - 22:29
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów |
Kiviego Czerwony zdaje sie jest taki sam, seria 2,3 8V jedyny mod to turibny na 16T.
Pozostawiony seryjne wysztko poza tym nawet kat siedzi, generuje to niemal 470Nm i 250KM i co ciekawe seryjny 4ro biegowy automat daje sobie z tym radę !! -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
Mon, 01 Aug 2016 - 06:29
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sun, 13 November 2011 Skąd: lbn |
Ciekawe skąd taki niut mu się wziął w 8V.Pozostawię te wyniki bez dalszego komentarza.
|
|
|
Mon, 01 Aug 2016 - 10:17
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów |
mało mocy właśnie... Niuta dużo bo i doladowanie pod 1.5 bara.
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
Tue, 02 Aug 2016 - 12:18
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 May 2009 Skąd: Lublin |
220-250 PS by mi styknęło co raczej do osiągnięcia jest tylko na 16T. Głowica 8V o przepustowości słomki do drinków na zbyt wiele nie pozwala, ale jakby tak było to wystarczy Chwilowo stoję słabo z czasem, ale jestem na etapie sznurowania deta i konfiguracji. Póki co idzie metoda prób i błędów, o strojenie poprosze kogoś mądrego jak już zafunduje sobie wskaźnik afr.
|
|
|
Tue, 02 Aug 2016 - 14:42
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sun, 13 November 2011 Skąd: lbn |
Nie odpowiedziałeś na moje pytanie zadane wyżej!
|
|
|
Tue, 02 Aug 2016 - 15:24
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 May 2009 Skąd: Lublin |
Kogutos, ja?
|
|
|
Tue, 02 Aug 2016 - 15:37
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Sun, 13 November 2011 Skąd: lbn |
Przepraszam,zmęczenie. W temacie o DET.
Jaki masz czujnik położenia? W aparacie czy między skrzynią a blokiem? |
|
|
Tue, 02 Aug 2016 - 16:37
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 May 2009 Skąd: Lublin |
Sorki nie doczytałem, czujnik halla w aparacie. Wpiąłem się detem między niego a EZK. Na kole m90 tez jest czujnik ale niepodpiety bo jak wyjedzie koło dwumasowe to i tak nic z niego. Docelowo chciałbym aby zapłon chodził na EDIS.
A co do tych mapek to faktycznie nie widac pliku z configiem na dysku. |
|
|
Tue, 02 Aug 2016 - 17:18
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sun, 13 November 2011 Skąd: lbn |
No to masz dobrze ustawione. Jak masz zamiar zakładać jednomas też z Volvo to kupisz bez problemu z wieńcem 60-2.
Błąd został popełniony na samym początku czyli zamiast DET'a powinien siedzieć standalone. A co za tym idzie pozbycie się całego archaicznego układu zapłonowego,który nie radzi sobie z dużym doładowaniem (knock knock, who's there, detonation),pozbycie się obu komputerów a szczególności EZK bo niewiadomo co ono robi i jak robi ten zapłon w momencie jak mamy DET. I tak dalej i tak dalej. Ja DET'a będę wyrzucał, na pewno. Tylko jak ja robiłem swoją 900-setę to nie było jeszcze dobrych standalone w dobrej cenie. Z mocą rzędu 220KM może Ci się jeszcze udać. Bo realnie to wychodzi,że B230FK/FT na chipsach przy 1 barze z 15G wydmuchało 204KM i 330Nm,mój wydmuchał na 1,1 bar z 19T z wieloma przeróbkami usprawniającymi przepływy itp, 260KM i 370Nm. Oczywiście jest druga droga czyli dmuchać ile wlezie tylko w samej jeździe nic to nie daje bo wzrost będzie chwilowy a potem poleci wszystko na łeb bo głowica,kolektor i małe turbo tego nie utrzyma. Powodzenia ogólnie. |
|
|
Tue, 02 Aug 2016 - 22:49
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 May 2009 Skąd: Lublin |
EZK będzie ominięty EDISem. Cały set już mam, kminię właśnie montaż triggera. Teraz już też wiem że EMU to jedyna słyszna droga, ale nie chce mi się tego odkręcać. Jak już mówiłem wkoło komina wystarczy,
|
|
|
Wed, 03 Aug 2016 - 07:41
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi |
Oczywiście, że wystarczy, a zapłon też możesz kontrolować DET-em. Poza tym on ma całkiem niezłe wartości, potrafi przystukać przy wejściu w boost, więc tam nalezy go zdjąć.
|
|
|
Wed, 03 Aug 2016 - 11:06
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław |
jak chcesz się trochę pobawić w rzeźbę, to kup sobie me7.5 z przepustnicą i osprzętem. będziesz miał kompa, który jest prawie jak SA tylko rzeźby trochę więcej przy strojeniu, ale może jeździć jak seria...
-------------------- www.time4rally.pl
|
|
|
Tue, 09 Aug 2016 - 21:26
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer |
jak chcesz się trochę pobawić w rzeźbę, to kup sobie me7.5 z przepustnicą i osprzętem. będziesz miał kompa, który jest prawie jak SA tylko rzeźby trochę więcej przy strojeniu, ale może jeździć jak seria... Chciałeś powiedzieć, w chu... więcej rzeźby przy strojeniu Normalny zjadacz chleba nie zdecyduje się na taki krok - info bardzo mało, stroiciele pomagać oczywiście nie chcą. Jedynym rozsądnym wyjściem jest EMU, które ma support po Polsku i w dodatku jest multum ludzi, którzy wiedzą co i jak. A nawet jak jest większy problem, to są ludzie, którzy odpłatnie pomogą - w przypadku ME7.5 jesteś zdany na łaskę max 5-8 osób w Polsce, które kręcą noskami i poradzić ludziom nie chcą -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
Wed, 10 Aug 2016 - 19:39
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław |
a może wystarczy odpalić zagraniczne fora? info o me7.5 jest tam od ch... i jeszcze więcej, a przy odrobinie samozaparcia(przy dostępnym bez większych problemów damosie) można zrobić z tym wszystko..
-------------------- www.time4rally.pl
|
|
|
Thu, 08 Sep 2016 - 06:16
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Sun, 13 November 2011 Skąd: lbn |
Cześć. Jak tam prace na kiblem? Tak z ciekawości pytam bo ja właśnie odpaliłem B230FT na standalon'ie,wasted spark,półsekwencja.
|
|
|
Thu, 08 Sep 2016 - 13:06
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 May 2014 Skąd: Iława |
Witam !
Widzę działasz ostro.Kolejny szybki kredens powstaje w PL. |
|
|
Thu, 08 Sep 2016 - 13:45
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sun, 27 September 2015 Skąd: Iława Warmińsko-Mazurskie |
Też kibicuję.
Old Volvo never die |
|
|
Thu, 08 Sep 2016 - 15:45
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Sun, 13 November 2011 Skąd: lbn |
Witam ! Widzę działasz ostro.Kolejny szybki kredens powstaje w PL. Może nie ostro ale,tak jak Ci pisałem, idę od razu w dobrym kierunku. MAF out,aparat zapłonowy out,archaiczne EZK i ECU out. W zimie u mojego DET out i też wpada EE+ i drobne modyfikacje turbo i zobaczymy :-). Na razie uczę się nowego sterownika. Ale wstępnie mogę napisać,że znowu widzę jakiś potencjał w tych turbokiblach o ile R4 8V może mieć jakiś potencjał . |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 04:33 |