Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: volvo 740 2,3 turbo
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
wujek_
Czołem! Wrzucam tu strucla i liczę na Waszą pomoc, bo sam ogarniam temat od A do Z.
Wóz jest stary, mało rozwojowy, ale ma to coś i zawsze chciałem, więc dłubię już od kilku miesięcy wieczorami.
Cel: polatać wkoło komina smile.gif

Silnik:
b230ft seria 165PS
natrysk oleju na denko tłoka
wtryski bosch 350cc
regulowane kółko, wałek vx, duży IC, chłodnica wody z TD, silikony
DP 3 cale , reszta 2,5 i na końcu przelot z nierdzewki
turbo na start td04-14t, docelowo coś większego

Napędy:
skrzynia m90 manual 5
szpera 100%

Zawias:
trochę polibuszy, wszystkie nowe gumki,
sprężyny MTS, skrócone i zaklepane, wkłady amorów mts krótsze z bmw e30
Hamulce:
konwersja na 302mm, stalowy oplot, hydro ręczny w drodze

W środku dorzucone wskaźniki, mniejsza kiera, czekam na kubły smile.gif Aku przeniesione do bagaja, zamonowany w boxie od vrp-fab.

Wrzucony det3, dołożony iat, clt, nowa wiązka do wtrysków, przepustnica z TPS zaadaptowana.




Volvo 740 '88r.

Początkowo 2,3 N/A. Ten silnik wyleciał. Kupiłem dawce z UK, całe Volvo 940 turbo, ori chyba 165KM. Przebieg ok. 100 tys mil. Kompresja pomierzona, silnik malina, to przerzucamy.





Wydech:



Zawias:



Heble:



FMIC:




Aktulanie stoi na garażu i walcze z odpaleniem na det3 map.



pioootr
W jakie moce celujesz teraz, a ile planujesz uzyskać na jeszcze większej sprężarce?

Czy ten słupek będzie wtedy wymagał jakiegoś "wzmocnienia" ?



PS.: fajny projekt !
Coobcio
Kiviego Czerwony zdaje sie jest taki sam, seria 2,3 8V jedyny mod to turibny na 16T.
Pozostawiony seryjne wysztko poza tym nawet kat siedzi, generuje to niemal 470Nm i 250KM i co ciekawe seryjny 4ro biegowy automat daje sobie z tym radę !!
kogutos
Ciekawe skąd taki niut mu się wziął w 8V.Pozostawię te wyniki bez dalszego komentarza.
Coobcio
mało mocy właśnie... Niuta dużo bo i doladowanie pod 1.5 bara.
wujek_
220-250 PS by mi styknęło co raczej do osiągnięcia jest tylko na 16T. Głowica 8V o przepustowości słomki do drinków na zbyt wiele nie pozwala, ale jakby tak było to wystarczy smile.gif Chwilowo stoję słabo z czasem, ale jestem na etapie sznurowania deta i konfiguracji. Póki co idzie metoda prób i błędów, o strojenie poprosze kogoś mądrego jak już zafunduje sobie wskaźnik afr.
kogutos
Nie odpowiedziałeś na moje pytanie zadane wyżej!
wujek_
Kogutos, ja?
kogutos
Przepraszam,zmęczenie. W temacie o DET.
Jaki masz czujnik położenia? W aparacie czy między skrzynią a blokiem?
wujek_
Sorki nie doczytałem, czujnik halla w aparacie. Wpiąłem się detem między niego a EZK. Na kole m90 tez jest czujnik ale niepodpiety bo jak wyjedzie koło dwumasowe to i tak nic z niego. Docelowo chciałbym aby zapłon chodził na EDIS.

A co do tych mapek to faktycznie nie widac pliku z configiem na dysku.
kogutos
No to masz dobrze ustawione. Jak masz zamiar zakładać jednomas też z Volvo to kupisz bez problemu z wieńcem 60-2.
Błąd został popełniony na samym początku czyli zamiast DET'a powinien siedzieć standalone. A co za tym idzie pozbycie się całego archaicznego układu zapłonowego,który nie radzi sobie z dużym doładowaniem (knock knock, who's there, detonation),pozbycie się obu komputerów a szczególności EZK bo niewiadomo co ono robi i jak robi ten zapłon w momencie jak mamy DET. I tak dalej i tak dalej. Ja DET'a będę wyrzucał, na pewno. Tylko jak ja robiłem swoją 900-setę to nie było jeszcze dobrych standalone w dobrej cenie.
Z mocą rzędu 220KM może Ci się jeszcze udać. Bo realnie to wychodzi,że B230FK/FT na chipsach przy 1 barze z 15G wydmuchało 204KM i 330Nm,mój wydmuchał na 1,1 bar z 19T z wieloma przeróbkami usprawniającymi przepływy itp, 260KM i 370Nm. Oczywiście jest druga droga czyli dmuchać ile wlezie tylko w samej jeździe nic to nie daje bo wzrost będzie chwilowy a potem poleci wszystko na łeb bo głowica,kolektor i małe turbo tego nie utrzyma. Powodzenia ogólnie.
wujek_
EZK będzie ominięty EDISem. Cały set już mam, kminię właśnie montaż triggera. Teraz już też wiem że EMU to jedyna słyszna droga, ale nie chce mi się tego odkręcać. Jak już mówiłem wkoło komina wystarczy,
KIVI
Oczywiście, że wystarczy, a zapłon też możesz kontrolować DET-em. Poza tym on ma całkiem niezłe wartości, potrafi przystukać przy wejściu w boost, więc tam nalezy go zdjąć.
siewcu
jak chcesz się trochę pobawić w rzeźbę, to kup sobie me7.5 z przepustnicą i osprzętem. będziesz miał kompa, który jest prawie jak SA smile.gif tylko rzeźby trochę więcej przy strojeniu, ale może jeździć jak seria...
pinin
CYTAT(siewcu @ Wed, 03 Aug 2016 - 11:06) *
jak chcesz się trochę pobawić w rzeźbę, to kup sobie me7.5 z przepustnicą i osprzętem. będziesz miał kompa, który jest prawie jak SA smile.gif tylko rzeźby trochę więcej przy strojeniu, ale może jeździć jak seria...


Chciałeś powiedzieć, w chu... więcej rzeźby przy strojeniu smile.gif
Normalny zjadacz chleba nie zdecyduje się na taki krok - info bardzo mało, stroiciele pomagać oczywiście nie chcą. Jedynym rozsądnym wyjściem jest EMU, które ma support po Polsku i w dodatku jest multum ludzi, którzy wiedzą co i jak. A nawet jak jest większy problem, to są ludzie, którzy odpłatnie pomogą - w przypadku ME7.5 jesteś zdany na łaskę max 5-8 osób w Polsce, które kręcą noskami i poradzić ludziom nie chcą wink.gif
siewcu
a może wystarczy odpalić zagraniczne fora? info o me7.5 jest tam od ch... i jeszcze więcej, a przy odrobinie samozaparcia(przy dostępnym bez większych problemów damosie) można zrobić z tym wszystko..
kogutos
Cześć. Jak tam prace na kiblem? Tak z ciekawości pytam bo ja właśnie odpaliłem B230FT na standalon'ie,wasted spark,półsekwencja.
oldtimer2000
Witam !
Widzę działasz ostro.Kolejny szybki kredens powstaje w PL.
takijedenkuba
Też kibicuję.
Old Volvo never die wink.gif
kogutos
CYTAT(oldtimer2000 @ Thu, 08 Sep 2016 - 13:06) *
Witam !
Widzę działasz ostro.Kolejny szybki kredens powstaje w PL.

Może nie ostro ale,tak jak Ci pisałem, idę od razu w dobrym kierunku. MAF out,aparat zapłonowy out,archaiczne EZK i ECU out.
W zimie u mojego DET out i też wpada EE+ i drobne modyfikacje turbo i zobaczymy :-). Na razie uczę się nowego sterownika. Ale wstępnie mogę napisać,że znowu widzę jakiś potencjał w tych turbokiblach o ile R4 8V może mieć jakiś potencjał tongue.gif .
oldtimer2000
A no tak Ty też ,czyli jeszcze kolejny... wink.gif
wujek_
Aktualnie małe zmiany i wiele pytań. Wóz odpalony na EasyEcu3+. Dołożona chłodnica oleju pod zderzak, blow off i czas przejść na jednomas i nowe sprzęgło bo stare zaczęło się ślizgać. Wciąż na 14T.

Chcę zmienić głowicę na 531 z większymi zaworami wydechowymi oraz zrobić hybrydę turbiny 16T (skośnej) na 19T cnc i wirnik wydechowy 9 blades. Słuszna droga? Biorąc pod uwagę, że nie chcę ruszać kolektora a pod mój downpipe to turbo wchodzi p&p?

Dalej idąc tropem nowej głowicy, jak dobrać twardość sprężyn zaworowych. U Szweda dostępne są 3 możliwe stage, ale jak dobrać te odpowiednie? Motor kręci się do ok. 6k rpm na tym wałku co mam teraz. On jest krótko mówiać mało rozwojowy, ale na razie musi być.

Dorzuciłem blow off EPMAN. W zestawie są różne sprężyny z podanym teoretycznie zakresem pracy. Jak dobrać tą najlepszą? Turbo daje w peaku 1,2 (póki co, mapa jest mocno podlana i zapłony bezpieczne żeby wszystko potestować póki co)...niewiele mniej trzyma stale. Wkładam sprężynę zakres 1,0-2,5 i "ma być", czy jest jakaś możliwość sprawdzenia czy działa to poprawnie. Z odczuć drogowych no to upuszcza ładnie, niby jest ok.

Po przejściu na EE3+ pojawił sie problem z paleniem na zimno. Gdy jest choć delikatnie ciepły pali super. Na zimno muszę delikatnie otworzyć przepustnicę żeby załapał lepiej (choć nie idealnie).

Moje configi, może ktoś coś dostrzeże.

http://imgur.com/LgstmEE
http://imgur.com/Oo7ws9w

Na ile +/- stykają wtryski 373cm @ bar?
Rafciu
Jak już go odpalisz na zimno, to dobrze pracuje, czy ma tendencje do gaśnięcia? Jak pracuje dobrze, to podnieś korekcje ASE, jak przygasa, to podnieś korekcje Warump.
freerider125
Ja bym pierw zwiększył crank PW table w zakresach gdzie słabo pali.
wujek_
Dodałem sporo do crank pw i gada na zimno od strzała.

WARMUP poprawione jest super. Nie gaśnie.
wujek_
Dobra idziemy dalej, głowica dostaje większe zawory ssące i wydechowe, wlatuje hybryda td04-16t 7cm poprawiona na 20t + wałek wydech 9 łopatek. Jakie dać wtryski żeby to zagrało? Optymistycznie chciałbym podejść pod 250-270 kucyków. Mam drugi słupek na zapas będzie dmuchane. P.S. UPG dawać grubszą?


takijedenkuba
jak są kute korby to lecisz wujek po 660cc albo 840cc i masz zapas na kolejne mody
Pozdro z Greentown
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.