Seat Toledo II 3.6 Turbo, 4x4 Dsg R36 turbo |
Seat Toledo II 3.6 Turbo, 4x4 Dsg R36 turbo |
Sun, 03 Jul 2016 - 22:44
Post
#121
|
|
Super User Dołączył: Tue, 21 January 2014 |
Ostatnie konkretne informacje z fotami były 5 stycznia więc daje zaległe relacje
zaczynamy od lutego: Silnik R32 sprzedany, więc wpadaja kute korbowody, kupiłem dedykowane do r32 (do r36 jeszcze nie produkują pasowo, tylko na zamówienie, ale korby już zostały oddane do przerobienia pod ori tłoki z R36) No i tu fota sprężarki na bloku r36, jak widać wszystko w proszku, ale wolnymi chwilami będę powoli zaczynał to składać do kupy, sezon 2016 miał być gruby, ale dziewczyna zaszła w Ciążę Więc na razie złożę tylko r36Turbo, a napęd i optyka pozostanie na następny sezon, no chyba że będą duże problemy z trakcją to będziemy myśleć intensywniej Mały UP Bloczek został pomalowany pędzlem, farbą do malowania kominków 11.02.2016 Wrocily dzis kute korbowody z przerobienia pod r36, podobno straszcir ciezko sie obrabialy i dopiero diament dal im rade Teraz zostalo je wywazyć i czekac na penewki zamowione w ASO i powoli mozna skladac 13.02.2016 Mam kolegę który zajmuje się spawaniem obrodzeń, balustrad, schodów itp z kwasu i powoli ogarnia mi Barana 15.02.2016 Mala dostawa gratow, mam nadzieje ze nie beda wypadac zaplony na nowych ori cewkach bremi i swiecach irydowych Teraz czekam na przekladke i panewki i powoli mozna zaczac skladac ----------- CDN |
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 03 Jul 2016 - 22:44
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 03 Jul 2016 - 22:47
Post
#122
|
|
Super User Dołączył: Tue, 21 January 2014 |
18.02.2016
Bosch 044 zawita na pokładzie:) Gdyby ktos byl zainteresowany to mam jeszcze 1 szt na sprzedaż -480zl (cena rynkowa ok. 700zl) Nowa, orginalnie zapakowana. Orginalny Bosch 0580 254 044, żadne "044 style" itp. 26.02.2016 Dzis dotarla plyta odprezajaca 3mm 01.03.2016 Mala modyfikacja glowicy, calkowicie rezygnuje z wtrysku FSI i otwory po wtryskach zostaly zaspawane 01.03.2016 Tak wygladaja zawory SSĄCE! w silnikach z bezposrednim wtryskiem... w moim przypadku po przebiegu 27 tys km. Kucizna powoli sie sklada Dodatkowo zapodaje foty wzmocnienia bloku pod łapę silnika Fota porownawcza starej i nowej panewki Jak widac stare w dobrej kondycji byly 03.03.2016 Małe SPA Teraz mam pewność ze w kanałach olejowych nie zalega zaden syf, co moglo by byc tragiczne w skutkach dla silnika Ciekawe co Mama powie jak sie dowie ze mylem silnik w wannie |
|
|
Sun, 03 Jul 2016 - 22:48
Post
#123
|
|
Super User Dołączył: Tue, 21 January 2014 |
Wszystko pieknie wymyte i powoli zaczynam składać:)
Sam wał wazy 21Kg a goły blok 52Kg, ciekawe ile bedzie ważył kpl silnik :) 04.03.2016 Wszystkie tłoki juz na swoim miejscu :) Śruby do podpor walu dałem o klasie 12.9 (fabrycznie były 10.9), dałem ciut dłuższe bo był jeszcze zapas gwintu :) Natomiast śruby do kutych korb są o wytrzymałości do 200 tyś PSI, ich klasa twardości jest podana w innej jednostce, ale są wytrzymalsze od seryjnych 12.9 :) (cos w stylu ARP) 12.03.16 Mała rzecz, a jak cieszy :) Lusterko AMBIENTE fotochromatyczne z passata W8, posiada czerwone diody świecące na tunel i wylaczany fotochrom :) Na fotach porownanie ze zwyklym fotochromatycznym :) 13.03.2016 Baran pospawany :) Trzeba jeszcze dac go jeszcze planowania płaszczyzn i dospawac odejscia do Wastegate :) 16.03.2016 Glowica splanowana, i złożona :) Całość powoli zaczyna przypominać silnik :D Jako bonus fotka z porownania turbo gt35 z K04 z 1,8T 225KM 19.03.2016 Kolejna dostawa kilku brakujących grantów, tym razem z potestowego touarega 3,6 2015r :-) Gdyby ktos miał to kupię jeszcze : Przeplywomierz 3,2 z audi a3, golf 5 itp Łapę alternatora z golfa 4 2,3 170KM lub 2,8 204KM Pompe wspomagania z kółkiem pasująca do powyższej łapy. 20.03.2016 Mój docisk jest ciezko wzmocnić, bo nie jest nitowany tylko "na haczyki" ale mimo to spróbuję go wzmocnić wkładając drugą sprężynę o grubosci 2mm, fabryczna ma 3mm, ale dwie nie wejdą i trzeba przerobić jedna na 2mm. Myślę ze pod 700Nm zniesie:) 22.03.2016 Wpadł wskaźnik parametrów, nie chciałem pchać mnustwa zegarów, bo to nie wyglada smacznie, wiec kupiłem wskaźnik "10w1" :) Pokazuje on: -Cisnienie oleju -Cisnienie doładowania -Cisnienie paliwa na listwie -Temperature oleju -Temperaturę cieczy -EGT -AFR -Obroty silnika -Prędkość pojazdu. -Wolty Pomiar czasów 0-100 0-200 1/4mili itp. A nawet godzinę:D Gdyby był ktos zainteresowany takim to PW Daje link poglądowy, cena oczywiscie niższa:) http://www.neon-technologies.com.au/produc...-in-1-gauge-kit fotopodgladowe 25.03.2016 Siemens DEKA 6x 850cc Myślę ze paliwa mu nie zabraknie :) Tu jeszcze pare elementów ukladanki :)"" 26.03.2016 Udalo sie stoczyć sprężynę z 3mm na 2mm wiec jest dobrze:) jeszcze trzeba obniżyć zelazko docisku o 2mm. I mozna składać:) |
|
|
Sun, 03 Jul 2016 - 22:49
Post
#124
|
|
Super User Dołączył: Tue, 21 January 2014 |
Kolejna porcja zaległych operacji :P
2.04.2016 Sprzęgło zostało finalnie wzmocnione, mam nadzieje ze bedzię działać:) 03.04.2016 i w piz** i wylądował :D Nawet sie nie spodziewałem że tu tyle miejsca na turbo jest, ale to dobrze:D 05.04.2016 06.04.2016 Kolejna porcja zabawek :d Intercooler 600x300x76mm Wastegate 60mm, naprawdę kolos :O Bandaz na barana 10m Ciekawe czy upchne tak duzy IC pod zwykly zderzak :D 08.04.2016 Pierwsze przymiarki :) trzeba ciąć pas, belkę i zderzak, ale wszystko ładnie się ogarnie, i z zewnątrz pozostanie Sleeper'kiem :) Prototyp kolektora dolotowego z kartonu :D Później kolega mi narysuje w CAD, wytnie się z alu i poskłada klocki :) [/quote] |
|
|
Sun, 03 Jul 2016 - 22:50
Post
#125
|
|
Super User Dołączył: Tue, 21 January 2014 |
mały UP :)
16.04.2016 Jeszcze kupić rurki alu 51mm. Zrobić z nich trąbki i mozna spawac ssacy:) KUPIĘ sterownik silnika od 2,8 BDE 20.04 Dziś przyszły paczuszki z kolejnymi elementami układanki :) Zgadnijcie od czego jest chlodnica oleju?:P Używana z wbudowanym termostatem :) nowa chińska turbina po regeneracji na ori lozyskowaniu KODE Emotikon smile 21.04 kolejna rzeźba :) 26.05 Jeszcze zrobić z tego trąbki i można spawać do kupy ;) Prace idą bardzo powoli bo ciągle brak czasu ;/ 27.04 No i produkcja :P 28.04 Zobaczcie jak idealnie w toledo siada chlodnica oleju z mazdy rx8 :P Taki miałem fart ze dorwalem chłodnice ktora ma wbudowany termostat, oraz podstawke filtra z renault ktora tez ma wbudowany termostat 95*C:) Wiec termostat w chłodnicze został ominiety. Jeszcze.małe modyfikacje podstawy filtra oleju (by smarowanie na turbo szlo z przefiltrowanego oleju, a nie jak u większości projektow z oleju idzie bezposrednio z pompy... Nikt sobie nie zdaje sprawy jakie mogą byc konsekwencje gdy jakis syf z misy dostanie sie do turbo..) 28.04 Bosch 044 w zbiorniku? Czemu nie, u mnie wszystko się da :P Teraz zostało dac grubsze przewody paliwowe i policzyć czy orginalne przewody od zasilania pompy nie będą za cienkie:) 29.04 3h stania nad autem i rozmyslania i podjęta decyzja ze trzeba silnik wyjąć jeszcze z auta na kilka dni :P 30.04 Majówkowe foty ;P 02.05 Juz (mniej-wiecej) wiadomo jak bedzie wyglądał kolektor ssacy :) Nie zwracajcie uwagi na niezbyt wyglądające spawy, bo to tylko narazie migomatem jest złapane a docelowo tigiem bedzie spawane po majowce:) 05.05 Silnik ponownie wyjety, niby sie cofam, a jednak do przodu :P 10.05 Małymi krokami, ale ciagle do przodu:) Baran owiniety bandażem i dodatkowo pomalowany cynkiem (byz zapobiec kruszeniu sie bandaza) Wydaje mi się ze nawet fajnie zaczyna to wszystko wyglądać:) 11.05 A tak powstaje listwa wtryskow do jedynego toledo r36t na Świecie :P 12.05 Jutro przymiarki czy DP zmieści sie w komorze :) 12.05 No i wylądował ponownie :P 14.05 Rzeźby ciąg dalszy :) |
|
|
Sun, 03 Jul 2016 - 22:53
Post
#126
|
|
Super User Dołączył: Tue, 21 January 2014 |
Minął miesiąc od ostatniej dawki informacji a Tu tyle sie działo u mnie... :D Kto nie śledzi na Facebooku to zapraszam na facebook.com/SeatToledoR36Turbo ;)
25.05.2016 Trochę sporo fotek kolektora, ale co tam...:D Moim zdaniem wyszedł nieźle. Jak na kolektor alu spawany migomatem :] 27.05.2016 Już bliżej niż dalej :) 28.05.2016 Listwa wtryskowa do poprawki bo cieknie, wiec pierwszy odpadł z placka, i działa: D https://youtu.be/KoOJrcmZiXw 29.05.2016 No to teraz zabawa z kabelkami, by każdy był idealnej długości, kilka trzeba zabrać, kilka dołożyć i jakoś będzie to wyglądać :) 30.05.2016 Na Pb tez już chodzi :) Odpalony na bosch 550cc i cisnieniu na listwie ponizej 1 bara :D przy 3b zalewal bez strojenia na 550cc :) Docelowo będą 850cc :] https://youtu.be/ilUSN14Bkxw 02.06.2016 Aż sie płakać chce... dzis juz był prawie zalozony samochod i po niedzieli miał być strojony a tu po zalaniu płynu chłodniczego w 5min plyn poszedl do oleju:/ Szybka diagnoza i pekniety blok :/ niby zostaly naprawione wyrwane gwiny bloku ale peknieta jest ścianka miedzy kanałem wodnym a olejowym...:/ teraz kupe czasu i kasy w plecy.. a już był tak ładnie poskładany 6.02.2016r Test szczelności bloku ;) widać pęknięcie i są szanse na pospawanie :] 06.02.2016 CHCE KTOŚ KUPIĆ BLOK R36 NA STOLIK? Zaczelismy spawac, szło jako tako. Ale moja Mama powiedziała ze szkoda roboty bo i tak pierdolnie przy tej mocy, a że Mama ma zawsze rację to kupuję nowy blok a ten bedzie na sprzedaż. Moze komuś posłużyć za stolik :) |
|
|
Sun, 03 Jul 2016 - 22:53
Post
#127
|
|
Super User Dołączył: Tue, 21 January 2014 |
07.06.2016 Mam nadzieję że opłacało się gnać prawie 300km po blok ;) Mała modyfikacja tego bloku i podejdzie do toledo ;) 08.06.2016 Udało sie nagwintowac blok pod łapę by zamontować silnik poprzecznie :) (blok jest chyba z audi q7) Wzmocnienie bloku zostawiam by zadne konie ruszyły mocowań ;) Teraz zostało splanowac i pomalować blok i mozna składać dalej puzle:) 08.06.2016 Kolorek juz jest, nie było to profesjonalne lakierowanie, ale czas goni i tak musi wystarczyć:) https://youtu.be/7A7ulXqhlCU Roboty ubywa:P Hubert wolno kręci bo wiadomo, silnik zimny, na dotarciu :D 10.06.2016 A może biMoto ?:D 11.06.2016 Sobota Wieczór, kto jeszcze w garażu? ;) 12.06.2016 Fotki z popołudnia ;) Za kilka godzin foty z sesji nocnej :D 13.06.2016 Plan wykonany w 200% Miał być odpadł za tydzień, a udało sie duzo wcześniej:) https://youtu.be/35TZ-ff0l4k 13.06.2016 23:00 Wyjechał na małe co nieco na drogę :D Bez doładowania ;) Prawie gotowy do strojenia, ale brak wolengo terminu narazie u tunera :/ Ale do konca miesiąca powinien byc wystrojony :P 14.06.2016 Czasami tuning jest brutalny :P Otwór rewizyjny do regulacji sprzęgła ;) Oczywiście po operacji pacjent zostanie ladnie zaszyty:D 16.06.2016 Mała sesyjka z rana moich perełek :) 1L 2.0 150KM 1M 3.6 xxxKM :D Ciąg dalszy nastąpi... :) |
|
|
Sun, 03 Jul 2016 - 22:55
Post
#128
|
|
Super User Dołączył: Tue, 21 January 2014 |
16.06.2016
21.06.2016 noc załadunek na lawetę, ledwo ale się udało, trochę siedzi nisko :D 21.06.2016 dzień fota z trasy :P Laweta nie 1 klasa, ale w gazie i trzeba kroić koszta na każdym kroku :P A tu już fota z Wrocławia u EvolutionMotorsSport.pl i tak zostaje na kilka dni 400km od domu :P 26.06.2016 Auto przeszło selekcję na imprezę z grubymi projektami z całego kraju, i nie tylko. Widzimy sie 3 lipca w Ciechanowie, więcej info CarsLovers.pl :) A ja czekam na info o finalnym wystrojeniu i lecę do Wrocka po auto :] Mocy jeszcze nie znam końcowej, ale moje minimalne oczekiwania już są przekroczone :) |
|
|
Mon, 04 Jul 2016 - 00:59
Post
#129
|
|
Super User Dołączył: Tue, 21 January 2014 |
Auto wstępnie zostało wystrojone, już z tydzień temu. Wydech blokuje i były problemy z egt przy wyższym doładowaniu.
Narazie jest 402KM 427Nm przy 0,6 bara, przy 0,8-0,9 było 500KM, ale tak jak pisałem, został ujęty koks by zachować bezpieczne w 100% egt. Auto wystrojone na sterowniku 2,8 BDE przez evolutionmotorsport Wrocław. Zero błędów, tempomat, klima, MFA, procedura itp, wszystko działa tak jak chciałem jak poprawię wydech i pare innych dupereli to robimy na 500+ Tu jakiś tam głupkowaty filmik. https://youtu.be/1bQOEe_JPCw Kilka fot z dzisiejszego zlotu w Ciechanowie No fotach porównanie mojego r36 turbo po przeróbkach z orginalnym wolnossacym r36 ktore siedzi w kolegi golfie 2 Tu jeszcze foty sprzed roku z 3,2 dla porównania A tu aktalna Większość oglądających auto na zlocie twierdziło że pod maską wszystko wygląda jak by fabrycznie tam było, nikt nie znalazł nawet 1 trytytki itp. I o takie coś mi chodziło Podsumowując, mam 22 lata, z zawodu informatyk, studiuję mechanikę i budowę maszyn. Wszystkie prace wykonywałem sam z pomocą mojego 18 letniego kolegi. Prace wykonywane w warunkach takich jak widać na foto, czyli przysłowiowa "stodoła" Pomimo hejtów od wielu osób nie poddałem się. Miałem swój cel. Zbudować Toledo R36 Turbo. A jak już jesteśmy przy kosztach to ktoś pisał że worek siana na r36 w porównaniu do r32 itp. Jestem szczery i powiem że dla mnie jest to masa siana, ale jak ktoś uturbiał r32 itp i usłyszy tą kwotę to trochę przykro może się zrobić. Wydałem 18-19 tyś zł, ALE nie na samo uturbienie, w tej kwocie jest zakup silnika r36, później dokupienie jeszcze bloku do tego silnika, usbrojenie go w nowe cewki, nowe świece itp, odprężenie, kute korby i w ch&j wiele innych rzeczy, w tej kowcie znajduje się także koszt transportu auta 400km na strojenie, w jedną jak i drugą stronę, strojenie, itp itd. Czyli ogólnie mając pusta komorę silnika z samą skrzynią za 18-19 tyś zbudowałem r36 Turbo, w kilka miesięcy, wolnymi chwilami. Nie będę już rozpisywał się na temat robienia sobie jaj z mojej osoby bo to nie na moim poziomie, wystarczy że pokazałem że jest inaczej. Jak ogarnę wydech i kilka drobnych detali to jadę na korektę i wtedy wstawię wykres końcowy. Bo na razie nie ma co wrzucać |
|
|
Mon, 04 Jul 2016 - 09:18
Post
#130
|
|
Super User Dołączył: Thu, 12 July 2012 Skąd: Pomorze |
Jakiej średnicy dałeś wydech?
-------------------- mk2 16vt
|
|
|
Mon, 04 Jul 2016 - 09:31
Post
#131
|
|
Super User Dołączył: Tue, 21 January 2014 |
Wydech fridrich motorsport 3" przelot na 2 tlumikach dedykowany do toledo, ale wydech srodkowy ma wewnatrz takie przetloczenia wygluszajace ktore zwezaja średnicę.
|
|
|
Mon, 04 Jul 2016 - 10:12
Post
#132
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce |
piekna trzydziecha z turem
|
|
|
Mon, 04 Jul 2016 - 19:51
Post
#133
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 |
gratuluje podziwiam zapał
|
|
|
Mon, 04 Jul 2016 - 20:07
Post
#134
|
|
User Dołączył: Thu, 01 May 2003 Skąd: Stalowa Wola |
Jacek6804 dłubaliśmy nasze samochody bardzo podobnie w podobnym czasie najpierw oboje swapy na 2.8 BDE potem R32 , teraz ty poszedłeś grubo do przodu z R36T... ja myślałem o kolejnym swapie na R36 N/A ale stwierdziłem że ośka i manual zaczyna mnie drażnić (trakcja) i zakupiłem R32 quattro DSG i tu myślę coś dalej dłubać. Komputer silnika masz z mojego byłego 2.8 BDE Dla mnie projekt mega chodz uważam że FWD to lipa w tym wypadku więc jak najszybciej pakuj haldexa.
ps. Pora zmienić nazwę tematu |
|
|
Mon, 04 Jul 2016 - 20:38
Post
#135
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE |
Mistrzostwo. Gratuluję.
-------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
Mon, 04 Jul 2016 - 20:59
Post
#136
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów |
Oglądajac foty przypomniała mi się moja robota przy swapie wcześniej budowanego silnika. Bedziesz mial co wspominac za pare lat. widać,żę robione z zapałem i mody zaplanowane, a nie spontaniczne.
Gratulacje i powodzenie. po tych fotkach wiadomo co zostało zbudowane -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
Mon, 04 Jul 2016 - 22:49
Post
#137
|
|
Super User Dołączył: Tue, 21 January 2014 |
Dzięki, co do haldexa, to tylko kwestia czasu, bo juz mam wszystkie graty potrzebne do swapu napedu
|
|
|
Mon, 04 Jul 2016 - 23:29
Post
#138
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 May 2007 Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa |
Mam pytanie co do kolektora ssącego. W projekcie cowboya trąbki sa równej długości a u ciebie nie. Z tego co gdzieś czytałem r32 ma tak zrobione walki zeby kompensować różnice długości kanałow ( czy jakoś tak w każdym razie). R36 tego nie ma?
-------------------- Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress... ,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver" |
|
|
Mon, 04 Jul 2016 - 23:29
Post
#139
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik |
dawno tak obszernego opisu w zdjecia nie widzialem ostatnio nastal czas ze nie mozna sie chwalic fotkami tylko gotowym projektem dlaczego turbo regenerowales od razu? k64
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
Tue, 05 Jul 2016 - 00:33
Post
#140
|
|
Super User Dołączył: Tue, 21 January 2014 |
Mam pytanie co do kolektora ssącego. W projekcie cowboya trąbki sa równej długości a u ciebie nie. Z tego co gdzieś czytałem r32 ma tak zrobione walki zeby kompensować różnice długości kanałow ( czy jakoś tak w każdym razie). R36 tego nie ma? Sugerowalem sie fotkami drogich kolektorów do r32 turbo. Jak widac maja roznej długości kanały. A wtryski dałem w 1 linii ale to.jest skorygowane w programie. |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 00:11 |