Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Seat Toledo II 3.6 Turbo
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
Jacek6804
MODEL: Seat Toledo II ori 2,3 v5 2001r

Witam, przedstawiam wam moje autko, jest to auto do jazdy codziennej, które ma mi sprawiać radość z jazdy:)

Modyfikacje


Silnik: w trakcie
swap na 3,2 BUB 250KM z audi TT II
(oczekiwanie na nowy silnik)

Modyfikacje głowicy: brak


Modyfikacje bloku: brak


Układ dolotowy: zakończone
wkładka KN


Układ wydechowy: w trakcie
przelot 3" friedrich motorsport


Układ wtryskowy: w trakcie
ori r32 + LPG stag 300-6

Elektronika: STATUS

Układ chłodzenia: zakończony
ori 2,3 v5

Układ napędowy: w trakcie
skrzynia 6b fmb z golfa 4 r32
(czeka haldex na montaż)

Zawieszenie: zakończony
kit -60mm FK

BODY KIT: w trakcie
dokładki ABT
(progi z leona cupry czekają)

PODZIĘKOWANIA:
dla dziewczyny że mnie jeszcze nie zostawiła przez te auto biggrin.gif

Wszystkie zdjęcia i opisy z budowy projektu, dostępne na Facebooku: www.facebook.com/SeatToledoR32 (można polajkować i być na bieżąco, bo będzie się działo:P)



kojot_zabijak
Co teraz wpada? r36?
Jacek6804
CYTAT(kojot_zabijak @ Sun, 27 Dec 2015 - 01:05) *
Co teraz wpada? r36?


tak, z delikatnym doładowaniem smile.gif
Jacek6804
Mikołaj trochę sie spóźnił z paczką ale zdążył przed końcem roku biggrin.gif
3,6 FSI CDV z 2013r przebieg niecałe 30tyś km smile.gif (kiedyś miałem ten silnik w garażu, później go sprzedałem, a teraz znów odkupiłem biggrin.gif)




urbo

I teraz powolne składanie pod Turbo smile.gif

PS. swap r32 z tolka nadal na handel smile.gif (w rozliczeniu moge przyjąć 2,8 24v)
lightman
jest jakis sensowny powód nie turbienia tego R32?
farmer91
Właściciel uparł się że chce mieć jako pierwszy w Polsce R36 turbo..
Stalu
CYTAT(farmer91 @ Thu, 31 Dec 2015 - 18:00) *
Właściciel uparł się że chce mieć jako pierwszy w Polsce R36 turbo..

Za 10tyś zł laugh.gif
Jacek6804
CYTAT(lightman @ Thu, 31 Dec 2015 - 17:38) *
jest jakis sensowny powód nie turbienia tego R32?


powodem jest cena, r36 z 2013r za poniżej 2000zł no i chciał bym coś innego, nie chce wyciskać jakiś mega mocy, poprostu chce te 500KM do jazdy codziennej, a r36 pokaże tą moc bez zbędnego wysilania, przy małym doładowaniu.

Dodatkowo napisze że auto będzie zasilane Pb i LPG (czekam na hejty:P)
Drzewo
QUOTE (Jacek6804 @ Thu, 31 Dec 2015 - 18:07) *
Dodatkowo napisze że auto będzie zasilane Pb i LPG (czekam na hejty:P)


Koniec świata jest blisko


poza lpg to kibicuje
Jacek6804
CYTAT(Stalu @ Thu, 31 Dec 2015 - 18:05) *
Za 10tyś zł laugh.gif


cena silnika pewnie Cię zdziwi- 1670zł
Baron R36
Mam nadziej że za rok o tej porze będą fajerwerki z wydechu
Drzewo
QUOTE (Baron R36 @ Thu, 31 Dec 2015 - 18:17) *
Mam nadziej że za rok o tej porze będą fajerwerki z wydechu



nie każdy musi projekt robić latami, ten pewnie powstanie do wiosny
ddziaduch
CYTAT(Drzewo @ Thu, 31 Dec 2015 - 18:10) *
Koniec świata jest blisko


poza lpg to kibicuje

Co złego w LPG? Instalacja zrobiona z głową + dobre strojenie i nic się dziać nie będzie. Sporo osób śmiga tutaj na LPG i jest ok.
siewcu
no i pewnie z lpg działającym jak w normalnym fsi i założonym jak do takiego silnika
ddziaduch
Do FSI też są instalacje, tylko drogie biggrin.gif
Maciekx
Tutaj ma być wtrysk pośredni więc lpg z wtryskiem pośrednim i standalone'm to żadne wyzwanie smile.gif
strus
CYTAT(lightman @ Thu, 31 Dec 2015 - 17:38) *
jest jakis sensowny powód nie turbienia tego R32?


Tez sie zastanawialem czemu nie turbi 3.2 ale zawsze to cos innego. I reakcja na gaz powinna byc mega przy tej pojemnsci i takiej "turbince"
cowboy
reakcja na gaz byłaby na kompresorze

ps. a jak sie okaże ze za chwile bedzie wczesniej R36, a nie 3.6FSI w turbo to cały misterny plan bycia pierwszym w PL moze runąc wink.gif
addam24
Dobra,jak chce miec cos innego,to niech chlopak dziala.R32T,x lat temu tez bylo czyms nowym.Nie chce byc zlosliwym..Bo szwaby jeszcze takich nie robia,to polak nie moze sie podejmowac??Chyba niektorym szkoda,ze ktos chce zaczac cos nowego.A nawet jak mu nie wyjdzie, to bedzie Tylko jego strata.Rozumiem ze taka jest natura ludzka,nikt nie chce zeby ktos wyszedl przed szereg i odniosl sukces.Bardziej komfortowojest sie przed szereg nie wypuszczac.Bo tak bezpieczniej.A prawda jest taka ze jak slyszysz od wszystkich krytyke-TO OZNACZA ZE JESTES NA DOBREJ DRODZE
Jacek6804
No ja pomimo krytyki ukończę r36t, będzie działać na pewno, jeśli pojawi się jakiś pierwszy przede mną w PL to trudno, nic strasznego. LPG będzie na pewno, jest to ogromna oszczędność w moim przypadku, rocznie prawie 10tyś zł więc czemu nie oszczędzać. Będzie sekwencja stag 300-6 i wtryski i parowniki do 500-600KM chociaż co do sterowania moze beda sterowane ecumasterem, ale to się jeszcze okaże.
Auto mam od listopada 2014, w styczniu 2015r zrobiłem swap na 2,8, w maju na r32, więc u mnie z robotą nie ma ociągania jeśli są fundusze, zapał jest do prac, będzie turbo jak tylko pozwolą na to fundusze. Tak czy siak w sezonie 2016 będzie r36t oraz swap napędu na 4x4
cowboy
po pierwsze w DE R36 na turbo robią juz od lat wink.gif
po drugie R36 to tylko passat i wersja 300KM oznaczenie silnika BWS
wszystko inne to 3.6 FSI

nie ma tu żadnej innnowacyjności, to sa bliźniacze silniki, ogołocenie silnika z FSI powoduje ze bedzie to nic innego jak VR6 turbo o wiekszej pojemności
moim zadniem to sztuka dla sztuki, ale skoro R32 który ma zapewnic srodki na ten projekt jest za 9 kPLN wystawiony to pewnie temat troche potrwa wink.gif

moja rada zwal czapke i sprawdź czy nie popekał blok, bo moze okazać się ze masz silnik na smietnik - nie hejtuje, przerabiałem powypadkowy silnik wink.gif
Jacek6804
CYTAT(cowboy @ Fri, 01 Jan 2016 - 08:53) *
po drugie R36 to tylko passat i wersja 300KM oznaczenie silnika BWS
wszystko inne to 3.6 FSI


A mógł byś mi powiedzieć czym różnią się te silniki? Bo z tego co wiem różnią się jedynie drobnymi szczegółami. A nazwę r36 podajemy "umownie".
matteusz
Przede wszystkim "R36" ma wtrysk pośredni.
Jacek6804
acha, czyli r32 ma wtrysk pośredni 3,2L r36 3,L musi być wtrysk bezpośredni bo inaczej nie będzie "R36"? spoko wink.gif
matteusz
Ty to napisałeś wink.gif Ja tylko odpowiedziałem na pytanie czym m. in. różni się BWS od Twojego CDV.
BTW, bardzo fajne, niepozorne auto smile.gif
grzegorzp
To wymienisz wszystko na wtrysk pośredni czy LPG zrobisz 4gen i do tego dotrysk seryjnym wtryskiwaczami?
Jak jest z trzymaniem mocy przez r36? Ile średnio z fabryki mają?
Jacek6804
CYTAT(grzegorzp @ Fri, 01 Jan 2016 - 13:14) *
To wymienisz wszystko na wtrysk pośredni czy LPG zrobisz 4gen i do tego dotrysk seryjnym wtryskiwaczami?
Jak jest z trzymaniem mocy przez r36? Ile średnio z fabryki mają?


Wtrysk Pb będzie pośredni i LPG też, wtryski będą baracudy (te większe, podobno obsłużą do 100KM z cylindra) i dwa jakieś Większe parowniki. Nawet jak przy pałowaniu przerzuci mi na Pb to nic się nie stanie, LPG ma być do jazdy w trasy. A dużo jeżdżę. Mógł bym sobie kupić jakieś dupowóz z małym silnikiem a z tego tolka zrobić auto na weekend, ale nie mógł bym tak chyba psychicznie biggrin.gif Założę się że też mieliście nieraz tak że gdzieś jechaliście innym autem i na drodze pojawia się jakiś zawodnik i sobie myślicie "kurde, czemu nie jadę tym mocniejszym autem"
Otwory po wtryskach FSI nie będą zaspawane w głowicy tylko zaślepione dotoczonymi "bolcami" pod wymiar wtrysków, lub kupię jakieś padnięte wtryski i beda sobie siedziały. Więc w przyszłości będzie można sie pokusić o bezpośredni lpg.
olozwirski
CYTAT(matteusz @ Fri, 01 Jan 2016 - 11:34) *
Przede wszystkim "R36" ma wtrysk pośredni.

Co to za herezje, wszystkie VRy 3.6 są FSI.
carturbo
CYTAT(Jacek6804 @ Fri, 01 Jan 2016 - 13:31) *
Wtrysk Pb będzie pośredni i LPG też, wtryski będą baracudy (te większe, podobno obsłużą do 100KM z cylindra) i dwa jakieś Większe parowniki. Nawet jak przy pałowaniu przerzuci mi na Pb to nic się nie stanie, LPG ma być do jazdy w trasy. A dużo jeżdżę. Mógł bym sobie kupić jakieś dupowóz z małym silnikiem a z tego tolka zrobić auto na weekend, ale nie mógł bym tak chyba psychicznie biggrin.gif Założę się że też mieliście nieraz tak że gdzieś jechaliście innym autem i na drodze pojawia się jakiś zawodnik i sobie myślicie "kurde, czemu nie jadę tym mocniejszym autem"
Otwory po wtryskach FSI nie będą zaspawane w głowicy tylko zaślepione dotoczonymi "bolcami" pod wymiar wtrysków, lub kupię jakieś padnięte wtryski i beda sobie siedziały. Więc w przyszłości będzie można sie pokusić o bezpośredni lpg.


Lepiej i taniej zrobić LPG do 300KM - po prostu ekonomiczniej. Wtryski o zwiększonej wydajności takie do 75-100KM/ cyl. zostały wycofane z produkcji, bo były zbyt duże i szybko się uszkadzały- jakiś problem technologiczny, a może osiągnięta jakaś granica fizyczna. Gazownicy zaczeli więc montować po dwa wtryski na cylinder.
Jest możliwe zrobienie 600KM na LPG, ale potężnymi nakładami finansowymi. Prędzej czy póżniej w takim układzie coś dostanie zadyszki. A to ciecz chłodząca zakręci się w wielu zakrzywieniech rurek do reduktorów i nie schłodzi głowicy. a to pompa wpadnie w kawitację , a to w zbiorniku wielozawór złapie lotnego lpg, a to zapętlą się wtryski, a to coś innego. Stag Q max - najnowszy podobno elektronicznie jest mocno dopracowany i potrafi pięknie mieszać ze sobą lpg z pb. Może tą drogą trzeba iść. Rozmawiałem z wieloma gazownikami i optymistycznie patrzyli na 600KM z LPG , natomiast gdy rozmawiałem z hurtownikami części lpg oni widzieli to odmiennie - pewnie z punktu widzenia ciągłych reklamacji podzespołów, które miały dać radę, a nie wydoliły. Każdy gazownik będzie zachwalał swoją wiedzę, swoje zdolności i możliwości wykonania takiej mocnej instalki, bo jest to duży koszt i duża prowizja i do tego serwis, bo często coś będzie niedomagało.
Moim skromnym zdaniem popartym wywiadami w branży LPG - gaz do 300KM, a dalej przełączamy na PB. Prosto, łatwo i pózniej bez głupich pytań - dlaczego spłynął ten piąty tłok, od strony grodzi , a nie ten pierwszy od rozrządu.

Inna sprawa to ciekły lpg - tutaj możliwości są większe i korzyści dla silnika też duże, ale pompy wysokiego ciśnienia to przy czystości polskiego lpg max 2 lata życia , koszt to od 2 tys zł. Słaba perspektywa. Udowodnić coś, że można to zrobić - fajna sprawa, ale mieć korzyści psychiczne i finansowe to inna strona medalu.
R36 - miły silniczek smile.gif powodzenia.
matteusz
CYTAT(olozwirski @ Fri, 01 Jan 2016 - 13:02) *
Co to za herezje, wszystkie VRy 3.6 są FSI.

Chyba się dziś nie wyspałem, mea culpa unsure.gif
Mis
CYTAT(olozwirski @ Fri, 01 Jan 2016 - 14:02) *
Co to za herezje, wszystkie VRy 3.6 są FSI.

+1 Pasek R36 ma bezpośredni wtrysk.
CYTAT(Jacek6804 @ Fri, 01 Jan 2016 - 13:31) *
wtryski będą baracudy (te większe, podobno obsłużą do 100KM z cylindra

Duża Barracuda (130Nl/min) w życiu nie obsłuży 100KM z cylindra, nawet na ciśnieniu 1,5b.
ZUCZEKTT
Jak masz zamiar odprężyć silnik jakie planujesz CR dla 500hp w R36T?
siewcu
jak to jakie, pewnie fabryka, 12:1 biggrin.gif
cowboy
CYTAT(Jacek6804 @ Fri, 01 Jan 2016 - 10:59) *
A mógł byś mi powiedzieć czym różnią się te silniki? Bo z tego co wiem różnią się jedynie drobnymi szczegółami. A nazwę r36 podajemy "umownie".


róznią sie raczej kluczowymi dla mocy "szczegółami"
R36 podajemy tak jak fabryka to nazywa dla BWS, 280, 250 i 3,2 FSI 250 AXZ są oznaczanie FSI
Pawel-2005
CYTAT(siewcu @ Fri, 01 Jan 2016 - 16:31) *
jak to jakie, pewnie fabryka, 12:1 biggrin.gif

Haha a może go doprężyć jeszcze i dmuchnąć ze dwa bary;)
Ogólnie to pomysł ma jakis sens pod warunkiem poprawnego i przemyślanego wykonania go. Mały błąd i cała praca może iść na marne co przy obecnym podejściu i wiedzy jest największą obawą. Radzę też pomyśleć nad porządnym sprzęgłem bo skoro były z nim problemy już na serii to teraz może być tylko gorzej bo niuta będzie ze 2x tyle...
siewcu
gdyby go dobrze zakuć i blok by taki CR wytrzymał, no i gdyby odpowiednie paliwo zalać to myślę, że bardzo przyjemnie by się na takim CR jeździło...
Pawel-2005
Gdyby...ale na taki stopień sprężania mogą sobie pozwolić firmy lub osoby które zrobią projekt dopracowany w każdym szczegole. Odpowiednio wzmocnić silnik. Odpowiednie paliwo. Obrobka głowicy z pomiarami czy wszystkie kanały mają identyczne przepływy. Tak samo z kolektorami wydechowy i dolotowy bo jak będzie nasmarkane cokolwiek bez pomiarów to jeden cylinder dostanie więcej powietrza niż inny i na kiepskim paliwie motor nie będzie chciał przyjmować boosta. Ale do tego trzeba funduszy i odpowiedniego podejścia a tutaj ktoś chyba napisał że wydawanie 4 tys na kolektory to przerost formy nad treścią co wyczerpuje temat.
Także trochę źle to rokuję ale oczywiście życzę sukcesów i na pewno bedę się przyglądał i czekam na efekty;)
Mis
Seryjny CR w tym silniku z przejściem na wtrysk pośredni i dmuchaniem to nieporozumienie na PB.
aw69
CYTAT
róznią sie raczej kluczowymi dla mocy "szczegółami"
R36 podajemy tak jak fabryka to nazywa dla BWS, 280, 250 i 3,2 FSI 250 AXZ są oznaczanie FSI



głowice są inne
aw69
CYTAT
po pierwsze w DE R36 na turbo robią juz od lat wink.gif
po drugie R36 to tylko passat i wersja 300KM oznaczenie silnika BWS
wszystko inne to 3.6 FSI


Na seryjnym ecu i wtrysku FSI ? Pokaż chodź jeden z mocami 500 + smile.gif poza HGP - chociaż oni mają wtrysk pośredni przy takich mocach
ZUCZEKTT
Ja myślę ze sprawa cr w tym silniku juz przerosła Jacka i jego zapał do pracy przy uturbianiu R36 powoli zacznie wygasac bo ludzie dzielą się na tych co chcą mieć szybkie auta i
na tych co chcą żyć w swiecie iluzji na co mamy tu kolejny przykład oczywiscie powiedzenia życzę bo do odwaznych świat należy



cowboy
CYTAT(aw69 @ Fri, 01 Jan 2016 - 22:04) *
głowice są inne


nie tylko głowica jako odlew, wystarczy pogrzebać w etce, wałek ssący, fazator
jesli dobrze pamietam to chyba tez wał ma inne oznaczenie ale nie dam ręki
jakbym uturbiał 3.6 FSI to bym wiedział

ja mam wszytsko juz prawie rozkminione do hybrydy R32 i 3.6 FSI, ale nie mam czasu i kasy żeby to ciągnąć
na razie jeszcze waham sie czy spawac głowice wink.gif
ale mysle ze na spokojnie do konca roku to zrobie

i bedzie R34 na standalonie który wysteruje FSI + wtrysk posredni jako pomocniczy
wydaje mi się ze gdyby olac ekologię to jest duża szansa ze wtryski FSI z R36 stykną pod 450-500KM bo przecież muszą miec jakiś zapas ?
MisioLBN
Co do lpg to niema czegos takiego jak 300km max. Tu zalezy ile km na cylinder. Do 75km z cylindra spoko do ogarniecia. Dragon BF z tego co kojaze wg producenta do 100km jest w stanie.
Jacek6804
CYTAT(ZUCZEKTT @ Sat, 02 Jan 2016 - 00:58) *
Ja myślę ze sprawa cr w tym silniku juz przerosła Jacka i jego zapał do pracy przy uturbianiu R36 powoli zacznie wygasac bo ludzie dzielą się na tych co chcą mieć szybkie auta i
na tych co chcą żyć w swiecie iluzji na co mamy tu kolejny przykład oczywiscie powiedzenia życzę bo do odwaznych świat należy


Nic mnie nie przerosło, bo nawet jeszcze nie liczyłem, pole do popisu przy odprężeniu mam spore, bo mogę dać korbę odprężającą, przekładkę, a nawet tłok do frezowania oddać (ma taki garb) więc uda sie uzyskać te 9:1 jeszcze porozmawiam z Łukaszem, na ile odprężyć aby chodził na 0,8-1bar. Bo nie chcę zrobić z niego też "luźnej piczki" aby nie stracił zbyt mocy bez doładowania.
wojti RAYLLE
przecież po odprężeniu motor słabnie, to oczywiste pomijam juz kwestie dmuchania , a na 1 bar to można w zupełności dać 9,5
cowboy
garb z tłoka mozesz cały zebrac do najniższego punktu jesli rezygnujesz z FSI, to jest zrobione w celu zawirowania paliwa z wtryskiwacza
kto wie czy wtedy by nie starczyła przekładka jakies 2mm + rozwarstwienie seryjnej uszczelki i moze by wyszło koło 9,5-10 CR
tylko śruby na korby i podpory wału Łukasz Ci doradzi jakie i gdzie kupić

tak czy owak musisz zdejmować głowice, przypatrz sie kanałom wodnym czy nie ma peknieć, jak wyrwało łape to mogło popekać...
Jacek6804
CYTAT(cowboy @ Sat, 02 Jan 2016 - 13:06) *
garb z tłoka mozesz cały zebrac do najniższego punktu jesli rezygnujesz z FSI, to jest zrobione w celu zawirowania paliwa z wtryskiwacza
kto wie czy wtedy by nie starczyła przekładka jakies 2mm + rozwarstwienie seryjnej uszczelki i moze by wyszło koło 9,5-10 CR
tylko śruby na korby i podpory wału Łukasz Ci doradzi jakie i gdzie kupić

tak czy owak musisz zdejmować głowice, przypatrz sie kanałom wodnym czy nie ma peknieć, jak wyrwało łape to mogło popekać...


głowica zdjęta, uszczypany jest jedynie kawałek bloku na kanale wodnym, ogarnie mi to okoliczny spawacz, głowica nie tknięta.
Co do tych garbów, to narazie będę starał się ich nie ruszać, bo kto wie co w przyszłości wymyślę... Muszę przyłożyć jeszcze głowice podniesioną o 3mm i zobaczymy jak łańcuch będzie się zachowywał, no i muszę policzyć o ile stopni byl by przestawiony rozrząd i Łukasza dopytać co na to powiedzą zmienne fazy.
Temat śrub jest mi już znany i wiem co i jak smile.gif Jeśli uda mi się zrobić CR oko 9 to z tobą może dogadam się z tymi korbami 164mm smile.gif
addam24
CYTAT(ZUCZEKTT @ Sat, 02 Jan 2016 - 00:58) *
Ja myślę ze sprawa cr w tym silniku juz przerosła Jacka i jego zapał do pracy przy uturbianiu R36 powoli zacznie wygasac bo ludzie dzielą się na tych co chcą mieć szybkie auta i
na tych co chcą żyć w swiecie iluzji na co mamy tu kolejny przykład oczywiscie powiedzenia życzę bo do odwaznych świat należy



To zyczycz mu powodzenia,bo do odwaznych swiat nalezy.I jednoczesnie piszesz ze zyje w swiecie iluzji I ze sprawa cr go przerosla??To w koncu zastanow sie obludny czlowieku,czego mu zyczysz.
cowboy
CYTAT(Jacek6804 @ Sat, 02 Jan 2016 - 16:01) *
Temat śrub jest mi już znany i wiem co i jak smile.gif Jeśli uda mi się zrobić CR oko 9 to z tobą może dogadam się z tymi korbami 164mm smile.gif


jak nie chcesz ruszac tłoków to daj przekładke 3mm i bedzie OK
albo kute korby 161mm - na to samo wyjdzie (164mm to seria)
Jacek6804
Według moich obliczeń:

srednica 89mm
skok tloka 96,4mm
poj całkowita 3597ccm
poj 1 cyl 599,5ccm
seryjne CR 12:1
komora spalania ok. 54,5ccm
po przedkładce 3mm bedzie dodatkowo 18,65ccm całkowita komora wychodzi 73ccm
po przedkładce 2mm bedzie dodatkowo 12,43ccm całkowita komora wychodzi 66,9ccm
ori CR 599,5ccm+54,5ccm/54,5ccm=12:1
CR z przekładką 3mm 599,5ccm+73ccm/73ccm=9,2:1
CR z przekładką 2mm 599,5ccm+66,9ccm/66,9ccm=10:1

Dobrze policzyłem? CR 9,2:1 było by chyba ok?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.