Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Wydech do Vectry X30XE
kryniu.21
post Wed, 23 Sep 2015 - 09:37
Post #1


Rookie
Dołączył: Sat, 21 December 2013





Witam
chciałbym zapytać jaki z przedstwionych wydechów lub jak konfiguracja najbardziej by pasowała do Vectry X30XE na osprzęcie z X25XEI czyli z kompem od i500 :
-na chwile obecną mam tak: rura zamiast kata ,pożniej rura Remusa zew. 54mm (wew. 52) w to tłumik przelotowy na zew. 60mm (wew. 57mm) około 50cm długości i zakończone jest tłumikiem Irmschera DD ,generalnie mam wrażenie ,że w stosunku do seri wydechu straciłem niutki z dołu ,góra niestety wydaje sie być przytkana
-mam kpl. Bastucka tj. tłumik środkowy i końcowy komorowy na rurze 63.5mm
-mam również kpl. Jetex/Fortex środkowy i końcowy przelotowy na rurze 63.5mm
Generalnie chciałbym uzyskać lepsze niutki z dołu i lepszy ciąg górą. Który z wymienionych układów najlepiej zastosować ,czy wspawać kata (nie jest rozsypany ani zatkany itp.)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 23 Sep 2015 - 09:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mjecio
post Wed, 23 Sep 2015 - 22:50
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 22 October 2008
Skąd: z mazowsza





jak chcesz lepszy dol i mocniejsza gore to dolot zaloz od z32se. kolektory masz seryjne? jesli tak to chociaz y-pipe zrob 50/54mm. srodkowy bym zalozyl przelotowy jak najdluzszy, a koncowy to najlepiej na hamowni sprawdzic bo kazdy silnik inaczej reaguje, ale sklanialbym sie ku przelotowemu wink.gif


--------------------
Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm
Kaudi A6 3.0 Tfsi
Vette C6 LS2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Q40
post Wed, 23 Sep 2015 - 23:36
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 30 March 2015





Jak autor wyżej, wpierw robisz dolot, następnie pod niego wydech.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Thu, 24 Sep 2015 - 08:05
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Dolot musi być z 3.0 lub 3.2 wystroić to i będzie mocno.


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kryniu.21
post Thu, 24 Sep 2015 - 08:33
Post #5


Rookie
Dołączył: Sat, 21 December 2013





Dolot zostaje ori z Vectry ,co prawda mam Ecu Mastera ale strojenie zostaje tylko w maxie bo reszte niestety adaptacja zjada...
Pytam bo po doświadczeniach z C20XE gdzie był zamontowany ssący Lexmaula i wydech Manzela 2,5" była kupa 136 km i 176 nm ,zmieniając ssącego i wydech na serie wyszlo 156 km i 206 nm ale zatkana była góra (powyżej 5,6 tys moc drastycznie spadała) później zmieniłem końcowy na Remusa dedykowany i odetkała się góra (ciąg był pod samą odcinkę)...
Tu moje kolejne pytanie czy na obecną chwile jak mam tłumik środkowy o większej srednicy (na odcinku ok 60cm jest na rurze 60mm a pozostała część łaczenia miedzy nim a końcowym jest na rurze 54mm) nie powoduje on strat w niutach na dole ? Czy końcowy może jak w poprzednim przypadku blokować góre ?
PS. nie linczujcie mnie chciałbym poprostu uśrednić parametry tak ażeby przyjemnie się jeździło na codzień jak i czasem depnać pod odcinkę wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Thu, 24 Sep 2015 - 13:14
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





"niutki" z dołu i z góry trochę się wykluczają, tu potrzeba zmiennych faz rozrządu. Dużo by pomógł rurowy kolektor wydechowy, oraz wydech nie mniejszy niż 60mm. Kolektor z VB to słabizna (dolot jak i wydech)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Thu, 24 Sep 2015 - 13:17
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Po co się pytasz skoro jesteś mądrzejszy? Ssący z vectry zostaje bo?


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kryniu.21
post Thu, 24 Sep 2015 - 13:29
Post #8


Rookie
Dołączył: Sat, 21 December 2013





CYTAT(Lincoln e30ix @ Thu, 24 Sep 2015 - 13:14) *
"niutki" z dołu i z góry trochę się wykluczają, tu potrzeba zmiennych faz rozrządu. Dużo by pomógł rurowy kolektor wydechowy, oraz wydech nie mniejszy niż 60mm. Kolektor z VB to słabizna (dolot jak i wydech)

wiem ,że sie wykluczają...dlatego chce w miarę uśrednić bo póki co do 3tys. obrotów się dusi a powyżej tylko jedzie (poprzednik C20XE miał podobny objaw ze zle dobranym wydechem z tym ,że tam efekt był aż do 4tys. , przed jak i po zmianach było za każdym razem hamowane wiec nie jest to moja dopohamownia) wydechy mam do dypozycji jak wyzej ,najbardziej skłaniam sie ku Bastuckowi jest na rurze 63,5mm i tu mam dylemat czy wstawiać z powrotem ori kata czy zostawic rure w jego miejsce jak jest dry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kryniu.21
post Thu, 24 Sep 2015 - 13:36
Post #9


Rookie
Dołączył: Sat, 21 December 2013





CYTAT(specu @ Thu, 24 Sep 2015 - 13:17) *
Po co się pytasz skoro jesteś mądrzejszy? Ssący z vectry zostaje bo?

gdybym był mądrzejszy to bym nie pytał tongue.gif zostaje bo kolektor z Omegi wiąże sie z obniżeniem silnika itp.
Generalnie nie pytam co można zrobić żeby podnieść moc/moment tylko jaki wydech zastosować do obecnego setupu smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Q40
post Thu, 24 Sep 2015 - 15:19
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 30 March 2015





CYTAT(kryniu.21 @ Wed, 23 Sep 2015 - 09:37) *
Generalnie chciałbym uzyskać lepsze niutki z dołu i lepszy ciąg górą. Który z wymienionych układów najlepiej zastosować ,czy wspawać kata (nie jest rozsypany ani zatkany itp.)

Weź się zdecyduj....
Moja rada, zaprzyjaźnij się z jakimś tokarzem, wystrugajcie porządne customy na dolot, ewentualnie itb czy eaton. Niestety x30xe słynie z tego, że na albo pakujesz pełen setup od większego brata albo masz efekty jakie masz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kryniu.21
post Thu, 24 Sep 2015 - 16:46
Post #11


Rookie
Dołączył: Sat, 21 December 2013





CYTAT(Q40 @ Thu, 24 Sep 2015 - 15:19) *
Weź się zdecyduj....


CYTAT(kryniu.21 @ Thu, 24 Sep 2015 - 13:36) *
Generalnie nie pytam co można zrobić żeby podnieść moc/moment tylko jaki wydech zastosować do obecnego setupu smile.gif

Więc rozwijajac nie chodzi mi o żadne modyfikacje zwiekszjące moc/moment tylko o wydech na którym poprawił by się moc/moment.
Czy ktoś bawił się w pomiary np z katem i bez , z seryjnym układem i np 63,5 mm bez żadnych innych modyfikacji ? Jak to się ma w pratyce ?
Drążę temat ponieważ mam wrażenie jak w poprzednim C20XE ,żę z wydechem jest coś nie halo (tam była wielka przepaść)
Jaka kombinacja mogła by być optymalna ? Czy np. zostawenie środkowego seryjnego i wrzucenie na koniec np Bastucka na wiekszej srednicy poprawi np góre nie tracąc przy tym dołu ?



Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Thu, 24 Sep 2015 - 18:47
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Z ssącym z vectry 3.2 nic nie musisz obnirzać, a masz 20+ więcej koni i nm. Nadal nie wiem o co Ci chodzi. Nie uzyskasz z szerszego wydechu jak masz za mało powietrza zasysanego...
Mam 2 wynik na świecie jeśli chodzi o moc /moment z 3.0 a Ty nie słuchasz....


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuki_VU
post Thu, 24 Sep 2015 - 21:35
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 February 2008
Skąd: Mława





specu.niestety nie masz racji
ssacy z omegi czy vectry C nie wejdzie pod maske vectry b bez obznizania motoru.
ja bym zwiekszyl.srednice 2 rurki a.poznien.wsadzil po calosci.ten 63mm


--------------------
Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było
Audi S6 C5 Avant
Calibra 3.2 V6 RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Statham
post Thu, 24 Sep 2015 - 23:23
Post #14


Super User
Dołączył: Wed, 13 July 2011





[quote name='kuki_VU' date='Thu, 24 Sep 2015 - 21:35' post='1189266']
specu.niestety nie masz racji
ssacy z omegi czy vectry C nie wejdzie pod maske vectry b bez obznizania motoru.
ja bym zwiekszyl.srednice 2 rurki a.poznien.wsadzil po calosci.ten 63mm
[/quote/]

Zgadzam sie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kryniu.21
post Fri, 25 Sep 2015 - 00:51
Post #15


Rookie
Dołączył: Sat, 21 December 2013





CYTAT(specu @ Thu, 24 Sep 2015 - 18:47) *
Z ssącym z vectry 3.2 nic nie musisz obnirzać, a masz 20+ więcej koni i nm. Nadal nie wiem o co Ci chodzi. Nie uzyskasz z szerszego wydechu jak masz za mało powietrza zasysanego...
Mam 2 wynik na świecie jeśli chodzi o moc /moment z 3.0 a Ty nie słuchasz....

Specu słucham Cię ale na chwilę obecną nie mam w planach innych modów. Poprostu podejrzewam ,że tlumik Irmschera może blokować nieco góre a środkowy straty na dole...Okazyjnie kupiłem 2,5 kpl układu wydechowego chce ulepić z tego jeden który optymalnie zadziała w dolnym i górnym zakresie (niesety nie mam kanału ani spawarki żeby pokombinować samemu) wolałbym pójść w konkretną strone jeśli wogóle kogoś znajde w okolicy kto sie podejmie składania klocków.

CYTAT(kuki_VU @ Thu, 24 Sep 2015 - 21:35) *
ja bym zwiekszyl.srednice 2 rurki a.poznien.wsadzil po calosci.ten 63mm

Niestety możliwości mam mocno ograniczone ,dwu rurka jest ori natomiast plecionka i rura zamiast kata ma wymiar ok 60mm.

Może jest ktoś z okolic Lubania kto ma czas,sprzęt i chęci zlepienia wydechu (niestety flansze połaczeniowe są już w agoni i przydało by się pospawać)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kryniu.21
post Tue, 29 Mar 2016 - 15:28
Post #16


Rookie
Dołączył: Sat, 21 December 2013





odkopie temat ,zdecydowalem jednak zrobic na zamowienie i o to co wyszlo:

pomiar slabszy na seri wydechu i jak widac da sie poprawic dol i gore jednoczesnie smile.gif obecny wydech od zejscia 60 mm z nowym "sportowym" katem smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
strus
post Tue, 29 Mar 2016 - 20:12
Post #17


Super User
Dołączył: Thu, 20 December 2012
Skąd: Nasielsk





Panowie, do X25XE jaka dac srednice dwururki? 2x 50mm czy lepiej 2x 54mm? Ewentualnie moze rozne srednice ze wzgledu na rozna dlugosc rur?


--------------------
Daewoo Lanos C20XET ---> 249KM 329NM
Daewoo Leganza X25XE ---> 209KM 243NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 09:03