Wydech do Vectry X30XE |
Wydech do Vectry X30XE |
Wed, 23 Sep 2015 - 09:37
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 21 December 2013 |
Witam
chciałbym zapytać jaki z przedstwionych wydechów lub jak konfiguracja najbardziej by pasowała do Vectry X30XE na osprzęcie z X25XEI czyli z kompem od i500 : -na chwile obecną mam tak: rura zamiast kata ,pożniej rura Remusa zew. 54mm (wew. 52) w to tłumik przelotowy na zew. 60mm (wew. 57mm) około 50cm długości i zakończone jest tłumikiem Irmschera DD ,generalnie mam wrażenie ,że w stosunku do seri wydechu straciłem niutki z dołu ,góra niestety wydaje sie być przytkana -mam kpl. Bastucka tj. tłumik środkowy i końcowy komorowy na rurze 63.5mm -mam również kpl. Jetex/Fortex środkowy i końcowy przelotowy na rurze 63.5mm Generalnie chciałbym uzyskać lepsze niutki z dołu i lepszy ciąg górą. Który z wymienionych układów najlepiej zastosować ,czy wspawać kata (nie jest rozsypany ani zatkany itp.) |
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 23 Sep 2015 - 09:37
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Wed, 23 Sep 2015 - 22:50
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Wed, 22 October 2008 Skąd: z mazowsza |
jak chcesz lepszy dol i mocniejsza gore to dolot zaloz od z32se. kolektory masz seryjne? jesli tak to chociaz y-pipe zrob 50/54mm. srodkowy bym zalozyl przelotowy jak najdluzszy, a koncowy to najlepiej na hamowni sprawdzic bo kazdy silnik inaczej reaguje, ale sklanialbym sie ku przelotowemu
-------------------- Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm Kaudi A6 3.0 Tfsi Vette C6 LS2 |
|
|
Wed, 23 Sep 2015 - 23:36
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 |
Jak autor wyżej, wpierw robisz dolot, następnie pod niego wydech.
|
|
|
Thu, 24 Sep 2015 - 08:05
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa |
Dolot musi być z 3.0 lub 3.2 wystroić to i będzie mocno.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
Thu, 24 Sep 2015 - 08:33
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 21 December 2013 |
Dolot zostaje ori z Vectry ,co prawda mam Ecu Mastera ale strojenie zostaje tylko w maxie bo reszte niestety adaptacja zjada...
Pytam bo po doświadczeniach z C20XE gdzie był zamontowany ssący Lexmaula i wydech Manzela 2,5" była kupa 136 km i 176 nm ,zmieniając ssącego i wydech na serie wyszlo 156 km i 206 nm ale zatkana była góra (powyżej 5,6 tys moc drastycznie spadała) później zmieniłem końcowy na Remusa dedykowany i odetkała się góra (ciąg był pod samą odcinkę)... Tu moje kolejne pytanie czy na obecną chwile jak mam tłumik środkowy o większej srednicy (na odcinku ok 60cm jest na rurze 60mm a pozostała część łaczenia miedzy nim a końcowym jest na rurze 54mm) nie powoduje on strat w niutach na dole ? Czy końcowy może jak w poprzednim przypadku blokować góre ? PS. nie linczujcie mnie chciałbym poprostu uśrednić parametry tak ażeby przyjemnie się jeździło na codzień jak i czasem depnać pod odcinkę |
|
|
Thu, 24 Sep 2015 - 13:14
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze |
"niutki" z dołu i z góry trochę się wykluczają, tu potrzeba zmiennych faz rozrządu. Dużo by pomógł rurowy kolektor wydechowy, oraz wydech nie mniejszy niż 60mm. Kolektor z VB to słabizna (dolot jak i wydech)
|
|
|
Thu, 24 Sep 2015 - 13:17
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa |
Po co się pytasz skoro jesteś mądrzejszy? Ssący z vectry zostaje bo?
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
Thu, 24 Sep 2015 - 13:29
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 21 December 2013 |
"niutki" z dołu i z góry trochę się wykluczają, tu potrzeba zmiennych faz rozrządu. Dużo by pomógł rurowy kolektor wydechowy, oraz wydech nie mniejszy niż 60mm. Kolektor z VB to słabizna (dolot jak i wydech) wiem ,że sie wykluczają...dlatego chce w miarę uśrednić bo póki co do 3tys. obrotów się dusi a powyżej tylko jedzie (poprzednik C20XE miał podobny objaw ze zle dobranym wydechem z tym ,że tam efekt był aż do 4tys. , przed jak i po zmianach było za każdym razem hamowane wiec nie jest to moja dopohamownia) wydechy mam do dypozycji jak wyzej ,najbardziej skłaniam sie ku Bastuckowi jest na rurze 63,5mm i tu mam dylemat czy wstawiać z powrotem ori kata czy zostawic rure w jego miejsce jak jest |
|
|
Thu, 24 Sep 2015 - 13:36
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 21 December 2013 |
Po co się pytasz skoro jesteś mądrzejszy? Ssący z vectry zostaje bo? gdybym był mądrzejszy to bym nie pytał zostaje bo kolektor z Omegi wiąże sie z obniżeniem silnika itp. Generalnie nie pytam co można zrobić żeby podnieść moc/moment tylko jaki wydech zastosować do obecnego setupu |
|
|
Thu, 24 Sep 2015 - 15:19
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 |
Generalnie chciałbym uzyskać lepsze niutki z dołu i lepszy ciąg górą. Który z wymienionych układów najlepiej zastosować ,czy wspawać kata (nie jest rozsypany ani zatkany itp.) Weź się zdecyduj.... Moja rada, zaprzyjaźnij się z jakimś tokarzem, wystrugajcie porządne customy na dolot, ewentualnie itb czy eaton. Niestety x30xe słynie z tego, że na albo pakujesz pełen setup od większego brata albo masz efekty jakie masz. |
|
|
Thu, 24 Sep 2015 - 16:46
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 21 December 2013 |
Weź się zdecyduj.... Generalnie nie pytam co można zrobić żeby podnieść moc/moment tylko jaki wydech zastosować do obecnego setupu Więc rozwijajac nie chodzi mi o żadne modyfikacje zwiekszjące moc/moment tylko o wydech na którym poprawił by się moc/moment. Czy ktoś bawił się w pomiary np z katem i bez , z seryjnym układem i np 63,5 mm bez żadnych innych modyfikacji ? Jak to się ma w pratyce ? Drążę temat ponieważ mam wrażenie jak w poprzednim C20XE ,żę z wydechem jest coś nie halo (tam była wielka przepaść) Jaka kombinacja mogła by być optymalna ? Czy np. zostawenie środkowego seryjnego i wrzucenie na koniec np Bastucka na wiekszej srednicy poprawi np góre nie tracąc przy tym dołu ? |
|
|
Thu, 24 Sep 2015 - 18:47
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa |
Z ssącym z vectry 3.2 nic nie musisz obnirzać, a masz 20+ więcej koni i nm. Nadal nie wiem o co Ci chodzi. Nie uzyskasz z szerszego wydechu jak masz za mało powietrza zasysanego...
Mam 2 wynik na świecie jeśli chodzi o moc /moment z 3.0 a Ty nie słuchasz.... -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
Thu, 24 Sep 2015 - 21:35
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 February 2008 Skąd: Mława |
specu.niestety nie masz racji
ssacy z omegi czy vectry C nie wejdzie pod maske vectry b bez obznizania motoru. ja bym zwiekszyl.srednice 2 rurki a.poznien.wsadzil po calosci.ten 63mm -------------------- Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było Audi S6 C5 Avant Calibra 3.2 V6 RWD |
|
|
Thu, 24 Sep 2015 - 23:23
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Wed, 13 July 2011 |
[quote name='kuki_VU' date='Thu, 24 Sep 2015 - 21:35' post='1189266']
specu.niestety nie masz racji ssacy z omegi czy vectry C nie wejdzie pod maske vectry b bez obznizania motoru. ja bym zwiekszyl.srednice 2 rurki a.poznien.wsadzil po calosci.ten 63mm [/quote/] Zgadzam sie. |
|
|
Fri, 25 Sep 2015 - 00:51
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 21 December 2013 |
Z ssącym z vectry 3.2 nic nie musisz obnirzać, a masz 20+ więcej koni i nm. Nadal nie wiem o co Ci chodzi. Nie uzyskasz z szerszego wydechu jak masz za mało powietrza zasysanego... Mam 2 wynik na świecie jeśli chodzi o moc /moment z 3.0 a Ty nie słuchasz.... Specu słucham Cię ale na chwilę obecną nie mam w planach innych modów. Poprostu podejrzewam ,że tlumik Irmschera może blokować nieco góre a środkowy straty na dole...Okazyjnie kupiłem 2,5 kpl układu wydechowego chce ulepić z tego jeden który optymalnie zadziała w dolnym i górnym zakresie (niesety nie mam kanału ani spawarki żeby pokombinować samemu) wolałbym pójść w konkretną strone jeśli wogóle kogoś znajde w okolicy kto sie podejmie składania klocków. ja bym zwiekszyl.srednice 2 rurki a.poznien.wsadzil po calosci.ten 63mm Niestety możliwości mam mocno ograniczone ,dwu rurka jest ori natomiast plecionka i rura zamiast kata ma wymiar ok 60mm. Może jest ktoś z okolic Lubania kto ma czas,sprzęt i chęci zlepienia wydechu (niestety flansze połaczeniowe są już w agoni i przydało by się pospawać) |
|
|
Tue, 29 Mar 2016 - 15:28
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 21 December 2013 |
|
|
|
Tue, 29 Mar 2016 - 20:12
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Thu, 20 December 2012 Skąd: Nasielsk |
Panowie, do X25XE jaka dac srednice dwururki? 2x 50mm czy lepiej 2x 54mm? Ewentualnie moze rozne srednice ze wzgledu na rozna dlugosc rur?
-------------------- Daewoo Lanos C20XET ---> 249KM 329NM
Daewoo Leganza X25XE ---> 209KM 243NM |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 09:03 |