Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wydech do Vectry X30XE
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
kryniu.21
Witam
chciałbym zapytać jaki z przedstwionych wydechów lub jak konfiguracja najbardziej by pasowała do Vectry X30XE na osprzęcie z X25XEI czyli z kompem od i500 :
-na chwile obecną mam tak: rura zamiast kata ,pożniej rura Remusa zew. 54mm (wew. 52) w to tłumik przelotowy na zew. 60mm (wew. 57mm) około 50cm długości i zakończone jest tłumikiem Irmschera DD ,generalnie mam wrażenie ,że w stosunku do seri wydechu straciłem niutki z dołu ,góra niestety wydaje sie być przytkana
-mam kpl. Bastucka tj. tłumik środkowy i końcowy komorowy na rurze 63.5mm
-mam również kpl. Jetex/Fortex środkowy i końcowy przelotowy na rurze 63.5mm
Generalnie chciałbym uzyskać lepsze niutki z dołu i lepszy ciąg górą. Który z wymienionych układów najlepiej zastosować ,czy wspawać kata (nie jest rozsypany ani zatkany itp.)
Mjecio
jak chcesz lepszy dol i mocniejsza gore to dolot zaloz od z32se. kolektory masz seryjne? jesli tak to chociaz y-pipe zrob 50/54mm. srodkowy bym zalozyl przelotowy jak najdluzszy, a koncowy to najlepiej na hamowni sprawdzic bo kazdy silnik inaczej reaguje, ale sklanialbym sie ku przelotowemu wink.gif
Q40
Jak autor wyżej, wpierw robisz dolot, następnie pod niego wydech.
specu
Dolot musi być z 3.0 lub 3.2 wystroić to i będzie mocno.
kryniu.21
Dolot zostaje ori z Vectry ,co prawda mam Ecu Mastera ale strojenie zostaje tylko w maxie bo reszte niestety adaptacja zjada...
Pytam bo po doświadczeniach z C20XE gdzie był zamontowany ssący Lexmaula i wydech Manzela 2,5" była kupa 136 km i 176 nm ,zmieniając ssącego i wydech na serie wyszlo 156 km i 206 nm ale zatkana była góra (powyżej 5,6 tys moc drastycznie spadała) później zmieniłem końcowy na Remusa dedykowany i odetkała się góra (ciąg był pod samą odcinkę)...
Tu moje kolejne pytanie czy na obecną chwile jak mam tłumik środkowy o większej srednicy (na odcinku ok 60cm jest na rurze 60mm a pozostała część łaczenia miedzy nim a końcowym jest na rurze 54mm) nie powoduje on strat w niutach na dole ? Czy końcowy może jak w poprzednim przypadku blokować góre ?
PS. nie linczujcie mnie chciałbym poprostu uśrednić parametry tak ażeby przyjemnie się jeździło na codzień jak i czasem depnać pod odcinkę wink.gif
Lincoln e30ix
"niutki" z dołu i z góry trochę się wykluczają, tu potrzeba zmiennych faz rozrządu. Dużo by pomógł rurowy kolektor wydechowy, oraz wydech nie mniejszy niż 60mm. Kolektor z VB to słabizna (dolot jak i wydech)
specu
Po co się pytasz skoro jesteś mądrzejszy? Ssący z vectry zostaje bo?
kryniu.21
CYTAT(Lincoln e30ix @ Thu, 24 Sep 2015 - 13:14) *
"niutki" z dołu i z góry trochę się wykluczają, tu potrzeba zmiennych faz rozrządu. Dużo by pomógł rurowy kolektor wydechowy, oraz wydech nie mniejszy niż 60mm. Kolektor z VB to słabizna (dolot jak i wydech)

wiem ,że sie wykluczają...dlatego chce w miarę uśrednić bo póki co do 3tys. obrotów się dusi a powyżej tylko jedzie (poprzednik C20XE miał podobny objaw ze zle dobranym wydechem z tym ,że tam efekt był aż do 4tys. , przed jak i po zmianach było za każdym razem hamowane wiec nie jest to moja dopohamownia) wydechy mam do dypozycji jak wyzej ,najbardziej skłaniam sie ku Bastuckowi jest na rurze 63,5mm i tu mam dylemat czy wstawiać z powrotem ori kata czy zostawic rure w jego miejsce jak jest dry.gif
kryniu.21
CYTAT(specu @ Thu, 24 Sep 2015 - 13:17) *
Po co się pytasz skoro jesteś mądrzejszy? Ssący z vectry zostaje bo?

gdybym był mądrzejszy to bym nie pytał tongue.gif zostaje bo kolektor z Omegi wiąże sie z obniżeniem silnika itp.
Generalnie nie pytam co można zrobić żeby podnieść moc/moment tylko jaki wydech zastosować do obecnego setupu smile.gif
Q40
CYTAT(kryniu.21 @ Wed, 23 Sep 2015 - 09:37) *
Generalnie chciałbym uzyskać lepsze niutki z dołu i lepszy ciąg górą. Który z wymienionych układów najlepiej zastosować ,czy wspawać kata (nie jest rozsypany ani zatkany itp.)

Weź się zdecyduj....
Moja rada, zaprzyjaźnij się z jakimś tokarzem, wystrugajcie porządne customy na dolot, ewentualnie itb czy eaton. Niestety x30xe słynie z tego, że na albo pakujesz pełen setup od większego brata albo masz efekty jakie masz.
kryniu.21
CYTAT(Q40 @ Thu, 24 Sep 2015 - 15:19) *
Weź się zdecyduj....


CYTAT(kryniu.21 @ Thu, 24 Sep 2015 - 13:36) *
Generalnie nie pytam co można zrobić żeby podnieść moc/moment tylko jaki wydech zastosować do obecnego setupu smile.gif

Więc rozwijajac nie chodzi mi o żadne modyfikacje zwiekszjące moc/moment tylko o wydech na którym poprawił by się moc/moment.
Czy ktoś bawił się w pomiary np z katem i bez , z seryjnym układem i np 63,5 mm bez żadnych innych modyfikacji ? Jak to się ma w pratyce ?
Drążę temat ponieważ mam wrażenie jak w poprzednim C20XE ,żę z wydechem jest coś nie halo (tam była wielka przepaść)
Jaka kombinacja mogła by być optymalna ? Czy np. zostawenie środkowego seryjnego i wrzucenie na koniec np Bastucka na wiekszej srednicy poprawi np góre nie tracąc przy tym dołu ?



specu
Z ssącym z vectry 3.2 nic nie musisz obnirzać, a masz 20+ więcej koni i nm. Nadal nie wiem o co Ci chodzi. Nie uzyskasz z szerszego wydechu jak masz za mało powietrza zasysanego...
Mam 2 wynik na świecie jeśli chodzi o moc /moment z 3.0 a Ty nie słuchasz....
kuki_VU
specu.niestety nie masz racji
ssacy z omegi czy vectry C nie wejdzie pod maske vectry b bez obznizania motoru.
ja bym zwiekszyl.srednice 2 rurki a.poznien.wsadzil po calosci.ten 63mm
Statham
[quote name='kuki_VU' date='Thu, 24 Sep 2015 - 21:35' post='1189266']
specu.niestety nie masz racji
ssacy z omegi czy vectry C nie wejdzie pod maske vectry b bez obznizania motoru.
ja bym zwiekszyl.srednice 2 rurki a.poznien.wsadzil po calosci.ten 63mm
[/quote/]

Zgadzam sie.
kryniu.21
CYTAT(specu @ Thu, 24 Sep 2015 - 18:47) *
Z ssącym z vectry 3.2 nic nie musisz obnirzać, a masz 20+ więcej koni i nm. Nadal nie wiem o co Ci chodzi. Nie uzyskasz z szerszego wydechu jak masz za mało powietrza zasysanego...
Mam 2 wynik na świecie jeśli chodzi o moc /moment z 3.0 a Ty nie słuchasz....

Specu słucham Cię ale na chwilę obecną nie mam w planach innych modów. Poprostu podejrzewam ,że tlumik Irmschera może blokować nieco góre a środkowy straty na dole...Okazyjnie kupiłem 2,5 kpl układu wydechowego chce ulepić z tego jeden który optymalnie zadziała w dolnym i górnym zakresie (niesety nie mam kanału ani spawarki żeby pokombinować samemu) wolałbym pójść w konkretną strone jeśli wogóle kogoś znajde w okolicy kto sie podejmie składania klocków.

CYTAT(kuki_VU @ Thu, 24 Sep 2015 - 21:35) *
ja bym zwiekszyl.srednice 2 rurki a.poznien.wsadzil po calosci.ten 63mm

Niestety możliwości mam mocno ograniczone ,dwu rurka jest ori natomiast plecionka i rura zamiast kata ma wymiar ok 60mm.

Może jest ktoś z okolic Lubania kto ma czas,sprzęt i chęci zlepienia wydechu (niestety flansze połaczeniowe są już w agoni i przydało by się pospawać)
kryniu.21
odkopie temat ,zdecydowalem jednak zrobic na zamowienie i o to co wyszlo:

pomiar slabszy na seri wydechu i jak widac da sie poprawic dol i gore jednoczesnie smile.gif obecny wydech od zejscia 60 mm z nowym "sportowym" katem smile.gif
strus
Panowie, do X25XE jaka dac srednice dwururki? 2x 50mm czy lepiej 2x 54mm? Ewentualnie moze rozne srednice ze wzgledu na rozna dlugosc rur?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.