Shoutbox 0 nowych PW 


73 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Opel Speedster 2.0 T
kontrolm
post Wed, 04 Feb 2015 - 10:24
Post #121


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



odlewy pod bloki w turbo były poprawione, głowice w silnikach turbo były normalnie odlewane w procesie ciśnieniowym i są trwałe.

Pare ciekawostek z Z22SE to płaszcz wodny który nie obejmuje nawet 1/4 długości tulei a same tuleje mają 1.2 mm grubości stąd ich deformacje na porządku dziennym i branie oleju co jest powszechne we wszystkich autach z tymi silnikami.
Moc i Nm w serii w tym silniku nie powala bo wiele 2.0 ma lepsze parametry i jest skutkiem podjętych decyzji konstrukcyjnych

Ta głowica z Z22SE do aplikacji NA jest OK ale pod SC, turbo podobno odrazu się sypie i wszyscy wymieniają całe silniki na wersje turbo.

W każdym razie teraz Piwo będzie miał mocny blok z natryskiem oleju na denka tłoków, mocniejsze tłoki o wyższej kompresji które w standardzie mają teflon na płaszczach i anodowany płaszcz tłoka w obrębie pierścieni. Mocniejsze kute(oczywiście seryjnie) korby a nie spieki z proszków.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 04 Feb 2015 - 10:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Wed, 04 Feb 2015 - 12:05
Post #122


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(kontrolm @ Wed, 04 Feb 2015 - 10:24) *
odlewy pod bloki w turbo były poprawione, głowice w silnikach turbo były normalnie odlewane w procesie ciśnieniowym i są trwałe.

Pare ciekawostek z Z22SE to płaszcz wodny który nie obejmuje nawet 1/4 długości tulei a same tuleje mają 1.2 mm grubości stąd ich deformacje na porządku dziennym i branie oleju co jest powszechne we wszystkich autach z tymi silnikami.
Moc i Nm w serii w tym silniku nie powala bo wiele 2.0 ma lepsze parametry i jest skutkiem podjętych decyzji konstrukcyjnych

Ta głowica z Z22SE do aplikacji NA jest OK ale pod SC, turbo podobno odrazu się sypie i wszyscy wymieniają całe silniki na wersje turbo.

W każdym razie teraz Piwo będzie miał mocny blok z natryskiem oleju na denka tłoków, mocniejsze tłoki o wyższej kompresji które w standardzie mają teflon na płaszczach i anodowany płaszcz tłoka w obrębie pierścieni. Mocniejsze kute(oczywiście seryjnie) korby a nie spieki z proszków.


A mozesz cos napisac o zrobieniu 2.2 litra z silnika b207 turbo? Tak sobie pomyslalem,czy mialobyto sens i czy tloki z 2.2 wytrzymaja te 1.5 bara i 350 koni ?
Niby 200ccm pojemnosci duzo nie da,ale jednak szybciej zacznie jechac z dolu, a to otwiera mozliwosc zastosowania wiekszego turbo.
Kolejne pytanie, to walki z22se do glowicy b207, czy w ogole podejda. Zakladam,ze maja wieksze wzniosy i tym samym troche moga odetkac gorny zakres obrotow (b207 od 4500rpm juz powoli zaczyna zdychac i trzeba mu doladowaniem pomagac).


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 04 Feb 2015 - 12:59
Post #123


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Bardzo fajny projekt, przeczytalem sobie wsio od A do Z, napisałeś że walczysz z podsterownością, nie próbowałeś zwiększyć jeszcze negatywów z prozdu, -2 przy wyprzedzeniu zwrotnicy 3,5 to tak małe wartości.
Sportowe auta fabrycznie mają przeważnie wyprzedzenie kolo 8-9 stopni przez co negat się nasila przy skręcaniu kół... A co samej wartości negatuwu początkowej to myślę ż od -3 bym zaczął zabawy jakie kowiek biggrin.gif
Pozdrówka i powodzenia, jestem bardzo ciekaw co tam z silniczka uda się uzyskać, ps. jaką on ma średnicę przepustnicy ?


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 04 Feb 2015 - 13:06
Post #124


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



według mnie nie wytrzymają - półka nad pierwszym pierscieniem jest rewelacyjnie cienka żeby jak najmniej niespalonego paliwa mogło się tam zebrać (patrz Zieloni) do tego słabe sworznie 18mm kontra 23 u Ciebie które wyrabiają sie juz w NA. Wałki podobno podchodza bo widziałem temat gdzie kolo zakłada taką głowicę do Z22SE NA. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz zestawienia wszystkich wałków z NA i Turbo z różnych wersji silnikowych - ludziska to zmieniają miedzy sobą żeby coś ugrać.
Jeszcze ciekawostka o L61 czyli Z22SE i wogóle całej tej rodzinie łacznie z Turbo - w roku 2007 wypuszczono drugą generację tych silników ze znacznie mocniejszymi blokami i głowicami. Seryjnie motory potrafią mieć po 460 Nm a niektórzy na tych blokach i głowicach mają ponad 800KM


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 04 Feb 2015 - 13:47
Post #125


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





68mm od cobalta ss czyli silnika lsj 2.0 kompres.
co do negatywu wiekszego kurcze nie jestem przekonany, bo tutaj na przedniej osi tylko 350kg. wiec chyba az tak sie nie ugina. tu nie ma ciezkiego silnika na przedniej osi ktory na zakretach wychyla nadwoziem na boki. mam w glowie mocne utwardzenie sily docisku tylnych amortyzatorow. juz byly utwardzone w zerkopolu ale nie jestem zadowolony z nastawow i musze isc hardcorowo i ustawic jeszcze z 50% wieksza twardosc sily dobicia i z 20 sily odbicia.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Techno
post Wed, 04 Feb 2015 - 15:33
Post #126


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 April 2010
Skąd: Kraków





skoro przód Ci sie mocno nie wychyla a masz problem z podsterownością to może pomyśl o tym że masz za dużo tłumienia na kompresji amorów z przodu, jak obniżysz tłumienie to powinien się poprawić grip przodu. chyba kiedyś zaczęliśmy już dyskusję na pw ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 04 Feb 2015 - 15:38
Post #127


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





nie. po prostu za bardzo dociaza sie tyl, siada dupa przy dodawaniu lekko gazu.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Techno
post Wed, 04 Feb 2015 - 15:54
Post #128


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 April 2010
Skąd: Kraków





no to spoko,
pamietaj tylko że jak dodajesz kompresji na tyle to jednocześnie ingerujesz w trakcję tylnej osi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 04 Feb 2015 - 16:34
Post #129


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





zdaje sobie z tego sprawe. chodzi o pierwszy moment po dodaniu gazu (pierwsze pol sekundy) ze nagle auto z neutralnego (bez gazu w luku) robi sie gwaltownie podsterowny. po prostu tyl jest za miekki i za duzy transfer masy jest. psuje to cala zabawe z jazdy autem i ogolnie wieksza frajde sprawia mi jazda starym fwd z silnikiem z przodu niz oplem mimo ze predkosci w lukach sa duzo wyzsze. czasami warto poswiecic odrobine trakcji na rzecz funu. patrz gt86.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 04 Feb 2015 - 16:41
Post #130


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(piwo @ Wed, 04 Feb 2015 - 16:34) *
zdaje sobie z tego sprawe. chodzi o pierwszy moment po dodaniu gazu (pierwsze pol sekundy) ze nagle auto z neutralnego (bez gazu w luku) robi sie gwaltownie podsterowny. po prostu tyl jest za miekki i za duzy transfer masy jest. psuje to cala zabawe z jazdy autem i ogolnie wieksza frajde sprawia mi jazda starym fwd z silnikiem z przodu niz oplem mimo ze predkosci w lukach sa duzo wyzsze. czasami warto poswiecic odrobine trakcji na rzecz funu. patrz gt86.


U mnie jest to samo po wstawieniu torsena smile.gif. Moze to nie wina amorkow.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szydło
post Thu, 05 Feb 2015 - 00:26
Post #131


Frequent User
Dołączył: Wed, 02 September 2009
Skąd: WWY





Jestem bardzo ciekawy co wam wyjdzie z tego silnika i jakie będzie miał parametry, trzymam kciuki.
Swoją drogą czy motor z g opc x20xer nie pod pasowałby plug&play ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuki_VU
post Thu, 05 Feb 2015 - 19:31
Post #132


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 February 2008
Skąd: Mława





xer czyli pochodny xev to calkiem inny silnik i prawie nic tam nie podeszlo by P&P

btw tez jestem ciekawy co wyjdzie z tej hybrydy smile.gif


--------------------
Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było
Audi S6 C5 Avant
Calibra 3.2 V6 RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Thu, 05 Feb 2015 - 20:47
Post #133


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





jesli chlopaki pójda jeszcze w itb to 200+ bankowo, a przy tym z dlugiego skoku, bedzie dobrze jechało z dolu. jak wyglada miejsce na odpowiedni dlugie, proste kanaly dolotowe?

Czy te walki z rewaru to maja wiekszy skok przez zmniejszenie kola podstawowego czy krzywka jest napawana, a kolo podstawowe zostaje jak było?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Thu, 05 Feb 2015 - 22:48
Post #134


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(Porszak @ Thu, 05 Feb 2015 - 20:47) *
Czy te walki z rewaru to maja wiekszy skok przez zmniejszenie kola podstawowego czy krzywka jest napawana, a kolo podstawowe zostaje jak było?


Zdjęcie materiału z koła podstawowego.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymi870
post Thu, 05 Feb 2015 - 23:15
Post #135


Frequent User
Dołączył: Wed, 28 November 2012





Tak patrzę na to koło od Otoczaka i zastanawiaja mnie ta ostre przejścia przy mocowaniu docisku , nie powinno być tam łagodnego zejścia zamiast kąta prostego ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Fri, 06 Feb 2015 - 05:42
Post #136


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





Nic się z tym nie powinno stać, chociaż prościej jest stoczyć całe koło i wstawić słupki pod docisk wkręcane na śruby, zamiast frezować:



--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Fri, 06 Feb 2015 - 14:24
Post #137


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





CYTAT(Coobcio @ Wed, 04 Feb 2015 - 12:59) *
Bardzo fajny projekt, przeczytalem sobie wsio od A do Z, napisałeś że walczysz z podsterownością, nie próbowałeś zwiększyć jeszcze negatywów z prozdu, -2 przy wyprzedzeniu zwrotnicy 3,5 to tak małe wartości.
Sportowe auta fabrycznie mają przeważnie wyprzedzenie kolo 8-9 stopni przez co negat się nasila przy skręcaniu kół... A co samej wartości negatuwu początkowej to myślę ż od -3 bym zaczął zabawy jakie kowiek biggrin.gif

Mozesz ale wowczas znaczaco pogorszysz hamowanie, a ono i tak w tej konstrukcji nie jest specjalnie dobre.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 28 Mar 2015 - 12:49
Post #138


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





ok to lecimy z tematem.
silnik poskladany czeka na montaz.
kolejna porcja zdjec:













sworznie:



kolektor 4-2-1 wymagal troche poprawy:




najwazniejsza czesc czyli glowica:
tak wyglada komora spalania:


w powiekszeniu:


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Mon, 13 Apr 2015 - 08:15
Post #139


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





I jak tak poskładał się już Opel w jeden kawałek metalu jeżdżący ?


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 30 Aug 2015 - 21:00
Post #140


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





troche sie dzialo. silnik po remoncie nie zagoscil dlugo w aucie bo obrocila sie najprawdopodobniej panewka na beczce na probie torowej a potem przez to ze probowalem wrocic do domu autem korba wyszla bokiem. moja wina bo upalalem juz po 500km od zlozenia i to na mineralu.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/fi...2&mode=view
w tym samym czasie wleciala skrzynia beigow z krotszym przelozeniem ktora po zlozeniu wyla strasznie. po rozebraniu potem okazalo sie ze cos tam zle wal glowny atakowal przelozenie glowne bo zeby wrecz sie polruszyly smile.gif
no nic. to bylo w czerwcu. przez trzy miesiace auto stalo pod chmurka i czekalo na lepsze czasy bo jakos tak wyszlo ze zmienilem stan cywilny (coz czasami tak bywa).
no i calkiem niedawno wjechal seryjny silnik z innego speedstera i kolejna skrzynia biegow z krotkim przelozeniem.
no i dzids skonczyl sie zlot mazdaspeed na ulezu.
i w sumie troche poobijalem autko.




https://onedrive.live.com/?id=912E61022CB97...bIA&o=OneUp
https://onedrive.live.com/?id=912E61022CB97...bIA&o=OneUp
https://onedrive.live.com/?id=912E61022CB97...bIA&o=OneUp
https://onedrive.live.com/?id=912E61022CB97...bIA&o=OneUp

no i udalo sie zajac 2 miejsce chodz do Capazo spora starta 7s czyli przepasc. w zeszlym roku mialem strate 4s. no ale u niego sporo zmian i brak slikow to jedno a k20 (13,3s na 1,4) vs z22se (14,1s ) drugie.
umiejetnosci troche zabraklo to po trzecie. troche nerwowo jezdzilem w tym dniu bo mi sie emu resetowalo. nagle sie ecu temperature zmienialo z 30 stopni na -40 i map sensor na 7 i msuaielm w trakcie jazdy po torze wylaczac zaplon i od nowa odpalac. strasznie mnie to draznilo ale udalo sie pojechac dwa mierzone okrazenia w miare bezproblemowo. ogolnie wyszalalem sie niesamowicie.
tor ulez robi sie dla mnie jakis trudny. kiedys proba kaji byla jakas trudna teraz zwykla trasa oes na zlocie. strasznie ciezko mi zaczyna sie trafiac w punkty hamowan na dohamowaniach. albo przestrzeliwuje o pare metrow i potem probelm bo auto leci przez przod jak po lodzie (abs wariuje) albo wjezdzam za wolno bo shamowane za bardzo i czlowiek ma niedosyt. ech starosc kurde chyba mnie bierze.
na cwiare 14,180 czyli ciut gorzej niz w czaplinku na pomodzonym silniku.
http://chrono-tech.pl/online/trening.php?Zlot=aktualnie


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

73 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 11:35