![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 26 July 2009 ![]() |
wpadlo mi w rece e36 m52b28 1996 po taniosci
![]() - skompletowalem kilka gratow i chcialbym poprosic o rade ludzi doswiadczonych w budowie bmw turbo co moge z tego osiagnac i jak dlugo to pojezdzi ![]() 1-kolektor chinski z kwasowki T3 down mount bez wg ( za 400 zl w sumie jest kolektor , uszczelki , szpilki, grube flansze 13 - 14 mm )- dosc sie milo rozczarowalem otwierajac pudelko z ebaya. 2-pompki: - walbro 255 - .bosch 040, - aeromotive a1000 ...ale tej tanim kosztem nie zaloze chyba bo ma jakies wymagania co do filtrow i inne gwinty. 3-turbawki td04hl15t zeliwko7cm2 cos jak volvo 2.5 turbo tylko tam jest 16t , hx35 12cm2, he351ve zmienna geometria wirnik komprssora 60/80 turbina 70/80 , wielkosc zeliwa regulowana kierownica spalin. 4-sprzeglo - mam tylko docisk z 3.0d bmw e39 2002 193 km - tarcza od m52b28 wysprzeglik i kolo zamachowe pasuje prawda ????? ( mysle zeby tarcze dac do nabicia mocniejszej okladziny cos jak polspiek??? co o TYm mysliciee? 5- 8x wtryski saab 320cc czy 340 cc czerwone - mysle o podniesieniu cisnienia paliwa - reg z m3 e46 ma podobno 5 bar bazowo lub 4 bar z vw 2.8 vr6 - czy te wtryki daja rade pracowac na 6-6.5 bara cisnienia paliwa ??? -szerokopasowa sonda jest , manometr tez, jakies egt sie tez znajdzie potrzebuje 1. przekladka pod glowice i 2 uszczelki - jaka najlepiej zalozyc ? 0.8 mm a moze isc w kompresjie typu 8.5 ? jaka grubosc przekladki wtedy ? - pytanie ile czasu zajmie mi wraz z znajomym mechanikiem w warsztacie zalozenie kanapki + wrzucenie docisku od 3.0d??+ wspawanie scieku oleju w miske -kto mi moze wyslac po dobrej cenie przekladke plus uszczelki i jakis klej podobno potrzeba -adapterek do wyprowadzenia oleju zpod czujnika cisnienia oleju 2.det3 mysle bedzie najlepszy niedrogi i daje rade z siemensem ecu ktos na forum to sprzedaje po dobrej cenie z gwarancjia a moze jeszcze ze strojeniem ![]() 3. regulator paliwa vw vr6 lub m3e46 jesli o czyms zapomnialem poprawcie - nie zamierzam wkladac kasy w jakies profi drogie graty - jak m52 sie sypnie to trudno auto po low coscie i do zabawy ![]() wydech puszcze na razie w serie + wycinka katow ( lub jakis kawal 3 calowej rury - i koncowa puszka) spawac umiem , kolega mechanik pomoze w odprezeniu i sprzegle . |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Tu masz porównanie przepływu pompy Bosch 044 i Walbro 255 lph - może pomoże w wyborze pompy
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Grubość przekładki i stopien sprężania zależy od tego ile chcesz dmuchac i z jakiego turbo. Z 3 podanych przez Ciebie poszedłbym w holseta. Turbo sprawdzone w boju, z dupa 12cm bedzie dobrze wstawac w 2.8. TDH bedzie raczej przymaława dla b28, a HE odpusciłbym ze wzgledu na zmienna geometrie i późniejsze problemy z wysterowaniem. Pzdr
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 26 July 2009 ![]() |
Grubość przekładki i stopien sprężania zależy od tego ile chcesz dmuchac i z jakiego turbo. Z 3 podanych przez Ciebie poszedłbym w holseta. Turbo sprawdzone w boju, z dupa 12cm bedzie dobrze wstawac w 2.8. TDH bedzie raczej przymaława dla b28, a HE odpusciłbym ze wzgledu na zmienna geometrie i późniejsze problemy z wysterowaniem. Pzdr pompki pompkami ale wtryski czy starcza bo nie zamierzam dawac 1200 zl za 6x simens deka... td04hl15 7cm2 moze malawa ale dol bedzie zajebisty ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 14 October 2007 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
wtryski pewnie i tak będziesz musiał zmienić. do td04 powinny starczyć.
u mnie wtryski 290cc na seryjnym regulatorze paliwa starczyły na 0,5 bara z Holseta HX35W. obecnie są 440cc i dają radę, a dmucham 1.0b. na td04 dół i owszem będziesz miał zajebisty, ale co z tego jak ciśnienie spadnie o połowę powyżej 4500obr/min. taki benzynowy diesel. Holset z jakimś mniejszym a/r typu 0.64 będzie szybko wstawał. Przy 2.5 litra 0.89 dmucha od 3500obr/min. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 26 July 2009 ![]() |
wtryski pewnie i tak będziesz musiał zmienić. do td04 powinny starczyć. u mnie wtryski 290cc na seryjnym regulatorze paliwa starczyły na 0,5 bara z Holseta HX35W. obecnie są 440cc i dają radę, a dmucham 1.0b. na td04 dół i owszem będziesz miał zajebisty, ale co z tego jak ciśnienie spadnie o połowę powyżej 4500obr/min. taki benzynowy diesel. Holset z jakimś mniejszym a/r typu 0.64 będzie szybko wstawał. Przy 2.5 litra 0.89 dmucha od 3500obr/min. holsety maja w cm2 strony gorace, mam taka od hy35 10cm2 ale musialbym roztoczyc ja albo stoczyc kolo turbiny w hx35 bo lekko za duze i nie wchodzi w zeliwo hy35 10cm2 .... td04hl15t7cm2 a co do gory z td04hl15t7cm2 to wpadl mi taki pomysl zeby wspawac dodatkowy wastegate w kolektor i sterowac nim za pomoca cisnienia spalin - zeby upuszczal nadmiar spalin powyzej 4500 obr ( ten nadmiar ktory zapycha silnik i male zeliwo 7cm2 ) zostawiajac ilosc spalin potrzebna do utrzymania zadanego cisnienia - np 1.4 bar z td04hl15t do odcinki - coo tym myslicie? - przekladka od k64 wezem 1.0mm - wyprowadzenie oleju spod czujnika - jak to ogarnac ??? - na jakim cisnieniu max moga pracowac sabowe tryski 320cc czerwone ??? - sam docisk z 3.0d + seria kolo m52b28 i tarcza m52b28 ( nowe lepsze okladziny) do ilu wystarczy |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Wyprowadzenie oleju może na podstawce z m3 e36? jest wyjście na chłodnice oleju i na czujnik. A co do td04 to myślę ze nie przeskoczysz zbyt małej części gorącej. Po prostu.
Co do wtrysków się nie wypowiem bo nie mam pojęcia. A co do sprzęgła to było na pod forum bmw. -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 21 September 2006 Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock) ![]() |
Ja bym zaczął od żeliwnego bloku z M50B25.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Kiedyś były dostępne aftermarketowe adaptery które wkręcało się w podstawę filtra oleju w miejsce ori czujnika oleju m50/m52 i tam było kilka wyjść między innymi na temp i ciś oleju.
Podratuje ktoś linkiem bo jakoś nie mogę tego odnaleźć? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sun, 26 July 2009 ![]() |
piekne dzieki ![]() -jeszcze przekladka ktora dalaby sprezanie 8.5 :1 - 1 mm i dwie uszczelki sa ok ? -ktos moze potwierdzic ze sam docisk 3.0d e39 192 km jest plug and play do m52b28 kola i tarczy ? zaczne od m52b28 zobaczymy ile wydoli ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 14 October 2007 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
docisk z diesla nie jest plug&play to raz. dwa w m52 na pewno masz dwumas, który pewnie swoje najlepsze dni ma już za sobą.
sprzęgło składa się z reguły na przerobionym, odelżonym jednomasie z M50B20, tarczy z M30B35 i docisku z diesla. aczkolwiek ja u siebie mam spieka bo zdążyłem w ciągu 3 miesięcy zabić dwie takie organiczne tarcze. też próbowałem ten element zrobić tanio i wyszło drogo, a ile razy skrzynię ściągałem to nie zliczę. przekładka i dwie uszczelki dają radę. co do chłodnicy oleju nie pomogę. u mnie jest podstawka filtra oleju z M3 z wyjściami na chłodnicę. jeśli idzie o M52 to zanim obawiałbym się o korby to bałbym się o gwinty w bloku, które potrafią się wyciągnąć przy doładowaniu. na Twoim miejscu jak już masz rozłożone M52 to podmieniłbym blok na M50 i zbudował M50B28. Pancerna konstrukcja. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
Z tego co wyczytałem to budując M50B28 można uzyskać mniejszy stopień sprężania i wtedy nie trzeba dawać przekładki. Tylko nie wiem do jakiej wartości się schodzi. Obecnie też składam taka hybrydę
![]() Co do bloków M50B25 to sprawdzał ktoś jak zużyte macie tuleje?? bo w moim po sprawdzeniu średnicówką wyszło że zużycie mieści się od 0,04 mm do 0,07 mm. Nie wiem jak to wyglada na tle innych. -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Bloki M50 i M52 mają taką samą wysokość i składając M50B28 pakuje się cały układ korbowo-tłokowy z wałem od M52B28 jedynie można ewentualnie zaaplikować korbowody z M50B25 bez vanosa ponieważ mają tez 135mm jak te z M52B28 ale są wytrzymalsze.
CR jest indentyczny jak w seryjnym M52B28 tj 10.2:1 i nie wiem niby jakim cudem ma on zmniejszyć sie... ps.wracając do tematu to takie cięcie kosztów tylko obniży trwałość silnik i jak już ktoś pisał blok z 2.8 może okazać sie bardziej problematyczny niż żeliwo z M50. Ja bym poszukał bloku z M50B25Tu (vanos) z natryskiem oleju na denko tłoka. Wtedy prezekłądasz wszystko z M52B28 i jak pisałem ewentualnie dorzucić korby z M50B25nv |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
taką informacje gdzieś wyczytałem, być może ktoś głupote palnął a ja powtórzyłem. Niedługo to sprawdzę.
-------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Tue, 17 January 2012 ![]() |
Zawsze można złożyć silnik na tłokach z m54 które mają mniejszą wysokość od sworznia do denka tłoka niż tłoki m50 i m52 przez co odpręzą silnik. Ale o ile to nie mam pojęcia...
-------------------- E46 Turbo
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 06 November 2021 ![]() |
wtryski pewnie i tak będziesz musiał zmienić. do td04 powinny starczyć. u mnie wtryski 290cc na seryjnym regulatorze paliwa starczyły na 0,5 bara z Holseta HX35W. obecnie są 440cc i dają radę, a dmucham 1.0b. na td04 dół i owszem będziesz miał zajebisty, ale co z tego jak ciśnienie spadnie o połowę powyżej 4500obr/min. taki benzynowy diesel. Holset z jakimś mniejszym a/r typu 0.64 będzie szybko wstawał. Przy 2.5 litra 0.89 dmucha od 3500obr/min. Witam, Planuję budowę e46 m52b28 z soft turbo 0.4 bara. Mógłbym wiedzieć od czego miałeś wtryski 290cc? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Wtryskiwacze to taki element, że nie warto mieć na styk albo oszczędzać.
Już lepiej po taniości wsadzić z Volvo/Saaba jakieś 320-380ccm używki. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 09:20 |