Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: graty do m52b28 turbo poradzcie ocencie
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
saab93
wpadlo mi w rece e36 m52b28 1996 po taniosci smile.gif wiec wpadlem na pomysl zeby tanio poprawic dol
- skompletowalem kilka gratow i chcialbym poprosic o rade ludzi doswiadczonych w budowie bmw turbo co moge z tego osiagnac i jak dlugo to pojezdzi smile.gif

1-kolektor chinski z kwasowki T3 down mount bez wg ( za 400 zl w sumie jest kolektor , uszczelki , szpilki, grube flansze 13 - 14 mm )- dosc sie milo rozczarowalem otwierajac pudelko z ebaya.
2-pompki: - walbro 255 - .bosch 040, - aeromotive a1000 ...ale tej tanim kosztem nie zaloze chyba bo ma jakies wymagania co do filtrow i inne gwinty.
3-turbawki td04hl15t zeliwko7cm2 cos jak volvo 2.5 turbo tylko tam jest 16t
, hx35 12cm2,
he351ve zmienna geometria wirnik komprssora 60/80 turbina 70/80 , wielkosc zeliwa regulowana kierownica spalin.
4-sprzeglo - mam tylko docisk z 3.0d bmw e39 2002 193 km - tarcza od m52b28 wysprzeglik i kolo zamachowe pasuje prawda ????? ( mysle zeby tarcze dac do nabicia mocniejszej okladziny cos jak polspiek??? co o TYm mysliciee?
5- 8x wtryski saab 320cc czy 340 cc czerwone - mysle o podniesieniu cisnienia paliwa - reg z m3 e46 ma podobno 5 bar bazowo lub 4 bar z vw 2.8 vr6 - czy te wtryki daja rade pracowac na 6-6.5 bara cisnienia paliwa ???
-szerokopasowa sonda jest , manometr tez, jakies egt sie tez znajdzie
potrzebuje

1. przekladka pod glowice i 2 uszczelki - jaka najlepiej zalozyc ? 0.8 mm a moze isc w kompresjie typu 8.5 ? jaka grubosc przekladki wtedy ?
- pytanie ile czasu zajmie mi wraz z znajomym mechanikiem w warsztacie zalozenie kanapki + wrzucenie docisku od 3.0d??+ wspawanie scieku oleju w miske
-kto mi moze wyslac po dobrej cenie przekladke plus uszczelki i jakis klej podobno potrzeba
-adapterek do wyprowadzenia oleju zpod czujnika cisnienia oleju

2.det3 mysle bedzie najlepszy niedrogi i daje rade z siemensem ecu ktos na forum to sprzedaje po dobrej cenie z gwarancjia a moze jeszcze ze strojeniem smile.gif?
3. regulator paliwa vw vr6 lub m3e46


jesli o czyms zapomnialem poprawcie - nie zamierzam wkladac kasy w jakies profi drogie graty - jak m52 sie sypnie to trudno auto po low coscie i do zabawy smile.gif
wydech puszcze na razie w serie + wycinka katow ( lub jakis kawal 3 calowej rury - i koncowa puszka)

spawac umiem , kolega mechanik pomoze w odprezeniu i sprzegle .

maaaad
Tu masz porównanie przepływu pompy Bosch 044 i Walbro 255 lph - może pomoże w wyborze pompy biggrin.gif
Pan. B
Grubość przekładki i stopien sprężania zależy od tego ile chcesz dmuchac i z jakiego turbo. Z 3 podanych przez Ciebie poszedłbym w holseta. Turbo sprawdzone w boju, z dupa 12cm bedzie dobrze wstawac w 2.8. TDH bedzie raczej przymaława dla b28, a HE odpusciłbym ze wzgledu na zmienna geometrie i późniejsze problemy z wysterowaniem. Pzdr
saab93
CYTAT(Pan. B @ Sun, 12 Aug 2012 - 21:27) *
Grubość przekładki i stopien sprężania zależy od tego ile chcesz dmuchac i z jakiego turbo. Z 3 podanych przez Ciebie poszedłbym w holseta. Turbo sprawdzone w boju, z dupa 12cm bedzie dobrze wstawac w 2.8. TDH bedzie raczej przymaława dla b28, a HE odpusciłbym ze wzgledu na zmienna geometrie i późniejsze problemy z wysterowaniem. Pzdr



pompki pompkami ale wtryski czy starcza bo nie zamierzam dawac 1200 zl za 6x simens deka... td04hl15 7cm2 moze malawa ale dol bedzie zajebisty smile.gif gora gorsza - stopien sprezania chyba 8.5 optymalny do turbo ?
Pat-325
wtryski pewnie i tak będziesz musiał zmienić. do td04 powinny starczyć.
u mnie wtryski 290cc na seryjnym regulatorze paliwa starczyły na 0,5 bara z Holseta HX35W.
obecnie są 440cc i dają radę, a dmucham 1.0b.

na td04 dół i owszem będziesz miał zajebisty, ale co z tego jak ciśnienie spadnie o połowę powyżej 4500obr/min.
taki benzynowy diesel.

Holset z jakimś mniejszym a/r typu 0.64 będzie szybko wstawał. Przy 2.5 litra 0.89 dmucha od 3500obr/min.
saab93
CYTAT(Pat-325 @ Mon, 13 Aug 2012 - 09:41) *
wtryski pewnie i tak będziesz musiał zmienić. do td04 powinny starczyć.
u mnie wtryski 290cc na seryjnym regulatorze paliwa starczyły na 0,5 bara z Holseta HX35W.
obecnie są 440cc i dają radę, a dmucham 1.0b.

na td04 dół i owszem będziesz miał zajebisty, ale co z tego jak ciśnienie spadnie o połowę powyżej 4500obr/min.
taki benzynowy diesel.

Holset z jakimś mniejszym a/r typu 0.64 będzie szybko wstawał. Przy 2.5 litra 0.89 dmucha od 3500obr/min.



holsety maja w cm2 strony gorace, mam taka od hy35 10cm2 ale musialbym roztoczyc ja albo stoczyc kolo turbiny w hx35 bo lekko za duze i nie wchodzi w zeliwo hy35 10cm2 .... td04hl15t7cm2
a co do gory z td04hl15t7cm2 to wpadl mi taki pomysl zeby wspawac dodatkowy wastegate w kolektor i sterowac nim za pomoca cisnienia spalin - zeby upuszczal nadmiar spalin powyzej 4500 obr ( ten nadmiar ktory zapycha silnik i male zeliwo 7cm2 ) zostawiajac ilosc spalin potrzebna do utrzymania zadanego cisnienia - np 1.4 bar z td04hl15t do odcinki - coo tym myslicie?

- przekladka od k64 wezem 1.0mm
- wyprowadzenie oleju spod czujnika - jak to ogarnac ???
- na jakim cisnieniu max moga pracowac sabowe tryski 320cc czerwone ???
- sam docisk z 3.0d + seria kolo m52b28 i tarcza m52b28 ( nowe lepsze okladziny) do ilu wystarczy
Pan. B
Wyprowadzenie oleju może na podstawce z m3 e36? jest wyjście na chłodnice oleju i na czujnik. A co do td04 to myślę ze nie przeskoczysz zbyt małej części gorącej. Po prostu.
Co do wtrysków się nie wypowiem bo nie mam pojęcia.
A co do sprzęgła to było na pod forum bmw.
Don Pablo
Ja bym zaczął od żeliwnego bloku z M50B25.
m52owner
Kiedyś były dostępne aftermarketowe adaptery które wkręcało się w podstawę filtra oleju w miejsce ori czujnika oleju m50/m52 i tam było kilka wyjść między innymi na temp i ciś oleju.
Podratuje ktoś linkiem bo jakoś nie mogę tego odnaleźć?
maaaad
Proszę http://www.rallyshop.pl/index.php?p68670,t...czujnikow-oleju
Nawet tanie toto smile.gif
saab93
CYTAT(maaaad @ Wed, 15 Aug 2012 - 23:28) *


piekne dzieki smile.gif a idzie z tego wyprowadzic wyjscie na chlodnice oleju?

-jeszcze przekladka ktora dalaby sprezanie 8.5 :1 - 1 mm i dwie uszczelki sa ok ?
-ktos moze potwierdzic ze sam docisk 3.0d e39 192 km jest plug and play do m52b28 kola i tarczy ?

zaczne od m52b28 zobaczymy ile wydoli biggrin.gif podobno jak max moment wysoko , dobry program, dobry IC, malo stukow to i cienkie korby m52b28 dosc sporo zniosa
Pat-325
docisk z diesla nie jest plug&play to raz. dwa w m52 na pewno masz dwumas, który pewnie swoje najlepsze dni ma już za sobą.
sprzęgło składa się z reguły na przerobionym, odelżonym jednomasie z M50B20, tarczy z M30B35 i docisku z diesla. aczkolwiek ja u siebie mam spieka bo zdążyłem w ciągu 3 miesięcy zabić dwie takie organiczne tarcze. też próbowałem ten element zrobić tanio i wyszło drogo, a ile razy skrzynię ściągałem to nie zliczę.

przekładka i dwie uszczelki dają radę.

co do chłodnicy oleju nie pomogę. u mnie jest podstawka filtra oleju z M3 z wyjściami na chłodnicę.

jeśli idzie o M52 to zanim obawiałbym się o korby to bałbym się o gwinty w bloku, które potrafią się wyciągnąć przy doładowaniu.
na Twoim miejscu jak już masz rozłożone M52 to podmieniłbym blok na M50 i zbudował M50B28. Pancerna konstrukcja.
uki82
Z tego co wyczytałem to budując M50B28 można uzyskać mniejszy stopień sprężania i wtedy nie trzeba dawać przekładki. Tylko nie wiem do jakiej wartości się schodzi. Obecnie też składam taka hybrydę biggrin.gif.

Co do bloków M50B25 to sprawdzał ktoś jak zużyte macie tuleje?? bo w moim po sprawdzeniu średnicówką wyszło że zużycie mieści się od 0,04 mm do 0,07 mm. Nie wiem jak to wyglada na tle innych.
Grzesi(E30)k
Bloki M50 i M52 mają taką samą wysokość i składając M50B28 pakuje się cały układ korbowo-tłokowy z wałem od M52B28 jedynie można ewentualnie zaaplikować korbowody z M50B25 bez vanosa ponieważ mają tez 135mm jak te z M52B28 ale są wytrzymalsze.

CR jest indentyczny jak w seryjnym M52B28 tj 10.2:1 i nie wiem niby jakim cudem ma on zmniejszyć sie...



ps.wracając do tematu to takie cięcie kosztów tylko obniży trwałość silnik i jak już ktoś pisał blok z 2.8 może okazać sie bardziej problematyczny niż żeliwo z M50. Ja bym poszukał bloku z M50B25Tu (vanos) z natryskiem oleju na denko tłoka. Wtedy prezekłądasz wszystko z M52B28 i jak pisałem ewentualnie dorzucić korby z M50B25nv
uki82
taką informacje gdzieś wyczytałem, być może ktoś głupote palnął a ja powtórzyłem. Niedługo to sprawdzę.
Adddam
Zawsze można złożyć silnik na tłokach z m54 które mają mniejszą wysokość od sworznia do denka tłoka niż tłoki m50 i m52 przez co odpręzą silnik. Ale o ile to nie mam pojęcia...
marcelinek102
CYTAT(Pat-325 @ Mon, 13 Aug 2012 - 09:41) *
wtryski pewnie i tak będziesz musiał zmienić. do td04 powinny starczyć.
u mnie wtryski 290cc na seryjnym regulatorze paliwa starczyły na 0,5 bara z Holseta HX35W.
obecnie są 440cc i dają radę, a dmucham 1.0b.

na td04 dół i owszem będziesz miał zajebisty, ale co z tego jak ciśnienie spadnie o połowę powyżej 4500obr/min.
taki benzynowy diesel.

Holset z jakimś mniejszym a/r typu 0.64 będzie szybko wstawał. Przy 2.5 litra 0.89 dmucha od 3500obr/min.

Witam, Planuję budowę e46 m52b28 z soft turbo 0.4 bara. Mógłbym wiedzieć od czego miałeś wtryski 290cc?
Mis
Wtryskiwacze to taki element, że nie warto mieć na styk albo oszczędzać.
Już lepiej po taniości wsadzić z Volvo/Saaba jakieś 320-380ccm używki.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.