![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 10 August 2005 Skąd: Września ![]() |
Cześć!
Mam do was takie pytanie ponieważ padła mi bateria w Q7 i mam problem. Ni cholery sie do tego bardzo brzydkie słowo, cieszę się że nie dostałem za to warna nie da sensownie dobrać. Aku jest umieszczony pod fotelem kierowcy a żeby go wyjąć trzeba: - wyciągnąć fotel (waży pare kilo) - porozkrecać plastiki wokół - odkręcić tunel ciepłego powietrza - wypiąć pokrywe akumulatora i dopiero sam aku Jako że jest mróz a auta w tym stanie nie da sie przetransportowac do garażu - odpada! Sposób drugi wydaje mi się sensowniejszy - pod maską są wyporowadzone fabrycznie zewnętrzne klemy + i - ALE w momencie jak podłączę ładowarkę (niby ta inteligenta) to od razu się wyłącza bo ma za duży pobór mocy i jestem w kropce. Z kolei zwykłego ordynarnego prostownika boję się podłączać... I teraz żebyśmy się dobrze zrozumieli - nie zależy mi na odpaleniu auta bo to mógłym zrobić po kablach - ja chcę TYLKO podładować akumulator. Jak to zrobić? Pozdr! |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Zmienić ładowarkę - polecam CTEKi, albo podłączyć ordynarny prostownik :-)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
1. Dlaczego akumulator padł? To nie jest normalne zachowanie - może i tak wymaga wymiany
2. Nie możesz odpalić go po kablach i naładować na pracującym silniku? -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
śmiało mozesz podłączyc ordynarny prostownik, autu nic nie zrobi najwyzej sam wyzionie ducha jak nie ma zabezpieczeń
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Administrator Dołączył: Wed, 17 August 2005 Skąd: go brać, skąd go brać? ![]() |
2. Nie możesz odpalić go po kablach i naładować na pracującym silniku? Jeśli masz taką możliwość, to też wydaje mi się to najsensowniejszą opcją - przejedziesz ze 20 km i akumulator powinien być już OK. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 18 October 2003 Skąd: Kielce ![]() |
tak szybko się nie naładuje w aucie. Musiałby zrobic trase ok 40km zeby go doładowało ale i tak lepiej będzie jak podłaczy zwykły prostownik na cała noc, pąd ok 5A.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 10 August 2005 Skąd: Września ![]() |
Mimo wszystko boję się zwyklego prostownika. Jeszcze po telefonie do ASO zostałem sprowadzony na ziemie ze Q7 ma cos takiego jak komputerowe zarządzanie energią (nie mam pojecia co to znaczy) i że coś może się rozregulować. Jazda autem odpada - jest bez tłumików i obudowy filtra powietrza.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
wyjmij mu wszystkie bezpieczniki jak sie boisz o elektronike i wtedy nie bedzie miał czym zarządzać bo układy bedą odcięte
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 10 August 2005 Skąd: Września ![]() |
Zamknąłem ją z kluczyka tak żeby wszystko pogasło i podłączyłem ładowarkę pod maską. Na razie się nie rozłączyła więc może coś z tego wyjdzie...
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Battery managment od prostownika się nie spartoli. Jedyne o czym należy pamiętać to żeby ładować na zaciskach pod maską, a nie bezpośrednio na klemach aku.
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 18 October 2003 Skąd: Kielce ![]() |
ASO wciska Ci bzdury, ładuj bez obaw. U mnie co chwila webasto grzeje a jezdze na krotkich dystansach wiec aku niedoładowany i raz na tydzien/dwa podpinam go na noc pod zwykły prostownik daje 5amper i tak juz 2 rok i wszystko ok.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Jak na całą noc to 5A jest moim zdaniem za dużym prądem (wpływa niekorzystnie na akumulator). Skoro mamy na to "czas" to spokojnie dać ładowanie w okolice minimum.
Co do ASO - uwielbiam ich fachowe wypowiedzi, do kilku lat prawie każda fura ma te cudowne rodem z Q7 zarządzanie energią i jakoś nic od prostowników im się nie dzieje. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 07 December 2005 Skąd: Gdańsk ![]() |
W takim maleństwie jak Q7 nie ma chyba aku mniejszego niż 50Ah, więc ładowanie 5A jest na bank bezpieczne. Jak się bateria podładuje to prąd sam spadnie, więc całą noc się 5 A nie utrzyma. Nawet jeśli - to ciągle mniej niż przysłowiowe 1/10 pojemności.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Sterownik zarządzania energią liczy sobie ile prądu "wchodzi" a ile "wychodzi". Jak podłączysz prostownik bezpośrednio do zacisków akumulatora to pominiesz sterownik i samochód nijak się nie dowie ile Ah zostało w aku, co na bank wywoła problemy. Zresztą zawsze w takich wypadkach na klemie minus jest odpowiednie info czego nie wolno robić. Po wymianie aku na nowy zawsze należy poinformować o tym battery managment.
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Dzięki.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 18 October 2003 Skąd: Kielce ![]() |
Joker, pewiem mądry człowiek powiedział mi ze jesli podłaczam aku na całą noc powinienem ładować prądem o wartości 1/10 pojemności lub 1/20pojemności. Miał jakąś mądrą teorię na ten temat ale ja niestety juz nie jestem w stanie tego powtórzyć. Wszystkie aku jeśli ładuje przez ponad 12h to ustawiam prąd ok 1/20 pojemności i nigdy nie bylo negatywnych skutków a troche aku juz się przewineło u mnie w firmie.
pzdr |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Joker, pewiem mądry człowiek powiedział mi ze jesli podłaczam aku na całą noc powinienem ładować prądem o wartości 1/10 pojemności lub 1/20pojemności. Miał jakąś mądrą teorię na ten temat ale ja niestety juz nie jestem w stanie tego powtórzyć. Wszystkie aku jeśli ładuje przez ponad 12h to ustawiam prąd ok 1/20 pojemności i nigdy nie bylo negatywnych skutków a troche aku juz się przewineło u mnie w firmie. pzdr Pewnie chodiz o ot,ze jak sie akumulator przeladuje, to bedzie wydzielal jakies gazy z elektrolitu. Przy duzym pradzie jest to bardzi mozliwe, gdy nie ma kontroli pradu ladowania i napiecia. Akumulator jest w stanie sam "skonsumowac" pewien maly prad na grzanie sie itp. Tak samo akumulatorek NI-CD mozna ladowac pradem np 200mA przez bardzo dlugo i nic mu nie bedzie, bo gdy sie naladuje, to reszta energii idzie w cieplo. Tak dzialaja proste ladowarki do akumulatorkow, nie maja zadngo pomiaru napiecia, po prostu wklada sie akumulatorki i czeka,az sie nagrzeja ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 10 August 2005 Skąd: Września ![]() |
OK! Udało się sposobem zamkniecia na kluczyk i zostawieniem ładowarki pod maską. Jutro następny topic pt. ,,Jak odpowietrzyć układ paliwowy w 3.0 TDI''
![]() Dziękuję wszystkim! |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Sam się odpowietrza, pompa z baku napełni układ i auto zagada.
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 13:32 |