Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Ładowanie aku AUDI Q7
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Jeffrey
Cześć!
Mam do was takie pytanie ponieważ padła mi bateria w Q7 i mam problem.
Ni cholery sie do tego bardzo brzydkie słowo, cieszę się że nie dostałem za to warna nie da sensownie dobrać. Aku jest umieszczony pod fotelem kierowcy a żeby go wyjąć trzeba:
- wyciągnąć fotel (waży pare kilo)
- porozkrecać plastiki wokół
- odkręcić tunel ciepłego powietrza
- wypiąć pokrywe akumulatora i dopiero sam aku
Jako że jest mróz a auta w tym stanie nie da sie przetransportowac do garażu - odpada!

Sposób drugi wydaje mi się sensowniejszy - pod maską są wyporowadzone fabrycznie zewnętrzne klemy + i - ALE w momencie jak podłączę ładowarkę (niby ta inteligenta) to od razu się wyłącza bo ma za duży pobór mocy i jestem w kropce. Z kolei zwykłego ordynarnego prostownika boję się podłączać...

I teraz żebyśmy się dobrze zrozumieli - nie zależy mi na odpaleniu auta bo to mógłym zrobić po kablach - ja chcę TYLKO podładować akumulator. Jak to zrobić?
Pozdr!
ryczko100
Zmienić ładowarkę - polecam CTEKi, albo podłączyć ordynarny prostownik :-)
Marlon
1. Dlaczego akumulator padł? To nie jest normalne zachowanie - może i tak wymaga wymiany
2. Nie możesz odpalić go po kablach i naładować na pracującym silniku?
hz10
śmiało mozesz podłączyc ordynarny prostownik, autu nic nie zrobi najwyzej sam wyzionie ducha jak nie ma zabezpieczeń
PioterW
CYTAT(Marlon @ Fri, 29 Mar 2013 - 21:32) *
2. Nie możesz odpalić go po kablach i naładować na pracującym silniku?

Jeśli masz taką możliwość, to też wydaje mi się to najsensowniejszą opcją - przejedziesz ze 20 km i akumulator powinien być już OK.
dkosowa1
tak szybko się nie naładuje w aucie. Musiałby zrobic trase ok 40km zeby go doładowało ale i tak lepiej będzie jak podłaczy zwykły prostownik na cała noc, pąd ok 5A.
Jeffrey
Mimo wszystko boję się zwyklego prostownika. Jeszcze po telefonie do ASO zostałem sprowadzony na ziemie ze Q7 ma cos takiego jak komputerowe zarządzanie energią (nie mam pojecia co to znaczy) i że coś może się rozregulować. Jazda autem odpada - jest bez tłumików i obudowy filtra powietrza.
Wombat
wyjmij mu wszystkie bezpieczniki jak sie boisz o elektronike i wtedy nie bedzie miał czym zarządzać bo układy bedą odcięte
Jeffrey
Zamknąłem ją z kluczyka tak żeby wszystko pogasło i podłączyłem ładowarkę pod maską. Na razie się nie rozłączyła więc może coś z tego wyjdzie...
mate96
Battery managment od prostownika się nie spartoli. Jedyne o czym należy pamiętać to żeby ładować na zaciskach pod maską, a nie bezpośrednio na klemach aku.
dkosowa1
ASO wciska Ci bzdury, ładuj bez obaw. U mnie co chwila webasto grzeje a jezdze na krotkich dystansach wiec aku niedoładowany i raz na tydzien/dwa podpinam go na noc pod zwykły prostownik daje 5amper i tak juz 2 rok i wszystko ok.
Joker
Jak na całą noc to 5A jest moim zdaniem za dużym prądem (wpływa niekorzystnie na akumulator). Skoro mamy na to "czas" to spokojnie dać ładowanie w okolice minimum.

Co do ASO - uwielbiam ich fachowe wypowiedzi, do kilku lat prawie każda fura ma te cudowne rodem z Q7 zarządzanie energią i jakoś nic od prostowników im się nie dzieje.
Lennypl
W takim maleństwie jak Q7 nie ma chyba aku mniejszego niż 50Ah, więc ładowanie 5A jest na bank bezpieczne. Jak się bateria podładuje to prąd sam spadnie, więc całą noc się 5 A nie utrzyma. Nawet jeśli - to ciągle mniej niż przysłowiowe 1/10 pojemności.
Misior
CYTAT(mate96 @ Sat, 30 Mar 2013 - 14:33) *
Jedyne o czym należy pamiętać to żeby ładować na zaciskach pod maską, a nie bezpośrednio na klemach aku.


Można wiedzieć dlaczego?
mate96
Sterownik zarządzania energią liczy sobie ile prądu "wchodzi" a ile "wychodzi". Jak podłączysz prostownik bezpośrednio do zacisków akumulatora to pominiesz sterownik i samochód nijak się nie dowie ile Ah zostało w aku, co na bank wywoła problemy. Zresztą zawsze w takich wypadkach na klemie minus jest odpowiednie info czego nie wolno robić. Po wymianie aku na nowy zawsze należy poinformować o tym battery managment.
Misior
Dzięki.
dkosowa1
Joker, pewiem mądry człowiek powiedział mi ze jesli podłaczam aku na całą noc powinienem ładować prądem o wartości 1/10 pojemności lub 1/20pojemności. Miał jakąś mądrą teorię na ten temat ale ja niestety juz nie jestem w stanie tego powtórzyć. Wszystkie aku jeśli ładuje przez ponad 12h to ustawiam prąd ok 1/20 pojemności i nigdy nie bylo negatywnych skutków a troche aku juz się przewineło u mnie w firmie.
pzdr
jackkpl
CYTAT(dkosowa1 @ Sun, 31 Mar 2013 - 00:57) *
Joker, pewiem mądry człowiek powiedział mi ze jesli podłaczam aku na całą noc powinienem ładować prądem o wartości 1/10 pojemności lub 1/20pojemności. Miał jakąś mądrą teorię na ten temat ale ja niestety juz nie jestem w stanie tego powtórzyć. Wszystkie aku jeśli ładuje przez ponad 12h to ustawiam prąd ok 1/20 pojemności i nigdy nie bylo negatywnych skutków a troche aku juz się przewineło u mnie w firmie.
pzdr


Pewnie chodiz o ot,ze jak sie akumulator przeladuje, to bedzie wydzielal jakies gazy z elektrolitu. Przy duzym pradzie jest to bardzi mozliwe, gdy nie ma kontroli pradu ladowania i napiecia. Akumulator jest w stanie sam "skonsumowac" pewien maly prad na grzanie sie itp. Tak samo akumulatorek NI-CD mozna ladowac pradem np 200mA przez bardzo dlugo i nic mu nie bedzie, bo gdy sie naladuje, to reszta energii idzie w cieplo. Tak dzialaja proste ladowarki do akumulatorkow, nie maja zadngo pomiaru napiecia, po prostu wklada sie akumulatorki i czeka,az sie nagrzeja smile.gif
Jeffrey
OK! Udało się sposobem zamkniecia na kluczyk i zostawieniem ładowarki pod maską. Jutro następny topic pt. ,,Jak odpowietrzyć układ paliwowy w 3.0 TDI'' laugh.gif
Dziękuję wszystkim!
Czacza
Sam się odpowietrza, pompa z baku napełni układ i auto zagada.
Jeffrey
Nic z tych rzeczy. Pompa z baku dociągnie paliwo do węży w komorze silnika i nic poza tym... Wtryski trzeba odkrecac recznie az zacznie sikać ropa a nawet wtedy trzeba pomagać lekko samostartem...
dkosowa1
Jeffrey, chyba nie masz na myśli 3.0tdi tylko jakiegoś starego diesla na pompie...

W Q7 wyglada to tak:
Odpowietrzanie układu paliwowego
Samochody z kodem literowym silnika BUG, BUN, BTR, CCGA
 Ze względu na budowę silnika oraz zamontowaną w zbiorniku paliwa pompę wstępnego tłoczenia paliwa, układ paliwowy nie musi być odpowietrzany.
 Układ paliwowy odpowietrza się sam przy uruchomieniu rozrusznika.

Samochody z kodem literowym silnika CASA, CASB
Ostrożnie!
Niebezpieczeństwo zniszczenia pompy wysokiego ciśnienia na skutek pracy "na sucho".
Jeżeli wymieniony zostanie filtr paliwa, przewody paliwa lub dodatkowa pompa paliwa -V393-, to przed pierwszym uruchomieniem silnika należy odpowietrzyć układ paliwowy.

– Odpowietrzyć układ paliwowy → Gr.napraw23.



Gr.napraw23. czyli odpowietrzanie silników: CASA, CASB

Wykonywanie pierwszego napełnienia paliwem po zamontowaniu pompy wysokiego ciśnienia (kod literowy silnika CASA i CASB)
Ostrożnie!
Po zamontowaniu pompy wysokiego ciśnienia, przed pierwszym uruchomieniem silnika pompa wysokiego ciśnienia musi zostać napełniona paliwem (należy bezwzględnie unikać pracy pompy wysokiego ciśnienia "na sucho", niebezpieczeństwo zniszczenia).

Wskazówka
 Podczas montażu pompy wysokiego ciśnienia należy zwracać uwagę, aby do układu paliwowego nie dostał się brud.
 Samochód musi być zatankowany.
W celu napełnienia pompy wysokiego ciśnienia paliwem, należy postępować w następujący sposób:
– Podłączyć tester -VAS 5051B-.
– Włączyć zapłon.
– W Diagnozie własnej wybrać „Elektronika silnika“.
– Następnie wybrać „Nastawy podstawowe“.
– Wybrać kanał 35 „w polu wskazań 2 pojawia się wskazanie pompa WYŁ“.
– Nacisnąć przycisk „Aktywacja“.
– Pompy paliwa uruchamiają się teraz na ok. 60 s „w polu wskazań 2 pojawia się wskazanie pompa ZAŁ“.
– Powtórzyć tą czynność »3 razy« aby się upewnić, że pompa wysokiego ciśnienia jest wystarczająco napełniona paliwem.
– Następnie uruchomić silnik.
– Po napełnieniu układu paliwowego silnik ma pracować kilka minut na średnich obrotach, następnie wyłączyć silnik.
– Sprawdzić szczelność układu paliwowego.
– Skasować zapis w pamięci usterek za pomocą czytnika usterek.
– Przeprowadzić następnie jazdę próbną dłuższą niż 20 km z minimum jednym przyspieszeniem pod pełnym obciążeniem, a następnie ponownie sprawdzić obszar wysokiego ciśnienia pod względem szczelności.
– Odczytać pamięć usterek.
Jeffrey
Pewnie mialeś rację z tym sposobem... u mnie okazał się być wtrysk zawieszony... ohmy.gif
Melman
dkosowa- masz też instrukcję do staszych 3,0 TDI (BKN/ASB) czy tam jest tak samo jak w BUG/BUN/BTR/CCGA?
dkosowa1
a w jakim to aucie i ktorym roku szlo?
Melman
CYTAT(dkosowa1 @ Thu, 04 Apr 2013 - 20:50) *
a w jakim to aucie i ktorym roku szlo?


A4 B7 - 2005-2008
mariusz vti
Witam.Podepnę się do tematu. Sprawa dotyczy problemu z rozruchem Q7 3.0 Tdi kod silnika Bug.Tzn słabo kręci czy zimny czy ciepły silnik.
-Alternator sprawdzony
-rozrusznik sprawdzony
-masa pomiędzy silnikiem a karoserią wymieniona
-Akumulator ok
Jedynie co mi przychodzi do głowy to może sterownik zarządzania energią?
Przerabiał ktoś temat ?
mate96
Nie kapią wtryski i stąd problemy ze sprężeniem paliwa w kolorze spalania przy rozruchu?
mariusz vti
CYTAT(mate96 @ Wed, 25 Dec 2019 - 20:57) *
Nie kapią wtryski i stąd problemy ze sprężeniem paliwa w kolorze spalania przy rozruchu?

Wtrysków nie sprawdzałem.W wolnym czasie to sprawdzę -jakie wartości powinny być ?
Ale tzw lejące wtryski powodowały by niemożność odpalenia bądż słabe palenie z utrudnieniem. U mnie problem z odpalaniem występuje jakby było za mało prądu w momęcie rozruch a nie kręcenie i po jakimś czasie jak wtryski napompują ciśnienie w tedy odpala. Mogę się mylić .
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.