![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 March 2013 ![]() |
Witam . Tak w skrocie mam a3 1.9 tdi ori 130KM , dolozone wtryski i turbo od arl , centralny cooler i pełen przelot 2'' . Ładujemy teraz 1.9bara i wynik to 186KM . Teraz chodzi mi po głowie zmiana turbiny na gt2052v . Myslicie ze to dobry pomysl? Auto ma byc na miasto do uzytku codziennego i nie chce zeby to pozno wstawało a moc jaką chce uzyskac to ok 220KM . Miał ktos juz u siebie ta turbine? moze polecicie jakas inna ? . Mysle jeszcze nad wałkiem rozrządu od sdi ale do pompowtryskow ciezko go dostac wiec jezeli ktos posiada na sprzedaz to rowniez prosze pisac . Pozdrawiam
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Tue, 17 May 2016 Skąd: Lębork ![]() |
1.9 bara dmuchacie z seryjnej turbiny arl ?
![]() -------------------- vw golf 2 tdi fwd 1/4 mili 9.911
0-100 2.9s 100-200 4.7s |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
1.9bara z GT1749
![]() Tu mapa GT1749V: ![]() Tu mapa GT2052: ![]() ![]() I link extra: https://www.turbobygarrett.com/turbobygarre...chargers/gt2052 Już wiesz czy powinieneś zmienić suszarkę na większą? ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 25 June 2017 ![]() |
Wkładaj coś z serii GTB , nie pchaj się w stare leniwe GT ...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 March 2013 ![]() |
co dziwnego w tym ze tyle laduje? auto juz jezdzi tak rok i nic sie nie dzieje poza tym ze trzeba bylo uspawac dolot i poskladac to na dobre gumy z fmic bo ori rurki z zapinką z drucika nie dawaly rady i zrywało wszystko. Kolega polecil mi turbine z 2.0 170KM z kolektorem i bez wiekszych przerobek wszystko pasuje . Koszta tez nie duze .
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
Producent przy R&D nie przewidywał tak wysokich boostu i prędkości obrotowej. Wirnik (wałek) i łożyska nie mają lekko przy batowaniu. Prędkość liniowa koła kompresji na wejściu (inducer) na 99.99% grubo przekracza prędkość dźwięku...
![]() ![]() W skrócie to albo bierz to co polecił Twój kolega i nie przekraczaj krytycznych wartości (dla niezawodności) albo bierz po prostu coś na kulkach i z twinscroll'em ew. kierowniczkami jeśli masz budżet. Polecał BV43-0109 K03-109 od Borga czy GTC1549VZ Garrett'a? Ma ktoś do nich mapy? ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
Kolega polecil mi turbine z 2.0 170KM z kolektorem i bez wiekszych przerobek wszystko pasuje . a to które z 2.0 tdi pasuje bez większych przeróbek? ![]() -------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 01 February 2014 ![]() |
![]() ![]() GTB2056VL + AL wtryski, 1.9Bar 0-100 6.5sec 402м 14.6sec |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, kulki tez można wykończyć.
![]() pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 December 2011 ![]() |
Co za rzeźnik robił Ci soft
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów ![]() |
asz, awx i avf ma 1,35 w serii
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 March 2013 ![]() |
nie wiem w czym widzicie problem z tym doladowaniem. auto normalnie zapierdala od samego dolu i 4200 ma odciecie zaplonu . Jedyne co sie posypalo to dwumas ale zostal szybko zastapiony nowym sztywnym zestawem i lata do dzis dnia. Teraz chce po prostu zalozyc delikatnie wieksze turbo i nie zmieniajac doladowania dostanie troche wiecej powietrza , zrobimy korekte i bedzie latalo dalej . Chyba dla nie wierzących musze nagrac film jak auto jezdzi .
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 December 2011 ![]() |
Wytłumaczę to inaczej. Seria ma 2,5 bara (+atm), przy 2,9 bara Przy AFR~17 można spalić plus minus 81 mg paliwa. W serii masz 54,5 mg paliwa na 2500 obr, więc teoretycznie taki boost jest potrzebny, jeśli chcesz generować jakieś 450-460 Nm. A nawet jeśli chcesz to odsyłam do wypowiedzi kolegi duct tape bo rzeczowo i konkretnie wyjaśnił. A mówiąc krótko, kolokwialnie i zrozumiale - jak pierdolnie to nie będzie co zbierać. 186 koni to można zrobić w ARLu nie podbijając więcej niż o 100-150 mbar
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
@tomek 1980 Każde turbo można zarżnąć. Ale te na kulkach przyjemniej wstają.
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
Producent przy R&D nie przewidywał tak wysokich boostu i prędkości obrotowej. Wirnik (wałek) i łożyska nie mają lekko przy batowaniu. Prędkość liniowa koła kompresji na wejściu (inducer) na 99.99% grubo przekracza prędkość dźwięku... ![]() ![]() W skrócie to albo bierz to co polecił Twój kolega i nie przekraczaj krytycznych wartości (dla niezawodności) albo bierz po prostu coś na kulkach i z twinscroll'em ew. kierowniczkami jeśli masz budżet. Polecał BV43-0109 K03-109 od Borga czy GTC1549VZ Garrett'a? Ma ktoś do nich mapy? ![]() Czy te turbiny obie są na łożyskach kulkowych? Czy wstają lepiej niż turbina z AWX,AVF? |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 May 2016 ![]() |
gtc1549vz jest na slizgach, wstaje bardzo dobrze, seryjnie chyba dmucha 1.5 bara przy 1750rpm,
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 May 2016 ![]() |
W jaka moc celujesz? Ogolnie najbardziej trendy obecnie jest seria gtd, gtd1449vz, gtd1752vrk, gtd2060, ale chyba zadne nie pasue p&p.
W mojej ocenie gtc1549vz (z dzielonym kolektorem) jest calkime spoko, podchodzi prawie p&p do kolektora od awx, |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
W jaka moc celujesz? Ogolnie najbardziej trendy obecnie jest seria gtd, gtd1449vz, gtd1752vrk, gtd2060, ale chyba zadne nie pasue p&p. Max 160-170 km ale najbardziej zależy mi na momęcie obrotowym od 1300obr/min To jest pojazd użytkowy do ciężkich zadań z długą skrzynią biegów i wzmocnionym sprzęgłem do ciągnięcia przyczep. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 May 2016 ![]() |
Gtc1549vz w serii obslugiwalo 177hp i było dedykowane do 2l pojemności. Wydaje mi się że przy rpm 1300 otarlbys się o surgeline.
Jaka pojemność ma te auto? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 07:23 |