Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: a3 1,9tdi jaką wiekszą turbine polecacie?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
groszek1570
Witam . Tak w skrocie mam a3 1.9 tdi ori 130KM , dolozone wtryski i turbo od arl , centralny cooler i pełen przelot 2'' . Ładujemy teraz 1.9bara i wynik to 186KM . Teraz chodzi mi po głowie zmiana turbiny na gt2052v . Myslicie ze to dobry pomysl? Auto ma byc na miasto do uzytku codziennego i nie chce zeby to pozno wstawało a moc jaką chce uzyskac to ok 220KM . Miał ktos juz u siebie ta turbine? moze polecicie jakas inna ? . Mysle jeszcze nad wałkiem rozrządu od sdi ale do pompowtryskow ciezko go dostac wiec jezeli ktos posiada na sprzedaz to rowniez prosze pisac . Pozdrawiam
vezet22
1.9 bara dmuchacie z seryjnej turbiny arl ? laugh.gif
duct tape
1.9bara z GT1749 laugh.gif Kto dmuchnie więcej? Długo już tak jeździ?

Tu mapa GT1749V:



Tu mapa GT2052:





I link extra:

https://www.turbobygarrett.com/turbobygarre...chargers/gt2052

Już wiesz czy powinieneś zmienić suszarkę na większą? wink.gif
Danielstol
Wkładaj coś z serii GTB , nie pchaj się w stare leniwe GT ...
groszek1570
co dziwnego w tym ze tyle laduje? auto juz jezdzi tak rok i nic sie nie dzieje poza tym ze trzeba bylo uspawac dolot i poskladac to na dobre gumy z fmic bo ori rurki z zapinką z drucika nie dawaly rady i zrywało wszystko. Kolega polecil mi turbine z 2.0 170KM z kolektorem i bez wiekszych przerobek wszystko pasuje . Koszta tez nie duze .
duct tape
Producent przy R&D nie przewidywał tak wysokich boostu i prędkości obrotowej. Wirnik (wałek) i łożyska nie mają lekko przy batowaniu. Prędkość liniowa koła kompresji na wejściu (inducer) na 99.99% grubo przekracza prędkość dźwięku... rolleyes.gif Generalnie powinno się unikać takiej sytuacji bo nie dość że turbo obrywa to bardziej grzeje powietrze niż je pcha. To samo tyczy się np. silników odrzutowych. SR-71 miał na froncie silników szpiczasty dziób który wysuwał się i chował o około 66cm w zależności od warunków w jakich leciał (prędkość, temperatura otoczenia etc.) po to by na wejściu strumień miał prędkość <1 Mach. W ten sposób mógł rozwijać nawet 3.5 macha przez długi czas bez rozlatywania się. Na kole wydechu z kolei masz wysoką temperaturę i prędkość dźwięku jest dużo wyższa niż w temperaturze pokojowej. Na części odpowiadającej za sprężanie (exducer koła kompresji) powietrze jest cieplejsze niż na wejściu i nie porusza się po osi a radialnie (od środka do zewnątrz) i nie przekracza Mach1. Zaprojektowanie turbosprężarki wydajnej i niezawodnej to ogrom pracy. wink.gif

W skrócie to albo bierz to co polecił Twój kolega i nie przekraczaj krytycznych wartości (dla niezawodności) albo bierz po prostu coś na kulkach i z twinscroll'em ew. kierowniczkami jeśli masz budżet.

Polecał BV43-0109 K03-109 od Borga czy GTC1549VZ Garrett'a? Ma ktoś do nich mapy? ph34r.gif
Fiodor
CYTAT(groszek1570 @ Fri, 20 Oct 2017 - 21:54) *
Kolega polecil mi turbine z 2.0 170KM z kolektorem i bez wiekszych przerobek wszystko pasuje .

a to które z 2.0 tdi pasuje bez większych przeróbek? laugh.gif
Booxter


GTB2056VL + AL wtryski, 1.9Bar
0-100 6.5sec
402м 14.6sec
tomek 1980
Witam, kulki tez można wykończyć. wink.gif duct tape.
pozdrawiam.
fzhut
Co za rzeźnik robił Ci soft mellow.gif Przecież to w zwykłym ASZu jakieś 160 koni wychodzi chyba przy 1,35 bara@4000 jak dobrze kojarzę. Nawet jeśli to 1.9 jest z dołu to i tak koszmar.
tvn
asz, awx i avf ma 1,35 w serii smile.gif GT1749VA lub e, f na końcu nr vw
groszek1570
nie wiem w czym widzicie problem z tym doladowaniem. auto normalnie zapierdala od samego dolu i 4200 ma odciecie zaplonu . Jedyne co sie posypalo to dwumas ale zostal szybko zastapiony nowym sztywnym zestawem i lata do dzis dnia. Teraz chce po prostu zalozyc delikatnie wieksze turbo i nie zmieniajac doladowania dostanie troche wiecej powietrza , zrobimy korekte i bedzie latalo dalej . Chyba dla nie wierzących musze nagrac film jak auto jezdzi .
fzhut
Wytłumaczę to inaczej. Seria ma 2,5 bara (+atm), przy 2,9 bara Przy AFR~17 można spalić plus minus 81 mg paliwa. W serii masz 54,5 mg paliwa na 2500 obr, więc teoretycznie taki boost jest potrzebny, jeśli chcesz generować jakieś 450-460 Nm. A nawet jeśli chcesz to odsyłam do wypowiedzi kolegi duct tape bo rzeczowo i konkretnie wyjaśnił. A mówiąc krótko, kolokwialnie i zrozumiale - jak pierdolnie to nie będzie co zbierać. 186 koni to można zrobić w ARLu nie podbijając więcej niż o 100-150 mbar smile.gif Mam nadzieję, że to 2,9 nie jest płasko do końca ohmy.gif
duct tape
@tomek 1980 Każde turbo można zarżnąć. Ale te na kulkach przyjemniej wstają. wub.gif
lukas313
CYTAT(duct tape @ Sat, 21 Oct 2017 - 01:51) *
Producent przy R&D nie przewidywał tak wysokich boostu i prędkości obrotowej. Wirnik (wałek) i łożyska nie mają lekko przy batowaniu. Prędkość liniowa koła kompresji na wejściu (inducer) na 99.99% grubo przekracza prędkość dźwięku... rolleyes.gif Generalnie powinno się unikać takiej sytuacji bo nie dość że turbo obrywa to bardziej grzeje powietrze niż je pcha. To samo tyczy się np. silników odrzutowych. SR-71 miał na froncie silników szpiczasty dziób który wysuwał się i chował o około 66cm w zależności od warunków w jakich leciał (prędkość, temperatura otoczenia etc.) po to by na wejściu strumień miał prędkość <1 Mach. W ten sposób mógł rozwijać nawet 3.5 macha przez długi czas bez rozlatywania się. Na kole wydechu z kolei masz wysoką temperaturę i prędkość dźwięku jest dużo wyższa niż w temperaturze pokojowej. Na części odpowiadającej za sprężanie (exducer koła kompresji) powietrze jest cieplejsze niż na wejściu i nie porusza się po osi a radialnie (od środka do zewnątrz) i nie przekracza Mach1. Zaprojektowanie turbosprężarki wydajnej i niezawodnej to ogrom pracy. wink.gif

W skrócie to albo bierz to co polecił Twój kolega i nie przekraczaj krytycznych wartości (dla niezawodności) albo bierz po prostu coś na kulkach i z twinscroll'em ew. kierowniczkami jeśli masz budżet.

Polecał BV43-0109 K03-109 od Borga czy GTC1549VZ Garrett'a? Ma ktoś do nich mapy? ph34r.gif


Czy te turbiny obie są na łożyskach kulkowych?
Czy wstają lepiej niż turbina z AWX,AVF?
tzebrowski
gtc1549vz jest na slizgach, wstaje bardzo dobrze, seryjnie chyba dmucha 1.5 bara przy 1750rpm,
lukas313
CYTAT(tzebrowski @ Wed, 25 Oct 2017 - 12:17) *
gtc1549vz jest na slizgach, wstaje bardzo dobrze, seryjnie chyba dmucha 1.5 bara przy 1750rpm,


A co możecie polecić na kulkach do 1.9 tdi ?
Ma szybko wstawać i dać możliwość wygenerowania dużego momentu z jak najniższych obrotów.
tzebrowski
W jaka moc celujesz? Ogolnie najbardziej trendy obecnie jest seria gtd, gtd1449vz, gtd1752vrk, gtd2060, ale chyba zadne nie pasue p&p.
W mojej ocenie gtc1549vz (z dzielonym kolektorem) jest calkime spoko, podchodzi prawie p&p do kolektora od awx,
lukas313
CYTAT(tzebrowski @ Wed, 25 Oct 2017 - 13:44) *
W jaka moc celujesz? Ogolnie najbardziej trendy obecnie jest seria gtd, gtd1449vz, gtd1752vrk, gtd2060, ale chyba zadne nie pasue p&p.



Max 160-170 km ale najbardziej zależy mi na momęcie obrotowym od 1300obr/min
To jest pojazd użytkowy do ciężkich zadań z długą skrzynią biegów i wzmocnionym sprzęgłem do ciągnięcia przyczep.
tzebrowski
Gtc1549vz w serii obslugiwalo 177hp i było dedykowane do 2l pojemności. Wydaje mi się że przy rpm 1300 otarlbys się o surgeline.
Jaka pojemność ma te auto?
lukas313
CYTAT(tzebrowski @ Wed, 25 Oct 2017 - 16:43) *
Gtc1549vz w serii obslugiwalo 177hp i było dedykowane do 2l pojemności. Wydaje mi się że przy rpm 1300 otarlbys się o surgeline.
Jaka pojemność ma te auto?


1.9tdi blt wsadzone do budy t5 przerobionej na lawetę, kombinowana skrzynia biegów 6-tka z bardzo długimi przełożeniami.
Sprzęgło i dwumas wzmocnione i przystosowane do pracy właśnie dolnych zakresach obrotów.
Dlatego szukam czegoś co będzie szybko wstawać żeby to wmiarę się rozpędzało z przyczepą i ładunkiem
Mis
Oryginalne turbo z ASZ powinno Cię zadowolić, jeśli nie było regenerowane u Cytryna i Gumiaka to będzie bardzo ładnie wstawać, a zrobisz planowane 160-170KM.
spanky
CYTAT(Mis @ Wed, 25 Oct 2017 - 18:42) *
Oryginalne turbo z ASZ powinno Cię zadowolić, jeśli nie było regenerowane u Cytryna i Gumiaka to będzie bardzo ładnie wstawać, a zrobisz planowane 160-170KM.


ASZ za mizerna do lawety, ona porządnego niutona nie zbuduje , żeby jakoś laweta z załadowanymi plecami się odpychała...

GTB1756 (wstaje jak ASZ) zrobi ładny niuton z dołu, a i długo go utrzyma ... a 170-180 PS dla niej to żaden wysiłek ...

albo coś z nowości GTD/GTC ..
Fiodor
jak dla mnie to lawety i busy co ciągle załadowane musza mieć krótkie skrzyni a nie długie raz ze łatwiej ruszyć a dwa silnik tak nie dostaje
lukas313
CYTAT(Fiodor @ Wed, 25 Oct 2017 - 20:23) *
jak dla mnie to lawety i busy co ciągle załadowane musza mieć krótkie skrzyni a nie długie raz ze łatwiej ruszyć a dwa silnik tak nie dostaje



Fiodor masz racje co do skrzyni ale potem ta laweta dużo pali a z długą skrzynią różnica jest 1.5l/100km a jak już turbo ładuje to całkiem fajnie się tym jedzie więc dlatego chcę żeby wstawało wcześniej bo szybciej będzie wstanie zbudować moment .
Co do silnika to nie ma się co przejmować to jest blt jak arl więc nic mu nie będzie.

Co do GTD to fajne turbo tylko kolektor trzeba by przespawać no i po zaślepiać te dodatkowe wejście do turbiny.
Patrzyłem i tych GTD jest kilka modeli które ewentualnie wybrać?
Pawel_M
Z tą skrzynią to wcale tak nie jest. Mam Transportera T4 po swapie, siedzi tam stary 1.9tdi z aktualną mocą 155Ps, jest to laweta na 3 osiach. Po założeniu najdłuższej skrzyni jaka pasowała w obudowie 02B czyli T4 2.5tdi 88Ps jest dużo lepiej niż na mojej fabrycznej z 2.4D która była bardzo krótka v-max 140 km/h. Po załadowaniu nie ma aż takich problemów z ruszaniem na mokrej drodze i praktycznie od 3-go biegu można lecieć pełną parą gdzie wcześniej to na 4-tymbiegu trzeba było uważać ( mówimy o mokrej drodze i załadowanym aucie )
lukas313
Czy ktoś z was ma może założone GTC1549vz w 1.9 tdi?
tzebrowski
Ja miałem przez około rok czasu. Jeździło to w golfie alh na kolektorze dzielonym z awx.
lukas313
CYTAT(tzebrowski @ Sat, 28 Oct 2017 - 11:08) *
Ja miałem przez około rok czasu. Jeździło to w golfie alh na kolektorze dzielonym z awx.


A coś więcej możesz napisać?
Jak wstawała ?
Może wykres z hamowni?
tzebrowski
Auto nie bylo hamowane, nie posiadam wykresu.
Wstaje bardzo dobrze, ale to chyba jak kazde tak male turbo (z drugiej strorny na aucie mialem sekcje 12mm i .230 wiec ciezko powiedziec jak by sie zachowala na seryjnch gratach).
Dla porownania teraz mam gtb20 i nie zamienil bym jej z powrotem na gtc1549, pomimo tego ze dol byl nieporowynwalnie lepszy.
tomek 1980
Witam, napisz tzebrowski, jakie spalanie przy normalniej jeździe na sekcji 12mm i 0,230tkach ? Przy upalaniu wiadomo, ale przy normalnej jeździe.
Pozdrawiam.
tzebrowski
Ogolnie, wiekszosc to miasto i raczej ciezko mowiec o spokojnej jezdzie. W zasadzie auto jest ciagle na "testach"...
Taki continuous integration/continuous delivery smile.gif
Bym powiedzial ze >=7.5l/100km
tomek 1980
Witam, dzięki za odpowiedź.
To nie jest zły wynik. wink.gif
Pozdrawiam.
vezet22
Sekcja 12mm i tylko 0.230 wtryski ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.