![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 July 2008 ![]() |
Cześć
Pacjent jak wyżej, 2005 bezwypadek, 125kkm przebiegu, nowe opony (na starych też był ten objaw). Otóż wóz ściąga w lewo. Ale nie tak normalnie. Na gładkiej drodze przy większej prędkości jedzie prosto, przy małych (do ok 50) jadąc nierówną drogą kierownica ucieka w lewo, tak do pozycji "za pięć dwunasta". Jak w czasie jazdy obrócę kierownicą do tej pozycji w lewo, to ona tak zostaje, przy analogicznym skręceniu w prawo wraca do pozycji 0. Jadąc lewy lekki łuk mogę puścić kierę i auto jedzie po łuku, ale ten sam zakręt przejeżdżany z powrotem wymaga trzymania kierownicy, bo normalnie wraca do pozycji 0. Dodatkowo przy ok 100-110 lekko drży kierownica. Geometria ok, amory ok, gumy ok, sworznie ok, maglownica nie ma luzów, wycieków, ani nie hałasuje. Pomysły się skończyły. Ktoś się spotkał z takim syfem? Pozdr ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Hamulce?
-------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
sprawdz czy ktoras z przednich sprezyn nie jest peknieta, w sensie czy nie brakuje kawalka zwoju...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 July 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Kumpel przerabial dokladnie taki sam temat w st220 czy jakos tak, brakowalo pol zwoja na dole sprezyny...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
sprawdź odległości osi kół z lewej i prawej strony. w fordzie zdarza się, że przy niektórych naprawach demontuje się lub luzuje wózek zawieszenia i potem kwiaty dziać się zaczynają;] Sprawdzone;]
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 July 2008 ![]() |
Sprężyny całe. Brak jakichkolwiek luzów w zawieszeniu.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Simonowi nie chodziło chyba o luzy a raczej o to czy kołyska przednia jest ułożona równo do osi pojazdu.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 09 July 2005 Skąd: Warszawa/Bielsko-Biała ![]() |
Hej,
Miałem podobny przypadek. Sprawdź piasty z przodu, u mnie jedna miała luz (ale nie hałasowała). Zwróć również uwagę na opony - czy są kierunkowe? Widzisz ząbkowanie lub są bardziej starte z jednej strony? Spróbuj przerzucić opony z przodu na tył i odwrotnie. Poza geometrią zobacz stan śrub do regulacji geometri, ja jedną miałem zupłenie wybitą młotkiem przez Janusza mechniki i tył samochodu robił co chciał... Pozdr |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 August 2017 ![]() |
Przyczyn może być parę... Może nierówno starty bieżnik?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 July 2008 ![]() |
Okazało się, że faktycznie brakuje pół zwoju sprężyny, ale... Z tyłu. Po wymianie (obu oczywiście) problem został mocno zredukowany, choć nie w 100%. Co do opon - tak jak pisałem są nowe, na poprzednich problem też występował. Z wcześniejszych objawów zostało tylko uciekanie kierownicy w lewo na nierównościach podczas bardzo wolnej jazdy. Wóz odebrałem i nie truję dupy mechanikowi jak na razie. Dzięki flapjck1
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 31 May 2009 ![]() |
Okazało się, że faktycznie brakuje pół zwoju sprężyny, ale... Z tyłu. Po wymianie (obu oczywiście) problem został mocno zredukowany, choć nie w 100%. Co do opon - tak jak pisałem są nowe, na poprzednich problem też występował. Z wcześniejszych objawów zostało tylko uciekanie kierownicy w lewo na nierównościach podczas bardzo wolnej jazdy. Wóz odebrałem i nie truję dupy mechanikowi jak na razie. Dzięki flapjck1 ![]() Czasami ciezko zdiagnozowac co jest powodem uciekania auta, mialem w pracy podobny problem z takim mondeo po zalozeniu 18" z nowymi oponami lekko zaczelo uciekac, przekladanie kol nic nie dawalo felgi identyczne opony tez, zimowki 16" ktore raz ze przez swoj profil a dwa miekkosc gumy likwidowaly ten problem i bylo ok, ostatecznie klient jezdzi tak dalej ale dzisiaj w innym samochodzie zauwazylem cos co pasowalo by mi do tamtego mondeo a mianowicie powiazanie z pompa wspomagania ktora byla regenerowana w mondeo ale widocznie nie najlepiej... dzisiaj w pasku b4 podobny problem po wymianie praktycznie calegozawiasu sciga przy malej predkosci, zauwazylem ze przy 30-40 km/h kiedy sciaga najbardziej po zgaszeniu silnika samochod na luzie jedzie prosto a gdy tylko odpale silnik kierownica odrazu ucieka w bok, pompa wspomagania jest problemem przepuszcza w jedna strone dodatkowo luzy na maglownicy poteguja problem |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
CYTAT Simonowi nie chodziło chyba o luzy a raczej o to czy kołyska przednia jest ułożona równo do osi pojazdu Brawo!! Dokładnie o to mi chodziło. Swoją drogą jak pompa wspomagania może przepuszczać w jedną stronę a w drugą nie?? Przecież pompy wspomagania tak właśnie działają, że pobierają z jednej strony a wypychają sprężone z drugiej. Objaw o którym mówisz ewidentnie świadczy o uszkodzeniu lub zużyciu sterownika w przekładni. Tyle. Często dzieje się jeszcze tak, że na starych gumach auto idzie równo, zaraz po założeniu nowych kapci auto zciąga lub delikatnie ucieka. Pretensje wtedy, że nowe kapcie a uszkodzone. Kwestia jednak jest w zawieszeniu i tyle. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 08 August 2025 - 08:43 |