Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Z20LER Z20LEL: awaryjnosc, modowalnosc, astra 3/zafira 2 2.0T
uxon
post Wed, 01 Jun 2016 - 14:59
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





Interesuje sie pojazdami z wymienionymi w tytule silnikami.
Pierwsze pytanie: czy jest miedzy nimi inna roznica niz tylko soft? Z tego, co wyczytalem, slabszy silnik 170KM robi sie samym programem na 210KM, mocniejszy - 200KM na 230-240KM, co wskazywaloby na roznice w osprzecie, najpewniej wiekszym turbo. Czy cos poza tym sie rozni? Wtryski, intercoolery, itd? Gdzies na niemieckim forum czytalem cos o roznicach w dlugosci przelozen skrzyni w roznych wersjach z20lex, ktos cos wie na ten temat?
Jakie sa mozliwosci ich tuningu i jakie koszty? Celowalbym w 250-300KM, czy da sie to zrobic w rozsadnych pieniadzach? Teoretycznie wystarczy wrzucic turbo z wersji OPC (Z20LEH) i powinno sie pokazac 280-290KM. Pytanie, co potrzeba do zamontowania turbosprezarki (wczodzi p&p?) i co jeszcze bedzie wymagalo wymiany (wystarczy downpipe, czy caly wydech? pewnie wtryski, IC z wersji OPC wystarczy, czy trzeba robic custom fmica?, itd)? Niestety, z tego co widze, to uzywane graty z OPC nie sa tez jakos super dostepne. Czytalem tez, ze te silniki od wersji OPC rozni brak natrysku oleju na denko tloka - czy ma to duze znaczenie przy takich mocach?
Trzecia kwestia, jak wyglada awaryjnosc tych silnikow? Gdzies czytalem, ze silnik w okolicach 200tys. km czesto lubi wymagac remontu. To prawda, czy mity? Przebieg 200tys. km wydaje sie dosc symboliczny w porownaniu do przebiegow jakie robia np. vagowe 1.8t. Co jest ich slabym punktem, co sie zuzywa przy tym przebiegu? Jak bardzo zlozony/kosztowny remont moze to byc? Sa jakies inne rzeczy na ktore mechanicznie warto zwrocic uwage?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 01 Jun 2016 - 14:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Android
post Thu, 16 Jun 2016 - 13:01
Post #2


Rookie
Dołączył: Thu, 16 June 2016





Ktoś coś? Też ciekawi mnie pare rzeczy bo aktualnie posiadam właśnie Z20LER smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Thu, 16 Jun 2016 - 18:23
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





W signum co siedzi? Kolega ma, wsadzil wtryski z saba, turbo, jakis ogromny icek, wywalil kata, i dal do jakiegoś speca z Gdańska czy okolic,
Na poskladanie calosci +lpg +strojenie. Twierdzi ze ma 260km, i jakis wykres widziałem.
Na blacie ponad 300k. Czy byl remont, nie wiem, ale pół roku narazie jezdzi, choć kilka telwfonow ratunkowych juz zrobil.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Android
post Thu, 16 Jun 2016 - 19:15
Post #4


Rookie
Dołączył: Thu, 16 June 2016





W signum i vectrze C siedzą inne silniki wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
doktor1981
post Thu, 16 Jun 2016 - 22:39
Post #5


Frequent User
Dołączył: Mon, 19 August 2013





jak chcesz modzic to minimum LER
- turbo leh
- wtryski leh
- przeplywka leh
- fmic + orurowanie
- dp 2,75" + reszta wydechu 2,5"
- przydal by sie mocniejszy zawor dv
- nie wiem jakie sprzegla tam siedza w tych silnikach, jak jednomasa to trzeba dac mocniejsze sprzeglo, jak dwumasa to pewnie nie trzeba ruszac
- strojenie

i ok 280-290KM moze by bylo, tyle z LERa jest w miare bezpiecznie wink.gif

silnik z20leh ma inne korby tloki i natrysk oliwy, no i osprzet inny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mjecio
post Thu, 16 Jun 2016 - 23:35
Post #6


Super User
Dołączył: Wed, 22 October 2008
Skąd: z mazowsza





sprzeglo w z20ler to jest 230mm, takie sam jak w z22yh, i 1,7 cdti, wiec z nm nie zaszaleje. dorzucilbym z modow chinski kolektor eds lub walek z xev, a najlepiej oba wink.gif



cos takiego wystrugalem tyle ze w z20let, osprzet leh, wydech z dp 2.5, fmic, chinski eds, arp na korbie, zapas w ecu jeszcze jest, egt przy 270km/h ok 970-980*


--------------------
Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm
Kaudi A6 3.0 Tfsi
Vette C6 LS2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryba1
post Sat, 18 Jun 2016 - 10:17
Post #7


User
Dołączył: Wed, 14 August 2013
Skąd: CGD/SB





kumpel w LER ma 260/360 i sprzęgło obite kevlarem.zrobie mu wydech i jedzie na korektę progamu

następny mam LEL-a.icek,wydech dolot,dv,actuator LEH-a i ma 252/380 i trzyma

@Mjecio coś niski NM jest


--------------------
_https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522
Go to the top of the page
 
+Quote Post
doktor1981
post Sat, 18 Jun 2016 - 17:41
Post #8


Frequent User
Dołączył: Mon, 19 August 2013





ryba lepszy niski plasko niz 450 w piku i leci na lep smile.gif
zobacz sobie tam masz nalozone wykresy i co sie dzieje przy 430nm...

przy 3800 obr mniejszy niut pojedzie duzo lepiej niz 430 w piku smile.gif

juz milion razy na roznych forach to pisalem zebyscie sie nie jarali wykresami w piku bo takie auta nie jadą
a co do wykresu Mjecia to z tego co mowil to niut taki a nie inny z obaw o motorownie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Sat, 18 Jun 2016 - 23:18
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Ale taki "pik" lepiej czuć na plecach niż stały moment w szeroki zakresie tongue.gif

Kripek jak Signum to silnik bliźniaczy z Saabem, zupełnie inna konstrukcja, cały z amelinium, 300ps przyjmuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Android
post Mon, 20 Jun 2016 - 09:14
Post #10


Rookie
Dołączył: Thu, 16 June 2016





Koledzy a coś o awaryjności danych modeli?
Ile wytrzymuje taki silnik bez remontu jeżeli faktycznie o niego dbamy wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
doktor1981
post Mon, 20 Jun 2016 - 15:30
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 19 August 2013





z regoly 150 tys i zaczyna pic oliwe ale to roznie

mialem astre bertone LET i przy 170 tys łykala Litra na STO biggrin.gif
mam zafire OPC LET i przy nalocie 250 tys bierze Litra ale na Tysiac smile.gif

tak czy siak od 150 tys mozesz sie spodziewac ze bedzie juz tylko pod gorke, 50% szans ze po zmianie samych uszczeniaczy zaworowych przestanie pic olej, u mnie niestety w obu przypadkach uszczelniacze + pierscienie do zmiany.

musisz swiece dokrecac z niutonem bo pekna gniazda, i trzeba na to uwage zwracac przy kupnie bo malo kto robi to jak kaze ksiazka tylko wali na pałe az bedzie opor
pokrywy zaworow sa z plastiku i lubia sie zwichrowac i ciekną
generalnie jakies wycieki zewsząd przy przebiegach rzedu 150tys ++
sam silnik calkiem ok, nie ma wad fabrycznych jak jakies TFSI ze padaja rozrzady, jakies zaworki w pompach itp
lubi peknąć kolektor wydechowy w roznych miejscach ale w 90% przypadkow peka na klapce gniazda WG i doladowanie wtedy faluje lekko
inne pekniecia pojawiaja sie bo turbo jest zle montowane przez "mechaniorow"

a reszta to juz chyba eksploatacja jak w kazdym wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mjecio
post Mon, 20 Jun 2016 - 23:26
Post #12


Super User
Dołączył: Wed, 22 October 2008
Skąd: z mazowsza





nm niski bo szkoda meczyc seryjny silnik, po 2 trakcja by na tym ucierpiala i naped, po 3 max nm wypada poza zakresem uzytecznych obrotow, pilujac go do 7k nie schodzimy ponizej 5k wink.gif z usterek dodalbym padajacy zawor sterujacy turbosprezarka, i przeguby napedowe.


--------------------
Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm
Kaudi A6 3.0 Tfsi
Vette C6 LS2
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 08:35