Interesuje sie pojazdami z wymienionymi w tytule silnikami.
Pierwsze pytanie: czy jest miedzy nimi inna roznica niz tylko soft? Z tego, co wyczytalem, slabszy silnik 170KM robi sie samym programem na 210KM, mocniejszy - 200KM na 230-240KM, co wskazywaloby na roznice w osprzecie, najpewniej wiekszym turbo. Czy cos poza tym sie rozni? Wtryski, intercoolery, itd? Gdzies na niemieckim forum czytalem cos o roznicach w dlugosci przelozen skrzyni w roznych wersjach z20lex, ktos cos wie na ten temat?
Jakie sa mozliwosci ich tuningu i jakie koszty? Celowalbym w 250-300KM, czy da sie to zrobic w rozsadnych pieniadzach? Teoretycznie wystarczy wrzucic turbo z wersji OPC (Z20LEH) i powinno sie pokazac 280-290KM. Pytanie, co potrzeba do zamontowania turbosprezarki (wczodzi p&p?) i co jeszcze bedzie wymagalo wymiany (wystarczy downpipe, czy caly wydech? pewnie wtryski, IC z wersji OPC wystarczy, czy trzeba robic custom fmica?, itd)? Niestety, z tego co widze, to uzywane graty z OPC nie sa tez jakos super dostepne. Czytalem tez, ze te silniki od wersji OPC rozni brak natrysku oleju na denko tloka - czy ma to duze znaczenie przy takich mocach?
Trzecia kwestia, jak wyglada awaryjnosc tych silnikow? Gdzies czytalem, ze silnik w okolicach 200tys. km czesto lubi wymagac remontu. To prawda, czy mity? Przebieg 200tys. km wydaje sie dosc symboliczny w porownaniu do przebiegow jakie robia np. vagowe 1.8t. Co jest ich slabym punktem, co sie zuzywa przy tym przebiegu? Jak bardzo zlozony/kosztowny remont moze to byc? Sa jakies inne rzeczy na ktore mechanicznie warto zwrocic uwage?