Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Z20LER Z20LEL: awaryjnosc, modowalnosc
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
uxon
Interesuje sie pojazdami z wymienionymi w tytule silnikami.
Pierwsze pytanie: czy jest miedzy nimi inna roznica niz tylko soft? Z tego, co wyczytalem, slabszy silnik 170KM robi sie samym programem na 210KM, mocniejszy - 200KM na 230-240KM, co wskazywaloby na roznice w osprzecie, najpewniej wiekszym turbo. Czy cos poza tym sie rozni? Wtryski, intercoolery, itd? Gdzies na niemieckim forum czytalem cos o roznicach w dlugosci przelozen skrzyni w roznych wersjach z20lex, ktos cos wie na ten temat?
Jakie sa mozliwosci ich tuningu i jakie koszty? Celowalbym w 250-300KM, czy da sie to zrobic w rozsadnych pieniadzach? Teoretycznie wystarczy wrzucic turbo z wersji OPC (Z20LEH) i powinno sie pokazac 280-290KM. Pytanie, co potrzeba do zamontowania turbosprezarki (wczodzi p&p?) i co jeszcze bedzie wymagalo wymiany (wystarczy downpipe, czy caly wydech? pewnie wtryski, IC z wersji OPC wystarczy, czy trzeba robic custom fmica?, itd)? Niestety, z tego co widze, to uzywane graty z OPC nie sa tez jakos super dostepne. Czytalem tez, ze te silniki od wersji OPC rozni brak natrysku oleju na denko tloka - czy ma to duze znaczenie przy takich mocach?
Trzecia kwestia, jak wyglada awaryjnosc tych silnikow? Gdzies czytalem, ze silnik w okolicach 200tys. km czesto lubi wymagac remontu. To prawda, czy mity? Przebieg 200tys. km wydaje sie dosc symboliczny w porownaniu do przebiegow jakie robia np. vagowe 1.8t. Co jest ich slabym punktem, co sie zuzywa przy tym przebiegu? Jak bardzo zlozony/kosztowny remont moze to byc? Sa jakies inne rzeczy na ktore mechanicznie warto zwrocic uwage?
Android
Ktoś coś? Też ciekawi mnie pare rzeczy bo aktualnie posiadam właśnie Z20LER smile.gif
kirpek
W signum co siedzi? Kolega ma, wsadzil wtryski z saba, turbo, jakis ogromny icek, wywalil kata, i dal do jakiegoś speca z Gdańska czy okolic,
Na poskladanie calosci +lpg +strojenie. Twierdzi ze ma 260km, i jakis wykres widziałem.
Na blacie ponad 300k. Czy byl remont, nie wiem, ale pół roku narazie jezdzi, choć kilka telwfonow ratunkowych juz zrobil.
Android
W signum i vectrze C siedzą inne silniki wink.gif
doktor1981
jak chcesz modzic to minimum LER
- turbo leh
- wtryski leh
- przeplywka leh
- fmic + orurowanie
- dp 2,75" + reszta wydechu 2,5"
- przydal by sie mocniejszy zawor dv
- nie wiem jakie sprzegla tam siedza w tych silnikach, jak jednomasa to trzeba dac mocniejsze sprzeglo, jak dwumasa to pewnie nie trzeba ruszac
- strojenie

i ok 280-290KM moze by bylo, tyle z LERa jest w miare bezpiecznie wink.gif

silnik z20leh ma inne korby tloki i natrysk oliwy, no i osprzet inny
Mjecio
sprzeglo w z20ler to jest 230mm, takie sam jak w z22yh, i 1,7 cdti, wiec z nm nie zaszaleje. dorzucilbym z modow chinski kolektor eds lub walek z xev, a najlepiej oba wink.gif



cos takiego wystrugalem tyle ze w z20let, osprzet leh, wydech z dp 2.5, fmic, chinski eds, arp na korbie, zapas w ecu jeszcze jest, egt przy 270km/h ok 970-980*
ryba1
kumpel w LER ma 260/360 i sprzęgło obite kevlarem.zrobie mu wydech i jedzie na korektę progamu

następny mam LEL-a.icek,wydech dolot,dv,actuator LEH-a i ma 252/380 i trzyma

@Mjecio coś niski NM jest
doktor1981
ryba lepszy niski plasko niz 450 w piku i leci na lep smile.gif
zobacz sobie tam masz nalozone wykresy i co sie dzieje przy 430nm...

przy 3800 obr mniejszy niut pojedzie duzo lepiej niz 430 w piku smile.gif

juz milion razy na roznych forach to pisalem zebyscie sie nie jarali wykresami w piku bo takie auta nie jadą
a co do wykresu Mjecia to z tego co mowil to niut taki a nie inny z obaw o motorownie smile.gif
Lincoln e30ix
Ale taki "pik" lepiej czuć na plecach niż stały moment w szeroki zakresie tongue.gif

Kripek jak Signum to silnik bliźniaczy z Saabem, zupełnie inna konstrukcja, cały z amelinium, 300ps przyjmuje.
Android
Koledzy a coś o awaryjności danych modeli?
Ile wytrzymuje taki silnik bez remontu jeżeli faktycznie o niego dbamy wink.gif
doktor1981
z regoly 150 tys i zaczyna pic oliwe ale to roznie

mialem astre bertone LET i przy 170 tys łykala Litra na STO biggrin.gif
mam zafire OPC LET i przy nalocie 250 tys bierze Litra ale na Tysiac smile.gif

tak czy siak od 150 tys mozesz sie spodziewac ze bedzie juz tylko pod gorke, 50% szans ze po zmianie samych uszczeniaczy zaworowych przestanie pic olej, u mnie niestety w obu przypadkach uszczelniacze + pierscienie do zmiany.

musisz swiece dokrecac z niutonem bo pekna gniazda, i trzeba na to uwage zwracac przy kupnie bo malo kto robi to jak kaze ksiazka tylko wali na pałe az bedzie opor
pokrywy zaworow sa z plastiku i lubia sie zwichrowac i ciekną
generalnie jakies wycieki zewsząd przy przebiegach rzedu 150tys ++
sam silnik calkiem ok, nie ma wad fabrycznych jak jakies TFSI ze padaja rozrzady, jakies zaworki w pompach itp
lubi peknąć kolektor wydechowy w roznych miejscach ale w 90% przypadkow peka na klapce gniazda WG i doladowanie wtedy faluje lekko
inne pekniecia pojawiaja sie bo turbo jest zle montowane przez "mechaniorow"

a reszta to juz chyba eksploatacja jak w kazdym wink.gif
Mjecio
nm niski bo szkoda meczyc seryjny silnik, po 2 trakcja by na tym ucierpiala i naped, po 3 max nm wypada poza zakresem uzytecznych obrotow, pilujac go do 7k nie schodzimy ponizej 5k wink.gif z usterek dodalbym padajacy zawor sterujacy turbosprezarka, i przeguby napedowe.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.