![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
Witam,
mam pewną zagwozdkę, muszę wymienić u siebie w 1.9TDI ARL uszczelniacze na zaworach i chciałem to zrobić bez zdejmowania głowicy. Jeżeli ustawię tłok w GMP to po zdjęciu zamka zawór opadnie i oprze się na tłoku i moje pytanie, jak bardzo opadnie, czy wtedy trzonek zaworu schowa się w prowadnicy ?? -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 23 March 2013 ![]() |
no mozna tego zrobic z cisnieniem w cylindrze ? przez otwor swiecy robisz nadcisnieniei ogien
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Wsadz sznurek przez otwor swiecy, docisnij tlokiem i dzialaj. Stara dobra metoda
![]() -------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Ja tam zawsze robie cisnieniowo, odpowiedni adapter zamist swiecy i bezposrednio do sprezarki, jedyny niuans to problkem gdy Ci podczas roboty zabiora prąd a ty bedziesz miał rozpiety zamek:/
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 30 March 2013 ![]() |
Kombinujecie niepotrzebnie, jak on ma włożyć ten sznurek??? przez otwór po świecy żarowej fi4 ???? Czy wyciągać pompki i mieć fi7.
W tym silniku przy tłoku w GMP jest ok 1mm do grzybka zaworu, więc oprzyj zawór na tłoku o nic więcej się nie bój. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Gmp i powietrze działa, ale radzę zablokować wał. Tłok nie chce być w Gmp i powietrze spręzone może zepchać tłok w dół.
Przerabiałem temat ostatnio w benzynie z głowicą 16V. Silnik na stojaku tłok poszedł w dół po podaniu powietrza, skapłem sie po tym jak zawór spadł juz. Całe szczęście że sillnik poza budą i mozna było poobracać, udało się wsunąć do prowadnicy. Dobra i skuteczna nauczka ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
temat dotyczy uszczelniaczy w dieslu, więc mam otwór albo po świecy żarowej albo po pompce więc podanie powietrza tu odpada, pompkę będę musiał wyjąć, a świecy żarowej nie chcę wykręcać aby nie zrobić sobie kolejnego problemu jeżeli się urwie
![]() -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
praktycznie w ogóle nie opadnie przecież to diesel podeprzyj tłokiem to wystarczy co innego jest w benzynie...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
dla potomnych jak GMS napisał, w 1.9 TDI PD po zdjęciu zamków zawór nie opadnie, zaprze się na tłoku, przetestowane
![]() -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
dla potomnych jak GMS napisał, w 1.9 TDI PD po zdjęciu zamków zawór nie opadnie, zaprze się na tłoku, przetestowane ![]() nie ma |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
turbo puszcza albo wtryski kroplą na jałowym zalezy jaki zapach (stawiam ze olejowy i turbo)
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
no właśnie turbo założyłem funkiel nówkę i w tej chwili to ma 20 tys przelatane
-------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Tue, 21 January 2014 ![]() |
Dajesz w GMP, robisz 2 cylindry, później obrót o 180* i robisz kolejne 2 cylindry, Powietrza nie potrzeba dawać w tdi, bo i tak zawór opadnie z 1mm, a powietrze może cofnąć tłok w DMP
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Tue, 21 January 2014 ![]() |
Dajesz w GMP, robisz 2 cylindry, później obrót o 180* i robisz kolejne 2 cylindry, Powietrza nie potrzeba dawać w tdi, bo i tak zawór opadnie z 1mm, a powietrze może cofnąć tłok w DMP
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
A sprawdziles luz zaworów w prowadnicach ? Czy tylko nowe gumki. A turbo jak puszcza to w dolocie jest olej.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Tue, 21 January 2014 ![]() |
I pamiętaj by uszczelniacze wciskać na sucho, ja posmarowałem olejem to mi je zdmuchnęło przy 1,2b (benzyna)
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
luzu nie sprawdzałem. Gumek nie smarowałem. Od razu po założeniu nowego turbo już puszczał niebieskiego bąka przy odpalaniu ( tylko to po dłuższym postoju ) , później jest ok. Jak zgasze silnik i ponownie odpalam to już delikatnego czarnego bączura puszcza i to mi się podoba i tak powinno być. Wywałiłem też kata bo stare turbo puściło olej do wydechu ( ośka się ukręciła ) i opił się oleju, teraz ładniejszy dźwięk jest przy pełnym bucie
![]() -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:55 |