Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Wymiana uszczelniaczy zaworów 1.9TDI ARL
uki82
post Sun, 11 Dec 2016 - 17:38
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





Witam,

mam pewną zagwozdkę, muszę wymienić u siebie w 1.9TDI ARL uszczelniacze na zaworach i chciałem to zrobić bez zdejmowania głowicy. Jeżeli ustawię tłok w GMP to po zdjęciu zamka zawór opadnie i oprze się na tłoku i moje pytanie, jak bardzo opadnie, czy wtedy trzonek zaworu schowa się w prowadnicy ??


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 11 Dec 2016 - 17:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
wymiot
post Sun, 11 Dec 2016 - 18:53
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 March 2013





no mozna tego zrobic z cisnieniem w cylindrze ? przez otwor swiecy robisz nadcisnieniei ogien
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Sun, 11 Dec 2016 - 19:10
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





Wsadz sznurek przez otwor swiecy, docisnij tlokiem i dzialaj. Stara dobra metoda smile.gif


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Sun, 11 Dec 2016 - 19:36
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Ja tam zawsze robie cisnieniowo, odpowiedni adapter zamist swiecy i bezposrednio do sprezarki, jedyny niuans to problkem gdy Ci podczas roboty zabiora prąd a ty bedziesz miał rozpiety zamek:/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommi029
post Sun, 11 Dec 2016 - 20:12
Post #5


Rookie
Dołączył: Sat, 30 March 2013





Kombinujecie niepotrzebnie, jak on ma włożyć ten sznurek??? przez otwór po świecy żarowej fi4 ???? Czy wyciągać pompki i mieć fi7.
W tym silniku przy tłoku w GMP jest ok 1mm do grzybka zaworu, więc oprzyj zawór na tłoku o nic więcej się nie bój.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Sun, 11 Dec 2016 - 22:11
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Gmp i powietrze działa, ale radzę zablokować wał. Tłok nie chce być w Gmp i powietrze spręzone może zepchać tłok w dół.

Przerabiałem temat ostatnio w benzynie z głowicą 16V. Silnik na stojaku tłok poszedł w dół po podaniu powietrza, skapłem sie po tym jak zawór spadł juz.
Całe szczęście że sillnik poza budą i mozna było poobracać, udało się wsunąć do prowadnicy. Dobra i skuteczna nauczka smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Sun, 11 Dec 2016 - 23:53
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





temat dotyczy uszczelniaczy w dieslu, więc mam otwór albo po świecy żarowej albo po pompce więc podanie powietrza tu odpada, pompkę będę musiał wyjąć, a świecy żarowej nie chcę wykręcać aby nie zrobić sobie kolejnego problemu jeżeli się urwie biggrin.gif. Popatrzyłem w necie i chyba zawór zbyt głęboko nie opadnie, oprze się na tłoku.


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Mon, 12 Dec 2016 - 07:49
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





praktycznie w ogóle nie opadnie przecież to diesel podeprzyj tłokiem to wystarczy co innego jest w benzynie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Sun, 05 Mar 2017 - 11:49
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





dla potomnych jak GMS napisał, w 1.9 TDI PD po zdjęciu zamków zawór nie opadnie, zaprze się na tłoku, przetestowane biggrin.gif. Uszczelniacze wymieniałem ze względu na przykapcanie na niebiesko po dłuższym postoju i szczerze powiem że efekt mnie nie satysfakcjonuje bo kopciuch nadal potrafi niebieskiego bąka walnąc po dłuższym postoju. Czy jest coś takiego jak ułożenie się uszczelniaczy ?


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
addam24
post Sun, 05 Mar 2017 - 23:23
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sat, 12 June 2010





CYTAT(uki82 @ Sun, 05 Mar 2017 - 11:49) *
dla potomnych jak GMS napisał, w 1.9 TDI PD po zdjęciu zamków zawór nie opadnie, zaprze się na tłoku, przetestowane biggrin.gif. Uszczelniacze wymieniałem ze względu na przykapcanie na niebiesko po dłuższym postoju i szczerze powiem że efekt mnie nie satysfakcjonuje bo kopciuch nadal potrafi niebieskiego bąka walnąc po dłuższym postoju. Czy jest coś takiego jak ułożenie się uszczelniaczy ?


nie ma
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Mon, 06 Mar 2017 - 08:30
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





turbo puszcza albo wtryski kroplą na jałowym zalezy jaki zapach (stawiam ze olejowy i turbo)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Mon, 06 Mar 2017 - 08:48
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





no właśnie turbo założyłem funkiel nówkę i w tej chwili to ma 20 tys przelatane


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek6804
post Mon, 06 Mar 2017 - 10:42
Post #13


Super User
Dołączył: Tue, 21 January 2014





Dajesz w GMP, robisz 2 cylindry, później obrót o 180* i robisz kolejne 2 cylindry, Powietrza nie potrzeba dawać w tdi, bo i tak zawór opadnie z 1mm, a powietrze może cofnąć tłok w DMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek6804
post Mon, 06 Mar 2017 - 10:57
Post #14


Super User
Dołączył: Tue, 21 January 2014





Dajesz w GMP, robisz 2 cylindry, później obrót o 180* i robisz kolejne 2 cylindry, Powietrza nie potrzeba dawać w tdi, bo i tak zawór opadnie z 1mm, a powietrze może cofnąć tłok w DMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Mon, 06 Mar 2017 - 17:53
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





A sprawdziles luz zaworów w prowadnicach ? Czy tylko nowe gumki. A turbo jak puszcza to w dolocie jest olej.


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek6804
post Mon, 06 Mar 2017 - 21:29
Post #16


Super User
Dołączył: Tue, 21 January 2014





I pamiętaj by uszczelniacze wciskać na sucho, ja posmarowałem olejem to mi je zdmuchnęło przy 1,2b (benzyna)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Tue, 07 Mar 2017 - 07:53
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





luzu nie sprawdzałem. Gumek nie smarowałem. Od razu po założeniu nowego turbo już puszczał niebieskiego bąka przy odpalaniu ( tylko to po dłuższym postoju ) , później jest ok. Jak zgasze silnik i ponownie odpalam to już delikatnego czarnego bączura puszcza i to mi się podoba i tak powinno być. Wywałiłem też kata bo stare turbo puściło olej do wydechu ( ośka się ukręciła ) i opił się oleju, teraz ładniejszy dźwięk jest przy pełnym bucie biggrin.gif . Na wydechu jest tylko jeden tłumik supersprinta. Jak dolot rozbierałem to wilgotno było ale przy turbo to zawsze tak będzie. Podczas odpalania w pierwszym momencie nie równo chodzi, pewnie paliwa nabije i po zapaleniu z tego jest niebieski kolor. Muszę sprawdzić jeszcze świece żarowe.


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:55