uki82
Sun, 11 Dec 2016 - 17:38
Witam,
mam pewną zagwozdkę, muszę wymienić u siebie w 1.9TDI ARL uszczelniacze na zaworach i chciałem to zrobić bez zdejmowania głowicy. Jeżeli ustawię tłok w GMP to po zdjęciu zamka zawór opadnie i oprze się na tłoku i moje pytanie, jak bardzo opadnie, czy wtedy trzonek zaworu schowa się w prowadnicy ??
wymiot
Sun, 11 Dec 2016 - 18:53
no mozna tego zrobic z cisnieniem w cylindrze ? przez otwor swiecy robisz nadcisnieniei ogien
RasPL
Sun, 11 Dec 2016 - 19:10
Wsadz sznurek przez otwor swiecy, docisnij tlokiem i dzialaj. Stara dobra metoda
marszall
Sun, 11 Dec 2016 - 19:36
Ja tam zawsze robie cisnieniowo, odpowiedni adapter zamist swiecy i bezposrednio do sprezarki, jedyny niuans to problkem gdy Ci podczas roboty zabiora prąd a ty bedziesz miał rozpiety zamek:/
Tommi029
Sun, 11 Dec 2016 - 20:12
Kombinujecie niepotrzebnie, jak on ma włożyć ten sznurek??? przez otwór po świecy żarowej fi4 ???? Czy wyciągać pompki i mieć fi7.
W tym silniku przy tłoku w GMP jest ok 1mm do grzybka zaworu, więc oprzyj zawór na tłoku o nic więcej się nie bój.
Tomek89
Sun, 11 Dec 2016 - 22:11
Gmp i powietrze działa, ale radzę zablokować wał. Tłok nie chce być w Gmp i powietrze spręzone może zepchać tłok w dół.
Przerabiałem temat ostatnio w benzynie z głowicą 16V. Silnik na stojaku tłok poszedł w dół po podaniu powietrza, skapłem sie po tym jak zawór spadł juz.
Całe szczęście że sillnik poza budą i mozna było poobracać, udało się wsunąć do prowadnicy. Dobra i skuteczna nauczka
uki82
Sun, 11 Dec 2016 - 23:53
temat dotyczy uszczelniaczy w dieslu, więc mam otwór albo po świecy żarowej albo po pompce więc podanie powietrza tu odpada, pompkę będę musiał wyjąć, a świecy żarowej nie chcę wykręcać aby nie zrobić sobie kolejnego problemu jeżeli się urwie
. Popatrzyłem w necie i chyba zawór zbyt głęboko nie opadnie, oprze się na tłoku.
GMS.
Mon, 12 Dec 2016 - 07:49
praktycznie w ogóle nie opadnie przecież to diesel podeprzyj tłokiem to wystarczy co innego jest w benzynie...
uki82
Sun, 05 Mar 2017 - 11:49
dla potomnych jak GMS napisał, w 1.9 TDI PD po zdjęciu zamków zawór nie opadnie, zaprze się na tłoku, przetestowane
. Uszczelniacze wymieniałem ze względu na przykapcanie na niebiesko po dłuższym postoju i szczerze powiem że efekt mnie nie satysfakcjonuje bo kopciuch nadal potrafi niebieskiego bąka walnąc po dłuższym postoju. Czy jest coś takiego jak ułożenie się uszczelniaczy ?
addam24
Sun, 05 Mar 2017 - 23:23
CYTAT(uki82 @ Sun, 05 Mar 2017 - 11:49)
dla potomnych jak GMS napisał, w 1.9 TDI PD po zdjęciu zamków zawór nie opadnie, zaprze się na tłoku, przetestowane
. Uszczelniacze wymieniałem ze względu na przykapcanie na niebiesko po dłuższym postoju i szczerze powiem że efekt mnie nie satysfakcjonuje bo kopciuch nadal potrafi niebieskiego bąka walnąc po dłuższym postoju. Czy jest coś takiego jak ułożenie się uszczelniaczy ?
nie ma
Cieniu
Mon, 06 Mar 2017 - 08:30
turbo puszcza albo wtryski kroplą na jałowym zalezy jaki zapach (stawiam ze olejowy i turbo)
uki82
Mon, 06 Mar 2017 - 08:48
no właśnie turbo założyłem funkiel nówkę i w tej chwili to ma 20 tys przelatane
Jacek6804
Mon, 06 Mar 2017 - 10:42
Dajesz w GMP, robisz 2 cylindry, później obrót o 180* i robisz kolejne 2 cylindry, Powietrza nie potrzeba dawać w tdi, bo i tak zawór opadnie z 1mm, a powietrze może cofnąć tłok w DMP
Jacek6804
Mon, 06 Mar 2017 - 10:57
Dajesz w GMP, robisz 2 cylindry, później obrót o 180* i robisz kolejne 2 cylindry, Powietrza nie potrzeba dawać w tdi, bo i tak zawór opadnie z 1mm, a powietrze może cofnąć tłok w DMP
RasPL
Mon, 06 Mar 2017 - 17:53
A sprawdziles luz zaworów w prowadnicach ? Czy tylko nowe gumki. A turbo jak puszcza to w dolocie jest olej.
Jacek6804
Mon, 06 Mar 2017 - 21:29
I pamiętaj by uszczelniacze wciskać na sucho, ja posmarowałem olejem to mi je zdmuchnęło przy 1,2b (benzyna)
uki82
Tue, 07 Mar 2017 - 07:53
luzu nie sprawdzałem. Gumek nie smarowałem. Od razu po założeniu nowego turbo już puszczał niebieskiego bąka przy odpalaniu ( tylko to po dłuższym postoju ) , później jest ok. Jak zgasze silnik i ponownie odpalam to już delikatnego czarnego bączura puszcza i to mi się podoba i tak powinno być. Wywałiłem też kata bo stare turbo puściło olej do wydechu ( ośka się ukręciła ) i opił się oleju, teraz ładniejszy dźwięk jest przy pełnym bucie
. Na wydechu jest tylko jeden tłumik supersprinta. Jak dolot rozbierałem to wilgotno było ale przy turbo to zawsze tak będzie. Podczas odpalania w pierwszym momencie nie równo chodzi, pewnie paliwa nabije i po zapaleniu z tego jest niebieski kolor. Muszę sprawdzić jeszcze świece żarowe.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.