![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
witam mam takie pytanie bo mam wyciete filtry cząstek stałych i z tego co wiem od czerwca 2018 roku maja badać spaliny w dieslach analizatorem spalin i czy jak filtrow nie bedzie bedą jakieś problemy z przeglądem ??? pozdrawiam
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
w zasadzie to nie
jezeli silnik jest sprawny w dobrej kondycji to nawet bez filtrów powinien spełnić swoją normę a filtr cząstek to filtr cząstek stałych |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
w dostawczakach znajomego sprawdzali czy są DPFy
generalnie przeglądy były bardzo szczegółowe |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
W praktyce zobaczymy jak będzie ale już teraz tak jest, że auto ma spanieć normę emisji spalin zgodną z rokiem produkcji i sprawdzenie teoretycznie powinno być wykonywane każdorazowo. Niektóre stacje to sprawdzają inne nie. Mnie ostatnio sprawdzali ale wcześniej przez kilka lat i kilkunastu przeglądach nie. Teraz może nie być tak fajnie ale od diagnosty usłyszałem, ze jak jest zdrowy silnik to nawet z wyciętym filtrem powinien normę spełnić, choć w przypadku normy euro5i 6 mam co do tego wątpliwości.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
filtr czastek ma mało do zadymienia bo jezeli silnik kopci to i tak juz bedzie po filtrze kiedys czytałem o testach aut z filtrem i po wycieciu i zadymienie nie znacznie było wieksze ale i w normie z wielkim zapasem co jak co dla mnie to chujostwo jest puki diesel sprawny to jest ok jak zacznie dymic to juz dpf nie ma racji bytu pozatym jak w trakcie regeneracji cała ta ekologia to o kant wytrzec przeciez ten syf i tak zostanie u nas w eko systemie i tak
na przeglądzie jezeli silnik jest ok i filtr wyciety jest "niewidocznie" to nikt sie nie domysli ani analizator tego nie wykryje bo chyba najlepsza metodą na test filtra jest biała kartka papieru przystawiona do koncówki wydechu ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Część diagnostów to kretyni
ale znaczną część idiotami nie jest.. i potrafi powiedzieć, czy auto fabrycznie miało DPF czy nie. Chodzi pewnie o sprawę formalną, czy auta posiadające fabrycznie DPF ma takowy czy nie ma .. i konsekwencje jego nie posiadania. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Tak dpf jest potrzebny ze nie truć srodowiska ale zapchany filtr rozwala silnik po czym koszty potem są ogormne z tego co sie dowiadywałem to diagnosci mowili jak masz katalizator i zdrowy motor to przejdzie przeglad no chyba ze jakiś mocny program bedziesz miał ze bedzie kopcił to wtedy nie
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
filtr czastek ma mało do zadymienia bo jezeli silnik kopci to i tak juz bedzie po filtrze kiedys czytałem o testach aut z filtrem i po wycieciu i zadymienie nie znacznie było wieksze ale i w normie z wielkim zapasem co jak co dla mnie to chujostwo jest puki diesel sprawny to jest ok jak zacznie dymic to juz dpf nie ma racji bytu pozatym jak w trakcie regeneracji cała ta ekologia to o kant wytrzec przeciez ten syf i tak zostanie u nas w eko systemie i tak Nieprawda, wypalenie filtra jest o wiele czystsze niż ciągłe wypuszczalnie sadzy do środowiska. Podobne zadymienie - to jest możliwe w ściśle określonych warunkach, ogólnie w stanach przejściowych, m.in. głównie budowanie boostu z niskich obrotów, będzie duża różnica. A jaka konkretnie to zależy też od konstrukcji silnik, im czystszy sam silnik, tym układ oczyszczania spalin ma mniej roboty, np. jesli chodzi o sadze to w czystyszym silniku mnie sadzy idzie do filtra, wiec sie rzadziej wypala, jest nizsze spalanie benzyny, mniej rozrzedza olej paliwem, przez co auto rzadziej pyta o przeglad, jest dzieki temu tansze w utrzymaniu (szczegolnie wazne dla flot) i tak dalej... -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
Zależy od auta i stacji diagnostycznej, w dostawczych często zwracają na to uwagę, w prywatnych osobowych prawie wcale, jak już to sprawdzają emisje spalin i zdecydowana większość tego typu urządzeń nie wykrywa braku dpf.
Vagowskie tdi, nie najnowsze, 2.0-3.0 z usuniętym dpf i z delikatnymi poprawkami map -przechodzą bez problemu. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
A 4,2 TDI
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Martwiłbym się bardziej wtryskami w takim TDi niż dpf
![]() -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Część diagnostów to kretyni ale znaczną część idiotami nie jest.. i potrafi powiedzieć, czy auto fabrycznie miało DPF czy nie. Chodzi pewnie o sprawę formalną, czy auta posiadające fabrycznie DPF ma takowy czy nie ma .. i konsekwencje jego nie posiadania. Problematyczne jest moim zdaniem karanie za brak filtra w autach sprzed wejścia normy euro5 czyli chyba wrzesień 2010. Na różne rynki auta raz były auta z fabrycznymi filtrami a raz nie. Nawet zamawiając w salonie nowe auto często sprzedawca nie miał pojęcia czy auto będzie z filtrem czy bez. Nawet były przypadki, ze jak przyjechały auta z jednej dostawy w identycznej wersji silnikowej to cześć była z flitami a część bez. Loteria. Jak do danego modelu był fabrycznie dedykowany układ wydechowy z dpf-em ale również bez dpf-u i ktoś wymieni na ten układ bez dpf-u i auto dalej będzie spełniać normę spalin (bo będzie tylko euro4) to czy łamie jakieś przepisy? Jakie skoro układ wydechowy jest dedykowany do danego modelu i ma homologacje producenta (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę). Najlepszy przykład jaki znam to w aucie kolegi Vectra C 1.9 cdti prosto z salonu po Vinie wychodziło, że powinien mieć dpf-a a nie miał. W ASO zrobili wielkie oczy jak to odkryli ale to 100% pewna informacja i dowodzi, ze nawet sprawdzenie w systemie nie daje 100% pewności. Oczywiście w aucie z wymaganym euro 5 już raczej nigdzie nie było przypadku, ze auto nie miało filtra fabrycznie. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Problematyczne jest moim zdaniem karanie za brak filtra w autach sprzed wejścia normy euro5 czyli chyba wrzesień 2010. Na różne rynki auta raz były auta z fabrycznymi filtrami a raz nie. Nawet zamawiając w salonie nowe auto często sprzedawca nie miał pojęcia czy auto będzie z filtrem czy bez. Vectra C z silnikiem z19dht w 2008 roku miała EUR4 i występowała z DPF (za dopłatą cos około 1k pln) i bez DPF. Bez schylania się pod auto powiem ci po samej tabliczce.. czy auto miało filtr fabrycznie czy nie. Jakoś nie wydaje mi się, ze Opel robił omyłki w oznaczeniach. Więc bez udawania idioty w razie czego ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Vectra C z silnikiem z19dht w 2008 roku miała EUR4 i występowała z DPF (za dopłatą cos około 1k pln) i bez DPF. Bez schylania się pod auto powiem ci po samej tabliczce.. czy auto miało filtr fabrycznie czy nie. Jakoś nie wydaje mi się, ze Opel robił omyłki w oznaczeniach. Więc bez udawania idioty w razie czego ![]() Uwierz mi, że zrobił. W ASO też nie wierzyli i twierdzili, ze auto powinno mieć dpf-a. Oczywiście możesz nie wierzyć ale to 100% pewne. Auto bardzo bliskiego przyjaciela, serwisowane a ASO przez bardzo bliskiego przyjaciela (wtedy jeszcze był w ASO). Znamy się od przedszkola. Auto było chyba z końca 2007 ale już nie pamiętam dokładnie. Zafira B z tym samym silnikiem od początku (połowa 2005) wychodziła niby tylko z DPF-em ale ponoć zdarzały się fabryczne bez dpf-a. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Słabej wiary jestem w takich zeznaniach.
Wystarczy spojrzeć również w elektronikę auta i sprawa jest jasna czy był DPF czy nie. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
W srode robiony przeglad nikt mi nic nie badał, generalnie wszystko zalezy od diagnosty, jak ktos chce miłego z wawy to zapraszam na PW, nie robili scen
![]() -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Słabej wiary jestem w takich zeznaniach. Wystarczy spojrzeć również w elektronikę auta i sprawa jest jasna czy był DPF czy nie. DPF-u nie było i to było od razu widoczne ale w bazie danych wg. GM-a ten konkretny egzemplarz miał mieć dpf-a. Ale to nie jest najistotniejsze w temacie. Gdybym nie znał tego przypadku sam bym był bardzo sceptyczny do takich rewelacji. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
nie wierzę w takie bajki
może klepiący turek dał inny wydech ? ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Kiedyś był taki przyadek ze gościu sprawdzał auto w aso , ktore było sedanem a w dokumentacji było combi
![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Sun, 11 December 2016 ![]() |
Temat Fabii. Znajomy blacharz skupował dupnięte hatche i doklejał kombiaki. Zrobił tak kilkanaście sztuk, aż wyszła afera bo hamulce nie pasowały panu i się wtedy zaczęło.... Swego czasu opłacalny temat bo kombi było droższe o jakieś 10k na rynku w stosunku do hatcha
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 07:58 |