RADEK1985
Mon, 27 Nov 2017 - 19:22
witam mam takie pytanie bo mam wyciete filtry cząstek stałych i z tego co wiem od czerwca 2018 roku maja badać spaliny w dieslach analizatorem spalin i czy jak filtrow nie bedzie bedą jakieś problemy z przeglądem ??? pozdrawiam
Cieniu
Tue, 28 Nov 2017 - 08:26
w zasadzie to nie
jezeli silnik jest sprawny w dobrej kondycji to nawet bez filtrów powinien spełnić swoją normę a filtr cząstek to filtr cząstek stałych
hexx #2
Tue, 28 Nov 2017 - 08:30
w dostawczakach znajomego sprawdzali czy są DPFy
generalnie przeglądy były bardzo szczegółowe
tomek evo
Tue, 28 Nov 2017 - 09:04
W praktyce zobaczymy jak będzie ale już teraz tak jest, że auto ma spanieć normę emisji spalin zgodną z rokiem produkcji i sprawdzenie teoretycznie powinno być wykonywane każdorazowo. Niektóre stacje to sprawdzają inne nie. Mnie ostatnio sprawdzali ale wcześniej przez kilka lat i kilkunastu przeglądach nie. Teraz może nie być tak fajnie ale od diagnosty usłyszałem, ze jak jest zdrowy silnik to nawet z wyciętym filtrem powinien normę spełnić, choć w przypadku normy euro5i 6 mam co do tego wątpliwości.
Cieniu
Tue, 28 Nov 2017 - 09:21
filtr czastek ma mało do zadymienia bo jezeli silnik kopci to i tak juz bedzie po filtrze kiedys czytałem o testach aut z filtrem i po wycieciu i zadymienie nie znacznie było wieksze ale i w normie z wielkim zapasem co jak co dla mnie to chujostwo jest puki diesel sprawny to jest ok jak zacznie dymic to juz dpf nie ma racji bytu pozatym jak w trakcie regeneracji cała ta ekologia to o kant wytrzec przeciez ten syf i tak zostanie u nas w eko systemie i tak
na przeglądzie jezeli silnik jest ok i filtr wyciety jest "niewidocznie" to nikt sie nie domysli ani analizator tego nie wykryje bo chyba najlepsza metodą na test filtra jest biała kartka papieru przystawiona do koncówki wydechu
hexx #2
Tue, 28 Nov 2017 - 09:40
Część diagnostów to kretyni
ale znaczną część idiotami nie jest.. i potrafi powiedzieć, czy auto fabrycznie miało DPF czy nie.
Chodzi pewnie o sprawę formalną, czy auta posiadające fabrycznie DPF ma takowy czy nie ma .. i konsekwencje jego nie posiadania.
RADEK1985
Tue, 28 Nov 2017 - 15:36
Tak dpf jest potrzebny ze nie truć srodowiska ale zapchany filtr rozwala silnik po czym koszty potem są ogormne z tego co sie dowiadywałem to diagnosci mowili jak masz katalizator i zdrowy motor to przejdzie przeglad no chyba ze jakiś mocny program bedziesz miał ze bedzie kopcił to wtedy nie
kompot
Tue, 28 Nov 2017 - 21:58
CYTAT(Cieniu @ Tue, 28 Nov 2017 - 08:21)
filtr czastek ma mało do zadymienia bo jezeli silnik kopci to i tak juz bedzie po filtrze kiedys czytałem o testach aut z filtrem i po wycieciu i zadymienie nie znacznie było wieksze ale i w normie z wielkim zapasem co jak co dla mnie to chujostwo jest puki diesel sprawny to jest ok jak zacznie dymic to juz dpf nie ma racji bytu pozatym jak w trakcie regeneracji cała ta ekologia to o kant wytrzec przeciez ten syf i tak zostanie u nas w eko systemie i tak
Nieprawda, wypalenie filtra jest o wiele czystsze niż ciągłe wypuszczalnie sadzy do środowiska.
Podobne zadymienie - to jest możliwe w ściśle określonych warunkach, ogólnie w stanach przejściowych, m.in. głównie budowanie boostu z niskich obrotów, będzie duża różnica.
A jaka konkretnie to zależy też od konstrukcji silnik, im czystszy sam silnik, tym układ oczyszczania spalin ma mniej roboty, np. jesli chodzi o sadze to w czystyszym silniku mnie sadzy idzie do filtra, wiec sie rzadziej wypala, jest nizsze spalanie benzyny, mniej rozrzedza olej paliwem, przez co auto rzadziej pyta o przeglad, jest dzieki temu tansze w utrzymaniu (szczegolnie wazne dla flot) i tak dalej...
Q40
Wed, 29 Nov 2017 - 01:34
Zależy od auta i stacji diagnostycznej, w dostawczych często zwracają na to uwagę, w prywatnych osobowych prawie wcale, jak już to sprawdzają emisje spalin i zdecydowana większość tego typu urządzeń nie wykrywa braku dpf.
Vagowskie tdi, nie najnowsze, 2.0-3.0 z usuniętym dpf i z delikatnymi poprawkami map -przechodzą bez problemu.
RADEK1985
Wed, 29 Nov 2017 - 07:01
A 4,2 TDI
?
_adams_
Thu, 30 Nov 2017 - 08:12
Martwiłbym się bardziej wtryskami w takim TDi niż dpf
tomek evo
Thu, 30 Nov 2017 - 10:35
CYTAT(hexx #2 @ Tue, 28 Nov 2017 - 09:40)
Część diagnostów to kretyni
ale znaczną część idiotami nie jest.. i potrafi powiedzieć, czy auto fabrycznie miało DPF czy nie.
Chodzi pewnie o sprawę formalną, czy auta posiadające fabrycznie DPF ma takowy czy nie ma .. i konsekwencje jego nie posiadania.
Problematyczne jest moim zdaniem karanie za brak filtra w autach sprzed wejścia normy euro5 czyli chyba wrzesień 2010. Na różne rynki auta raz były auta z fabrycznymi filtrami a raz nie. Nawet zamawiając w salonie nowe auto często sprzedawca nie miał pojęcia czy auto będzie z filtrem czy bez. Nawet były przypadki, ze jak przyjechały auta z jednej dostawy w identycznej wersji silnikowej to cześć była z flitami a część bez. Loteria. Jak do danego modelu był fabrycznie dedykowany układ wydechowy z dpf-em ale również bez dpf-u i ktoś wymieni na ten układ bez dpf-u i auto dalej będzie spełniać normę spalin (bo będzie tylko euro4) to czy łamie jakieś przepisy? Jakie skoro układ wydechowy jest dedykowany do danego modelu i ma homologacje producenta (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę).
Najlepszy przykład jaki znam to w aucie kolegi Vectra C 1.9 cdti prosto z salonu po Vinie wychodziło, że powinien mieć dpf-a a nie miał. W ASO zrobili wielkie oczy jak to odkryli ale to 100% pewna informacja i dowodzi, ze nawet sprawdzenie w systemie nie daje 100% pewności.
Oczywiście w aucie z wymaganym euro 5 już raczej nigdzie nie było przypadku, ze auto nie miało filtra fabrycznie.
hexx #2
Thu, 30 Nov 2017 - 15:05
CYTAT(tomek evo @ Thu, 30 Nov 2017 - 10:35)
Problematyczne jest moim zdaniem karanie za brak filtra w autach sprzed wejścia normy euro5 czyli chyba wrzesień 2010. Na różne rynki auta raz były auta z fabrycznymi filtrami a raz nie. Nawet zamawiając w salonie nowe auto często sprzedawca nie miał pojęcia czy auto będzie z filtrem czy bez.
Vectra C z silnikiem z19dht w 2008 roku miała EUR4 i występowała z DPF (za dopłatą cos około 1k pln) i bez DPF.
Bez schylania się pod auto powiem ci po samej tabliczce.. czy auto miało filtr fabrycznie czy nie.
Jakoś nie wydaje mi się, ze Opel robił omyłki w oznaczeniach.
Więc bez udawania idioty w razie czego
tomek evo
Thu, 30 Nov 2017 - 22:16
CYTAT(hexx #2 @ Thu, 30 Nov 2017 - 15:05)
Vectra C z silnikiem z19dht w 2008 roku miała EUR4 i występowała z DPF (za dopłatą cos około 1k pln) i bez DPF.
Bez schylania się pod auto powiem ci po samej tabliczce.. czy auto miało filtr fabrycznie czy nie.
Jakoś nie wydaje mi się, ze Opel robił omyłki w oznaczeniach.
Więc bez udawania idioty w razie czego
.
Uwierz mi, że zrobił. W ASO też nie wierzyli i twierdzili, ze auto powinno mieć dpf-a. Oczywiście możesz nie wierzyć ale to 100% pewne. Auto bardzo bliskiego przyjaciela, serwisowane a ASO przez bardzo bliskiego przyjaciela (wtedy jeszcze był w ASO). Znamy się od przedszkola. Auto było chyba z końca 2007 ale już nie pamiętam dokładnie. Zafira B z tym samym silnikiem od początku (połowa 2005) wychodziła niby tylko z DPF-em ale ponoć zdarzały się fabryczne bez dpf-a.
hexx #2
Fri, 01 Dec 2017 - 07:11
Słabej wiary jestem w takich zeznaniach.
Wystarczy spojrzeć również w elektronikę auta i sprawa jest jasna czy był DPF czy nie.
SajneK
Fri, 01 Dec 2017 - 08:28
W srode robiony przeglad nikt mi nic nie badał, generalnie wszystko zalezy od diagnosty, jak ktos chce miłego z wawy to zapraszam na PW, nie robili scen
tomek evo
Fri, 01 Dec 2017 - 10:56
CYTAT(hexx #2 @ Fri, 01 Dec 2017 - 07:11)
Słabej wiary jestem w takich zeznaniach.
Wystarczy spojrzeć również w elektronikę auta i sprawa jest jasna czy był DPF czy nie.
DPF-u nie było i to było od razu widoczne ale w bazie danych wg. GM-a ten konkretny egzemplarz miał mieć dpf-a. Ale to nie jest najistotniejsze w temacie. Gdybym nie znał tego przypadku sam bym był bardzo sceptyczny do takich rewelacji.
hexx #2
Fri, 01 Dec 2017 - 14:40
nie wierzę w takie bajki
może klepiący turek dał inny wydech ?
RADEK1985
Fri, 01 Dec 2017 - 14:57
Kiedyś był taki przyadek ze gościu sprawdzał auto w aso , ktore było sedanem a w dokumentacji było combi
LOL
rrrr
Fri, 01 Dec 2017 - 22:49
Temat Fabii. Znajomy blacharz skupował dupnięte hatche i doklejał kombiaki. Zrobił tak kilkanaście sztuk, aż wyszła afera bo hamulce nie pasowały panu i się wtedy zaczęło.... Swego czasu opłacalny temat bo kombi było droższe o jakieś 10k na rynku w stosunku do hatcha
hexx #2
Sat, 02 Dec 2017 - 08:25
zawsze można powiedzieć że.....
tomek evo
Sat, 02 Dec 2017 - 11:12
CYTAT(hexx #2 @ Fri, 01 Dec 2017 - 14:40)
nie wierzę w takie bajki
może klepiący turek dał inny wydech ?
auto nówka sztuka z salonu za prawie 100 tys.
hexx #2
Sat, 02 Dec 2017 - 11:46
Nie ma takiej opcji.
Jeżeli jest elektronika do DPF a nie ma fizycznie DPF to wali błędami + samochód nie przechodzi kontroli jakości przed wyjechaniem z fabryki.
tomek 1980
Sat, 02 Dec 2017 - 21:40
Witam, ja również 21.11.2017r. robiłem przegląd i nikt nic się jeszcze nie czepiał. Różnica, tylko taka, że po wjeździe do środka, trzeba zapłacić, a dopiero potem koleś przegląda samochód.
Panowie skoro mowa w tym temacie o ekologi w samochodzie, czy jest szansa, że od czerwcu 2018r. diesel bez katalizatora przejdzie przegląd ?
Pozdrawiam.
RADEK1985
Sun, 03 Dec 2017 - 08:43
Z tego co sie orientowałem to jesli nie masz dpf a masz kata i nie kopci to tak ale mogę ie mylić tak mi znajomy diagnosta mowił
farmer91
Sun, 03 Dec 2017 - 12:24
Nie rozumiem tego zdziwienia z płaceniem przed a nie po przeglądzie, ja zawsze płacę przed :-P a z ciekawostek dpf - katalizator to znajomy ma a4 b7 3.0 tdi polski salon z dpf, ja mam taką samą którą brałem od Niemca z pod domu także bez udziału turasów :-P i fabrycznie auto jest bez dpf. W zamian mam wydech Millteka :-D
hexx #2
Sun, 03 Dec 2017 - 14:32
masz EURO5 czy jeszcze EURO4 ?
afro89
Sun, 03 Dec 2017 - 19:42
W B7 jest jeszcze EURO4. Ja mam w B7 3.0 tdi ASB i na tabliczce pisze EURO4 + DPF
hexx #2
Sun, 03 Dec 2017 - 19:54
Na EURO4 nie był obligatoryjny a jako opcja za dopłatą.
Dopiero w EURO5 i EURO6 jest obligatoryjny i na standardzie.
afro89
Mon, 04 Dec 2017 - 21:32
czyli w moim przypadki jak pisze EURO4 + DPF na tabliczce to mogę na legalu wyciąć DPF ?????? Czy mogą być problemy ?????? Pytam ponieważ mam jakieś tam plany względem tego auta i nie wiem co do końca robić.
hexx #2
Mon, 04 Dec 2017 - 21:42
mogą być problemy
Grand_
Mon, 04 Dec 2017 - 22:04
ja w 535d jak miałem seryjny DPF to zaglądając do rury wydechowej wyglądała jak nowa, jak się świeciło latarką to igła ideał no jak z pudełka.
po wycięciu DPF'a i jednym dniu jazdy wydech czarny w środku całkowicie ;]
I po co mi biała kartka jak na oko widze różnicę.
Aczkolwiek mam jeszcze nowego Peugeota 2.0 HDi z FAPem i mimo ze jest 100% sprawny, to wydech jest czarny w środku troszke .
A co do mierzenia na stacji diagnostyki to żeby zmierzyć zadymienie w dieslu to trzeba GO OBCIĄŻYĆ czyli dobrzeby był oto zrobić na hamowni, a nie " gazując " na luzie, co oni namierzą jak moje auto bez obciążenia ładuje 0.1 bara a pod obciążeniem 2.5, to chyba troszke inna mieszanka jest pod pełnym butem... co zresztą widać na hamowniach czasem w starszych TDi
matteusz
Mon, 04 Dec 2017 - 22:29
Dlatego Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa chce wprowadzenia na badaniu technicznym innej metody badania czy DPF jest w aucie niż pomiar zadymienia "na luzie", zobaczymy co z tego wyjdzie.
FF2004
Tue, 05 Dec 2017 - 09:35
a jak samochód ma blokadę i na luzie/postoju nie pozwala się rozkręcić powyżej 2500 ???
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.