![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 23 January 2004 Skąd: Choszczno ![]() |
Cześć,
Powoli przymierzam się do zakupu Audi z tymże silnikiem (S4 bądź S5) i chciałbym się dowiedzieć czy te silniki mają jakieś typowe wady? Jakie są koszty serwisu itp itd? Manual czy automat? Słyszałem, że dsg w audi jest dość kapryśne, czy to samo tyczy się też Stronica? I pytanie poboczne, gdzie w Poznaniu najlepiej serwisować to auto? I czy ktoś dobrze ogarnia robienie programu w WLKP? Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Chyba już pisałem w tym dziale co ja wiem: silnik blizniaczy z 3.2 FSI z tym że bez zmiennych faz na wydechu. Jednakże rozrząd na łąńcuchu a jak to w TFSI na łancuchu potrafią byc problemy. Trafił mi sie raz z przeskoczonym rozrzadem na lewym wydechu. Ogolnie auto jezdziło tylko nierówne wolne obroty, gorzej jakby przeskoczył wiecej.
miałem tez jeden przypadek z uszkodzoną elektryczną pompą intercoolera tak wiec tryb awaryjny i brak mocy. Ogólnie chyba raczej udane silniki |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
a nie jest tak że w Audi S-Tronic = DSG?
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 23 January 2004 Skąd: Choszczno ![]() |
Chyba już pisałem w tym dziale co ja wiem: silnik blizniaczy z 3.2 FSI z tym że bez zmiennych faz na wydechu. Jednakże rozrząd na łąńcuchu a jak to w TFSI na łancuchu potrafią byc problemy. Trafił mi sie raz z przeskoczonym rozrzadem na lewym wydechu. Ogolnie auto jezdziło tylko nierówne wolne obroty, gorzej jakby przeskoczył wiecej. miałem tez jeden przypadek z uszkodzoną elektryczną pompą intercoolera tak wiec tryb awaryjny i brak mocy. Ogólnie chyba raczej udane silniki Dzięki za odpowiedź. W takim razie co ile trzeba rozrząd w tym silniku robić żeby było bezpiecznie? Dostęp do rozrządu jest w miarę łatwy? a nie jest tak że w Audi S-Tronic = DSG? Dokładnie tak jest. Ale ciekawi mnie czy ta skrzynia w połączeniu z V6 robi dużo problemów |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Dzięki za odpowiedź. W takim razie co ile trzeba rozrząd w tym silniku robić żeby było bezpiecznie? Dostęp do rozrządu jest w miarę łatwy? Jest od tyłu silnika, dostępny jak zdejmiesz skrzynie, łancuchów chyba 4, pare ślizgów i warjatory. Raczej kosztowna robota |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Mon, 05 January 2015 ![]() |
Trochę odświeżę,
Jak wyglądają koszta zrobienia rozrządu w takim 3.0 TFSI? jak tam jest z wariatorami? Wariatory wytrzymują tyle co reszta rozrządu? (czyt. przy każdej wymianie rozrządu trzeba wymieniać wariatory) Z góry dzięki za odpowiedź |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
fb ecu wymiana nierządu 3.0tfsi
jeszcze na jakimś fb ostatnio widziałem wymianę, chyba u froga, dzwonić i pytać -------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Fri, 18 May 2018 ![]() |
Mam ten silnik w A6 C7 dokładnie CGXB wersja USA. 154 tys nalotu i jak dotąd wymieniłem poduszki, odme plus oczywiście świece. Oprócz tego nic poważnego się nie działo. Silnik dość dynamiczny a lrzy tym pali bardzo mało jak na swoje parametry.
Gregor10 z tych silników robi cuda 430-450 bezpiecznych koni już naprawdę dobrze jeździ. Przy oględzinach należy zwrócić uwagę na bezpieczniki od włączenia wentylatorów chłodnicy. Często lubią się przepalac a skutki można sobie tylko wyobrazić. Znajdują się pod maska na środku podszybia. Oprócz tego silnik genialny |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 ![]() |
Daduś15 - kiedyś trafiłem na info że w wersji usa jest tiptronik.
Czy możesz to potwierdzić? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Wed, 01 March 2006 Skąd: Białystok ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Fri, 18 May 2018 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Czytałem opinie że w połączeniu z 3.0T ta skrzynia jest lepszym wyborem niż s-tronic. Nie szarpie, nie miesza bez sensu biegami, jest trwalsza i nieznacznie tylko wolniejsza, a moment silnika spokojnie radzi sobie z napędzaniem auta z niższych obrotów. LC też daje radę.
-------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Fri, 18 May 2018 ![]() |
Tiptronic nie ma procedury startu niestety aczkolwiek można „symulować” LC poprzez wkręcenie auta powiedzmy na 2 tys obr i puszczenie hamulca. Sama skrzynia super. Nie szarpie, nie myli biegów itd, a przy 8-biegach obroty są naprawdę niskie.
Nie wiem jak wyglada kwestia przełożeń w S-Tronicu |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
sprawny s-tronic nie szarpie, a po sofcie tcu nie zmienia tak często biegów, punkty zmiany można dowolnie poustawiać, ja z trzy razy u tunera zmieniałem zanim skrzynie zaczęła zmieniać tak jak ja bym to widział
a soft tip'a modzą? -------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Fri, 18 May 2018 ![]() |
Nie wiem czy w audi ktoś podkręcał tipa, natomiast w bmw do niektórych wersji silnikowych mozna wgrać soft od Alpiny bądź XHP i poszczególny stage
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
8hp z BMW już się modzi po OBD (zmiana biegów, limit momentu, lockup), sprawdziłem.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 600HP 700NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Wed, 01 March 2006 Skąd: Białystok ![]() |
modzi się zarówno audi jak i bwm 8HP
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Wed, 21 October 2009 Skąd: Podkarpacie ![]() |
Fajna sprawa że A6/A7 US z tym motorem mają skrzynię 8HP. Czy ktoś orientuje się jak wygląda sprawa skrzyni w S7 z USA? też mają 8HP czy Stronic?
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Wed, 01 March 2006 Skąd: Białystok ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Thu, 10 July 2014 ![]() |
S6, S7 s-tronic, S8 8HP Jak to jest z tymi skrzyniami, myślę nad czymś z 3.0 tfsi która skrzynia najlepsza? I w jakich autachz USA jest bo raz słyszałem że w każdym na stany jest "ta dobra" a na Europę nie ma czy była jako opcja? Ktoś mi to dokładnie wytłumaczy Pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 September 2025 - 20:59 |