Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wszystko o 3.0 TFSI
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
Hayabusa
Cześć,

Powoli przymierzam się do zakupu Audi z tymże silnikiem (S4 bądź S5) i chciałbym się dowiedzieć czy te silniki mają jakieś typowe wady? Jakie są koszty serwisu itp itd? Manual czy automat? Słyszałem, że dsg w audi jest dość kapryśne, czy to samo tyczy się też Stronica?

I pytanie poboczne, gdzie w Poznaniu najlepiej serwisować to auto? I czy ktoś dobrze ogarnia robienie programu w WLKP?

Pozdrawiam
marszall
Chyba już pisałem w tym dziale co ja wiem: silnik blizniaczy z 3.2 FSI z tym że bez zmiennych faz na wydechu. Jednakże rozrząd na łąńcuchu a jak to w TFSI na łancuchu potrafią byc problemy. Trafił mi sie raz z przeskoczonym rozrzadem na lewym wydechu. Ogolnie auto jezdziło tylko nierówne wolne obroty, gorzej jakby przeskoczył wiecej.
miałem tez jeden przypadek z uszkodzoną elektryczną pompą intercoolera tak wiec tryb awaryjny i brak mocy. Ogólnie chyba raczej udane silniki
GIB
a nie jest tak że w Audi S-Tronic = DSG?
Hayabusa
CYTAT(marszall @ Sun, 20 May 2018 - 16:48) *
Chyba już pisałem w tym dziale co ja wiem: silnik blizniaczy z 3.2 FSI z tym że bez zmiennych faz na wydechu. Jednakże rozrząd na łąńcuchu a jak to w TFSI na łancuchu potrafią byc problemy. Trafił mi sie raz z przeskoczonym rozrzadem na lewym wydechu. Ogolnie auto jezdziło tylko nierówne wolne obroty, gorzej jakby przeskoczył wiecej.
miałem tez jeden przypadek z uszkodzoną elektryczną pompą intercoolera tak wiec tryb awaryjny i brak mocy. Ogólnie chyba raczej udane silniki


Dzięki za odpowiedź. W takim razie co ile trzeba rozrząd w tym silniku robić żeby było bezpiecznie? Dostęp do rozrządu jest w miarę łatwy?


CYTAT(GIB @ Sun, 20 May 2018 - 19:45) *
a nie jest tak że w Audi S-Tronic = DSG?


Dokładnie tak jest. Ale ciekawi mnie czy ta skrzynia w połączeniu z V6 robi dużo problemów
marszall
CYTAT(Hayabusa @ Sun, 20 May 2018 - 20:33) *
Dzięki za odpowiedź. W takim razie co ile trzeba rozrząd w tym silniku robić żeby było bezpiecznie? Dostęp do rozrządu jest w miarę łatwy?


Jest od tyłu silnika, dostępny jak zdejmiesz skrzynie, łancuchów chyba 4, pare ślizgów i warjatory. Raczej kosztowna robota
wojtek1111
Trochę odświeżę,
Jak wyglądają koszta zrobienia rozrządu w takim 3.0 TFSI? jak tam jest z wariatorami? Wariatory wytrzymują tyle co reszta rozrządu? (czyt. przy każdej wymianie rozrządu trzeba wymieniać wariatory)
Z góry dzięki za odpowiedź
przemek530d
fb ecu wymiana nierządu 3.0tfsi

jeszcze na jakimś fb ostatnio widziałem wymianę, chyba u froga, dzwonić i pytać
dadus15
Mam ten silnik w A6 C7 dokładnie CGXB wersja USA. 154 tys nalotu i jak dotąd wymieniłem poduszki, odme plus oczywiście świece. Oprócz tego nic poważnego się nie działo. Silnik dość dynamiczny a lrzy tym pali bardzo mało jak na swoje parametry.
Gregor10 z tych silników robi cuda 430-450 bezpiecznych koni już naprawdę dobrze jeździ.
Przy oględzinach należy zwrócić uwagę na bezpieczniki od włączenia wentylatorów chłodnicy. Często lubią się przepalac a skutki można sobie tylko wyobrazić. Znajdują się pod maska na środku podszybia. Oprócz tego silnik genialny
volski1
Daduś15 - kiedyś trafiłem na info że w wersji usa jest tiptronik.
Czy możesz to potwierdzić?
zaprzal
CYTAT(volski1 @ Fri, 23 Nov 2018 - 20:27) *
Daduś15 - kiedyś trafiłem na info że w wersji usa jest tiptronik.
Czy możesz to potwierdzić?


w a6 c7 usa jest tip 8 biegowy, w s4 b8 jest stronic
dadus15
CYTAT(zaprzal @ Fri, 23 Nov 2018 - 21:00) *
w a6 c7 usa jest tip 8 biegowy, w s4 b8 jest stronic

Dokaldnie w wersja amerykańska ma 8-biegowy tiptronc ZF. Mowa tu o A6. W S4/5 to samo co w EU
_adams_
Czytałem opinie że w połączeniu z 3.0T ta skrzynia jest lepszym wyborem niż s-tronic. Nie szarpie, nie miesza bez sensu biegami, jest trwalsza i nieznacznie tylko wolniejsza, a moment silnika spokojnie radzi sobie z napędzaniem auta z niższych obrotów. LC też daje radę.
dadus15
Tiptronic nie ma procedury startu niestety aczkolwiek można „symulować” LC poprzez wkręcenie auta powiedzmy na 2 tys obr i puszczenie hamulca. Sama skrzynia super. Nie szarpie, nie myli biegów itd, a przy 8-biegach obroty są naprawdę niskie.
Nie wiem jak wyglada kwestia przełożeń w S-Tronicu
przemek530d
sprawny s-tronic nie szarpie, a po sofcie tcu nie zmienia tak często biegów, punkty zmiany można dowolnie poustawiać, ja z trzy razy u tunera zmieniałem zanim skrzynie zaczęła zmieniać tak jak ja bym to widział
a soft tip'a modzą?
dadus15
Nie wiem czy w audi ktoś podkręcał tipa, natomiast w bmw do niektórych wersji silnikowych mozna wgrać soft od Alpiny bądź XHP i poszczególny stage
Mis
8hp z BMW już się modzi po OBD (zmiana biegów, limit momentu, lockup), sprawdziłem. wink.gif
zaprzal
modzi się zarówno audi jak i bwm 8HP
j3drus
Fajna sprawa że A6/A7 US z tym motorem mają skrzynię 8HP. Czy ktoś orientuje się jak wygląda sprawa skrzyni w S7 z USA? też mają 8HP czy Stronic?
zaprzal
CYTAT(j3drus @ Mon, 26 Nov 2018 - 18:32) *
Fajna sprawa że A6/A7 US z tym motorem mają skrzynię 8HP. Czy ktoś orientuje się jak wygląda sprawa skrzyni w S7 z USA? też mają 8HP czy Stronic?


S6, S7 s-tronic, S8 8HP
bartektrn
CYTAT(zaprzal @ Mon, 26 Nov 2018 - 22:07) *
S6, S7 s-tronic, S8 8HP

Jak to jest z tymi skrzyniami, myślę nad czymś z 3.0 tfsi która skrzynia najlepsza? I w jakich autachz USA jest bo raz słyszałem że w każdym na stany jest "ta dobra" a na Europę nie ma czy była jako opcja? Ktoś mi to dokładnie wytłumaczy
Pozdrawiam
dadus15
Na USA w A6 3.0 TFSI jest oferowany hydrokinetyk ZF8HP70 bodajże.
Skrzynia niby bez awaryjna. Ja zmieniłem olej przy 150 tys. Teraz mam 156 tys i zarówno z silnikiem jak i skrzynia nie miałem problemu.
Na EU jest oferowany S-stronic, praktycznie to damo co DSG. Dwusprzęgłowa skrzynia.
Na Audi A6 forum jest dość sporo użytkowników, którzy robili to skrzynie już przy 130-130 tys. Regeneracja mechatroniki plus wymiana sprzęgieł to spory koszt. Gregor10 zwiększa ciśnienie oleju w S-tronicu
bartektrn
CYTAT(dadus15 @ Sat, 01 Dec 2018 - 19:58) *
Na USA w A6 3.0 TFSI jest oferowany hydrokinetyk ZF8HP70 bodajże.
Skrzynia niby bez awaryjna. Ja zmieniłem olej przy 150 tys. Teraz mam 156 tys i zarówno z silnikiem jak i skrzynia nie miałem problemu.
Na EU jest oferowany S-stronic, praktycznie to damo co DSG. Dwusprzęgłowa skrzynia.
Na Audi A6 forum jest dość sporo użytkowników, którzy robili to skrzynie już przy 130-130 tys. Regeneracja mechatroniki plus wymiana sprzęgieł to spory koszt. Gregor10 zwiększa ciśnienie oleju w S-tronicu

Tylko w A6 czy w innych też? W każdej z USA jest hydro? W Eu tylko s tronic czy. Hydro też była opcja?
przemek530d
a6 c6 3.0tfsi tiptronic (hydrokinetyk) zarówno eu i us,
s4 b8 stronic zarówno eu i us,

jeszcze są a6 c7 i a4 b8 z tym silnikiem łączone, jakie skrzynie trzebaby sprawdzić

w stronicu przy ok 120tys km pada wiązka (zimne luty pewnie) i to typówka, a zakłady od automatów tą wymianę wiązki szumnie nazywają "regeneracją mechatroniki", i ciężko byłoby znaleźć dzisiaj używkę z przebiegiem poniżej 120ts km btw
GREGOR10
w a6 c7 eu stronic , w us 8hp
w a4 b8 eu stronic w us 6hp/8hp
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.