![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Fri, 18 May 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Witam,
jako,że ostatnio w 1,9CDTi znowu świrował EGR(po czyszczeniu bez zmian),co skutkowało turbo kraterem(2,0sdi to wulkan mocy przy tym co było) do 2krpm,zaślepiłem na szybko EGRa całkowicie,zanim przyjdzie zawór,ale żeby można się przemieszczać.Zawór przyszedł i...prawdę powiedziawszy chodzi to teraz,tak,że wcale nie chce mi się tej zaślepki wyciągać(ogólnie zaślepka zmniejszająca przepływ siedzi cały czas) ![]() Auto ma wciąż DPFa,zawsze działał ok i prawdę powiedziawszy średnio chce mi się go usuwać. I teraz pytanie,czy całkowite zaślepienie EGRa,ma zły wpływ na DPFa? Jak na razie kontroluje parametry i są w normie,ale myślę,spytam doświadczonych ![]() Z góry dzięki za odpowiedź ![]() Pozdrawiam -------------------- Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 15 September 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
A dokładnie wpływ na co cię interesuje?
Jeżeli chodzi o częstotliwość wypalania to teoretycznie powinien się wypalać częściej. Praktycznie (z doświadczenia) w większości przypadków nie zmienia się. Kilka osób stwierdziło również wzrost odstępów od wypalenia.. Ja przyjmuję że się nie zmienia. EGR ma kilka zalet w przypadku wypalania, więc zaleca się jego usunięcie w trybach normalnej pracy a pozostawienie włączonego podczas regeneracji. W takim przypadku oczywiście nie montujemy zaślepki. Z obserwacji sporo osób w branży poleca obowiązkowe wywalenie DPFa po wywaleniu EGR'a. Przyczyna ? Chyba $$$. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań ![]() |
lala166, napisz mi jakie zalety ma EGR przy wypalaniu DPFa ....... zastanawiając się nad nimi dojdziesz do wniosku jakie bzdury wypisujesz ;-) Nie chce mi się po raz n-ty tłumaczyć co i jak ale jak nie dojdziesz sam do co i jak to się wysilę...
-------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Fri, 18 May 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Chodzi mi,czy na dłuższą metę DPF nie będzie miał problemów,jak na razie zrobiłem 600km,nasycenie 58%,więc jest dobrze,ciąg od dołu,reakcja na gaz,no nie chce mi się jej wyciągać
![]() Zaświecił się po drodze błąd,wykryto niski przepływ spalin,ale nie miał żadnego wpływu na jazdę,po prostu się świecił i tak o to pytanie,że można by wyłączyć EGR,ale skoro nie wiem jaki będzie wpływ na DPF to na razie zostaje blaszka ![]() Czysto teoretycznie skoro EGR obniża temp.spalin to nie wiem czy jest dobre przy wypalaniu. Często też ludzie mieli problemy z DPFem przez EGR,ale w drugą stronę,zacinał się otwarty,jeździli z mułem,dymienia nie widzieli bo jak i zabijało DPFa na amen... -------------------- Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 December 2011 ![]() |
A dokładnie wpływ na co cię interesuje? Jeżeli chodzi o częstotliwość wypalania to teoretycznie powinien się wypalać częściej. Praktycznie (z doświadczenia) w większości przypadków nie zmienia się. Kilka osób stwierdziło również wzrost odstępów od wypalenia.. Ja przyjmuję że się nie zmienia. EGR ma kilka zalet w przypadku wypalania, więc zaleca się jego usunięcie w trybach normalnej pracy a pozostawienie włączonego podczas regeneracji. W takim przypadku oczywiście nie montujemy zaślepki. Z obserwacji sporo osób w branży poleca obowiązkowe wywalenie DPFa po wywaleniu EGR'a. Przyczyna ? Chyba $$$. Trochę z teorii układów oczyszczania spalin w silnikach ZS. Wiesz po co dokładnie jest EGR ? Jest po to, żeby redukować zawartość NOx ów w silnikach ZS. Po co jest ? Bo ZS to taki silnik, który pracuje przy dużym nadmiarze powietrza. Co to oznacza ? Nie jesteś w stanie przeprowadzić reakcji redukcji w katalizatorze, dlatego też jest dwufunkcyjny. Teraz idziemy dalej, pomijam już fakt, że większość nowych diesli ma podwójny układ EGR, no ale czego oczy majstra nie widzą tego nie wiedzą, a jednak jest, tak zwany wewnętrzny, do wygooglania co to i dlaczego tak. Układ EGR jest obiegiem wtórnego wykorzystania spalin, a jednym z efektów jego działania jest obniżenie temperatury spalania. Teraz za żadne skarby świata nie mogę dojść jak to się dzieje, że EGR obniża EGT, a DPF się łatwiej wypala. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 15 September 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Bardziej chodziło mi o to że EGR obniża ciśnienie (peak cylinder pressure) i temperaturę. Obniżenie temperatury silnika podczas wypalania to zaleta (dla niego samego a nie filtra, powinienem to był jaśniej zaznaczyć). Tu oczywiście nie trudno zgodzić się z poprzednikiem co do wpływu temperatury na wypalanie filtra. Czy to bzdury?
Chciałem się odnieść do tego że często się słyszy: wywaliłeś EGR - zabijesz DPF. A złego wpływu nie ma. Jestem zwolennikiem usuwania obydwu. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Fri, 18 May 2007 Skąd: Białystok ![]() |
wypalanie z zaślepieniem będę miał za jakieś 300km,czyli kwestia kilku dni,będę obserwował jak to się zachowuje i czy nie będzie manian pt. brak wypalania,bo błąd EGRa,to zostanie,jak nie ,nowy już czeka,nie mniej jednak jak ktoś jeszcze ma do napisania to chętnie przeczytam
![]() Pozdrawiam -------------------- Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 December 2011 ![]() |
A ja jestem zdania, że jak się coś zepsuje to się naprawia. DPF klęka w dwóch przypadkach - gdy ktoś kupuje diesla i męczy go na krótkich dystansach lub w przypadku usterki układu wtryskowego. Wiadomo, że taniej jest wywalić filtr i przelecieć na podlewających wtryskach jeszcze 100kkm, ale to takie trochę druciarstwo. Nie żebym był ekofobem, bo te wszystkie euro szóstki to pic na wodę i rzecz niepotrzebna, ale trochę głupio wygląda świeże auto, czasami klasy premium podśmierdywujące i puszczające bączka na miarę passata od mirka. Jak mnie ząb boli to nie wyrywam, tylko podejmuję próbę leczenia
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Fri, 18 May 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Nie no,ja jestem daleki od druciarstwa,DPFa nie chcę usuwać,bo pasuje mi to,że mimo dość mocnego programu(tylko w trybie sport,to można było sobie pozwolić),nie ma za mną chmury,tylko po prostu przez chwilową potrzebę prowizorki,wyszło całkiem fajnie no i właśnie,stąd cały wątek
![]() A problemy z EGRem mimo głównie dynamicznego użytkowania mam średnio co 30-50kkm i ta świadomość,że będzie powtórka,czyli dobrze,aż znowu to nie będzie to. -------------------- Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 December 2011 ![]() |
Tak btw - możesz pochwalić się wykresem, bo jestem ciekaw jak te 1.9 po mocnym modzie się kręcą ? Z góry dziękuję !
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Fri, 18 May 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Ok,na drugim kompie mam to wrzucę.
Na co dzień 134KM/305Nm,a w trybie sport ,wyszło 158KM/355Nm,przy 28st.C z pozostawionym DPFem,więc jak na moje to już dość mocno,bo niestety IC jest tak śmiesznie mały,że termika odzywa się dość szybko w upalne dni :/ Ale 100kkm już przelatane bez problemów ![]() -------------------- Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 05:46 |