![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 January 2010 Skąd: Częstochowa ![]() |
Przyszedł czas na wymianę A8 i poważnie się zastanawiam nad s80, budżet ok 100.000 brutto roczniki 2007 w górę. Myślę o benzynie T6 lub V8 bo jest szansa na sensowny przebieg a jak wiadomo koszty eksploatacji to nie tylko paliwo więc w ogólnym rozrachunku benza z przebiegiem 80.000 km będzie mimo spalania tańsza w dwuletniej eksploatacji od D5 z przebiegiem 150.000 a dobre osiągi są gratis
![]() Warunek bezwzględny to napęd AWD i obie wersje go mają V8 + mocny, bezawaryjny silnik + zawsze pełne wyposażenie + dużo egzemplarzy krajowych lub z EU - brak możliwości rozwoju silnika - chyba mimo wszystko więcej spala niż T6 - droższy od T6 T6 + potencjał silnika Turbo ( kto ogarnia program i na ile ?? ) + za podobne pieniądze będe miał rok młodszy egzemplarz niż V8 - trudniej znaleźć auto w najlepszej opcji ( egzemplarze są głównie z USA i tam niewiedzieć czemu rzadko trafiają się ksenony i navi w T6 a w V8 nawet USA są praktycznie zawsze ) Najbardziej nurtuje mnie różnica w osiągach i spalaniu, tu jest trochę teorii http://www.zeperfs.com/en/match1678-1480.htm jednak jestem ciekawy opini użytkowników odnośnie sposobu rozwijania mocy w T6 ( Nikolas Ty chyba zamówiłeś s60 T6 jeździłeś tym ?? ). To ma być auto którym będę robił codziennie 100 km do pracy i z powrotem, pojadę na narty, wakacje itd Czy warto szukać egzemplarza z zawieszeniem 4C czy konwencjonalne seria lub np jakiś porządny aftermarket. Wszystkie sugestie mile widziane -------------------- RRS SDV6, Tesla M3LR, Tesla S 100D, Lexus GX460 offroad
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
A więc tak...
Mam S60 T6 ale to już nowszy motor trochę. Jeżdziłem dosyć długo S80 V8 i T6. V8 jest dosłownie odrobine szybsze wg. Racelogica w T6 0-100 robi w 6,3 sek!!!! V8 0-100 6,2, więc program i V8 wymięka. V8 ma zdecydowanie ładniejsze brzmienie niż T6, choć przy wyższych obrotach brzmi trochę metalicznie wg mnie. T6 - wogule nie brzmi - jest poprostu cichutkie aż nad to, ale moment obrotowy jest odczuwalny dużo bardziej niż w V8 - prawie od 2 tyś auto ciągnie konkretnie. V8 w mieście pali ok 4 litrów więcej niż T6. W PL T6 i V8 są zazwyczaj w najbogatszym wypasie - Summum lub Exequtive - to ostatnie to już masaże wentylacje tyłka i monitory (polecam). Zawias 4C jest genialne na nasze polskie drogi - w ustawieniu Comfort nasze drogi wcale nie są takie kiepskie ![]() Mogę tak pisać i pisać. Napiszę tak - jeżeli nie interesuje Cie spalanie, a lubisz dzwięk V8 to bierz V8. Ale cała reszta to przemawia za T6. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 January 2010 Skąd: Częstochowa ![]() |
Dzięki za konkrety ... 4 litry to spora różnica, jakie jest realne spalanie jednego i drugiego trasa/miasto jeśli osiągi są podobne to przy moich przebiegach jest to istotny parametr. Wentylowane stołki, monitory i zawiecha 4C mile widziana, w A8 dupsko się trochę rozpasło
![]() -------------------- RRS SDV6, Tesla M3LR, Tesla S 100D, Lexus GX460 offroad
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
V8-miasto 16-20l/trasa13-16l. T6-miasto 12-16l/trasa 10-12l. T6 286 km robią na 300-320 koni i 440Nm.Naprawde polecam wersje Exequtive,bo w tym aucie to odpoczywasz bez względu na pogodę czy korki.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 January 2010 Skąd: Częstochowa ![]() |
Nie przypuszczałem że są aż tak duże różniece w spalaniu, myślałem że raczej kosmetyczne. Według danych teoretycznych jest duża różnica w elastyczności 60-90 i 90 - 120 ok 1,5 s, jak to wygląda w praktyce ?? Z tego co tu widzę to warto poszukać T6 w dobrej opcji z zawiechą 4C, zrobić program i latać, z czego wynikają średnie przyrosty, jak na Turbo, po programie ?? 286 na 300 - 320 i niuton z 400 na 440 nie powala biorąc pod uwagę że turbo jest na twin scrollu.
-------------------- RRS SDV6, Tesla M3LR, Tesla S 100D, Lexus GX460 offroad
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
W elastyczność to raczej zaleta dużego NM przy niskich obrotach-T6 ciągnie od samego dołu jak diesel!No i zasadnicza różnica to skrzynia-w T6 jest tryb Sportowy,V8 nie ma tego! Znajdź gdzieś V8 i posmigaj,a potem daj znać to śmigniesz moim T6, które chodzi jak S80 po programie i zrozumiesz szybko które warto brać
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 January 2010 Skąd: Częstochowa ![]() |
Dzięki za propozycje
![]() -------------------- RRS SDV6, Tesla M3LR, Tesla S 100D, Lexus GX460 offroad
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 01 June 2009 Skąd: Amsterdam ![]() |
Jeśli jednak brałbyś pod uwagę V8 to jest w rodzinie na sprzedaż, co prawda 2006 ale w zasadzie pełne wyposażenie, kupiony u dealera w Poznaniu i tam serwisowany. Info na PW. Pozdrawiam
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 January 2010 Skąd: Częstochowa ![]() |
Podeslij wiecej szczegolow na PW
-------------------- RRS SDV6, Tesla M3LR, Tesla S 100D, Lexus GX460 offroad
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Zgadzam się z Nikiem, brałbym T6, V8 wcale nie będzie szybsze a spalanie V8 w miescie będzie oscylowac w okolicach 18-20l/100, ja ujeżdam S60 z silnikiem 2.0T 180KM i od dwóch latek jestem b.miło i mocno zaskoczony tym autkiem. Kupiłem je z przebiegiem 40tysi teraz jest 90 i właściwie oprócz wymiany płynów i 2x klocków nic w nim nie robiłem. Zupełnie nic..jedna żarówka poleciała za 3zł w tylniej lampie
![]() ![]() ![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 January 2010 Skąd: Częstochowa ![]() |
Ja też jeździłem S60 2.5 T AWD ( 200.000 w momencie sprzedaży ) i kompletnie nic się nie działo, dlatego chce S80 AWD miałem też XC90 V8 też nic się nie psuło no ale spalanie to raczej był przykry temat. Szukam T6 w takim razie apropos sprzedam prywatne A8 4.0 TDI Quattro 2003 jakby ktoś szukał to pisać na PW
-------------------- RRS SDV6, Tesla M3LR, Tesla S 100D, Lexus GX460 offroad
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 01:18 |