Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Volvo S80 3.0 T6 vs. V8
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Stander_M
Przyszedł czas na wymianę A8 i poważnie się zastanawiam nad s80, budżet ok 100.000 brutto roczniki 2007 w górę. Myślę o benzynie T6 lub V8 bo jest szansa na sensowny przebieg a jak wiadomo koszty eksploatacji to nie tylko paliwo więc w ogólnym rozrachunku benza z przebiegiem 80.000 km będzie mimo spalania tańsza w dwuletniej eksploatacji od D5 z przebiegiem 150.000 a dobre osiągi są gratis smile.gif

Warunek bezwzględny to napęd AWD i obie wersje go mają

V8

+ mocny, bezawaryjny silnik
+ zawsze pełne wyposażenie
+ dużo egzemplarzy krajowych lub z EU

- brak możliwości rozwoju silnika
- chyba mimo wszystko więcej spala niż T6
- droższy od T6

T6

+ potencjał silnika Turbo ( kto ogarnia program i na ile ?? )
+ za podobne pieniądze będe miał rok młodszy egzemplarz niż V8

- trudniej znaleźć auto w najlepszej opcji ( egzemplarze są głównie z USA i tam niewiedzieć czemu rzadko trafiają się ksenony i navi w T6 a w V8 nawet USA są praktycznie zawsze )

Najbardziej nurtuje mnie różnica w osiągach i spalaniu, tu jest trochę teorii http://www.zeperfs.com/en/match1678-1480.htm jednak jestem ciekawy opini użytkowników odnośnie sposobu rozwijania mocy w T6 ( Nikolas Ty chyba zamówiłeś s60 T6 jeździłeś tym ?? ). To ma być auto którym będę robił codziennie 100 km do pracy i z powrotem, pojadę na narty, wakacje itd

Czy warto szukać egzemplarza z zawieszeniem 4C czy konwencjonalne seria lub np jakiś porządny aftermarket.

Wszystkie sugestie mile widziane
Nikolas
A więc tak...

Mam S60 T6 ale to już nowszy motor trochę.

Jeżdziłem dosyć długo S80 V8 i T6.

V8 jest dosłownie odrobine szybsze wg. Racelogica w T6 0-100 robi w 6,3 sek!!!! V8 0-100 6,2, więc program i V8 wymięka.
V8 ma zdecydowanie ładniejsze brzmienie niż T6, choć przy wyższych obrotach brzmi trochę metalicznie wg mnie.
T6 - wogule nie brzmi - jest poprostu cichutkie aż nad to, ale moment obrotowy jest odczuwalny dużo bardziej niż w V8 - prawie od 2 tyś auto ciągnie konkretnie.
V8 w mieście pali ok 4 litrów więcej niż T6.
W PL T6 i V8 są zazwyczaj w najbogatszym wypasie - Summum lub Exequtive - to ostatnie to już masaże wentylacje tyłka i monitory (polecam).
Zawias 4C jest genialne na nasze polskie drogi - w ustawieniu Comfort nasze drogi wcale nie są takie kiepskie smile.gif)

Mogę tak pisać i pisać.

Napiszę tak - jeżeli nie interesuje Cie spalanie, a lubisz dzwięk V8 to bierz V8.
Ale cała reszta to przemawia za T6.


Stander_M
Dzięki za konkrety ... 4 litry to spora różnica, jakie jest realne spalanie jednego i drugiego trasa/miasto jeśli osiągi są podobne to przy moich przebiegach jest to istotny parametr. Wentylowane stołki, monitory i zawiecha 4C mile widziana, w A8 dupsko się trochę rozpasło smile.gif Na ile można dłubnąć takie T6 ??
Nikolas
V8-miasto 16-20l/trasa13-16l. T6-miasto 12-16l/trasa 10-12l. T6 286 km robią na 300-320 koni i 440Nm.Naprawde polecam wersje Exequtive,bo w tym aucie to odpoczywasz bez względu na pogodę czy korki.
Stander_M
Nie przypuszczałem że są aż tak duże różniece w spalaniu, myślałem że raczej kosmetyczne. Według danych teoretycznych jest duża różnica w elastyczności 60-90 i 90 - 120 ok 1,5 s, jak to wygląda w praktyce ?? Z tego co tu widzę to warto poszukać T6 w dobrej opcji z zawiechą 4C, zrobić program i latać, z czego wynikają średnie przyrosty, jak na Turbo, po programie ?? 286 na 300 - 320 i niuton z 400 na 440 nie powala biorąc pod uwagę że turbo jest na twin scrollu.
Nikolas
W elastyczność to raczej zaleta dużego NM przy niskich obrotach-T6 ciągnie od samego dołu jak diesel!No i zasadnicza różnica to skrzynia-w T6 jest tryb Sportowy,V8 nie ma tego! Znajdź gdzieś V8 i posmigaj,a potem daj znać to śmigniesz moim T6, które chodzi jak S80 po programie i zrozumiesz szybko które warto braćwink.gif
Stander_M
Dzięki za propozycje smile.gif Z tego co piszesz to jazda próbna nie będzie potrzebna. Jestem zdecydowany na T6 muszę tylko poszukać egzemplarza z wyposażeniem które mi odpowiada. Jakby coś Ci się jeszcze nasunęło odnośnie na co zwrócić uwagę dot wyposażenia itd to będę wdzięczny za info. Na tą chwilę szukam T6 po 2007 executive ostatecznie summum z zawiechą 4C. Doczytałem na forum JK że to raczej niewidzięczny silnik do programowania, ciekawe z czego to wynika

dave_poz
Jeśli jednak brałbyś pod uwagę V8 to jest w rodzinie na sprzedaż, co prawda 2006 ale w zasadzie pełne wyposażenie, kupiony u dealera w Poznaniu i tam serwisowany. Info na PW. Pozdrawiam smile.gif
Stander_M
Podeslij wiecej szczegolow na PW
prnit
Zgadzam się z Nikiem, brałbym T6, V8 wcale nie będzie szybsze a spalanie V8 w miescie będzie oscylowac w okolicach 18-20l/100, ja ujeżdam S60 z silnikiem 2.0T 180KM i od dwóch latek jestem b.miło i mocno zaskoczony tym autkiem. Kupiłem je z przebiegiem 40tysi teraz jest 90 i właściwie oprócz wymiany płynów i 2x klocków nic w nim nie robiłem. Zupełnie nic..jedna żarówka poleciała za 3zł w tylniej lampie ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif , wczoraj byłem na 1 badaniu technicznym (rok 2005) i w zawieszeniu a jezdze na 17'' cały rok nie ma nic do zrobienia, nic nie stuka nie nie puka. Ogólnie bierz volvo bo ta 80 do tego super wygląda i przy AWD i T6 będzie idealnym dupowozem. Ja słyszałem wiele złego o automatach w Volvo, auta nie schipowałem i chyba tak zostanie bo prawie 100tys bez zadnej awarii, a już przy tych 180 da się w trase pojechać, ja bym brał T6 i zostawił serie.
Stander_M
Ja też jeździłem S60 2.5 T AWD ( 200.000 w momencie sprzedaży ) i kompletnie nic się nie działo, dlatego chce S80 AWD miałem też XC90 V8 też nic się nie psuło no ale spalanie to raczej był przykry temat. Szukam T6 w takim razie apropos sprzedam prywatne A8 4.0 TDI Quattro 2003 jakby ktoś szukał to pisać na PW
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.