![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Witam Was, chciałbym zakupić lekki akumulatorowy klucz udarowy do rajdówki i mam dwa pytania:
1. Ile musi mieć w papierach momentu, aby mi na pewno odkręcił śruby kół w razie W. 2. Ile ważą lekkie klucze udarowe akumulatorowe, które radzą sobie z tematem? mam nadzieję, że wyraziłem się jasno. Chcę kupić jak najlżejszy klucz, ale nie chcę się zdziwić tym, że nie da rady odkręcić. Czy np wystarczy 200Nm, czy 300 czy 400? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
mnie polecono ingrersoll rand
http://allegro.pl/klucz-udarowy-akumulator...5010857684.html pytanie czy taka zabawka podziała za 2 sezony - dokręcać mogę recznie http://allegro.pl/klucz-udarowy-akumulator...5950370251.html -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dzięki, ten IR jest za ciężki więc odpada. Inny temat to wiara w jego możliwości.
Dobrze byłoby wiedzieć, czy ktoś kupił tą zabawkę i czy odkręca śruby kół. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
http://allegro.pl/dewalt-dcf889m2-klucz-ud...5571388635.html
Użytkuje od roku. Odkręcałem nim nawet śruby w T4. Lekki nie jest, ale watpię żebyś znalazł lekki i odpowiednio mocny klucz udarowy. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
U nas w firmie świetnie sprawdza się Milwaukee M18 CIW12, odkręca i dokręca wszystko.
Lekki nie jest, ale watpię żebyś znalazł lekki i odpowiednio mocny klucz udarowy. +1. Mamy też mniejsze M12 BID, ale one służą raczej do małych i nie za mocno dokręcanych śrub/nakrętek.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Tommo jąka się czy odkręca jak burza?
Trzeba zważyć, że nakrętki w rajdówce są często odkręcane i stosunkowo 'luźno' chodzą. Mam w sumie dwie opcje: 1.7kg 200 Nm oraz 3 kg 400Nm (podejrzewam rzetelne dane, co wynika też ze stosowanych napięć). Wiem, że ten drugi na pewno zrobi robotę, ale zastanawiam się czy da radę ten mięczak, a nie chciałbym kupować obu, co w sumie też rozważam. Kumpel mi powiedział, że jakiś 10 letni hitachi 170Nm radę dawał z kołami w osobowych. Ten jest lekki, ale 2 razy droższy: http://www.narzedzia.pl/klucz-udarowy-akum...bal2,42799.html P.S. Natomiast w odniesieniu do chińskich zabawek to fakt jest zysk masowy, ale nie takim kosztem jakim chciałbym. Albo po prostu oszukują podając papierowe Nm, albo się rozpadnie za dwa dni. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Bierz dewalta, ten 899 ma kilka wersji, jest wg producenta nawet 950nm.
https://www.youtube.com/watch?v=Cil2Y-BV8OM...tu.be&t=419 Ja po obejrzeniu tego filmu stwierdzilem, ze chyba musi cos potrafic ![]() Udar dziala na zasadzie rozpedzania masy i stukania w metalowy "odbior". Jesli wkretarka jest lekka, to wiadomo, ze nie bedzie miala duzej energii uderzenia. Dobry sprzet musi wazyc ![]() Tylko tutaj jest ryzyko, ze jak pomylisz kierunki, to ci ze szpilki w kole zrobi makaron "swiderek" ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
jackkpl dzięki, ale zważ, że tutaj chodzi tyko o śruby kół. Do serwisu nie potrzebuję takiego malaka, tam może być bydle.
albo zwiększasz masę, albo napięcie i prujesz wszytko. Takie 26Voltowe nie muszą ważyć tyle co 20voltowe, a mogą potrafić to samo. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
A to nie jest tak, ze skoro sruby przykreca sie momentem najwyzej 130-140Nm to klucz, ktory ma realne 200Nm powinien bez problemu to odkrecic?
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
jackkpl dzięki, ale zważ, że tutaj chodzi tyko o śruby kół. Do serwisu nie potrzebuję takiego malaka, tam może być bydle. albo zwiększasz masę, albo napięcie i prujesz wszytko. Takie 26Voltowe nie muszą ważyć tyle co 20voltowe, a mogą potrafić to samo. Wiesz, nawet 12V bateria z wydajnoscia pradowa 100A da rade napedzic mocny silnik. Tutaj nie ma reguly. Wiadomo, ze energia zalezy od masy i predkosci, wiec mozna ja zwiekszac na oba sposoby ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Kras no właśnie chciałbym to wiedzieć. Wiesz, zwykle podają wartość maksymalną momentu, czyli pewnie w warunkach normalnych, przy pełni księżyca i jak nikt nie rozprasza operatora.
W praktyce się okazuje, że nie wystarcza. Nigdy nie miałem udaraka akumulatorowego więc pytam, natomiast moje pneumatyczne 1xxx Nm nieraz mają problem ze śrubą półosi dokręcaną momentem 300Nm. Więc w sumie te chinole trzeba dzielić przez 3/4, ale te akumulatorowe, które rozważam to nie są chinole. jackkpl wiesz też, że łatwiej i taniej podnieść napięcie niż max natężenie. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
My używaliśmy Hitachi WR18DL i spoko daje radę, nawet na warsztacie w normalnej pracy.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Mój DW ma 540Nm nie powiedziałbym o nim, że jest za mocny. Miałem przypadki, że nie odkręcił śruby w kole, ale wtedy metrowa rura szła w ruch.
Druga sprawa to zauważyłem, że skuteczność spada wraz z rozładowaniem się aku, dlatego staram się często je zmieniać i ładować na full. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dzięki siewcu, dzięki Tommo. Jakie napięcie akumulatora ma ten DW?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dzięki też Markos!, przegapiłem Twoją wiadomość, teraz przeczytałem. Kolega ma tego Milwaukee i też daje radę, to wiem.
Dziękuję Wam za porady, już mam dosyć rozmyślań w temacie, Pravda mnie przekonała i zamawiam 19,2V 400Nm. Dam znać czy daje radę, jak będzie miażdżyć śruby półosi to kupię też to 200Nm tego samego producenta. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
A który konkretnie model kupujesz?
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 ![]() |
Widzę że temat chyba zakończony, ale niedawno stałem przed podobnym dylematem więc napiszę dla potomności co wybrałem.
Metabo SSW 18 LTX BL (max 400Nm) o taki: https://www.narzedziowy.pl/95183_METABO-Aku...ml?ref=ceneo.pl Jak narazie odkręcił zawsze wszystkie śruby do kół w rajdówce, w e36, w pickupie i w busie. Przy czym w rajdówce gdzie dokręcam śruby dynamometrem na 110 Nm, to odkręca niemal bez używania udaru (ze 2 razy "bzyknie" i nakrętka odkręcona). Najbardziej zajebista jego cecha to regulacja momentu dokręcania (12 stopniowa). Po kilku próbach z dokręcaniem wiem że jak nie ma czasu bawić się z kluczem dynamometrycznym to można na 4 stopniu dowalić i ani się nie ukręci śruby, ani się koło nie odkręci ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Tommo chciałem kupić Sealey'a 386Nm, jest teraz promocja dobra, ale nie mogłem się wczoraj do nich dodzwonić (zajęte i zajęte, a nie chcę płacić VAT) zdecydowany na zakup i wtedy przeczytałem wiadomość Andrew01.
W zasadzie możliwość ograniczenia momentu dokręcenia znacznie zwiększa funkcjonalność urządzenia w trakcie zmiany koła na ostro więc skłaniam się teraz ku temu Metabo. Czy inne klucze mają możliwość regulacji? Znalazłem, że Milwaukee ma. Liczyłem się z wydatkiem 1000PLN, ale jeżeli nie ma nic tańszego dobrego to będzie ten Metabo. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Ja mam 2 ingersol rand, używam od 2 sezonów, sprzęt nie do zajebania, z resztą w kiku testach na świecie potwierdzono że to najmocniejszy akumulatorowy udar.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Kajman czy ten ingersol ma regulację momentu dokręcenia?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 07:07 |