Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Udarowy klucz akumulatorowy
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5
MadeInPoland
Witam Was, chciałbym zakupić lekki akumulatorowy klucz udarowy do rajdówki i mam dwa pytania:
1. Ile musi mieć w papierach momentu, aby mi na pewno odkręcił śruby kół w razie W.
2. Ile ważą lekkie klucze udarowe akumulatorowe, które radzą sobie z tematem?

mam nadzieję, że wyraziłem się jasno. Chcę kupić jak najlżejszy klucz, ale nie chcę się zdziwić tym, że nie da rady odkręcić.
Czy np wystarczy 200Nm, czy 300 czy 400?
cowboy
mnie polecono ingrersoll rand

http://allegro.pl/klucz-udarowy-akumulator...5010857684.html

pytanie czy taka zabawka podziała za 2 sezony - dokręcać mogę recznie

http://allegro.pl/klucz-udarowy-akumulator...5950370251.html
MadeInPoland
Dzięki, ten IR jest za ciężki więc odpada. Inny temat to wiara w jego możliwości.

Dobrze byłoby wiedzieć, czy ktoś kupił tą zabawkę i czy odkręca śruby kół.
Tommo
http://allegro.pl/dewalt-dcf889m2-klucz-ud...5571388635.html

Użytkuje od roku. Odkręcałem nim nawet śruby w T4.

Lekki nie jest, ale watpię żebyś znalazł lekki i odpowiednio mocny klucz udarowy.

!markos
U nas w firmie świetnie sprawdza się Milwaukee M18 CIW12, odkręca i dokręca wszystko.

CYTAT(Tommo @ Mon, 08 Feb 2016 - 12:08) *
Lekki nie jest, ale watpię żebyś znalazł lekki i odpowiednio mocny klucz udarowy.
+1. Mamy też mniejsze M12 BID, ale one służą raczej do małych i nie za mocno dokręcanych śrub/nakrętek.
MadeInPoland
Tommo jąka się czy odkręca jak burza?
Trzeba zważyć, że nakrętki w rajdówce są często odkręcane i stosunkowo 'luźno' chodzą.

Mam w sumie dwie opcje: 1.7kg 200 Nm oraz 3 kg 400Nm (podejrzewam rzetelne dane, co wynika też ze stosowanych napięć). Wiem, że ten drugi na pewno zrobi robotę, ale zastanawiam się czy da radę ten mięczak, a nie chciałbym kupować obu, co w sumie też rozważam.
Kumpel mi powiedział, że jakiś 10 letni hitachi 170Nm radę dawał z kołami w osobowych.

Ten jest lekki, ale 2 razy droższy:
http://www.narzedzia.pl/klucz-udarowy-akum...bal2,42799.html

P.S. Natomiast w odniesieniu do chińskich zabawek to fakt jest zysk masowy, ale nie takim kosztem jakim chciałbym. Albo po prostu oszukują podając papierowe Nm, albo się rozpadnie za dwa dni.
jackkpl
Bierz dewalta, ten 899 ma kilka wersji, jest wg producenta nawet 950nm.
https://www.youtube.com/watch?v=Cil2Y-BV8OM...tu.be&t=419
Ja po obejrzeniu tego filmu stwierdzilem, ze chyba musi cos potrafic smile.gif

Udar dziala na zasadzie rozpedzania masy i stukania w metalowy "odbior". Jesli wkretarka jest lekka, to wiadomo, ze nie bedzie miala duzej energii uderzenia. Dobry sprzet musi wazyc smile.gif.
Tylko tutaj jest ryzyko, ze jak pomylisz kierunki, to ci ze szpilki w kole zrobi makaron "swiderek" smile.gif
MadeInPoland
jackkpl dzięki, ale zważ, że tutaj chodzi tyko o śruby kół. Do serwisu nie potrzebuję takiego malaka, tam może być bydle.

albo zwiększasz masę, albo napięcie i prujesz wszytko. Takie 26Voltowe nie muszą ważyć tyle co 20voltowe, a mogą potrafić to samo.
Kras
A to nie jest tak, ze skoro sruby przykreca sie momentem najwyzej 130-140Nm to klucz, ktory ma realne 200Nm powinien bez problemu to odkrecic?
jackkpl
CYTAT(MadeInPoland @ Mon, 08 Feb 2016 - 13:44) *
jackkpl dzięki, ale zważ, że tutaj chodzi tyko o śruby kół. Do serwisu nie potrzebuję takiego malaka, tam może być bydle.

albo zwiększasz masę, albo napięcie i prujesz wszytko. Takie 26Voltowe nie muszą ważyć tyle co 20voltowe, a mogą potrafić to samo.


Wiesz, nawet 12V bateria z wydajnoscia pradowa 100A da rade napedzic mocny silnik. Tutaj nie ma reguly. Wiadomo, ze energia zalezy od masy i predkosci, wiec mozna ja zwiekszac na oba sposoby smile.gif.
MadeInPoland
Kras no właśnie chciałbym to wiedzieć. Wiesz, zwykle podają wartość maksymalną momentu, czyli pewnie w warunkach normalnych, przy pełni księżyca i jak nikt nie rozprasza operatora.
W praktyce się okazuje, że nie wystarcza. Nigdy nie miałem udaraka akumulatorowego więc pytam, natomiast moje pneumatyczne 1xxx Nm nieraz mają problem ze śrubą półosi dokręcaną momentem 300Nm. Więc w sumie te chinole trzeba dzielić przez 3/4, ale te akumulatorowe, które rozważam to nie są chinole.

jackkpl wiesz też, że łatwiej i taniej podnieść napięcie niż max natężenie.
siewcu
My używaliśmy Hitachi WR18DL i spoko daje radę, nawet na warsztacie w normalnej pracy.
Tommo
Mój DW ma 540Nm nie powiedziałbym o nim, że jest za mocny. Miałem przypadki, że nie odkręcił śruby w kole, ale wtedy metrowa rura szła w ruch.
Druga sprawa to zauważyłem, że skuteczność spada wraz z rozładowaniem się aku, dlatego staram się często je zmieniać i ładować na full.
MadeInPoland
Dzięki siewcu, dzięki Tommo. Jakie napięcie akumulatora ma ten DW?
MadeInPoland
Dzięki też Markos!, przegapiłem Twoją wiadomość, teraz przeczytałem. Kolega ma tego Milwaukee i też daje radę, to wiem.
Dziękuję Wam za porady, już mam dosyć rozmyślań w temacie, Pravda mnie przekonała i zamawiam 19,2V 400Nm. Dam znać czy daje radę, jak będzie miażdżyć śruby półosi to kupię też to 200Nm tego samego producenta.
Tommo
A który konkretnie model kupujesz?
Andrew01
Widzę że temat chyba zakończony, ale niedawno stałem przed podobnym dylematem więc napiszę dla potomności co wybrałem.
Metabo SSW 18 LTX BL (max 400Nm) o taki: https://www.narzedziowy.pl/95183_METABO-Aku...ml?ref=ceneo.pl

Jak narazie odkręcił zawsze wszystkie śruby do kół w rajdówce, w e36, w pickupie i w busie.
Przy czym w rajdówce gdzie dokręcam śruby dynamometrem na 110 Nm, to odkręca niemal bez używania udaru (ze 2 razy "bzyknie" i nakrętka odkręcona).
Najbardziej zajebista jego cecha to regulacja momentu dokręcania (12 stopniowa). Po kilku próbach z dokręcaniem wiem że jak nie ma czasu bawić się z kluczem dynamometrycznym to można na 4 stopniu dowalić i ani się nie ukręci śruby, ani się koło nie odkręci smile.gif. A przy większości innych kluczy jak klucz ma np 600 Nm to jedyna możliwa regulacja to trzymanie klucza na dokręcaniu dłużej albo krócej (i nie wiadomo czy dokręciłeś już tak samo jak ostatnio, czy zaraz Ci się już śruba ukręci).
MadeInPoland
Tommo chciałem kupić Sealey'a 386Nm, jest teraz promocja dobra, ale nie mogłem się wczoraj do nich dodzwonić (zajęte i zajęte, a nie chcę płacić VAT) zdecydowany na zakup i wtedy przeczytałem wiadomość Andrew01.
W zasadzie możliwość ograniczenia momentu dokręcenia znacznie zwiększa funkcjonalność urządzenia w trakcie zmiany koła na ostro więc skłaniam się teraz ku temu Metabo.
Czy inne klucze mają możliwość regulacji? Znalazłem, że Milwaukee ma. Liczyłem się z wydatkiem 1000PLN, ale jeżeli nie ma nic tańszego dobrego to będzie ten Metabo.
Kajman
Ja mam 2 ingersol rand, używam od 2 sezonów, sprzęt nie do zajebania, z resztą w kiku testach na świecie potwierdzono że to najmocniejszy akumulatorowy udar.
MadeInPoland
Kajman czy ten ingersol ma regulację momentu dokręcenia?
Kajman
Niestety nie, za duży moment żeby regulacje wsadzać wydaje mi się, ale jest to dośc proste, im dłużej, tym mocniej, po tym jak się sprzęgło załączy po 1-2s przerywam i wtedy jeszcze dynamometryczny dociąga każdą śrubę ciutkę.
Przy 2 kluczach i 2 kumatych osobach zmiana kół z jednej strony to jest jakaś minutka z groszem jak się spieszysz smile.gif Warunek, załapać początek ręką, bo jak zrobisz to tym kluczem krzywo, to przegwintuje nawet kutą szpilkę na kawałku i śmietnik, sprawdzone na poznaniu, musiałem ciąć sad.gif
Tommo
Ingersola mam pneumatycznego. Też dobry sprzęt.
jackkpl
A w tych elektrycznych moment nie zalezy od wcisniecia spustu? Jak wktetarka ma duzy opor to kreci walkiem, on sciska sprezyne i w pewnym momencie mechanizm przeskakuje o pol obrotu, sprezyna rozprezajac sie nadaje predkosc tej masie, co stuka. Do tego predkosci nadaje tez nadal krecacy silnik elektryczny. Z tego wyciagnalem wnioski ( a testy to potwierdzaja) ze im mniej wcisne spust wkretarki ,tym slabiej stuka. Tzn jak na pol gwizdka wkretarka juz nie daje rady dokrecic, to jak wcisne na maksa, to jeszcze ciut sie dokreca.
Kajman
tak, o ile dobrze pamiętam to cyngiel jest analogowy, ale kurde już głowy nie dam sobie obciąć, musiałbym do garażu zejść...
Andrew01
CYTAT(jackkpl @ Mon, 15 Feb 2016 - 20:16) *
A w tych elektrycznych moment nie zalezy od wcisniecia spustu?

W metabo którego używam tak jest. Regulacja o której pisałem wcześniej dotyczy max momentu kiedy "spust" wciśniesz na maxa. Można też "na wyczucie" dokręcać lekko wciskając włącznik z potencjometrem delikatnie. Dzięki temu można dokręcić nawet nakrętkę M6 klasy 5.8 nie zrywając gwintu smile.gif.
Czyli np na pozycji 1 dokręcasz w zasadzie płynnie momentem od powiedzmy 15 Nm przy delikatnym naciśnięciu włącznika do 100 Nm przy max wciśnięciu i dłuższym trzymaniu klucza na udarze. I tak stopniowo się to zwiększa aż do 12 gdzie pewnie jest z 80 Nm przy lekkim trzymaniu do tego max 400 Nm przy "pełnej mocy".

jackkpl
Porownalem sobie wnetrznosci klucza hamron (230V, realnie zmierzone 140-150Nm, http://allegro.pl/klucz-elektryczny-udarow...774103839.html) i mojego akumulatorowego 18V (kupilem uzywany za 120zl, niestety dokreca/odkreca tylko 60Nm). Podstawowa roznica, to masa i srednica mlotka. Ten hamron ma 50mm, erbauer 40mm. Do tego hamron jest dluzszy, caly mechanizm wazy 440g, erbauer wazy 280g. Jako, ze lubie eksperymentowac, to w tym akumulatorowym przedluze ten mlotek, zeby dodac mu troche masy i zobacze,czy dobije chociaz do 100Nm smile.gif.

W skrocie - kupujac klucz udarowy trzeba zwracac uwage na srednice i dlugosc "noska". Im dluzszy i wiekszej srednicy, tym lepiej rokuje dla masy wirujacej, a tym samym jedno pukniecie bedzie mialo wiecej energii. Sprawdzi sie tez powiedzenie, ze dobry sprzet musi wazyc smile.gif.
Ten hamron bateryjny ma taki sam "nosek" jak zasilany z sieci, wiec jest szansa,ze do tych 140Nm moze dobic. 300Nm w zyciu nie zrobi.
http://allegro.pl/klucz-udarowy-akumulator...6009097888.html
Tommo
Troche popracowałem ostatnio moim kluczem i przy okazji zwróciłem uwagę na kilka szczegółów.
1. Mój Dewalt do pewnego momentu obciążenia pracuje jak zwykła wkrętarka ( nie ma udaru). Myślę, że będzie to do 20-30 Nm. Później już zaczyna uderzać.
2. Wg. mnie regulacja siły dokręcania jest zbędna bo i tak po dokręceniu kluczem powinno się sprawdzić dokręcenie połączeń śrubowych kluczem dynamometrycznym lub klasycznym z odpowiednim wyczuciem.
3. Stan naładowania baterii zmienia siłę z jaką klucz pracuje.
Wojtek
Ostatnio kupiłem i mogę polecić - wersja bez aku taka jaka mam http://allegro.pl/aeg-bss18c12z-0-klucz-ud...5868265745.html
Lub z 2 mocnymi aku ale troszkę drożej http://allegro.pl/aeg-bss18c12z-klucz-udar...5804493991.html
Aku uzylem z wkrętaki - 1,5 ah nie wiem czy na 4ah będzie mocniej czy dluzej dzialac, ale nawet na tym aku nie ma problemu z odkręceniem czy dokręceniem kol.
Dokrecilem normalnie kluczem tak aby nie bic za dużo udarem, później dynamometryczny w reke na 120 nm i sruba ani rusz a klucz pyka.
Wiec na pewno sporo mocniej może dokrecic.
Kajman
Za tą drugą cenę masz już Ingersolla ze stanów, który ma coś koło 1000Nm wink.gif

Aku użyłeś LiIon czy zwykłego?
jackkpl
CYTAT(Kajman @ Thu, 03 Mar 2016 - 09:59) *
Za tą drugą cenę masz już Ingersolla ze stanów, który ma coś koło 1000Nm wink.gif

Aku użyłeś LiIon czy zwykłego?


Albo u nas w kraju dewalta 899p2 , ktory ma 950Nm smile.gif
Kajman
Podpowiem jeszcze jedną rzecz którą można mocnym kluczem robić, dospawałem do podnośnika samochodowaego w miejscu gdzie się rączkę zakłada i kręci klucz taki jak mam w kołach, podstawiasz taki podnośnik pod auto, przystawiasz wkrętarkę i idzie pięknie do góry smile.gif
jackkpl
CYTAT(Kajman @ Thu, 03 Mar 2016 - 10:33) *
Podpowiem jeszcze jedną rzecz którą można mocnym kluczem robić, dospawałem do podnośnika samochodowaego w miejscu gdzie się rączkę zakłada i kręci klucz taki jak mam w kołach, podstawiasz taki podnośnik pod auto, przystawiasz wkrętarkę i idzie pięknie do góry smile.gif

Oo dobre, przetestuje z moim pseudo kluczem. Sam tak robilem zwykla grzechotka 1/2" i jakas nasadka 30-32mm , jak gdzies zgubilem ten "drut" do krecenia smile.gif.
Kajman
Przydaje się szersza podstawa żeby się gnojek cały nie kręcił wink.gif
Tommo
To ja używam takiej żabki aluminiowej żeby lekka była:



I cały bok na raz do góry biorę tyle, że nie za próg, żeby nie pogiąć, więc zrobiłem wzmocnienie od podłużnicy:



i taki znaczek żeby się nie schylać:

Vendorowicz
Jakby kogoś interesowało, to teraz ten Hamron o którym pisał jackpl jest w promocji, zam się zastanawiam czy w końcu się nie szarpnąć.
https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/akc...udarowy-009121/

Edit:
Chyba nie jest to jakiś wielki problem żeby sprawdzić z jakim momentem dokręca. Wystarczy dokręcić tym kluczem akumulatorowym i później dokręcić jeszcze mocniej zwykłym dynamometrycznym albo spróbować odkręcić, jeśli jest dwukierunkowy.
Kajman
Ze słabymi kluczami nie ma problemu że przeciągną śrubę, tylko że ew nie odkręcą zapieczonej czy mocniej dokręconej.
jackkpl
CYTAT(Vendorowicz @ Thu, 03 Mar 2016 - 18:49) *
Jakby kogoś interesowało, to teraz ten Hamron o którym pisał jackpl jest w promocji, zam się zastanawiam czy w końcu się nie szarpnąć.
https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/akc...udarowy-009121/

Edit:
Chyba nie jest to jakiś wielki problem żeby sprawdzić z jakim momentem dokręca. Wystarczy dokręcić tym kluczem akumulatorowym i później dokręcić jeszcze mocniej zwykłym dynamometrycznym albo spróbować odkręcić, jeśli jest dwukierunkowy.


Skocze jutro do juli przetestowac moment odkrecania. Ja testuje tak ze dokrecam dynamometrykiem i sprawdzam , czy elekteyczny odkreca. Jak odkreca to moment +10 i znowu.

Jesli 150nm odkreci , to rewelacja. Nawet te tanie klucze maja metalowe tryby i przekladnie planetarna.
jackkpl
Bylem w juli z dynamometrykiem. Byl ten hamron na wystawie, krecil zwawo, ale tylko 50Nm. Jak dojrecilem srubki na 60 to juz nie odkrecil. Za taka kase mozna kupic tani erbauer z 2 aku liion , uzywany za 180zl. Tez ma max 60Nm. Ja taki mam i jak narazie przy aucie starcza, ale do odkrecania i dokrecania finalnego trzeba uzyc dynamometryka.

Czar prysl. Ciekawe ile realnie taki dewalt 899p2 dokreci.

Przypomne, ze hamron z juli na 230v generuje 150Nm.
Kajman
czym to zmierzysz?
jackkpl
CYTAT(Kajman @ Fri, 04 Mar 2016 - 21:15) *
czym to zmierzysz?

tak jak pisalem wyzej, wzialem klucz dynamometryczny do sklepu, szpilke z kola i nakretke , drugi klucz do trzymania i dokrecam dynamometrykiem (taki wychylny). Dokrecilem 50Nm to odkrecil, dokrecilem 60Nm to juz nie odkrecil.
cowboy
ale lipa.. czyli jednak zabawka tanie tanie klucze, zeby chociaż ze 100NM odkrecał
jackkpl
CYTAT(cowboy @ Fri, 04 Mar 2016 - 22:13) *
ale lipa.. czyli jednak zabawka tanie tanie klucze, zeby chociaż ze 100NM odkrecał

Jest szansa, ze byl slaby aku i te 10-20Nm wiecej odkreci, ale skoro 450W na 230V , przy podobnej masie (ale za to znacznie wiekszym silniku) odkreca 150Nm, to bateryjny nie moze miec wiecej.

Ja swoj Erbauer rozkrecilem dzis, silnik jest bardzo mocny (mabuchi RS-775WC-8017), a odkreca raptem 50-60Nm. Prad "zwarcia" przy zatrzymaniu silnika ma 110A smile.gif. Pokombinuje z ta masa wirujaca, zobacze, czy to cos pomoze. W najgorszym wypadku dorzuce 2 ogniwa w szereg i potestuje, czy elektronika to zniesie.
Kajman
No ale musiałbyś do poważniejszych kluczy mieć dynamometryczny z zakresem pod 800 żeby tak sprawdzać.
To mabuchi to nie jest za dobry silnik smile.gif A prąd zwarcia też bez szału porównując do bezszczotek wink.gif
A ogniwa to NiMh czy Liion? zmiana na LiPo/LiFe świetnie podniesie wydajność prądową, zwłaszcza po przesiadce z NiMh/Nicd. Zmina napięca da mniejszy przyrost.
jackkpl
CYTAT(Kajman @ Sat, 05 Mar 2016 - 10:59) *
No ale musiałbyś do poważniejszych kluczy mieć dynamometryczny z zakresem pod 800 żeby tak sprawdzać.
To mabuchi to nie jest za dobry silnik smile.gif A prąd zwarcia też bez szału porównując do bezszczotek wink.gif
A ogniwa to NiMh czy Liion? zmiana na LiPo/LiFe świetnie podniesie wydajność prądową, zwłaszcza po przesiadce z NiMh/Nicd. Zmina napięca da mniejszy przyrost.


O ogniwach cos tam wiem, oboje siedzielismy w zabawkach RC smile.gif.

W tym moim jest Liion 18V. Ogolnie to kupilem wkretarke za cale 120zl z mysla, ze wyszabruje z niej akumulator (ponad 2800mAh mierzone na ladowarce). Ale sie okazuje,ze do mniejszych srubek sama wkretarka daje rade.

Zrobilem testy na 24V (2 aku PB szeregowo), to prad przy zblokowaniu nasadki i stukaniu udaru jest 14-15A. Niestety moment sie nie poprawil. Minimalna poprawa jest z tego, ze pod sprezyne w "mlotku" podlozylem podkladke 4mm. Teraz spokojnie 60Nm odkreca za kazdym razem.

Niestety , jak to mowia, z g...a bata nie ukrecisz, trzeba kupic porzadny sprzet do kol i tyle, ale to juz konkretny wydatek.
Tommo
Jackk jak znajdę chwile zrobie test z dynamometrem z moim DeWaltem.
Tommo
Więc na szybko zrobiłem test na walcowanej śrubie fi 12. Do momentu 168 Nm klucz odkręca za jednym pierdnięciem. Robiłem test tulko na odkręcanie bo to tak naprawdę jest najważniejsze.
Niestety żeby dojść do kresu jego możliwości, trzeba się już przygotować. Śrube min. 14 i odpowiednią stabilizacje.
Muszę pomyśleć jak to dobrze zrobić.

Edit.
Testu ciąg dalszy. Dokręciłem śrubę fi 16 momentem 220Nm (max ile klucz pozwalał). Klucz dał radę odkręcić, ale już musiał troche poklepać.
Dla mnie wystarczy smile.gif
jarek s13.5
Jak masz możliwość i kase to kup Snap-On. dożywotnia gwarancja
Kajman
Kto taką daje?
jackkpl
CYTAT(Tommo @ Sat, 05 Mar 2016 - 14:02) *
Więc na szybko zrobiłem test na walcowanej śrubie fi 12. Do momentu 168 Nm klucz odkręca za jednym pierdnięciem. Robiłem test tulko na odkręcanie bo to tak naprawdę jest najważniejsze.
Niestety żeby dojść do kresu jego możliwości, trzeba się już przygotować. Śrube min. 14 i odpowiednią stabilizacje.
Muszę pomyśleć jak to dobrze zrobić.

Edit.
Testu ciąg dalszy. Dokręciłem śrubę fi 16 momentem 220Nm (max ile klucz pozwalał). Klucz dał radę odkręcić, ale już musiał troche poklepać.
Dla mnie wystarczy smile.gif


A jaki masz dokladnie model? 220Nm to juz kolo pasowe odkrecisz i nawet jest szansa na polos smile.gif.
Ja jeszcze raz zmierzylem tego hamrona na 230V, czy nie popelnilem bledu. 150Nm odkreca po paru walnieciach. Ale zeby 150Nm dokrecic takim 50cm kluczem dynamometrycznym , to trzeba juz sie troche zaprzec.
Tommo
DCF889
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.