![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 04 August 2008 Skąd: Szczecin ![]() |
Poszukiwane turbo na moc 450-500KM, silnik RB25DET czyli r6 2.5. Auto weekendowe, na ulicę, bez sportu, ważne aby dobrze wstawało.
Póki co znalazłem 3 opcje: https://mtuning.pl/Turbosprezarka-TurboWork...d-0-82AR-p39448 https://fmic.pl/turbo/150097-6584-jrspec-gt...b-gtx3077r.html https://fmic.pl/turbo/166469-garrett-gt3076r-super-core.html Turboworks najtańszy 2700 pln JRspec 3325 pln - specyfikacja podaje że ma wydajność niby 650KM ? na ile to prawdziwe? oryginał Garrett 3460 pln bez muszli wydechowej, muszle wydechowe turboworks lub jrspec kosztują 280-450 pln i teoretycznie powinny pasować, czyli suma 3800-3900 pln Obecnie mam chińczyka za 800 pln ![]() O ile kupno chińczyka za 800 pln nie było ryzykowane, to wywalić 3k pln na chińczyka skłania do rozmyślań ![]() Jakie jest Wasze zdanie ? -------------------- 126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
A jakie turbo masz teraz?
Ten z fmic gt3071 nawet po "hybrydzie" będzie za małe na zrealizowanie 500hp, imho realne to będzie na ori gt3076 ale to co oni tam napisali czyli do 650hp wydajności to abstrakcja, z tego co pamiętam z oe stron producenta to bodajże max było 520hp i to bardzo realne założenie. Ten z mtuning chinol różni się od tych po 600pln łożyskowaniem i innym wirnikiem. Taka rycząca 50-tka po dwóch operacjach plastycznych. W budżecie 4k pln da się czasem wychaczyć ori GTX30 gen2 które ma większą wydajność od starych kapci, lepiej wstaje i generalnie bliżej jej do cywilizacji. -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Dołóż i wsadź EFR7163 albo nie zmieniaj turbo.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 04 August 2008 Skąd: Szczecin ![]() |
A jakie turbo masz teraz? Ten z fmic gt3071 nawet po "hybrydzie" będzie za małe na zrealizowanie 500hp, imho realne to będzie na ori gt3076 ale to co oni tam napisali czyli do 650hp wydajności to abstrakcja, z tego co pamiętam z oe stron producenta to bodajże max było 520hp i to bardzo realne założenie. Ten z mtuning chinol różni się od tych po 600pln łożyskowaniem i innym wirnikiem. Taka rycząca 50-tka po dwóch operacjach plastycznych. W budżecie 4k pln da się czasem wychaczyć ori GTX30 gen2 które ma większą wydajność od starych kapci, lepiej wstaje i generalnie bliżej jej do cywilizacji. Teraz mam coś takiego: t3/t04 wirniki dolot 53/76, wydech 56/65 ,ar wydechu 0,63. Tak własnie myślałem że ten 3071 i 650hp to bajka Więc w grę wchodził by gtx3076 który wyjdzie niewiele mniej niż ori Garrett (podają 520hp) z chińską muszlą wydechową. Chętnie kupię gen2 w takich pieniądzach ![]() Dołóż i wsadź EFR7163 albo nie zmieniaj turbo. ;) Aż tyle nie chcę zapłacić ![]() -------------------- 126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Teraz mam coś takiego: t3/t04 wirniki dolot 53/76, wydech 56/65 ,ar wydechu 0,63. Tak własnie myślałem że ten 3071 i 650hp to bajka Więc w grę wchodził by gtx3076 który wyjdzie niewiele mniej niż ori Garrett (podają 520hp) z chińską muszlą wydechową. Chętnie kupię gen2 w takich pieniądzach ![]() Jakiś czas temu miałem dwie oferty na GTX3076 gen2, jedna 3,5k bez żeliwa (ale tam jeszcze było raczej pole do negocjacji) i druga oferta 4k z żeliwem ale jakimś dużym 1.06 chyba ![]() ![]() Gdybym miał na szali postawić EFR i G30 to chyba zaryzykował bym G30, nowszy produkt... A tu naprawdę dalej dokręcają śrubę w kwestii technologii ![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
zasadniczo to wg fmic jrspec nadaje się do mega mocy... ale rzucę na przykładzie - rb25det, z dodatków kolektor ssący i wałki stage 1(reszta to standard, wtryski cewki itd itp), na 1.6b z gt3076(ori, ale nie jestem pewny czy gt czy gtx) ok 550KM wyszło na pb98.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
zasadniczo to wg fmic jrspec nadaje się do mega mocy... ale rzucę na przykładzie - rb25det, z dodatków kolektor ssący i wałki stage 1(reszta to standard, wtryski cewki itd itp), na 1.6b z gt3076(ori, ale nie jestem pewny czy gt czy gtx) ok 550KM wyszło na pb98. Chińczyk gt3076+benzyna+550hp=marzenia -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Chińczyk gt3076+benzyna+550hp=marzenia +1 Max co widziałem realnego to 470hp, obawiam się, że nawet chińskie gtx3076 nie zrobiło by większej kariery. Chyba, że operator hamowni będzie miał wsuwane 100zł jako bonus do pomiaru xD -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 04 August 2008 Skąd: Szczecin ![]() |
zasadniczo to wg fmic jrspec nadaje się do mega mocy... ale rzucę na przykładzie - rb25det, z dodatków kolektor ssący i wałki stage 1(reszta to standard, wtryski cewki itd itp), na 1.6b z gt3076(ori, ale nie jestem pewny czy gt czy gtx) ok 550KM wyszło na pb98. Czyli ori+ wałki robi już konkretną moc, dzięki za info Dziwi mnie że taka duża firma jak FMIC nie daje wykresów z hamowni - jeśli te turbiny są takie fajne ![]() Chętnie zrobię im wykresy do kilku turbin, muszą mi je tylko przysłać ![]() -------------------- 126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 03 April 2015 ![]() |
Duża ilość drifterów jeździ na ich turbinach i robią wyniki. Jak chcesz wykresy zagadaj do Piotrka z fmic, na pewno coś podeśle na potwierdzenie, że to działa.
-------------------- Turbosprężarki. Serwis, sprzedaż, skup.
Oleje Millers. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
No ale do cyferek na rolkach to się nie sprowadza... Są przecież inne aspekty do rozważenia. A poza tym - zauważyłeś może, że do żadnej z tych turbosprężarek nie ma map przepływu kompresora i dobiera się je absolutnie na pałę?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 03 April 2015 ![]() |
Są to mniej lub bardziej wierne kopie, jeżeli np w zamienniku jr masz koło 76mm jak w garrecie gt3076 to można przyjąć, że mapa kompresora jest taka sama. Nie oszukujemy się nie ma tam sztabu inżynierów jak w garrecie, który siedzi i to wszystko liczy.
-------------------- Turbosprężarki. Serwis, sprzedaż, skup.
Oleje Millers. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
No ale do cyferek na rolkach to się nie sprowadza... Są przecież inne aspekty do rozważenia. A poza tym - zauważyłeś może, że do żadnej z tych turbosprężarek nie ma map przepływu kompresora i dobiera się je absolutnie na pałę? No podane masz zakresy mocy, haha. Drifterzy to żaden wyznacznik, oni mogą cuda pisać co już się zresztą nie raz prawdą okazało. W przypadku streetu po czasach można jakoś tą moc weryfikować, w drifcie czy napiszesz 500 czy 700 nie ma znaczenia. -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Tylko wiesz, te niby 500 czy 700 są weryfikowane niby na hamowniach. A to, że jest ta sama średnica koła kompresji nie znaczy absolutnie nic... Dlaczego w takim razie Garrett robiłby koła tej samej średnicy ALE wydajniejsze z powodu innej geometrii łopatek? Finalnie dochodzimy do tego, czy stawiamy zweryfikowany i sprawdzony produkt czy może ryzykujemy wkładając kopię, która jest rzekomo tak dobra jak nie lepsza niż oryginał. Moje zdanie? Pozbierać i kupić ori, bo wiesz czego się spodziewać. I czy będzie to któryś Garrett, Borg, Precision czy jeszcze coś innego to już nie ma większego znaczenia... Choćby też dlatego, że jesteś w stanie po mapie zweryfikować i dobrać adekwatne do zapotrzebowania turbo. Kupić możesz na zapas nawet i GT40, tylko pytanie jest proste, lepiej dobrać z sensownym zapasem czy zgadywać?
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
oj żeby to jeszcze była faktycznie kopia wtedy można by stosować mapy z oryginału , ale tutaj poza średnicami wirników nie zgadza sie nic , porównując orginał garreta i jego chinśki odpowiednik gołym okiem widać ze łopatki mają inną geometrię , muszle mają inną geometrię , po za tym wyważanie na powierzchni wirnika , to wszystko wpływa na sprawność turbiny
co z tego ze generuje porównywalną moc , że ma porównywalny przepływ , ale jej sprawność to wielka niewiadoma Natomiast nie da sie ukryć że w tym przedziale cenowym chińskie turbiny są naprawdę dobre , zdominowały drifty bo wytrzymują moce i są tanie ale w drifcie nikt nie patrzy na sprawność turbiny , a lag i spool ma marginalne znaczenie Wracając do tematu , rb25 450-500koni , doładowanie będzie pewnie w okolicach 1.6-1.8 bara , wiec z budżetowych rozwiązań jest holset hy35 , wystarczający na 450-500koni i przy tym doładowaniu pracuje w obszarze dobrej sprawności , lub turbo z a45 amg co prawda na niej te 450koni bedzie takie "wypocone" ale wszystkie turbiny przebije niskim spoolem i małym lagiem |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 03 April 2015 ![]() |
Panowie ja robię turbosprężarki, także mi nie musicie tłumaczyć o geometrii łopatek, wadze wirników itp. Napisałem w uproszczeniu, co można przyjąć i jak za tą cena są ok. Kopii gt35 jest pełno, a po rozebraniu okazuję się, że jedna jest bardziej T3 niz gt35, inna będzie mieć łożyskowanie ślizg po stronie wydechowej, a po zimnej łożysko kulkowe
![]() Kończąc jest kasa brać efry, gtxy, precision, nie ma brać chinola i nie płakać, że wstał później kilkaset obrotów, jak kosztuje 1/4 ceny. -------------------- Turbosprężarki. Serwis, sprzedaż, skup.
Oleje Millers. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 June 2016 Skąd: Gdańsk ![]() |
A w tych całych rozważaniach jak byście umieścili w stosunku do ori GT/GTXów np HX35 czy S200SX, S200g?
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
A tak jakoś mi się skojarzyło że widziałem post, że para tego wypluła w lsx376 ponad 1000 KM... https://fmic.pl/turbo/150099-6595-jrspec-gt...b-gtx3080r.html
https://www.facebook.com/FMICPL/posts/3265033103582311 coś mi wrzucanie nie idzie :/ |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 21 February 2021 ![]() |
Witam wszystkich. nie chcę zaśmiecać i zakładać nowych tematów. poszukuje turbiny do silnika 2.0 r6 (prawdopodobnie będzie zwiększona pojemność do 2.4/2.5) przeznaczenie auta ulica. szacowana moc ok 450km. paliwo pb98 (może w przyszłości e85). co możecie ciekawego polecić? oczywiście w miarę budżetowe turbo
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
A45 AMG
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 06:48 |