Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Turbo na 450+ Garrett vs JRspec vs Turboworks
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
IceMan
Poszukiwane turbo na moc 450-500KM, silnik RB25DET czyli r6 2.5. Auto weekendowe, na ulicę, bez sportu, ważne aby dobrze wstawało.

Póki co znalazłem 3 opcje:
https://mtuning.pl/Turbosprezarka-TurboWork...d-0-82AR-p39448

https://fmic.pl/turbo/150097-6584-jrspec-gt...b-gtx3077r.html

https://fmic.pl/turbo/166469-garrett-gt3076r-super-core.html

Turboworks najtańszy 2700 pln
JRspec 3325 pln - specyfikacja podaje że ma wydajność niby 650KM ? na ile to prawdziwe?
oryginał Garrett 3460 pln bez muszli wydechowej, muszle wydechowe turboworks lub jrspec kosztują 280-450 pln i teoretycznie powinny pasować, czyli suma 3800-3900 pln

Obecnie mam chińczyka za 800 pln biggrin.gif Generuje lekko ponad 400KM i daje radę 3 rok, przejechane około 6 tys. km
O ile kupno chińczyka za 800 pln nie było ryzykowane, to wywalić 3k pln na chińczyka skłania do rozmyślań wink.gif

Jakie jest Wasze zdanie ?
deejey!
A jakie turbo masz teraz?

Ten z fmic gt3071 nawet po "hybrydzie" będzie za małe na zrealizowanie 500hp, imho realne to będzie na ori gt3076 ale to co oni tam napisali czyli do 650hp wydajności to abstrakcja, z tego co pamiętam z oe stron producenta to bodajże max było 520hp i to bardzo realne założenie. Ten z mtuning chinol różni się od tych po 600pln łożyskowaniem i innym wirnikiem. Taka rycząca 50-tka po dwóch operacjach plastycznych.


W budżecie 4k pln da się czasem wychaczyć ori GTX30 gen2 które ma większą wydajność od starych kapci, lepiej wstaje i generalnie bliżej jej do cywilizacji.
Mis
Dołóż i wsadź EFR7163 albo nie zmieniaj turbo. wink.gif
IceMan
CYTAT(deejey! @ Mon, 03 Aug 2020 - 09:14) *
A jakie turbo masz teraz?

Ten z fmic gt3071 nawet po "hybrydzie" będzie za małe na zrealizowanie 500hp, imho realne to będzie na ori gt3076 ale to co oni tam napisali czyli do 650hp wydajności to abstrakcja, z tego co pamiętam z oe stron producenta to bodajże max było 520hp i to bardzo realne założenie. Ten z mtuning chinol różni się od tych po 600pln łożyskowaniem i innym wirnikiem. Taka rycząca 50-tka po dwóch operacjach plastycznych.


W budżecie 4k pln da się czasem wychaczyć ori GTX30 gen2 które ma większą wydajność od starych kapci, lepiej wstaje i generalnie bliżej jej do cywilizacji.

Teraz mam coś takiego: t3/t04 wirniki dolot 53/76, wydech 56/65 ,ar wydechu 0,63.
Tak własnie myślałem że ten 3071 i 650hp to bajka
Więc w grę wchodził by gtx3076 który wyjdzie niewiele mniej niż ori Garrett (podają 520hp) z chińską muszlą wydechową.
Chętnie kupię gen2 w takich pieniądzach smile.gif

CYTAT(Mis @ Mon, 03 Aug 2020 - 10:31) *
Dołóż i wsadź EFR7163 albo nie zmieniaj turbo. ;)

Aż tyle nie chcę zapłacić smile.gif
deejey!
CYTAT(IceMan @ Mon, 03 Aug 2020 - 11:18) *
Teraz mam coś takiego: t3/t04 wirniki dolot 53/76, wydech 56/65 ,ar wydechu 0,63.
Tak własnie myślałem że ten 3071 i 650hp to bajka
Więc w grę wchodził by gtx3076 który wyjdzie niewiele mniej niż ori Garrett (podają 520hp) z chińską muszlą wydechową.
Chętnie kupię gen2 w takich pieniądzach smile.gif


Jakiś czas temu miałem dwie oferty na GTX3076 gen2, jedna 3,5k bez żeliwa (ale tam jeszcze było raczej pole do negocjacji) i druga oferta 4k z żeliwem ale jakimś dużym 1.06 chyba biggrin.gif Coraz więcej jest oryginalnych sprężarek na rynku, naprawdę smile.gif


Gdybym miał na szali postawić EFR i G30 to chyba zaryzykował bym G30, nowszy produkt... A tu naprawdę dalej dokręcają śrubę w kwestii technologii biggrin.gif Tylko to już inne pieniądze.
siewcu
zasadniczo to wg fmic jrspec nadaje się do mega mocy... ale rzucę na przykładzie - rb25det, z dodatków kolektor ssący i wałki stage 1(reszta to standard, wtryski cewki itd itp), na 1.6b z gt3076(ori, ale nie jestem pewny czy gt czy gtx) ok 550KM wyszło na pb98.
Mis
CYTAT(siewcu @ Tue, 04 Aug 2020 - 10:28) *
zasadniczo to wg fmic jrspec nadaje się do mega mocy... ale rzucę na przykładzie - rb25det, z dodatków kolektor ssący i wałki stage 1(reszta to standard, wtryski cewki itd itp), na 1.6b z gt3076(ori, ale nie jestem pewny czy gt czy gtx) ok 550KM wyszło na pb98.

Chińczyk gt3076+benzyna+550hp=marzenia
deejey!
CYTAT(Mis @ Tue, 04 Aug 2020 - 15:23) *
Chińczyk gt3076+benzyna+550hp=marzenia


+1

Max co widziałem realnego to 470hp, obawiam się, że nawet chińskie gtx3076 nie zrobiło by większej kariery. Chyba, że operator hamowni będzie miał wsuwane 100zł jako bonus do pomiaru xD
IceMan
CYTAT(siewcu @ Tue, 04 Aug 2020 - 10:28) *
zasadniczo to wg fmic jrspec nadaje się do mega mocy... ale rzucę na przykładzie - rb25det, z dodatków kolektor ssący i wałki stage 1(reszta to standard, wtryski cewki itd itp), na 1.6b z gt3076(ori, ale nie jestem pewny czy gt czy gtx) ok 550KM wyszło na pb98.

Czyli ori+ wałki robi już konkretną moc, dzięki za info

Dziwi mnie że taka duża firma jak FMIC nie daje wykresów z hamowni - jeśli te turbiny są takie fajne wink.gif
Chętnie zrobię im wykresy do kilku turbin, muszą mi je tylko przysłać smile.gif
DSTurbo
Duża ilość drifterów jeździ na ich turbinach i robią wyniki. Jak chcesz wykresy zagadaj do Piotrka z fmic, na pewno coś podeśle na potwierdzenie, że to działa.
siewcu
No ale do cyferek na rolkach to się nie sprowadza... Są przecież inne aspekty do rozważenia. A poza tym - zauważyłeś może, że do żadnej z tych turbosprężarek nie ma map przepływu kompresora i dobiera się je absolutnie na pałę?
DSTurbo
Są to mniej lub bardziej wierne kopie, jeżeli np w zamienniku jr masz koło 76mm jak w garrecie gt3076 to można przyjąć, że mapa kompresora jest taka sama. Nie oszukujemy się nie ma tam sztabu inżynierów jak w garrecie, który siedzi i to wszystko liczy.
deejey!
CYTAT(siewcu @ Wed, 05 Aug 2020 - 10:14) *
No ale do cyferek na rolkach to się nie sprowadza... Są przecież inne aspekty do rozważenia. A poza tym - zauważyłeś może, że do żadnej z tych turbosprężarek nie ma map przepływu kompresora i dobiera się je absolutnie na pałę?



No podane masz zakresy mocy, haha.

Drifterzy to żaden wyznacznik, oni mogą cuda pisać co już się zresztą nie raz prawdą okazało. W przypadku streetu po czasach można jakoś tą moc weryfikować, w drifcie czy napiszesz 500 czy 700 nie ma znaczenia.
siewcu
Tylko wiesz, te niby 500 czy 700 są weryfikowane niby na hamowniach. A to, że jest ta sama średnica koła kompresji nie znaczy absolutnie nic... Dlaczego w takim razie Garrett robiłby koła tej samej średnicy ALE wydajniejsze z powodu innej geometrii łopatek? Finalnie dochodzimy do tego, czy stawiamy zweryfikowany i sprawdzony produkt czy może ryzykujemy wkładając kopię, która jest rzekomo tak dobra jak nie lepsza niż oryginał. Moje zdanie? Pozbierać i kupić ori, bo wiesz czego się spodziewać. I czy będzie to któryś Garrett, Borg, Precision czy jeszcze coś innego to już nie ma większego znaczenia... Choćby też dlatego, że jesteś w stanie po mapie zweryfikować i dobrać adekwatne do zapotrzebowania turbo. Kupić możesz na zapas nawet i GT40, tylko pytanie jest proste, lepiej dobrać z sensownym zapasem czy zgadywać?
przema72
oj żeby to jeszcze była faktycznie kopia wtedy można by stosować mapy z oryginału , ale tutaj poza średnicami wirników nie zgadza sie nic , porównując orginał garreta i jego chinśki odpowiednik gołym okiem widać ze łopatki mają inną geometrię , muszle mają inną geometrię , po za tym wyważanie na powierzchni wirnika , to wszystko wpływa na sprawność turbiny

co z tego ze generuje porównywalną moc , że ma porównywalny przepływ , ale jej sprawność to wielka niewiadoma

Natomiast nie da sie ukryć że w tym przedziale cenowym chińskie turbiny są naprawdę dobre , zdominowały drifty bo wytrzymują moce i są tanie ale w drifcie nikt nie patrzy na sprawność turbiny , a lag i spool ma marginalne znaczenie

Wracając do tematu , rb25 450-500koni , doładowanie będzie pewnie w okolicach 1.6-1.8 bara , wiec z budżetowych rozwiązań jest holset hy35 , wystarczający na 450-500koni i przy tym doładowaniu pracuje w obszarze dobrej sprawności , lub turbo z a45 amg co prawda na niej te 450koni bedzie takie "wypocone" ale wszystkie turbiny przebije niskim spoolem i małym lagiem
DSTurbo
Panowie ja robię turbosprężarki, także mi nie musicie tłumaczyć o geometrii łopatek, wadze wirników itp. Napisałem w uproszczeniu, co można przyjąć i jak za tą cena są ok. Kopii gt35 jest pełno, a po rozebraniu okazuję się, że jedna jest bardziej T3 niz gt35, inna będzie mieć łożyskowanie ślizg po stronie wydechowej, a po zimnej łożysko kulkowe biggrin.gif
Kończąc jest kasa brać efry, gtxy, precision, nie ma brać chinola i nie płakać, że wstał później kilkaset obrotów, jak kosztuje 1/4 ceny.
CaliforniaKid
A w tych całych rozważaniach jak byście umieścili w stosunku do ori GT/GTXów np HX35 czy S200SX, S200g?
siewcu
A tak jakoś mi się skojarzyło że widziałem post, że para tego wypluła w lsx376 ponad 1000 KM... https://fmic.pl/turbo/150099-6595-jrspec-gt...b-gtx3080r.html

https://www.facebook.com/FMICPL/posts/3265033103582311 coś mi wrzucanie nie idzie :/
streetbmw12
Witam wszystkich. nie chcę zaśmiecać i zakładać nowych tematów. poszukuje turbiny do silnika 2.0 r6 (prawdopodobnie będzie zwiększona pojemność do 2.4/2.5) przeznaczenie auta ulica. szacowana moc ok 450km. paliwo pb98 (może w przyszłości e85). co możecie ciekawego polecić? oczywiście w miarę budżetowe turbo
DealMan
A45 AMG
streetbmw12
ile można max uzyskać z tej sprężarki? gorąca strona nie będzie troszkę mała do 2,5l ?
siewcu
Określ w miarę budżetowe, bo to kwestia zależna od zasobności portfela... No i co to za auto by się przydało wiedzieć.
streetbmw12
do 2.5-3 tys. może być używka. silnik m50b20/1g-fe/m52b25 po rewizji będę wiedział który jest w lepszym stanie ten wyląduje w budzie.

jeszcze w gratach leży gdzieś mercedesa 2.3 m111 197km muszę go odkopać ale coś z nim nie tak było, nie pamiętam ale też może wchodzić w grę.
Blaid
Borg z A45 da radę zrobić chociaż te 400 koni w odprężonym silniku w starej technologii? Wydaje mi się, że może trochę zabraknąć wydajności.

Mis
CYTAT(Blaid @ Mon, 22 Feb 2021 - 13:47) *
Borg z A45 da radę zrobić chociaż te 400 koni w odprężonym silniku w starej technologii? Wydaje mi się, że może trochę zabraknąć wydajności.

Dokładnie tak, w starociu na pośrednim wtrysku 400 koni nie przekroczysz na benzynie. smile.gif
streetbmw12
a na TD05-20G ile można się spodziewać? jakieś jeszcze inne turbiny zamiast borga? chciałbym coś żeby w miarę szybko wstawało.
Blaid
Pytałeś k64 o turbo? Wydaje mi sie, że jakas chinska gtx3076 na kolektorze pod twinscroll od niego obsłuży dość sprawnie takie moce (nie wiem czy jest najlepsza, ale warto go zapytać, jest też tu na forum)
marcin137
Do 2.5k kupisz kulkę gtx30 z dużą dupką w 2.5 będzie nawet nawet wstawać i 500 zrobi lub z małą dupką fajnie wstanie i u mnie 450 zrobiła
streetbmw12
a borg s200sx jak wypada przy np gtx3076 gtx3077 gtx3080? odkopałem dziś jeden silnik z graciarni i znalazłem też hx35w. z wbudowanym wg i muszlą 10 i wirnikiem 7. coś da radę zrobić sensownego z tego dinozaura?
dany_47
w "starym kapciu" BAM turbo z a45 amg u mnie zrobiło 370/500
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.