Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Tuning 1.8T vs 1.8TSI, stare vs nowe ...
As_
post Fri, 24 Sep 2021 - 20:21
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





Kiedyś żeby przekroczyć 350KM w 1.8T robiło się stroker, odprężanie, kucizne itd.
Teraz w 1.8TSI wystarczy sprężarka IS38 odetkany wydech i cooler (które w 1.8T też się robiło) i wychodzi 350-370KM

Co takiego zmieniło się w tych silnikach że mogą spokojnie jeździć na dużo większym stopniu sprężania, że wytrzymują dużo większego niuta itd.?
Wiem że generalnie to wszystko wink.gif
Ale co ma największy wpływ na obecne osiągi? Wtrysk? Wydajniejsze lekkie turbiny? Coś innego?


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 24 Sep 2021 - 20:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MisioLBN
post Fri, 24 Sep 2021 - 21:21
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





to tak jak stare 2.0 TFSI EA113 a nowe 2.0 TSI które po hybrydzie coolerze i wydechu ma 450+
W 2.0 TSI sa 2 zmienne fazy do tego same wałki zmieniaja krzywki (przesuwaja sie) itd. generalnie technologia poszła do przodu smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Fri, 24 Sep 2021 - 21:23
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





W nieprzypadkowej kolejności wg moich obserwacji: zmienne fazy rozrządu, lepsze turbosprężarki, bezpośredni wtrysk, wiedza oraz sprzęt/soft dłubaczy/strojących.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blaid
post Fri, 24 Sep 2021 - 22:28
Post #4


Super User
Dołączył: Tue, 08 May 2007
Skąd: Mielec





IMO bezpośredni wtrysk to gamechanger (ale nie umiem tego uzasadnić, to tylko z obserwacji)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nba
post Sun, 26 Sep 2021 - 09:45
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sat, 25 February 2017
Skąd: SR





Na 350KM w 1.8T nie potrzebujesz strokera tylko odpowiednio wydajne turbo które ma swój kolektor wydechowy które ma dobry przepływ spalin albo turbo bez kolektora z odpowiednio wyrzeźbionym customowym.

Druga sprawa 1.8T ma słabe korbowody na szczęście u majfriendów można kupić tanio kucizne.

Trzecia sprawa 1.8T ma co najwyżej dwustanową zmiane fazy jednego wałka co ma wpływ tylko na to jak turbo wstaje (ori soft AMK/BAM)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogal7
post Thu, 27 Feb 2025 - 19:42
Post #6


User
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: Warszawa





Odgrzebie kotleta, mam Octavie III 1.8 Tsi 4x4 DSG DQ250.
Auto ma 180k przebiegu i seryjny IS12 wyrzuca błąd o nie doładowaniu, jako, że brak mi mocy to nie chcę jej ratować i chcę IS38, czy może mi ktoś pomóc które turbo muszę nabyć? Czym różni się po lift i czy mogę je wziąć mając przed lift?
Part number/s pre facelift turbocharger
IS38, 9VA04, F51CEG-SR023
Part number(s) Facelift turbocharger
IS38, 9VA05, F51CEG-SR024
Comparison number/s Pre-facelift turbocharger
06K145874N
06K145874F
06K145722T
06K145722P
06K145722H
06K145722A
06K145702N
06K145702M
06K145702J
06K145702H
Comparison number/s Facelift turbocharger
06K145874G
06K145722S
06K145722N
06K145874P


--------------------
Skoda Octavia III 1.8 TSI 4x4 DQ250
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sun, 02 Mar 2025 - 17:05
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(Rogal7 @ Thu, 27 Feb 2025 - 20:42) *
Odgrzebie kotleta, mam Octavie III 1.8 Tsi 4x4 DSG DQ250.
Auto ma 180k przebiegu i seryjny IS12 wyrzuca błąd o nie doładowaniu, jako, że brak mi mocy to nie chcę jej ratować i chcę IS38, czy może mi ktoś pomóc które turbo muszę nabyć? Czym różni się po lift i czy mogę je wziąć mając przed lift?
Part number/s pre facelift turbocharger
IS38, 9VA04, F51CEG-SR023
Part number(s) Facelift turbocharger
IS38, 9VA05, F51CEG-SR024
Comparison number/s Pre-facelift turbocharger
06K145874N
06K145874F
06K145722T
06K145722P
06K145722H
06K145722A
06K145702N
06K145702M
06K145702J
06K145702H
Comparison number/s Facelift turbocharger
06K145874G
06K145722S
06K145722N
06K145874P


Bez istotnych zmian montażowych przed/polift przy upgradzie z IS12.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogal7
post Sun, 02 Mar 2025 - 18:50
Post #8


User
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: Warszawa





CYTAT(Ziuzio @ Sun, 02 Mar 2025 - 17:05) *
Bez istotnych zmian montażowych przed/polift przy upgradzie z IS12.


Dzięki za odpowiedź! Gdzie najlepiej kupić nowe turbo? W ASO pewno miliony, a tak do 4000?


--------------------
Skoda Octavia III 1.8 TSI 4x4 DQ250
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Mon, 03 Mar 2025 - 06:13
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Oczywiście że bezpośredni wtrysk (kontrola spalania detonacyjnego) plus wysoka precyzja
Spalanie warstwowe (kontrola spalania detonacyjnego)
Elektroniczne nastawniki turbin (kontrola spalania detonacyjnego)
Rozbudowane zmienne fazy rozrządu
Benzyna 98 oktanowa (kontrola spalania detonacyjnego)
No i ostatecznie
E85 (kontrola spalania detonacyjnego)


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lipass
post Mon, 03 Mar 2025 - 22:02
Post #10


User
Dołączył: Fri, 02 April 2010
Skąd: WK





CYTAT(Rogal7 @ Sun, 02 Mar 2025 - 18:50) *
Dzięki za odpowiedź! Gdzie najlepiej kupić nowe turbo? W ASO pewno miliony, a tak do 4000?

Inter Cars ma na stanie normalnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogal7
post Mon, 03 Mar 2025 - 22:26
Post #11


User
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: Warszawa





CYTAT(lipass @ Mon, 03 Mar 2025 - 22:02) *
Inter Cars ma na stanie normalnie


Patrzyłem tam, ale 0 sztuk?
https://intercars.pl/produkty/g085dt-turbosprezarka-9va05


--------------------
Skoda Octavia III 1.8 TSI 4x4 DQ250
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Mon, 03 Mar 2025 - 22:41
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





zapytaj na FB.
Masz MQB Performance PL i MQB Performance PL - Market


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lipass
post Sun, 16 Mar 2025 - 21:12
Post #13


User
Dołączył: Fri, 02 April 2010
Skąd: WK





CYTAT(Rogal7 @ Mon, 03 Mar 2025 - 22:26) *

Moto Remo?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogal7
post Mon, 17 Mar 2025 - 07:54
Post #14


User
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: Warszawa





CYTAT(lipass @ Sun, 16 Mar 2025 - 21:12) *
Moto Remo?


Dzięki, udało się dorwać osatnią sztukę w intercars. Teraz ciekawszy problem to, że nikt nie ma czasu tego poskładać, więc jak ktoś chętny z wwy, to zaprszam do kontaktu.


--------------------
Skoda Octavia III 1.8 TSI 4x4 DQ250
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Mon, 17 Mar 2025 - 11:53
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





DM motors?


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogal7
post Mon, 17 Mar 2025 - 12:22
Post #16


User
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: Warszawa





CYTAT(As_ @ Mon, 17 Mar 2025 - 11:53) *
DM motors?

Dzięki, ewentualnie coś bliżej Gocławia? Byłem już w Mdm serwis, u Coobcia, Kreator Mocy (nie robią TSI...) i jeszcze pewno w 2 miejsach w okolicy Pragi Płd, wszyscy mają się odzywać, męczę ich z tydzień a potem odpuszczam, jest ktoś kto chcę robić i ma terminy?


--------------------
Skoda Octavia III 1.8 TSI 4x4 DQ250
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Mon, 17 Mar 2025 - 14:48
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





CYTAT(Rogal7 @ Mon, 17 Mar 2025 - 12:22) *
Dzięki, ewentualnie coś bliżej Gocławia? Byłem już w Mdm serwis, u Coobcia, Kreator Mocy (nie robią TSI...) i jeszcze pewno w 2 miejsach w okolicy Pragi Płd, wszyscy mają się odzywać, męczę ich z tydzień a potem odpuszczam, jest ktoś kto chcę robić i ma terminy?


ale ty chcesz turbo wymienic czy stroić? Czy jedno i drugie na raz?
Bo jak chcesz od razu wystroic do jedź do Witka

Tylko wiesz ze tam jeszcze IC i DP trzeba zrobić?


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogal7
post Mon, 17 Mar 2025 - 14:53
Post #18


User
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: Warszawa





CYTAT(As_ @ Mon, 17 Mar 2025 - 14:48) *
ale ty chcesz turbo wymienic czy stroić? Czy jedno i drugie na raz?
Bo jak chcesz od razu wystroic do jedź do Witka

Tylko wiesz ze tam jeszcze IC i DP trzeba zrobić?


Założyć turbo, downpipe, fmic, a potem wystroić.


--------------------
Skoda Octavia III 1.8 TSI 4x4 DQ250
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Mon, 17 Mar 2025 - 14:56
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





CYTAT(Rogal7 @ Mon, 17 Mar 2025 - 14:53) *
Założyć turbo, downpipe, fmic, a potem wystroić.


No to Witek ogarnie, a jak zechcesz co Ci jeszcze CJS na CJX wymieni wink.gif


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 07:14