Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Tuning 1.8T vs 1.8TSI
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
As_
Kiedyś żeby przekroczyć 350KM w 1.8T robiło się stroker, odprężanie, kucizne itd.
Teraz w 1.8TSI wystarczy sprężarka IS38 odetkany wydech i cooler (które w 1.8T też się robiło) i wychodzi 350-370KM

Co takiego zmieniło się w tych silnikach że mogą spokojnie jeździć na dużo większym stopniu sprężania, że wytrzymują dużo większego niuta itd.?
Wiem że generalnie to wszystko wink.gif
Ale co ma największy wpływ na obecne osiągi? Wtrysk? Wydajniejsze lekkie turbiny? Coś innego?
MisioLBN
to tak jak stare 2.0 TFSI EA113 a nowe 2.0 TSI które po hybrydzie coolerze i wydechu ma 450+
W 2.0 TSI sa 2 zmienne fazy do tego same wałki zmieniaja krzywki (przesuwaja sie) itd. generalnie technologia poszła do przodu smile.gif
Ziuzio
W nieprzypadkowej kolejności wg moich obserwacji: zmienne fazy rozrządu, lepsze turbosprężarki, bezpośredni wtrysk, wiedza oraz sprzęt/soft dłubaczy/strojących.
Blaid
IMO bezpośredni wtrysk to gamechanger (ale nie umiem tego uzasadnić, to tylko z obserwacji)
nba
Na 350KM w 1.8T nie potrzebujesz strokera tylko odpowiednio wydajne turbo które ma swój kolektor wydechowy które ma dobry przepływ spalin albo turbo bez kolektora z odpowiednio wyrzeźbionym customowym.

Druga sprawa 1.8T ma słabe korbowody na szczęście u majfriendów można kupić tanio kucizne.

Trzecia sprawa 1.8T ma co najwyżej dwustanową zmiane fazy jednego wałka co ma wpływ tylko na to jak turbo wstaje (ori soft AMK/BAM)
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.