![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Wystarczyło zrzucić trochę masy i....efekt dla pozostałych piorunujący
![]() Oj nie mogę się doczekać aż ludzie zaczną modzić te tesle przeciążać silniki dokładać baterii ![]() Gutted Tesla TROLLS V8 Muscle Cars! -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Też nie mogę się doczekać
![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Też nie mogę się doczekać ![]() ![]() benzyna też się pięknie pali, calibra się o tym przekonała....i miliony innych aut które spłoneły nie będąc wcale elektrykami...i nikt się nawet nimi nie ścigał. Do tego rozbiegane diesle karmiące się swoim własnym olejem silnikowym...no poezja bezpieczeństwa -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Próbowałeś kiedyś gasić magazyn lipo albo lifepo4? W porównaniu z benzyną to jak petarda vs granat. Oba robią bum
![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
to już dość stare video pokazujące możliwości seryjnego odelżonego auta na slicku
![]() Mimo wszystko szanuje typa za to co zrobił. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Sat, 29 September 2007 Skąd: Łosice ![]() |
Podoba Mi sie jak zawsze jak przychodzi nowa technologia to ludzie musza ja krytykowac do bolu. Kiedys przed samochodem szedł gosc z czerwona flaga. Zaczynamy isc w tym kierunku.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Podoba Mi sie jak zawsze jak przychodzi nowa technologia to ludzie musza ja krytykowac do bolu. Kiedys przed samochodem szedł gosc z czerwona flaga. Zaczynamy isc w tym kierunku. Ja nie krytykuje tylko odnoszę się do tego co pisał kontrolm. Modyfikacje w takim wozie to duża przepaść względem chipa w pasku ![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Ja nie krytykuje tylko odnoszę się do tego co pisał kontrolm. Modyfikacje w takim wozie to duża przepaść względem chipa w pasku ![]() ![]() napewno mają margines bezpieczeństwa jak wszystko no i z elektroniką zabawa jak z podkręcaniem procków - czym bardziej wychłodzisz elektronikę tym więcej przyjmie ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Nie temperatura a przyrost
![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Nie temperatura a przyrost ![]() ![]() Czyli jak dobrze schłodzisz to będzie więcej czasu potrzebować żeby się nagrzać czyż nie ? I są już technologie bardzo efektywnego chłodzenia takich modułów wręcz struktur juz nie mówiąc o tym ze można je multiplikować. I to się będzie dziać. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Czytałeś o tym w broszurach czy masz doświadczenie?
![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Czytałeś o tym w broszurach czy masz doświadczenie? ![]() ![]() może nie takie moce ale robiłem już moduły mocy zgłębiając tajniki równoległych połączeń MOSFET i IGBT. Sporo też podkręcałem PC swojego czasu łącznie z solidnym chłodzeniem wszystkiego co trzeba było wychłodzić. Więc sądzę że Ci którzy mają takie zabawy w małym palcu będą wiedzieli jak takie układy wyżyłować i ugradeować. Wiesz - jeszcze niedawno nawet się ludziom nie śniło ze w samochodzie elektryczym w małej objętości modułów będą płynąć moce nawet 1000kW. Tyle to do niedawna miały lokomotywy ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Z bateriami za kilka/kilkanaście lat będzie jak do tej pory z silnikami - te co w serii są przemyślane (JZy i podobne) będą niemiłosiernie chłostane na większych mocach po zrobieniu elektroniki i małych upgrejdach. A inne już w serii ciężko wychłodzić, bo mają słabo przemyślaną konstrukcję i nic z tym nie zrobisz, kilku niestety przekona się rozpieprzając baterie
![]() -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Cały bajer polega na tym, że to wszystko jest robione z naprawdę małym marginesem bezpieczeństwa w technologii która zapiernicza tak, że nie ma czasu na długotrwałe testy. Wiem z własnego doświadczenia ile pracy wymaga wysterowanie silnika pmsm, wiem co może się stać z modułami sic czy przestarzałymi już igbt. Jak widzę jak ktoś porównuję to do kompa widzę ile kontentu wpadnie na sadistic.pl
![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
z pewnością temat bezpieczeństwa będzie tu bardzo ważny. Przy takich mocach łuk elektryczny potrafi zamienić kierowcę w popiół w ułamku sekundy.
Często bywam na stacjach energetycznych w dużych zakładach i historie które ludzie stamtąd opowiadają mrożą krew w żyłach. Niemniej - temat jest rozwojowy. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Jest, do momentu aż nie zapali się bateria. Strażak mówił jak fajnie się to gasi. Najlepiej zakopać i wrócić za dwa tygodnie...
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Jest, do momentu aż nie zapali się bateria. Strażak mówił jak fajnie się to gasi. Najlepiej zakopać i wrócić za dwa tygodnie... a widziałeś wrak zwykłego petrola lub diesla po spaleniu ? Zanim straż przyjedzie to stopią się nawet felgi - nie ma czego zbierać a gaśnicę z auta można sobie w buty włożyć. Siedziałeś kiedyś w zwykłym aucie w którym zapaliła się instalacja elektryczna ? Bo ja tak - masz parę sekund na wyjście bo inaczej tam zostaniesz. Gasiłem kiedyś z innymi kierowcami auto na gierkówce które wbiło się w tył tira i zapłonęło z kierowcą w środku. Poszło z 20 gaśnic które nic nie dawały dopiero jakiś rusek z taką wielką gaśnicą jakie wiszą w szkołach na ścianie to ugasił. Nie neguję tego że elektryki to nowy poziom samospaleń niemniej auta płonęły od zawsze i wielu kierowców w nich zginęło. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Podoba Mi sie jak zawsze jak przychodzi nowa technologia to ludzie musza ja krytykowac do bolu. Kiedys przed samochodem szedł gosc z czerwona flaga. Zaczynamy isc w tym kierunku. Od kiedy to coś nowego? Temat stary jak motoryzacja. Jeżeli pojazd elektryczny pomimo jakichś sukcesów nie mógł się przebić przez ponad 100lat to coś jest na rzeczy. A czy na ten moment pokonaliśmy ograniczenia technologiczne? Tak i nie. Działa ale bezpieczeństwo nie jest na wysokim poziomie a cena owszem. Oczywiście w porównaniu do spalinowych. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Od kiedy to coś nowego? Temat stary jak motoryzacja. Jeżeli pojazd elektryczny pomimo jakichś sukcesów nie mógł się przebić przez ponad 100lat to coś jest na rzeczy. A czy na ten moment pokonaliśmy ograniczenia technologiczne? Tak i nie. Działa ale bezpieczeństwo nie jest na wysokim poziomie a cena owszem. Oczywiście w porównaniu do spalinowych. Naprawdę nie wiesz dlaczego inne alternatywne technologie nie mogły się przebić przez 100 lat ? Petrodolary nic Ci nie mówią ? Technologia jest dawno rozpykana i co lepsze mogła by być na poziomie naprawdę przyjazdnym dla użytkownika i środowiska (tak chodzi o baterie....albo ich brak) natomiast dopóki ludzie ze sobą konkurują a nie współpracują nic takiego tu nie ujrzysz. Bezpieczeńswto nie jest na wysokim poziomie bo ? Słychać co chwilę jak się pali elektryk tak jak słychać co chwilę jak się pali benzyna albo diesel ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Już pomijając teorie spiskowe: technologia jest naprawdę świeża. O ile sposoby sterowania to wiedza, która ma już dobre kilkadziesiąt lat to od niedawna mamy wystarczająco szybkie procki i uklady FPGA. Kolejny krok to silniki: wciąż popularne są BLDC ale powoli są wypierane przez wszelkie PMSMy. Rozwój silników można zauważyc choćby u producentów pralek
![]() ![]() Tutaj nic nie jest rozpykane to naprawdę świeżynka, magazyny energii to też temat rzeka: pojemności, prędkości ładowania, balansowanie, utrzymanie, recykling, utylizacja, pozyskiwanie surowców. Co do bezpieczeńśtwa to efekt skali, który należałoby rozpatrywać również w kontekście nowy vs nowy. Sporo spalinowych się zjarało także z powoduwadliwej instalacji. Skoro koncerny nie potrafią ogarnąć 12V to co złego może się stać przy kilkuset V zarówno DC jak i AC? ![]() Zaznacze: nie jestem anty EV ale to co mamy obecnie to naprawdę wczesna beta, którą testują konsumenci ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 01:43 |