![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Tesla kontynuuje zawstydzanie największych motporyzacyjnych potęg...
Może ktoś nie widział jak rodzinny czterodzwiowy elektrowóz z pełnym wnętrzem robi bagażnikiem z przodu i z tyłu robi 9.08 na 1/4 mili. Do tego ma ogromy zasięg i na torze radzi sobie świetnie a biorąc pod uwagę jego masę i gabaryty po prostu genialnie - na torze Laguna Seca auto było tylko 0,6s wolniejsze niż McLaren Senna. Czekamy jeszcze na Zielone Piekło gdzie jak dopracują wszystko może być sensacyjny czas - Musk podchodzi do tego bardzo ambicjonalnie a jak wiemy koleś potrafi postawić na swoim. Cx = 0,208 - w końcu ktoś zaczął na serio traktować aero tylko dlaczego jest to gość który dopiero od niedawna buduje auta a nie od 120 lat jak niektórzy. A teraz najlepsze - Tesla Model S Plaid jest pierwszym napewno cywilnym o ile nie wogóle autem które wywołuje wyższe przeciążenia podczas startu niż w trakcie hamowania. Maksymalna zmierzona wartość przy rozpędzaniu się wyniosła 1,227 g przy 51,5 km/h. Przy hamowaniu najlepszy wynik wyniósł 1,221 g. Tego się już nie da powstrzymać....i dobrze.... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Wiadomo na jakiej oponie ? I te parametry przeciążenia są na ulicy czy na torze testowym?
Różnica ACC vs Dec jest pomijalna, może jakby opony w drugą stronę założyli to by było inaczej ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Wiadomo na jakiej oponie ? I te parametry przeciążenia są na ulicy czy na torze testowym? Różnica ACC vs Dec jest pomijalna, może jakby opony w drugą stronę założyli to by było inaczej ![]() to zmierzone jest w warunkach drogowych nie na dragstripie gdzie mu zmierzono 9,27 na 1/4, opony nie znam. Na dragstripie było 9,08 ale poza tym że seria z pełnym wnętrzem to żadnych informacji więcej choć z pewnością chwila szukania w necie i znajdzie się odpowiedni wątek na jakimś forum gdzie jest właściciel. ACC vs DEC - biorąc pod uwagę że opór powietrza w przyśpieszaniu przeszkadza a w hamowaniu pomaga to da sie z tego wywnioskować że faktycznie potrafi lepiej przyśpieszyć niż zahamować. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
Wyczuwam hype
![]() ![]() ![]() https://youtu.be/1BK8-Ps97GQ?t=87 nissan gtr spalinowe auto ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Wyczuwam hype ![]() https://youtu.be/1BK8-Ps97GQ?t=87 nissan gtr spalinowe auto ![]() ![]() hype-coś w tym jest ;-) Po prostu fajnie patrzeć jak giganty pocą się i na szybko próbują coś sklecić bo jakiś gość od PayPala zrobił auto masakrujące technologicznie ich topowe wózki z technologią którą opracowywali 120 lat w czasie krótszym niż oni projektują zderzak do nowego modelu... Mocniejszy 2.7 raza od tesli ;-).To chyba nie jest dobry przykład bo tesla z tematu jest total streetem a ten GTR pewnie nie potrafi nawet sam o własnych siłach wyjechać z tego toru. Natomiast Tesla dla seryjnych aut z przeznaczeniem na 1/4 mili takich jak Hellcat albo Demon z mocami blisko 1000KM jest bezlitosna mimo sporo większej masy. Taycana rozsmarowała na kwaśne jabłko. I jaki zasięg ma sensowne szybkie auto ? Bugatti przy vmaxie spala 100 litrów paliwa w 12 minut ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
A ile kw/h przy v-maxie zużyje tesla
![]() ![]() ![]() Co tam masakruje? 1000 konne auto masakruje 600-800 auta benzynowe ![]() https://www.youtube.com/watch?v=zhlcdO159SE tesla plaid vs mustang uliczny i to bez 4x4.... można... |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Ten Musk jest jak Prometeusz. Przemycił dla śmiertelnika osiągi tzw supersamochodów dzięki czemu każdy dosłownie każdy może ich doświadczyć jak kiedyś każdy mógł rozpalić ognisko dzięki Prometeuszowi. I nie chodzi tylko o fizyczną możliwość zakupu tesli czy szybkiej spalinowej fury. Bardziej o przemianę mentalną gdzie ludzie zrozumieli co to znaczy szybki samochód i jakie możliwości ma ludzkość od 40 lat. Żyjemy w ciekawych czasach.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
żeby od 40....
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Moze troche wiecej. Ostatnio dotarlo do mnie ze kazdy leszcz w szopie moze z dostepnych na rynku klockow zlozyc auto dopuszczone do ruchu, ktore moze rywalizowac z f40 sprzed 35 lat. Wiec z mojej perspektywy jaskiniowcy u nas sa 35lat za glownymi graczami i dystans sie chyba szybko zmniejsza bo glowni sie praktycznie zatrzymali w rozwoju na 30 lat dopiero tesla wymusila rozwoj superfur spalinowych
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
zamrożeniem w rozwoju aut była przecież polityka. Umowa sprzed właśnie około 30 lat, że auta serynie sprzedawane nie mogą być szybsze niż 250km/h. Do tego polityka UE żeby ograniczać prędkość. We Francji poza terenem zabudowanym mamy już 80, w Holandii na autostradach jest 100km/h żeby przypodobać się zielonym. Wszystko w imię dobra społecznego.
Pojawienie się Tesli spowodowało, że pojawiają się odważni szukający furtek w przepisach, mamy przecież możliwość dokupienia prędkości maksymalnych w topowych modelach europejskich, które nie są autami czysto sportowymi. Pytanie na ile rada naszego kontynentu pozwoli nam jeszcze korzystać ze spalinowców. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Ten Musk jest jak Prometeusz. Przemycił dla śmiertelnika osiągi tzw supersamochodów dzięki czemu każdy dosłownie każdy może ich doświadczyć jak kiedyś każdy mógł rozpalić ognisko dzięki Prometeuszowi. żaden Prometeusz, to brutalna fizyka.Sprawność silnika spalinowego to 30, w porywach 40%, natomiast sprawność silnika elektrycznego to 99%. Do tego elektryk nie potrzebuje skrzyni biegów tak jak spalinowiec, więc zyskuje kolejne procenty do sprawności. I dlatego każdy samochód elektryczny będzie bardziej wydajny od spalinowca, kwestią czasu, jak auta supersportowe będą tylko na prąd. Samochód elektryczny nie musi wytwarzać energii - robi to za niego elektrownia, której sprawność wynosi około 20-30% - i tu właśnie jest główna różnica między elektrykiem, a spalinowcem. Elektryk korzysta od razu energii, właściciela auta nie interesują straty elektrowni, czy przesyłu prądu. Silnik spalinowy oprócz napędzania auta, musi sam wytworzyć sobie energię w procesie spalania - taka elektrownia na kółkach. Do niedawna problemem były ciężkie baterie, ale jak widać, już sobie poradzono z problemem. Ogólny bilans energetyczny się nie zmieni, czy to samochód na prąd, czy spalinowe, dalej sprawność całego procesu będzie oscylować wokół 10-20% (bo przecież dochodzą takie "drobiazgi" jak pozyskanie węgla do elektrowni, jego transport vs pozyskanie ropy, przerobienie jej na paliwo, transport do stacji benzynowych etc), ale w autach elektrycznych całe straty zachodzą przed samochodem, natomiast w spalinowców w środku - dla użytkownika elektryka ma to podstawową zaletę, bo dostaje samochód bardziej wydajny w sensie szybkości, natomiast w kwestii ekologii i ekonomii, wyjdzie dokładnie tak samo, może nawet gorzej, bo do elektryków będzie trzeba wymyślić i wybudować całkowicie nową infrastrukturę, co pochłonie masę czasu i pieniędzy. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Oj Maciek Maciek....
W momencie gdy naciskasz hamulec w swoim aucie jesteś w XIX wieku choćby to było świeże auto z salonu - cała energia idzie w ciepło. W elektryku odzyskujesz sporą część tej energii - to jest XXI wiek. Do tego to pozornie nieistotne sprawy jak brak ciągłych wymian olejów filtrów a co za tym idzie brak zanieczyszczenia środowiska tym co się mechanikowi wylało, tym co się z auta wylało, tym co sam sobie zabrał z miski olejowej i puścił w rurę wydechową. Znacznie zmniejszone zuzycie hamulców czyli kolejny zysk dla środowiska. w Priusach są osoby które mają 150tkm i nadal oryginalne hamulce - tak dobrze to działa. Zapomniałeś też że prąd jest nie tylko z węgla ale też np. ze Słońca i ktoś kto ma własną elektrownię w domu może jeździć za pół darmo albo za darmo nie wożąc ton węgla do elektrowni. Muska stacje ładowania w USA opierają sie właśnie głównie na ładowarkach solarnych (po tym jak wykupił jedną z największych fabryk paneli) dzięki czemu mógł zaoferować swoim nabywcom darmowe ładowanie przez dosyć długi okres czasu. Co do masy baterii - niestety z tym sobie NIE poradzono. Baterie są nadal ciężkie i auta elektryczne są cieżkie bo nadal barany konstruują je tak jak się to robi od 120 lat - dużo ciężkiego metalu i dużo ciężkej szyby. Na szczęście są chlubne wyjątki - BMW i3 pokazuje jak powinny być konstruowane takie auta ważąc mniej niż małe spalinowe autka co zapewnia mu bardzo dobre właściwości jezdzne nawet na tych pizdowatych oponkach. Póki co ludzie jak pelikany łykają kowadła na kołach ala A45S i inne kolosy z masami przekraczającymi 2500kg i oczywiście domagają się żeby podniesiono limit wagowy na kat. B. Ja osobiście każdego z nich podłączyłbym do rury wydechowej swojego auta w ciasnym garażu. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sun, 17 August 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
o, już wojenka elektryki vs spalinówki
![]() Prawda jest jedna - dopóki prąd będzie wytwarzany w oparciu o źródła kopalne, dopóty środowisko będzie na tym cierpieć. Rozwiązanie też jest jedno - energia jądrowa. -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Moze troche wiecej. Ostatnio dotarlo do mnie ze kazdy leszcz w szopie moze z dostepnych na rynku klockow zlozyc auto dopuszczone do ruchu, ktore moze rywalizowac z f40 sprzed 35 lat. Rywalizować w czym? Jeśli masz na myśli zwykły sprint 0-100 to byle Civic Turbo już dawno to potrafił. Jeśli chodzi o ogólny poziom emocji jakie wywołuje na kierowcy jazda tym niezwykłym samochodem, to nie ma żadnego porównania. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
żaden Prometeusz, to brutalna fizyka. Sprawność silnika spalinowego to 30, w porywach 40%, natomiast sprawność silnika elektrycznego to 99%. ale jest cos takiego jeszcze jak sprawnosc ladowarki, sprawnosc ladowania baterii bo one tez nie przyjmuja wszystkiego co do nich podajesz bo sie grzeja, sprawnosc przesylu energii do domu czy do transformatorow, sprawnosc transformatorow. tak na prawde z tych 99% to moze zostaje 70% liczac kazde straty po drodze. do tego jak jeszcze sie sprawnosc elektrowni weglowej to na prade nie ma z czego byc dumnym. jedyny sens to gdy zrodlem energii jest energia odnawialna wtedy te straty i tak nie maja znaczenia a jedynie smietnisko jakie potrzeba by zrealizowac te zrodlo odnawialne i elektryka. ogolnie nie jest wesolo jak na to sie spojrzy szeroko. oczywiscie da sie ten przemysl elektryczny zrealizowac z glowa na czysto ale na to potrzeba mnostwa pieniedzy i czasu. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
ale jest cos takiego jeszcze jak sprawnosc ladowarki, sprawnosc ladowania baterii bo one tez nie przyjmuja wszystkiego co do nich podajesz bo sie grzeja, sprawnosc przesylu energii do domu czy do transformatorow, sprawnosc transformatorow. tak na prawde z tych 99% to moze zostaje 70% liczac kazde straty po drodze. do tego jak jeszcze sie sprawnosc elektrowni weglowej to na prade nie ma z czego byc dumnym. napisałem wyraźnie, że ogólny bilans energentyczny się nie zmieni, być może nawet będzie gorszy dla elektryków. Tym niemniej, doczytaj mój post dokładniej, większość strat dzieje się poza samochodem elektrycznym. Masz samochód z silnikiem o sprawności 99% i jakieś minimalne straty na drodze bateria-silnik. Wszystkie straty (straty przesyłu, straty na wytworzenie prądu, straty związane z wytworzeniem węgla etc) dzieją się poza samochodem. W spalinowcu nie masz takiego komfortu. Masz paliwo w baku, które trzeba przetworzyć na energię i w silniku masz sprawność 30%. Z punktu widzenia użytkownika to ogromna różnica. Obrazowo - weź latarkę z baterią, przejdź 5km nocą, a następnie weź latarkę na dynamo i również przejdź 5km nocą. I porównaj swoje zmęczenie. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jak unia lubi się bawić w przymusy, to powinna w każdym nowym wozie nakazać odzysk energii hamowania i wspomaganie ruszania. O ile już by poprawiło to bilans energii, a jak małym kosztem. Wystarczy przecież, że zmagazynujemy energię z jednego hamowania 100-0 i więcej nie potrzeba do sprawnej jazdy w mieście.
Wtedy wilk syty i owca cała. No ale wiadomo, z takiej rewolucji kasy nie będzie. Ma być wszystko na nowo. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
o, już wojenka elektryki vs spalinówki ![]() Prawda jest jedna - dopóki prąd będzie wytwarzany w oparciu o źródła kopalne, dopóty środowisko będzie na tym cierpieć. Rozwiązanie też jest jedno - energia jądrowa. odpady radioaktywne - 1500 lat utylizacja do tego ogromne elektrownie ze stratami przesyłu przyszłość to odnawialne źródła energii rozproszone słońce, wiatr, woda, geotermika itd -------------------- |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
przyszłość to odnawialne źródła energii rozproszone ludzie muszą nauczyć się magazynować energię pozyskaną w ten sposób, bo na chwilę obecną latem jest nadmiar produkcji, a zimą niedobór. Niedługo akumulatory domowy mają zostać objęte programem dofinansowania. O ile w domowych zastosowaniach to się może sprawdzić, bo domy nie mają dużego zapotrzebowania na energię, o tyle problem będzie z przemysłem ciężkim i transportem (lotniczym i morskim zwłaszcza). słońce, wiatr, woda, geotermika itd Ale z punktu widzenia właściciela Tesli i jego 9 sekund na ćwiartkę to nie ma najmniejszego znaczenia, skąd pozyska prąd. Może nawet posadzić całą rodzinę na rowery z generatorem prądu i kazać im pedałować przez tydzień o chlebie i wodzie ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 21:15 |