Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Tesla S Plaid - szybciej przyśpiesza niż hamuje
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Filmy i Zdjęcia
Stron: 1, 2, 3, 4, 5
kontrolm
Tesla kontynuuje zawstydzanie największych motporyzacyjnych potęg...
Może ktoś nie widział jak rodzinny czterodzwiowy elektrowóz z pełnym wnętrzem robi bagażnikiem z przodu i z tyłu robi 9.08 na 1/4 mili.
Do tego ma ogromy zasięg i na torze radzi sobie świetnie a biorąc pod uwagę jego masę i gabaryty po prostu genialnie - na torze Laguna Seca auto było tylko 0,6s wolniejsze niż McLaren Senna.
Czekamy jeszcze na Zielone Piekło gdzie jak dopracują wszystko może być sensacyjny czas - Musk podchodzi do tego bardzo ambicjonalnie a jak wiemy koleś potrafi postawić na swoim.
Cx = 0,208 - w końcu ktoś zaczął na serio traktować aero tylko dlaczego jest to gość który dopiero od niedawna buduje auta a nie od 120 lat jak niektórzy.
A teraz najlepsze - Tesla Model S Plaid jest pierwszym napewno cywilnym o ile nie wogóle autem które wywołuje wyższe przeciążenia podczas startu niż w trakcie hamowania. Maksymalna zmierzona wartość przy rozpędzaniu się wyniosła 1,227 g przy 51,5 km/h. Przy hamowaniu najlepszy wynik wyniósł 1,221 g.

Tego się już nie da powstrzymać....i dobrze....
jackkpl
Wiadomo na jakiej oponie ? I te parametry przeciążenia są na ulicy czy na torze testowym?
Różnica ACC vs Dec jest pomijalna, może jakby opony w drugą stronę założyli to by było inaczej wink.gif
kontrolm
CYTAT(jackkpl @ Tue, 03 Aug 2021 - 22:25) *
Wiadomo na jakiej oponie ? I te parametry przeciążenia są na ulicy czy na torze testowym?
Różnica ACC vs Dec jest pomijalna, może jakby opony w drugą stronę założyli to by było inaczej wink.gif

to zmierzone jest w warunkach drogowych nie na dragstripie gdzie mu zmierzono 9,27 na 1/4, opony nie znam.
Na dragstripie było 9,08 ale poza tym że seria z pełnym wnętrzem to żadnych informacji więcej choć z pewnością chwila szukania w necie i znajdzie się odpowiedni wątek na jakimś forum gdzie jest właściciel.
ACC vs DEC - biorąc pod uwagę że opór powietrza w przyśpieszaniu przeszkadza a w hamowaniu pomaga to da sie z tego wywnioskować że faktycznie potrafi lepiej przyśpieszyć niż zahamować.
rwtnt
Wyczuwam hype wink.gif na torze laguna to mocno przerobione auto przez firmę już nie pamiętam... mega odchudzone taka różnica jak pomiędzy carrera a autem gt3/gt2 na tor..... i mowa o aucie klasy gt, anie gt3 rs z salonu. Nie zapominajmy, że ma też 1000 koni plus.... Trudno by nie było w miarę szybkie. Mocne spalinówki z 7-10 biegowymi automatami też mają sensowne zasięgi. Tesla jest fajna jak są dopłaty do elektryków i tani prąd do ładowania aut, a to się skończy. Auta elektryczne są praktycznie nie do naprawienia. Można powiedzieć, że to produkt jednorazowy lub modułowy, który nie ma nic wspólnego z ekologią. Tanie i szybkie auto jak na takie możliwości. Ceną będzie utylizacja baterii oraz wraków aut elektrycznych. Ciekawostka za którą w ogólnym rozrachunku zapłaci biedna masa. Jakby w usa pojawiły się dziesiątki milionów takich tesli to już nie byłoby tak wesoło wink.gif, brak infrastruktury i sieci energetycznej zdolnej produkować tyle prądu. Kto lubi meleksy bez duszy kupi wink.gif kwestia gustu i będzie korzystał póki tani prąd.

https://youtu.be/1BK8-Ps97GQ?t=87 nissan gtr spalinowe auto wink.gif zobacz osiągi i zastanów się co muszą zrobić elektryki by wejść na ten poziom redukcja masy z 2.5 tony wink.gif
kontrolm
CYTAT(rwtnt @ Tue, 03 Aug 2021 - 23:19) *
Wyczuwam hype wink.gif na torze laguna to mocno przerobione auto przez firmę już nie pamiętam... mega odchudzone taka różnica jak pomiędzy carrera a autem gt3/gt2 na tor..... i mowa o aucie klasy gt, anie gt3 rs z salonu. Nie zapominajmy, że ma też 1000 koni plus.... Trudno by nie było w miarę szybkie. Mocne spalinówki z 7-10 biegowymi automatami też mają sensowne zasięgi.

https://youtu.be/1BK8-Ps97GQ?t=87 nissan gtr spalinowe auto wink.gif zobacz osiągi i zastanów się co muszą zrobić elektryki by wejść na ten poziom redukcja masy z 2.5 tony wink.gif

hype-coś w tym jest ;-) Po prostu fajnie patrzeć jak giganty pocą się i na szybko próbują coś sklecić bo jakiś gość od PayPala zrobił auto masakrujące technologicznie ich topowe wózki z technologią którą opracowywali 120 lat w czasie krótszym niż oni projektują zderzak do nowego modelu...
Mocniejszy 2.7 raza od tesli ;-).To chyba nie jest dobry przykład bo tesla z tematu jest total streetem a ten GTR pewnie nie potrafi nawet sam o własnych siłach wyjechać z tego toru.
Natomiast Tesla dla seryjnych aut z przeznaczeniem na 1/4 mili takich jak Hellcat albo Demon z mocami blisko 1000KM jest bezlitosna mimo sporo większej masy.
Taycana rozsmarowała na kwaśne jabłko.
I jaki zasięg ma sensowne szybkie auto ? Bugatti przy vmaxie spala 100 litrów paliwa w 12 minut ;-)
rwtnt
A ile kw/h przy v-maxie zużyje tesla wink.gif jakby nie miała ograniczenia prędkości, znowu odpływasz wink.gif 1000 konne 4x4 o porównywalnej masie wcale gorzej nie pojedzie smile.gif https://youtu.be/3L4REnR8Eug?t=49

Co tam masakruje? 1000 konne auto masakruje 600-800 auta benzynowe wink.gif faktycznie niemożliwe. Taycan ma 250 koni mniej niż tesla czy 300... Nie wiem w czym niby tesla ma masakrować inne auta. Postawmy inny samochód o takiej samej mocy 4x4 i wtedy zobaczymy roznicę.

https://www.youtube.com/watch?v=zhlcdO159SE tesla plaid vs mustang uliczny i to bez 4x4.... można...
MadeInPoland
Ten Musk jest jak Prometeusz. Przemycił dla śmiertelnika osiągi tzw supersamochodów dzięki czemu każdy dosłownie każdy może ich doświadczyć jak kiedyś każdy mógł rozpalić ognisko dzięki Prometeuszowi. I nie chodzi tylko o fizyczną możliwość zakupu tesli czy szybkiej spalinowej fury. Bardziej o przemianę mentalną gdzie ludzie zrozumieli co to znaczy szybki samochód i jakie możliwości ma ludzkość od 40 lat. Żyjemy w ciekawych czasach.
kontrolm
żeby od 40....
MadeInPoland
Moze troche wiecej. Ostatnio dotarlo do mnie ze kazdy leszcz w szopie moze z dostepnych na rynku klockow zlozyc auto dopuszczone do ruchu, ktore moze rywalizowac z f40 sprzed 35 lat. Wiec z mojej perspektywy jaskiniowcy u nas sa 35lat za glownymi graczami i dystans sie chyba szybko zmniejsza bo glowni sie praktycznie zatrzymali w rozwoju na 30 lat dopiero tesla wymusila rozwoj superfur spalinowych
nomad66
zamrożeniem w rozwoju aut była przecież polityka. Umowa sprzed właśnie około 30 lat, że auta serynie sprzedawane nie mogą być szybsze niż 250km/h. Do tego polityka UE żeby ograniczać prędkość. We Francji poza terenem zabudowanym mamy już 80, w Holandii na autostradach jest 100km/h żeby przypodobać się zielonym. Wszystko w imię dobra społecznego.
Pojawienie się Tesli spowodowało, że pojawiają się odważni szukający furtek w przepisach, mamy przecież możliwość dokupienia prędkości maksymalnych w topowych modelach europejskich, które nie są autami czysto sportowymi. Pytanie na ile rada naszego kontynentu pozwoli nam jeszcze korzystać ze spalinowców.
Maciek1234
CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 04 Aug 2021 - 09:36) *
Ten Musk jest jak Prometeusz. Przemycił dla śmiertelnika osiągi tzw supersamochodów dzięki czemu każdy dosłownie każdy może ich doświadczyć jak kiedyś każdy mógł rozpalić ognisko dzięki Prometeuszowi.
żaden Prometeusz, to brutalna fizyka.

Sprawność silnika spalinowego to 30, w porywach 40%, natomiast sprawność silnika elektrycznego to 99%. Do tego elektryk nie potrzebuje skrzyni biegów tak jak spalinowiec, więc zyskuje kolejne procenty do sprawności. I dlatego każdy samochód elektryczny będzie bardziej wydajny od spalinowca, kwestią czasu, jak auta supersportowe będą tylko na prąd.

Samochód elektryczny nie musi wytwarzać energii - robi to za niego elektrownia, której sprawność wynosi około 20-30% - i tu właśnie jest główna różnica między elektrykiem, a spalinowcem. Elektryk korzysta od razu energii, właściciela auta nie interesują straty elektrowni, czy przesyłu prądu. Silnik spalinowy oprócz napędzania auta, musi sam wytworzyć sobie energię w procesie spalania - taka elektrownia na kółkach.

Do niedawna problemem były ciężkie baterie, ale jak widać, już sobie poradzono z problemem.

Ogólny bilans energetyczny się nie zmieni, czy to samochód na prąd, czy spalinowe, dalej sprawność całego procesu będzie oscylować wokół 10-20% (bo przecież dochodzą takie "drobiazgi" jak pozyskanie węgla do elektrowni, jego transport vs pozyskanie ropy, przerobienie jej na paliwo, transport do stacji benzynowych etc), ale w autach elektrycznych całe straty zachodzą przed samochodem, natomiast w spalinowców w środku - dla użytkownika elektryka ma to podstawową zaletę, bo dostaje samochód bardziej wydajny w sensie szybkości, natomiast w kwestii ekologii i ekonomii, wyjdzie dokładnie tak samo, może nawet gorzej, bo do elektryków będzie trzeba wymyślić i wybudować całkowicie nową infrastrukturę, co pochłonie masę czasu i pieniędzy.
kontrolm
Oj Maciek Maciek....

W momencie gdy naciskasz hamulec w swoim aucie jesteś w XIX wieku choćby to było świeże auto z salonu - cała energia idzie w ciepło. W elektryku odzyskujesz sporą część tej energii - to jest XXI wiek.
Do tego to pozornie nieistotne sprawy jak brak ciągłych wymian olejów filtrów a co za tym idzie brak zanieczyszczenia środowiska tym co się mechanikowi wylało, tym co się z auta wylało, tym co sam sobie zabrał z miski olejowej i puścił w rurę wydechową. Znacznie zmniejszone zuzycie hamulców czyli kolejny zysk dla środowiska. w Priusach są osoby które mają 150tkm i nadal oryginalne hamulce - tak dobrze to działa.
Zapomniałeś też że prąd jest nie tylko z węgla ale też np. ze Słońca i ktoś kto ma własną elektrownię w domu może jeździć za pół darmo albo za darmo nie wożąc ton węgla do elektrowni.
Muska stacje ładowania w USA opierają sie właśnie głównie na ładowarkach solarnych (po tym jak wykupił jedną z największych fabryk paneli) dzięki czemu mógł zaoferować swoim nabywcom darmowe ładowanie przez dosyć długi okres czasu.
Co do masy baterii - niestety z tym sobie NIE poradzono. Baterie są nadal ciężkie i auta elektryczne są cieżkie bo nadal barany konstruują je tak jak się to robi od 120 lat - dużo ciężkiego metalu i dużo ciężkej szyby.
Na szczęście są chlubne wyjątki - BMW i3 pokazuje jak powinny być konstruowane takie auta ważąc mniej niż małe spalinowe autka co zapewnia mu bardzo dobre właściwości jezdzne nawet na tych pizdowatych oponkach.
Póki co ludzie jak pelikany łykają kowadła na kołach ala A45S i inne kolosy z masami przekraczającymi 2500kg i oczywiście domagają się żeby podniesiono limit wagowy na kat. B. Ja osobiście każdego z nich podłączyłbym do rury wydechowej swojego auta w ciasnym garażu.
gtfan
CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 05 Aug 2021 - 09:29) *
ale w autach elektrycznych całe straty zachodzą przed samochodem

Ładowanie baterii i późniejsze zasilenie z niej silników to procesy o 100% sprawności? Już sam fakt grzania się ogniw sugeruje, że raczej nie..
Leo
o, już wojenka elektryki vs spalinówki smile.gif

Prawda jest jedna - dopóki prąd będzie wytwarzany w oparciu o źródła kopalne, dopóty środowisko będzie na tym cierpieć. Rozwiązanie też jest jedno - energia jądrowa.
Tommo
CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 04 Aug 2021 - 09:46) *
Moze troche wiecej. Ostatnio dotarlo do mnie ze kazdy leszcz w szopie moze z dostepnych na rynku klockow zlozyc auto dopuszczone do ruchu, ktore moze rywalizowac z f40 sprzed 35 lat.

Rywalizować w czym? Jeśli masz na myśli zwykły sprint 0-100 to byle Civic Turbo już dawno to potrafił. Jeśli chodzi o ogólny poziom emocji jakie wywołuje na kierowcy jazda tym niezwykłym samochodem, to nie ma żadnego porównania.
piwo
CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 05 Aug 2021 - 09:29) *
żaden Prometeusz, to brutalna fizyka.

Sprawność silnika spalinowego to 30, w porywach 40%, natomiast sprawność silnika elektrycznego to 99%.

ale jest cos takiego jeszcze jak sprawnosc ladowarki, sprawnosc ladowania baterii bo one tez nie przyjmuja wszystkiego co do nich podajesz bo sie grzeja, sprawnosc przesylu energii do domu czy do transformatorow, sprawnosc transformatorow. tak na prawde z tych 99% to moze zostaje 70% liczac kazde straty po drodze. do tego jak jeszcze sie sprawnosc elektrowni weglowej to na prade nie ma z czego byc dumnym.
jedyny sens to gdy zrodlem energii jest energia odnawialna wtedy te straty i tak nie maja znaczenia a jedynie smietnisko jakie potrzeba by zrealizowac te zrodlo odnawialne i elektryka. ogolnie nie jest wesolo jak na to sie spojrzy szeroko. oczywiscie da sie ten przemysl elektryczny zrealizowac z glowa na czysto ale na to potrzeba mnostwa pieniedzy i czasu.
Maciek1234
CYTAT(piwo @ Thu, 05 Aug 2021 - 11:16) *
ale jest cos takiego jeszcze jak sprawnosc ladowarki, sprawnosc ladowania baterii bo one tez nie przyjmuja wszystkiego co do nich podajesz bo sie grzeja, sprawnosc przesylu energii do domu czy do transformatorow, sprawnosc transformatorow. tak na prawde z tych 99% to moze zostaje 70% liczac kazde straty po drodze. do tego jak jeszcze sie sprawnosc elektrowni weglowej to na prade nie ma z czego byc dumnym.
napisałem wyraźnie, że ogólny bilans energentyczny się nie zmieni, być może nawet będzie gorszy dla elektryków.

Tym niemniej, doczytaj mój post dokładniej, większość strat dzieje się poza samochodem elektrycznym. Masz samochód z silnikiem o sprawności 99% i jakieś minimalne straty na drodze bateria-silnik. Wszystkie straty (straty przesyłu, straty na wytworzenie prądu, straty związane z wytworzeniem węgla etc) dzieją się poza samochodem.

W spalinowcu nie masz takiego komfortu. Masz paliwo w baku, które trzeba przetworzyć na energię i w silniku masz sprawność 30%. Z punktu widzenia użytkownika to ogromna różnica.

Obrazowo - weź latarkę z baterią, przejdź 5km nocą, a następnie weź latarkę na dynamo i również przejdź 5km nocą. I porównaj swoje zmęczenie.
jackkpl
Jak unia lubi się bawić w przymusy, to powinna w każdym nowym wozie nakazać odzysk energii hamowania i wspomaganie ruszania. O ile już by poprawiło to bilans energii, a jak małym kosztem. Wystarczy przecież, że zmagazynujemy energię z jednego hamowania 100-0 i więcej nie potrzeba do sprawnej jazdy w mieście.
Wtedy wilk syty i owca cała. No ale wiadomo, z takiej rewolucji kasy nie będzie. Ma być wszystko na nowo.
cowboy
CYTAT(Leo @ Thu, 05 Aug 2021 - 09:55) *
o, już wojenka elektryki vs spalinówki smile.gif

Prawda jest jedna - dopóki prąd będzie wytwarzany w oparciu o źródła kopalne, dopóty środowisko będzie na tym cierpieć. Rozwiązanie też jest jedno - energia jądrowa.



odpady radioaktywne - 1500 lat utylizacja
do tego ogromne elektrownie ze stratami przesyłu

przyszłość to odnawialne źródła energii rozproszone
słońce, wiatr, woda, geotermika itd
Maciek1234
CYTAT(cowboy @ Thu, 05 Aug 2021 - 11:53) *
przyszłość to odnawialne źródła energii rozproszone
słońce, wiatr, woda, geotermika itd
ludzie muszą nauczyć się magazynować energię pozyskaną w ten sposób, bo na chwilę obecną latem jest nadmiar produkcji, a zimą niedobór. Niedługo akumulatory domowy mają zostać objęte programem dofinansowania. O ile w domowych zastosowaniach to się może sprawdzić, bo domy nie mają dużego zapotrzebowania na energię, o tyle problem będzie z przemysłem ciężkim i transportem (lotniczym i morskim zwłaszcza).

Ale z punktu widzenia właściciela Tesli i jego 9 sekund na ćwiartkę to nie ma najmniejszego znaczenia, skąd pozyska prąd. Może nawet posadzić całą rodzinę na rowery z generatorem prądu i kazać im pedałować przez tydzień o chlebie i wodzie biggrin.gif Właściciel Tesli energię już ma, straty na wytworzenie tej energii zostały gdzieś z tyłu, natomiast on ma energię w czystej postaci. I to właśnie jest jego przewaga nad Civiciem Turbo.
jackkpl
CYTAT(cowboy @ Thu, 05 Aug 2021 - 10:53) *
przyszłość to odnawialne źródła energii rozproszone
słońce, wiatr, woda, geotermika itd

Do tego to zmierza, ale ja w razie W i tak bym w garażu trzymał generator diesela smile.gif.
kontrolm
liczycie sprawność elektyków licząc każde ogniwo po kolei.
No to teraz policzcie wszystkie ogniwa procesu prpdukcji paliwa i wyjdzie wam KATASTROFA.
Maszyny wydobywające, transport do rafinerii, ogrom energii i chemii zużyty tam zużyty, potem rozwiezienie to do stacji. Liczcie liczcie a wyjdzie że nie wyjdzie nawet 5% sprawności paliwa.
Koniecznie doliczcie koszt wytworzenia materiałów niezbędnych do tego żeby auta spełniły normy Euro - rzadkie metale w katalizatorach. Do tegoprodukcja olejów silnikowych i pozostałych płynów a potem koszt utylizacji tego wszystkiego i ile z tego wszystkiego nigdy do utylizacji nie pojechało a "rozpłynęło" się w powietrzu tudzież glebie.
Nie zapomnijcie jakie spustoszenia sieje budowa kolejnych odwiertów jak i tego jak zanieczyszczają lokalne tereny odwierty istniejące.

13 statków wożących kontenery po świecie emituje tylke zanieczyszczeń co 270 milionów aut.
Ile emitują statki przewożące paliwo ? Mniej ? Nie sądzę ;-)
yotomeczek
CYTAT(cowboy @ Thu, 05 Aug 2021 - 10:53) *
odpady radioaktywne - 1500 lat utylizacja
do tego ogromne elektrownie ze stratami przesyłu

przyszłość to odnawialne źródła energii rozproszone
słońce, wiatr, woda, geotermika itd


Wszystko racja smile.gif
Dlatego Obajtek nakupi mini reaktorów atomowych - dają zero-emisyjność. Strat przesyłowych nie będzie - bo każdy zakład produkcyjny będzie miał taki reaktorek.
Energia z farm wiatraków nie jest ekologiczna - one źle wpływają na środowisko, a ich recycling to masakra.
Energia z fotowoltaiki - tez nie jest taka eko. Do wytworzenia ogniw fotowoltaicznych potrzeba sporo energii a i sporo CO2 ulatuje przy tym w atmosferę. Utylizacja nie wygląda różowo - a niestety już po około 10 latach niektóre panele psują się i nadają jedynie na śmietnik (całe partie utylizowane choćby w Niemczech).
Energia z elektrowni wodnych tylko na papierze jest zielona. Wpływ na środowisko naturalne jest niestety bardzo negatywny. Dzięki hydroelektrowniom i różnym zaporom wyginęło 93% ryb wędrownych. Zresztą tak zwana regulacja rzek i melioracja na szeroką skalę to też zarzynanie środowiska w imię terenów dla deweloperów (najczęściej) i pól uprawnych (chociaż w dobie wygaszania rolnictwa w UE to nie ma parcia na większe powierzchnie upraw)
Jesteśmy zatem w czarnej d...
yotomeczek
CYTAT(kontrolm @ Thu, 05 Aug 2021 - 12:04) *
liczycie sprawność elektyków licząc każde ogniwo po kolei.
No to teraz policzcie wszystkie ogniwa procesu prpdukcji paliwa i wyjdzie wam KATASTROFA.
Maszyny wydobywające, transport do rafinerii, ogrom energii i chemii zużyty tam zużyty, potem rozwiezienie to do stacji. Liczcie liczcie a wyjdzie że nie wyjdzie nawet 5% sprawności paliwa.
Koniecznie doliczcie koszt wytworzenia materiałów niezbędnych do tego żeby auta spełniły normy Euro - rzadkie metale w katalizatorach. Do tegoprodukcja olejów silnikowych i pozostałych płynów a potem koszt utylizacji tego wszystkiego i ile z tego wszystkiego nigdy do utylizacji nie pojechało a "rozpłynęło" się w powietrzu tudzież glebie.

13 statków wożących kontenery po świecie emituje tylke zanieczyszczeń co 270 milionów aut.
Ile emitują statki przewożące paliwo ? Mniej ? Nie sądzę ;-)


A o utylizacji rozbitych elektryków chyba już wszyscy słyszeli - tych samochodów się nie naprawia bo są niebezpieczne dla środowiska po stłuczce/wypadku...
kontrolm
każdy problem da się rozwiązać tylko trzeba chcieć. Tyle że nikomu na tym nie zależy - ani producentom aut na naprawianiu a nie sprzedawaniu, ani producentom ropy którzy tak łatwo skóry nie sprzedadzą. Tak naprawdę nie chcą tego nawet sami pierwsi użytkownicy bo oni chca już nowe auto. Nie po to kupili nowe żeby jeździć naprawianym a przede wszystkim żeby jezdzić używanym kiedy nadarza się okazja mieć znów nowe żeby sąsiedzi przez 3 dni zazdrościli.
Bo naprawić da się wszytsko i już od paru lat działają serwisy które baterię rozbiorą znajdą uszkodzone ogniwo, wymienią i auto znów jeździ. Tylko o takie procedury naprawcze powinien zadbać sam producent albo powinien zostać do tego zmuszony regulacjami.
jackkpl
CYTAT(kontrolm @ Thu, 05 Aug 2021 - 12:17) *
każdy problem da się rozwiązać tylko trzeba chcieć. Tyle że nikomu na tym nie zależy - ani producentom aut na naprawianiu a nie sprzedawaniu, ani producentom ropy którzy tak łatwo skóry nie sprzedadzą. Tak naprawdę nie chcą tego nawet sami pierwsi użytkownicy bo oni chca już nowe auto. Nie po to kupili nowe żeby jeździć naprawianym a przede wszystkim żeby jezdzić używanym kiedy nadarza się okazja mieć znów nowe żeby sąsiedzi przez 3 dni zazdrościli.
Bo naprawić da się wszytsko i już od paru lat działają serwisy które baterię rozbiorą znajdą uszkodzone ogniwo, wymienią i auto znów jeździ. Tylko o takie procedury naprawcze powinien zadbać sam producent albo powinien zostać do tego zmuszony regulacjami.

to jest sedno problemu, brak wykorzystania sprzętu , tylko wywalanie przy pierwszej lepszej awarii. konsumpcjonizm to jedna z twarzy "zachodu" , do którego tak lgniemy smile.gif.
Maciek1234
CYTAT(yotomeczek @ Thu, 05 Aug 2021 - 13:04) *
Wpływ na środowisko naturalne jest niestety bardzo negatywny. Dzięki hydroelektrowniom i różnym zaporom wyginęło 93% ryb wędrownych. Zresztą tak zwana regulacja rzek i melioracja na szeroką skalę to też zarzynanie środowiska w imię terenów dla deweloperów (najczęściej) i pól uprawnych (chociaż w dobie wygaszania rolnictwa w UE to nie ma parcia na większe powierzchnie upraw)
Jesteśmy zatem w czarnej d...

każda działalność człowieka ma negatywny wpływ na środowisko naturalne. Nie mamy pazurów, nie mamy siły, nie mamy szybkości, nie mamy jadu, więc własnym organizmem nie zdobędziemy pożywienia tak, jak każde zwierzę. Nie mamy futra, więc zginiemy w pierwszej zimy smile.gif A mamy tak cienką skórę, że pewnie nawet i do zimy nie dotrwamy, bo staniemy się pokarmem jakiegoś tygrysa, czy innego niedźwiedzia.

Dlatego do przetrwania potrzebujemy Matki Ziemi. Wytworzenie skóry, oszczepu, rozpalenie ogniska, to wszystko ma negatywny wpływ na środowisko. Tak jest skonstruowany człowiek, co byś nie robił i tak będzie źle. Nawet powrót do czasów sprzed rewolucji przemysłowej nic nie da - chyba, że wybijemy 9/10 populacji ludzkiej.

Na ropie i węglu spokojnie można by pociągnąć kolejne kilkaset lat, ale ktoś pewnie oszacował, że tempo przyrostu samochodów spalinowych jest tak duże, że w krótkiej perspektywie centra miast utoną w smogu, a to generuje określone koszty związane z leczenie wszelkich chorób płucnych. Pewnie jeszcze Chińczycy odpowiednio zamieszali, bo w elektromobilność inwestują od dziesięcioleci, a na rynek tradycyjnej motoryzacji nie mają najmniejszych szans.

Ta elektromobilność to polityka i walka o interesy. Jeśli gospodarki przejdą na prąd z OZE i węgla, to komu będą potrzebne kraje arabskie?

Natomiast zaklinanie rzeczywistości, że elektryki nie są szybsze i wydajniejsze od "normalnych aut" świadczy o ignorancji fizycznej.
kontrolm
CYTAT(jackkpl @ Thu, 05 Aug 2021 - 12:22) *
to jest sedno problemu, brak wykorzystania sprzętu , tylko wywalanie przy pierwszej lepszej awarii. konsumpcjonizm to jedna z twarzy "zachodu" , do którego tak lgniemy smile.gif.

wczoraj na jednym z forów na fb zostałem zjechany za to że podpowiedziałem komuś żeby zwarł styki w czjniku ciśnienia klimatyzacji bo rozpaczliwie poszukiwał pomocy i widać było że już dużo sam sprawdził zrobił. Zostałem zjechany od Januszy, druciarzy, że auto to oddaje się do serwisu, że wybuchnie, że ECU sie spali, że całe się spali, że właściciel pójdzie do piekła ;-)
O tekstach w styku - "jak CIe stać na auto to stać Cię i na serwis" nie wspomnę.
Standardowe - nie szukaj dziury w całym tylko kupuj wymieniaj kupuj nie myśl nie zastanawiaj się ( bo to boli).
Rośnie całe takie pokolenie, co lepsze ktoś ich zatrudnia płaci im, nawet stać ich na samochody, umieją kupić włączyć telefon. Umieją zainstalować FB....a potem nie umieją już nic...
kontrolm
CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 05 Aug 2021 - 12:47) *
każda działalność człowieka ma negatywny wpływ na środowisko naturalne. Nie mamy pazurów, nie mamy siły, nie mamy szybkości, nie mamy jadu, więc własnym organizmem nie zdobędziemy pożywienia tak, jak każde zwierzę. Nie mamy futra, więc zginiemy w pierwszej zimy smile.gif A mamy tak cienką skórę, że pewnie nawet i do zimy nie dotrwamy, bo staniemy się pokarmem jakiegoś tygrysa, czy innego niedźwiedzia.

Dlatego do przetrwania potrzebujemy Matki Ziemi. Wytworzenie skóry, oszczepu, rozpalenie ogniska, to wszystko ma negatywny wpływ na środowisko. Tak jest skonstruowany człowiek, co byś nie robił i tak będzie źle. Nawet powrót do czasów sprzed rewolucji przemysłowej nic nie da - chyba, że wybijemy 9/10 populacji ludzkiej.

Na ropie i węglu spokojnie można by pociągnąć kolejne kilkaset lat, ale ktoś pewnie oszacował, że tempo przyrostu samochodów spalinowych jest tak duże, że w krótkiej perspektywie centra miast utoną w smogu, a to generuje określone koszty związane z leczenie wszelkich chorób płucnych. Pewnie jeszcze Chińczycy odpowiednio zamieszali, bo w elektromobilność inwestują od dziesięcioleci, a na rynek tradycyjnej motoryzacji nie mają najmniejszych szans.

Ta elektromobilność to polityka i walka o interesy. Jeśli gospodarki przejdą na prąd z OZE i węgla, to komu będą potrzebne kraje arabskie?

Natomiast zaklinanie rzeczywistości, że elektryki nie są szybsze i wydajniejsze od "normalnych aut" świadczy o ignorancji fizycznej.



powtórzę klasyka - jedyna zielona energia to ta której nie wyprodukowaliśmy
Leo
a może przestańmy przepraszać za to, że żyjemy.
Tommo
CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 05 Aug 2021 - 11:35) *
ludzie muszą nauczyć się magazynować energię pozyskaną w ten sposób

Umieją już dawno to robić. Nadmiar energii idzie do generatorów wodoru oraz zbiorników wysokiego ciśnienia. Potrzebna niestety kosztowna infrastruktura.
kontrolm
CYTAT(Leo @ Thu, 05 Aug 2021 - 13:07) *
a może przestańmy przepraszać za to, że żyjemy.

jak idziesz na spacer do lasu to wyrzucasz śmieci jak popadnie czy jednak zabierasz ze sobą i wyrzucasz do kosza ?
Żyjemy w czasach gdy pomyj nie wylewa się już przez okno na ulicę tylko idziesz do kibla i spuszczasz za sobą wodę i tego wymagasz od innych.
Na ziemi też nie jesteś sam więc skoro sam chcesz żyć - to daj też zyć innym i zostaw świat lepszym niż go zastałeś. Czyż nie tego każdy rodzic chce dla swoich dzieci ?

Podsumowując - "homo sapiens" - to brzmi dumnie ale też i zobowązuje. Do myślenia.
Bo wizja z iIdiocracy nadchodzi wielkimi krokami i zastanów się czy napewno chcesz żyć w takim świecie
m119
CYTAT(cowboy @ Thu, 05 Aug 2021 - 10:53) *
odpady radioaktywne - 1500 lat utylizacja
do tego ogromne elektrownie ze stratami przesyłu

przyszłość to odnawialne źródła energii rozproszone
słońce, wiatr, woda, geotermika itd


Gdyby jeszcze takiego elektryka ładować z domowej farmy PV smile.gif
Leo
kontrolm popadasz w skrajności i radykalizujesz w podobnym tonie co covidianie, konfa i antyszczepionkowcy do kupy.
I nie o to mi chodziło.
kontrolm
CYTAT(Leo @ Thu, 05 Aug 2021 - 13:46) *
kontrolm popadasz w skrajności i radykalizujesz w podobnym tonie co covidianie, konfa i antyszczepionkowcy do kupy.
I nie o to mi chodziło.

no dyplomacja nie jest moją mocną stroną ;-)
Jak popłynąłem to przepraszam - nie jest moim celem urazić kogokolwiek. No może poza tymi którzy chcą podniesienia DMC na kat B bo kupili 2.5 tonowego SUVa laugh.gif
nomad66
Farmy wiatrowe produkujące prąd, zabierają energię z wiatru. Duża farma wiatrowa potrafi zaburzyć prąd powietrza na dystansie 100km. Nie mówcie mi, że to pozostaje bez dużego wpływu na środowisko. Jak ktoś myśli, że nie jest to nic strasznego proponuję przypomnieć sobie odrobinę wiedzy ze szkoły średniej o wiatrach na ziemi (np. passaty).
Farmy słoneczne też powodują inne zjawisko, zmniejszają cyrkulacje powietrza, powodując zwiększenie opadów na tym obszarze.
Czy CO2 faktycznie jest takie szkodliwe? Poczytajcie o dokarmianiu roślin tym gazem biggrin.gif UE chciałoby, żeby 20% szklarni było w ten sposób używanych. Mindfuck
Natura jest mądrzejsza niż my.
Tommo
CYTAT(nomad66 @ Thu, 05 Aug 2021 - 14:01) *
Farmy wiatrowe produkujące prąd, zabierają energię z wiatru. Duża farma wiatrowa potrafi zaburzyć prąd powietrza na dystansie 100km. Nie mówcie mi, że to pozostaje bez dużego wpływu na środowisko. Jak ktoś myśli, że nie jest to nic strasznego proponuję przypomnieć sobie odrobinę wiedzy ze szkoły średniej o wiatrach na ziemi (np. passaty).
Farmy słoneczne też powodują inne zjawisko, zmniejszają cyrkulacje powietrza, powodując zwiększenie opadów na tym obszarze.


Gdzieś w necie widziałem mapę Afryki gdzie na Saharze był naniesiony niewielki ciemny kwadracik, który symulował farmę FV. Ten niewielki (w tej skali) obszar byłby w stanie zaspokoić w energię całą planetę.
To daje do myślenia jak znikomy procent całej możliwej energii wykorzystujemy, która jest dosłownie obok nas oraz jak w znikomym stopniu wpływamy na jej zmianę w otoczeniu. To tak samo jakbyś włożył wiatraczek do nurtu Wisły i zaczął się martwić czy nie zaburzysz jej przepływu.
Maciek1234
CYTAT(nomad66 @ Thu, 05 Aug 2021 - 15:01) *
Natura jest mądrzejsza niż my.
natura to dąży do zagłady - Słońce zamieni się w czerwonego olbrzyma i albo wchłonie Ziemię, albo ją spali biggrin.gif Także może nie jesteśmy tacy źli, bo jednak dajemy Ziemi jakąś szansę dry.gif
Batorer
CYTAT(cowboy @ Thu, 05 Aug 2021 - 10:53) *
odpady radioaktywne - 1500 lat utylizacja
do tego ogromne elektrownie ze stratami przesyłu

przyszłość to odnawialne źródła energii rozproszone
słońce, wiatr, woda, geotermika itd

Skąd masz takie informacje i na jakiej podstawie stawiasz takie wnioski? Wszystko w tym co napisałeś jest według mnie błędne.
nomad66
Tommo, też właśnie o tym mówię, gdyby postawić na saharze taką farmę, to zmieniłby się tam klimat. Zaczęły by tam padać deszcze i pojawiło się życie. Skądś ta woda musiałaby się wziąć, nie z kosmosu. Czyli gdzieś indziej musiałoby życie zniknąć, a farma nie miałaby już takich idealnych warunków jak teraz.
Martwimy się o emisję CO2 która przyspiesza wzrost roślin, które wytwarzają dla nas tlen biggrin.gif
Batorer
CYTAT(nomad66 @ Thu, 05 Aug 2021 - 16:36) *
Martwimy się o emisję CO2 która przyspiesza wzrost roślin, które wytwarzają dla nas tlen biggrin.gif

Tak tyle, że nie. Coś słyszałeś, ale nie wiesz co i o co chodziło. W samochodzie przód niżej, tył wyżej to będzie mnie palił, bo będzie miał cały czas z górki.
nomad66
Zaczynamy dochodzić do momentu, że za to, że emitujesz CO2 będziesz musiał płacić. A jednocześnie będziesz musiał płacić za dostarczenie CO2 do twojej szklarni. Wszystko przybrane w naukowy bełkot: wyczuwam ogromny interes.
Oczywiście tlenki azotu, cząstki stałe i inne nie chciane gazy wydzielające się w wyniku spalania paliw kopalnianych to wcale nie są kwiatki. To jest większy wróg.
Fit for 55 nas wszystkich uszczęśliwi, jak nie to patrz punkt pierwszy. Wyprawa na Chorwację na wakacje, to będzie taki ślad węglowy, że 95% ludzi nie będzie na to stać, żeby zapłacić opłatę CO2.
jackkpl
CYTAT(Batorer @ Thu, 05 Aug 2021 - 17:05) *
Tak tyle, że nie. Coś słyszałeś, ale nie wiesz co i o co chodziło. W samochodzie przód niżej, tył wyżej to będzie mnie palił, bo będzie miał cały czas z górki.

A przód niżej to akurat będzie mniej palił, więc słabo z tą ironią się wstrzeliłeś biggrin.gif
kontrolm
już chyba czas nadszedł zmienić nazwe forum na racingecoforum.pl cool.gif
Leo
jest to jakiś pomysł, podsuńcie Albertowi wink.gif
jackkpl
CYTAT(kontrolm @ Thu, 05 Aug 2021 - 19:30) *
już chyba czas nadszedł zmienić nazwe forum na racingecoforum.pl cool.gif

Są już konkurencyjne , np tutaj ciekawy temat smile.gif
https://ecomodder.com/forum/showthread.php/...31-0-a-290.html
kontrolm
civic znany jest od wielu lat. I pomijając jego brzydotę to ten Civic pokazuje że producenci z łatwością i bez nakładów finansowych używając tylko narzędzi i możliwości które już mają mogą spokojnie zrobić auta palące 3l benzyny na 100km (albo 5 przy 150 jak ten Civic). Co ciekawe - nawet kiedyś paru z nich zrobiło ruch w tym kierunku i potem wszyscy tego zaniechali ...jakby im ktoś pogroził palcem...
Kiedyś grupa studentów w ramach pracy dyplomowej przerobiła Renault Twingo w podobny sposób tylko że był ładniejszy. Podliczyli koszty swojej pracy wyszło coś ok 4 tyś $ natomiast wskazali że producent w fazie projektowania takiego auta nie poniósł by żadnych dodatkowych kosztów - po prostu inaczej zaprojektował by pewne elementy.
Tak było np. Z Citroenem AX Eco.
Jak to możliwe że przed II WŚ producenci potrafili budować bardziej aerodynamiczne auta niż mamy teraz w salonach ???
Jak to możliwe że zaraz po wojnie były motocykle którym wystarczało 18KM żeby osiągnąć 200kmh ???
Dziś w salonie stoi 100KM Fiesta która ledwo jedzie i pali 18l/100 jak ją pogonisz po 180+...
Niby nowe....a śmierdzi zgnilizną...
Tommo
kontrolom wiesz o tym, że średnia prędkość jazdy statystycznego samochodu w Europie podczas jego życia nie przekracza 60 km/h i cały czas spada mimo, że samochody są coraz szybsze. Nikogo nie interesuje zużycie paliwa przy dużych prędkościach bo to promil całego ogółu emisji. Teraz samochód ma mało palić w mieście, w korkach, w podmiejskich zakorkowanych drogach, bo taki mamy obraz obecnej sceny komunikacji indywidualnej. Tak naprawdę największy problem leży w przeładowaniu dróg samochodami co powoduje spadek efektywności jazdy, śr. prędkości i ekonomiki. Dlatego elektryki miejskie są świetnym rozwiązaniem na te problemy.
kontrolm

CYTAT(Tommo @ Fri, 06 Aug 2021 - 08:33) *
kontrolom wiesz o tym, że średnia prędkość jazdy statystycznego samochodu w Europie podczas jego życia nie przekracza 60 km/h i cały czas spada mimo, że samochody są coraz szybsze. Nikogo nie interesuje zużycie paliwa przy dużych prędkościach bo to promil całego ogółu emisji. Teraz samochód ma mało palić w mieście, w korkach, w podmiejskich zakorkowanych drogach, bo taki mamy obraz obecnej sceny komunikacji indywidualnej. Tak naprawdę największy problem leży w przeładowaniu dróg samochodami co powoduje spadek efektywności jazdy, śr. prędkości i ekonomiki. Dlatego elektryki miejskie są świetnym rozwiązaniem na te problemy.


fajnie tylko w takim razie dlaczego auta są coraz cięższe ? rzadko kto odchudza swoje auta i idzie inną drogą niż reszta.
Dlaczego Peugeot 505 rządowa limuzyna z roku 90 mająca el szyby klimatyzację i inne wodotryski spory silnik ciężki napęd na tył, przepastny bagażnik, wielką machę z przodu masę miejsca w środku długości 4,7m ważyła deko ponad 1300kg a teraz mamy czasy gdzie mały ciasny Peugeot 207 GTI z malutkim silnikiem 1.6 waży tyle samo ? a odpowiednik Peugeot 407 potrafił w kombi ważyć 1900kg ?
Czy tam jest beton w progach ? Nie przekona mnie argument o sztywniejszych mniej skrzypiących fotelach żeby usprawiedliwić 600kg przyrostu masy.
Dlaczego nie robi się elektryków wzorując się na BMW i3 żeby było lekko i nie trzeba produkować wozić a potem utylizować 500kg baterii bo trzeba udźwignąć 500kg więcej auta ?
Kto z producentów chwali się że odchudził swoje auto tak że waży w okolicach tony a małe autka jeszcze mniej ? Mazda chyba tylko podjęła taką próbę ze swoim modelem 2 zeszli wtedy ponad 200kg na masie w porównaniu do poprzednich modeli i jeszcze Peugeot 208 dosyć mocno się odchudził ale to nadal daleko do optimum. No i te wielkie kołoa totalnie nie pomagają w ekonomii. Nowy Yaris na 15 po prostu stoi w miejscu. Auto ma 70 km w 1.0 i nie potrafi ruszyć gdzie weźmiesz Daihatsu np. Cuore z tym samym silnikiem ale lżejsze o chyba 250 kg, mniejsze koła i ono śmiga aż miło i pali 5l po mieście
Co ciekawe takie auta są produkowane i dziś - na rynki azjatyckie. I wcale nie są takie małe żeby Europejczyk nie mógł do nich wejść. Tam 7-osobowy mikrovan waży tonę a miejskie auta 800-950kg maks. I te auta potrafią mieć niezły bagażnik a u nas kupując małe auto masz zero bagażnika i ciasnotę z tyłu że głowa mała mimo że z zewnątrz wygląda na duże. Tak się teraz niejako zmusza ludzi do zakupu większego cięższego nawet do miasta.
Tyle że my powoli przejmujemy modę z USA gdzie ktoś sam na zakupy jedzie pickupem z 6 litrowym dieslem pod maską a i sami ludzie roztyli się tak że linie lotnicze zaczynają im sprzedawać bilety na 1.5 dupy.
Chodzi tylko o zysk i to zysk przez duże Z. Ciężkie tanio wyprodukowane auto - zarobi na nim każdy, producenci samochodów, paliw, opon, hamulców, nawet złomiarze.
Andrzejsr
CYTAT(kontrolm @ Fri, 06 Aug 2021 - 09:14) *
... ? Mazda chyba tylko podjęła taką próbę ze swoim modelem 2 zeszli wtedy ponad 200kg na masie w porównaniu do poprzednich modeli i j....


Z każdym chyba modelem zaczynając serie skyactive...ale w kolejnych liftingach je dociążając bo- tego chcieli klienci . Bo im się nieładnie drzwi zamykają fotele są cienkie czy szumi coś. Chcecie proszę..
Klienci chcą wymieniać na nowe wyrzucać itp. nikt im tego nie kaze robić, żadni Oni wink.gif
Chcą jeździć suvami a gdziestam pickupami po te zakupy i już. Dobrobyt po prostu na to pozwala.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.