Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Swap M54b30 do E36 kilka pytań???, Prośba o porady do tych, którzy ogarniali ten temat
Padre8
post Wed, 16 Sep 2009 - 08:58
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 07 May 2008





Planuję swap w E36 z 2.8 na M54B30.
Chcę zakupić cały komplety motor z oprzyrządowaniem, EWS-em, pedałem, skrzynią oraz chłodnicą i gumowymi połączeniami, także uniknę przeróbek węży, jedynie przewód wspomagania (jakie mogą być rozwiązania- tylko dłuższy?).
Strona mechaniczna myślę nie będzie żadnym problemem, ale co do elektroniki to raczej mogą mnie czekać niespodzianki. Łapy silnika pasują, pytanie czy przy skrzyni trzeba będzie coś przerabiać- mocowania do budy (czy jest dłuższa), jaki wał podejdzie itp?
Wiem już, że z dawcy E46 czeka mnie przedłużanie wiązki.
Obecnie mam wydech z E36 M3, także będę musiał przerobić mocowanie kolektora wydechowego, nie mam katalizatorów, a chciałbym zachować sondy( nie chcę emulatorów) i tu właśnie pytanie, czy jeżeli zostawię dwie sondy przed katami, a wyrzucę te za, to skład mieszanki będzie prawidłowy, czy silnik nie przejdzie w stan awaryjny, czy tylko będzie wykazywał błąd?
Mam nadzieję, że M54 nie będzie wykazywał np. braku połączenia z ABS, ESC, tak jak w nowszych motorach po swapie?
Jakie jeszcze mogą mnie czekać niespodzianki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 16 Sep 2009 - 08:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rifresz
post Wed, 16 Sep 2009 - 10:53
Post #2


User
Dołączył: Thu, 06 November 2008





Nie sadze aby chlodnica z e46 byla dobrym rozwiazaniem jak ja upchniesz w bude e36? To samo ze skrzynia, skrzynie sie daje z 2.8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Padre8
post Wed, 16 Sep 2009 - 11:10
Post #3


Rookie
Dołączył: Wed, 07 May 2008





Jeżeli z 330i chłodnica jest większa to faktycznie nie będę się bawił, zrobi się trójnik i z głowy.
Co do skrzyni to wiem, że mocowanie z silnikiem jest takie samo, a jaki byłby problem z wstawieniem nowej (taką bym wolał), rozmiary, czy coś innego?
A jak sprzęgło?Wiem, że tarcza ma taką samą średnicę jak 2.8, także chyba da radę, czy jest z innego materiału?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sultan of spin
post Wed, 16 Sep 2009 - 23:22
Post #4


User
Dołączył: Thu, 09 April 2009





CYTAT(Padre8 @ Wed, 16 Sep 2009 - 11:10) *
Jeżeli z 330i chłodnica jest większa to faktycznie nie będę się bawił, zrobi się trójnik i z głowy.
Co do skrzyni to wiem, że mocowanie z silnikiem jest takie samo, a jaki byłby problem z wstawieniem nowej (taką bym wolał), rozmiary, czy coś innego?
A jak sprzęgło?Wiem, że tarcza ma taką samą średnicę jak 2.8, także chyba da radę, czy jest z innego materiału?



Skrzynia z M54 podejdzie bez żadnego przerabiania, a mocowanie z tego co pamiętam jedno zostawiasz chyba ze swojego a jedno pasuje z z3 ale dokładnie nie pamiętam.
Użyj opcji szukaj, bo ze 2 tygodnie temu czytałem na tym forum temat o swapie M54B30 do e36 i tam było wszystko dokładnie opisane.


--------------------
S52b32
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rifresz
post Wed, 16 Sep 2009 - 23:48
Post #5


User
Dołączył: Thu, 06 November 2008





Ja wkladam skrzynie z 2.8 i tyle srednica spzregla traka sama wiec da rade
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gallardo
post Thu, 17 Sep 2009 - 08:00
Post #6


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 November 2006





KOD
Skrzynia z M54 podejdzie bez żadnego przerabiania, a mocowanie z tego co pamiętam jedno zostawiasz chyba ze swojego a jedno pasuje z z3 ale dokładnie nie pamiętam.
Użyj opcji szukaj, bo ze 2 tygodnie temu czytałem na tym forum temat o swapie M54B30 do e36 i tam było wszystko dokładnie opisane.


Nie wejdzie skrzynia z m54 do e36 bez przerabiania ! Po pierwsze skrzynia jest dluzsza i trzeba by przerabiac mocowania Lewarka . Wal w e46 jest duzo grubszy i krotszy! walu z e36 do skrzyni z e46 nie zamontoujesz bez przeróbki .

Skrzynia z m52b28 spokojnie daje rade , wiec nie widze sensu pakowania skrzyni z m54 . Chyba ze ktos na sile chce miec 6b w e36 to musis szukac skrzyni poliftowej z m54 i przerabiac wal smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Thu, 17 Sep 2009 - 09:24
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Ja napisze to co na drugim forum.
Trybu awaryjnego nie bedzie po wywaleniu drugich sond. Ja tak mam w e30 i nic sie nie dzieje. Ktos gdzies wrzucal link z zagranicznego forum, gdzie bylo opisywane ze wywalenie tych sond powoduje jedynie zapalenie check'a na desce.
Co do ABSu i ESC to u mnie tez niema z tym problemow, o nic sie nie rzuca, tak wiec u Ciebie tez nie powinno.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yeti24
post Thu, 17 Sep 2009 - 19:37
Post #8


Rookie
Dołączył: Tue, 05 May 2009





To i ja mam pytanie.Czy nowe sprzęgłol z b28 da radę(wytrzyma) po swapie silnika m54b30?.Auto bedzie używane na codzień ,czasem tylko do ostrzejszej jazdy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sultan of spin
post Fri, 18 Sep 2009 - 00:23
Post #9


User
Dołączył: Thu, 09 April 2009





CYTAT
Nie wejdzie skrzynia z m54 do e36 bez przerabiania ! Po pierwsze skrzynia jest dluzsza i trzeba by przerabiac mocowania Lewarka . Wal w e46 jest duzo grubszy i krotszy! walu z e36 do skrzyni z e46 nie zamontoujesz bez przeróbki .

Skrzynia z m52b28 spokojnie daje rade , wiec nie widze sensu pakowania skrzyni z m54 . Chyba ze ktos na sile chce miec 6b w e36 to musis szukac skrzyni poliftowej z m54 i przerabiac wal smile.gif


Jak miałem w planie włożyć M54 do e36 to przeszukałem dokładnie to forum i w którymś temacie gość pisał, że wsadził skrzynie z M54 bez żadnego przerabiania. Co do wału to już nie pamiętam ale jeśli komuś zależy to poświęci godzinę czy dwie żeby znaleźć tamten temat.


--------------------
S52b32
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Padre8
post Fri, 18 Sep 2009 - 07:14
Post #10


Rookie
Dołączył: Wed, 07 May 2008





Dziękuję za pomoc.
W międzyczasie ogarnąłem temat i wychodzi, że trochę roboty będzie, ale się da.
Chłodnicę zostawiam swoją i daję trójnik.
Skrzynia albo moja, albo z M3 3.2
Myślę, że skrzynia da radę tym bardziej, że sprzęgło w 2.8 jest wzmocnione, w stosunku do tego podzespołu z mniejszych pojemności, a średnica w M43B30 tarczy jest taka sama.
Co do elektroniki to raczej najwięcej do myślenia mam z sondami, a dokładniej są trzy możliwości- kwestia wyboru.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gallardo
post Fri, 18 Sep 2009 - 08:00
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 November 2006





KOD
Jak miałem w planie włożyć M54 do e36 to przeszukałem dokładnie to forum i w którymś temacie gość pisał, że wsadził skrzynie z M54 bez żadnego przerabiania. Co do wału to już nie pamiętam ale jeśli komuś zależy to poświęci godzinę czy dwie żeby znaleźć tamten temat.


Przechodzilem to u siebie i skrzynia nie pasuje .

KOD
Myślę, że skrzynia da radę tym bardziej, że sprzęgło w 2.8 jest wzmocnione, w stosunku do tego podzespołu z mniejszych pojemności, a średnica w M43B30 tarczy jest taka sama.
Co do elektroniki to raczej najwięcej do myślenia mam z sondami, a dokładniej są trzy możliwości- kwestia wyboru


Spokojnie wytrzyma , przeciez wsadzas silnik ktory ma tylko 40 koni wiecej. Jesli bys wkladal motor ktory ma 600ps to moglbys sie martwic o skrzynie z b28. U mnie jest taka skrzynia i juz 2 lata wytrzymuje ostre katowanie auta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sultan of spin
post Fri, 18 Sep 2009 - 22:01
Post #12


User
Dołączył: Thu, 09 April 2009





Może i przerabiałeś ten temat ale chyba nie dość dokładnie.

Z3 na płycie e36 było produkowane z silnikiem M54B30 od 1999 do 2002 roku, co prawda były one tylko ze skrzyniami 5 biegowymi ale za to te same 5 biegowe skrzynie były montowane w e46 z silnikiem M54B30, chodzi dokładnie o tą skrzynie:

http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Roads..._gearbox_s5d_z/

numer części 23 00 7 503 993

Żeby zamontować skrzynie z M54 w e36 trzeba użyć tego mocowania:

http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Roads...box_suspension/

Wystarczy trochę chęci smile.gif
Osobiście nie widziałem na własne oczy tej skrzyni ale po 1. jak już pisałem jest na którymś forum gość, który wsadził tą skrzynie do e36 a po 2. z tego tych linków możesz samemu wydedukować, że da się to zrobić. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że wał trzeba jakoś dorobić, a może też podpasuje ale nie chce mi się sprawdzać.


--------------------
S52b32
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gallardo
post Sat, 19 Sep 2009 - 07:52
Post #13


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 November 2006





Po pierwsze zeby zamontowac skrzynie z m54b30 nie trzeba zadnej lapy z z3 , bo lapa z e36 m52 pasuje . Skrzynie mialem zamontowana u siebie w aucie ale nie spoilem tego poniewaz mocowanie walu przy skrzyni jest duzo wieksze i skrzynia jest trode dluzsza. Nie chcialem sie bawic w przerabianie mocowan lewarka, walu wiec ja wywalilem i skrecilem wszystko na skrzyni m52.

Nie miales nigdy doczynianie z ta skrzynia w e36 a piszesz tylko glupoty ktore z nasz w teori bo gdzies tam uslyszales.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Santino
post Sat, 19 Sep 2009 - 13:46
Post #14


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 January 2008





sprzeglo pakuj od M54 bo to z 2.8 wczesniej czy pozniej nie da rady. sprawdzony temat kolega wsadzil nowe sprzeglo od M52 2.8 i po tygodniu zaczelo sie slizgac oczywscie w 330Ci . ori docisk od M54 jest wzocniony w stosunku do 2.8


--------------------
330Ci SC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Padre8
post Tue, 22 Sep 2009 - 08:41
Post #15


Rookie
Dołączył: Wed, 07 May 2008





Więc na podstawie waszej dyskusji stwierdziłem, iż aby nie ryzykować trwałością to zostawiam skrzynię swoją, a sprzęgło wezmę z M54- mam nadzieję, że będzie pasowało bez problemu bo wymiary są takie same. Byłem jeszcze u znajomego w sklepie, sprawdzałem numery części i faktycznie do M54 są inne bo z ETK różnie bywa, jest tam trochę byków.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Tue, 22 Sep 2009 - 10:08
Post #16


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(Santino @ Sat, 19 Sep 2009 - 13:46) *
sprzeglo pakuj od M54 bo to z 2.8 wczesniej czy pozniej nie da rady. sprawdzony temat kolega wsadzil nowe sprzeglo od M52 2.8 i po tygodniu zaczelo sie slizgac oczywscie w 330Ci . ori docisk od M54 jest wzocniony w stosunku do 2.8


E36 jest jakieś 300-400 kg lżejsze od 330Ci (zależnie od wypasu) dlatego sprzęgło z 2.8 daje rade na miękko smile.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rifresz
post Tue, 22 Sep 2009 - 12:23
Post #17


User
Dołączył: Thu, 06 November 2008





kompletne sprzeglo z m54 podejdzie do skrzyni z 2.8 rozumiem i jest wytrzymalsze tak?

Czytalem ze dobra opcja jest docisk od m5...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Tue, 22 Sep 2009 - 14:30
Post #18


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Od którego M5?

Dobrą opcją to jest docisk od M57 wink.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 22 Sep 2009 - 19:24
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(rennen @ Tue, 22 Sep 2009 - 10:08) *
E36 jest jakieś 300-400 kg lżejsze od 330Ci (zależnie od wypasu) dlatego sprzęgło z 2.8 daje rade na miękko smile.gif

nie wiem skąd masz te dane ale moje e36 ważyło 1400kg a e46 waży 1450kg tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rifresz
post Wed, 23 Sep 2009 - 15:48
Post #20


User
Dołączył: Thu, 06 November 2008





Czyli docick od m5 e39 plus tarcza spzregla od m54b30 plus 2mas od m52b28 zgadza sie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 08:12