![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 07 May 2008 ![]() |
Planuję swap w E36 z 2.8 na M54B30.
Chcę zakupić cały komplety motor z oprzyrządowaniem, EWS-em, pedałem, skrzynią oraz chłodnicą i gumowymi połączeniami, także uniknę przeróbek węży, jedynie przewód wspomagania (jakie mogą być rozwiązania- tylko dłuższy?). Strona mechaniczna myślę nie będzie żadnym problemem, ale co do elektroniki to raczej mogą mnie czekać niespodzianki. Łapy silnika pasują, pytanie czy przy skrzyni trzeba będzie coś przerabiać- mocowania do budy (czy jest dłuższa), jaki wał podejdzie itp? Wiem już, że z dawcy E46 czeka mnie przedłużanie wiązki. Obecnie mam wydech z E36 M3, także będę musiał przerobić mocowanie kolektora wydechowego, nie mam katalizatorów, a chciałbym zachować sondy( nie chcę emulatorów) i tu właśnie pytanie, czy jeżeli zostawię dwie sondy przed katami, a wyrzucę te za, to skład mieszanki będzie prawidłowy, czy silnik nie przejdzie w stan awaryjny, czy tylko będzie wykazywał błąd? Mam nadzieję, że M54 nie będzie wykazywał np. braku połączenia z ABS, ESC, tak jak w nowszych motorach po swapie? Jakie jeszcze mogą mnie czekać niespodzianki? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Thu, 06 November 2008 ![]() |
Nie sadze aby chlodnica z e46 byla dobrym rozwiazaniem jak ja upchniesz w bude e36? To samo ze skrzynia, skrzynie sie daje z 2.8
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 07 May 2008 ![]() |
Jeżeli z 330i chłodnica jest większa to faktycznie nie będę się bawił, zrobi się trójnik i z głowy.
Co do skrzyni to wiem, że mocowanie z silnikiem jest takie samo, a jaki byłby problem z wstawieniem nowej (taką bym wolał), rozmiary, czy coś innego? A jak sprzęgło?Wiem, że tarcza ma taką samą średnicę jak 2.8, także chyba da radę, czy jest z innego materiału? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 09 April 2009 ![]() |
Jeżeli z 330i chłodnica jest większa to faktycznie nie będę się bawił, zrobi się trójnik i z głowy. Co do skrzyni to wiem, że mocowanie z silnikiem jest takie samo, a jaki byłby problem z wstawieniem nowej (taką bym wolał), rozmiary, czy coś innego? A jak sprzęgło?Wiem, że tarcza ma taką samą średnicę jak 2.8, także chyba da radę, czy jest z innego materiału? Skrzynia z M54 podejdzie bez żadnego przerabiania, a mocowanie z tego co pamiętam jedno zostawiasz chyba ze swojego a jedno pasuje z z3 ale dokładnie nie pamiętam. Użyj opcji szukaj, bo ze 2 tygodnie temu czytałem na tym forum temat o swapie M54B30 do e36 i tam było wszystko dokładnie opisane. -------------------- S52b32
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Thu, 06 November 2008 ![]() |
Ja wkladam skrzynie z 2.8 i tyle srednica spzregla traka sama wiec da rade
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 November 2006 ![]() |
KOD Skrzynia z M54 podejdzie bez żadnego przerabiania, a mocowanie z tego co pamiętam jedno zostawiasz chyba ze swojego a jedno pasuje z z3 ale dokładnie nie pamiętam. Użyj opcji szukaj, bo ze 2 tygodnie temu czytałem na tym forum temat o swapie M54B30 do e36 i tam było wszystko dokładnie opisane. Nie wejdzie skrzynia z m54 do e36 bez przerabiania ! Po pierwsze skrzynia jest dluzsza i trzeba by przerabiac mocowania Lewarka . Wal w e46 jest duzo grubszy i krotszy! walu z e36 do skrzyni z e46 nie zamontoujesz bez przeróbki . Skrzynia z m52b28 spokojnie daje rade , wiec nie widze sensu pakowania skrzyni z m54 . Chyba ze ktos na sile chce miec 6b w e36 to musis szukac skrzyni poliftowej z m54 i przerabiac wal ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Ja napisze to co na drugim forum.
Trybu awaryjnego nie bedzie po wywaleniu drugich sond. Ja tak mam w e30 i nic sie nie dzieje. Ktos gdzies wrzucal link z zagranicznego forum, gdzie bylo opisywane ze wywalenie tych sond powoduje jedynie zapalenie check'a na desce. Co do ABSu i ESC to u mnie tez niema z tym problemow, o nic sie nie rzuca, tak wiec u Ciebie tez nie powinno. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 05 May 2009 ![]() |
To i ja mam pytanie.Czy nowe sprzęgłol z b28 da radę(wytrzyma) po swapie silnika m54b30?.Auto bedzie używane na codzień ,czasem tylko do ostrzejszej jazdy.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 09 April 2009 ![]() |
CYTAT Nie wejdzie skrzynia z m54 do e36 bez przerabiania ! Po pierwsze skrzynia jest dluzsza i trzeba by przerabiac mocowania Lewarka . Wal w e46 jest duzo grubszy i krotszy! walu z e36 do skrzyni z e46 nie zamontoujesz bez przeróbki . Skrzynia z m52b28 spokojnie daje rade , wiec nie widze sensu pakowania skrzyni z m54 . Chyba ze ktos na sile chce miec 6b w e36 to musis szukac skrzyni poliftowej z m54 i przerabiac wal ![]() Jak miałem w planie włożyć M54 do e36 to przeszukałem dokładnie to forum i w którymś temacie gość pisał, że wsadził skrzynie z M54 bez żadnego przerabiania. Co do wału to już nie pamiętam ale jeśli komuś zależy to poświęci godzinę czy dwie żeby znaleźć tamten temat. -------------------- S52b32
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 07 May 2008 ![]() |
Dziękuję za pomoc.
W międzyczasie ogarnąłem temat i wychodzi, że trochę roboty będzie, ale się da. Chłodnicę zostawiam swoją i daję trójnik. Skrzynia albo moja, albo z M3 3.2 Myślę, że skrzynia da radę tym bardziej, że sprzęgło w 2.8 jest wzmocnione, w stosunku do tego podzespołu z mniejszych pojemności, a średnica w M43B30 tarczy jest taka sama. Co do elektroniki to raczej najwięcej do myślenia mam z sondami, a dokładniej są trzy możliwości- kwestia wyboru. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 November 2006 ![]() |
KOD Jak miałem w planie włożyć M54 do e36 to przeszukałem dokładnie to forum i w którymś temacie gość pisał, że wsadził skrzynie z M54 bez żadnego przerabiania. Co do wału to już nie pamiętam ale jeśli komuś zależy to poświęci godzinę czy dwie żeby znaleźć tamten temat. Przechodzilem to u siebie i skrzynia nie pasuje . KOD Myślę, że skrzynia da radę tym bardziej, że sprzęgło w 2.8 jest wzmocnione, w stosunku do tego podzespołu z mniejszych pojemności, a średnica w M43B30 tarczy jest taka sama. Co do elektroniki to raczej najwięcej do myślenia mam z sondami, a dokładniej są trzy możliwości- kwestia wyboru Spokojnie wytrzyma , przeciez wsadzas silnik ktory ma tylko 40 koni wiecej. Jesli bys wkladal motor ktory ma 600ps to moglbys sie martwic o skrzynie z b28. U mnie jest taka skrzynia i juz 2 lata wytrzymuje ostre katowanie auta. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 09 April 2009 ![]() |
Może i przerabiałeś ten temat ale chyba nie dość dokładnie.
Z3 na płycie e36 było produkowane z silnikiem M54B30 od 1999 do 2002 roku, co prawda były one tylko ze skrzyniami 5 biegowymi ale za to te same 5 biegowe skrzynie były montowane w e46 z silnikiem M54B30, chodzi dokładnie o tą skrzynie: http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Roads..._gearbox_s5d_z/ numer części 23 00 7 503 993 Żeby zamontować skrzynie z M54 w e36 trzeba użyć tego mocowania: http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Roads...box_suspension/ Wystarczy trochę chęci ![]() Osobiście nie widziałem na własne oczy tej skrzyni ale po 1. jak już pisałem jest na którymś forum gość, który wsadził tą skrzynie do e36 a po 2. z tego tych linków możesz samemu wydedukować, że da się to zrobić. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że wał trzeba jakoś dorobić, a może też podpasuje ale nie chce mi się sprawdzać. -------------------- S52b32
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 November 2006 ![]() |
Po pierwsze zeby zamontowac skrzynie z m54b30 nie trzeba zadnej lapy z z3 , bo lapa z e36 m52 pasuje . Skrzynie mialem zamontowana u siebie w aucie ale nie spoilem tego poniewaz mocowanie walu przy skrzyni jest duzo wieksze i skrzynia jest trode dluzsza. Nie chcialem sie bawic w przerabianie mocowan lewarka, walu wiec ja wywalilem i skrecilem wszystko na skrzyni m52.
Nie miales nigdy doczynianie z ta skrzynia w e36 a piszesz tylko glupoty ktore z nasz w teori bo gdzies tam uslyszales. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 January 2008 ![]() |
sprzeglo pakuj od M54 bo to z 2.8 wczesniej czy pozniej nie da rady. sprawdzony temat kolega wsadzil nowe sprzeglo od M52 2.8 i po tygodniu zaczelo sie slizgac oczywscie w 330Ci . ori docisk od M54 jest wzocniony w stosunku do 2.8
-------------------- 330Ci SC
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 07 May 2008 ![]() |
Więc na podstawie waszej dyskusji stwierdziłem, iż aby nie ryzykować trwałością to zostawiam skrzynię swoją, a sprzęgło wezmę z M54- mam nadzieję, że będzie pasowało bez problemu bo wymiary są takie same. Byłem jeszcze u znajomego w sklepie, sprawdzałem numery części i faktycznie do M54 są inne bo z ETK różnie bywa, jest tam trochę byków.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
sprzeglo pakuj od M54 bo to z 2.8 wczesniej czy pozniej nie da rady. sprawdzony temat kolega wsadzil nowe sprzeglo od M52 2.8 i po tygodniu zaczelo sie slizgac oczywscie w 330Ci . ori docisk od M54 jest wzocniony w stosunku do 2.8 E36 jest jakieś 300-400 kg lżejsze od 330Ci (zależnie od wypasu) dlatego sprzęgło z 2.8 daje rade na miękko ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Thu, 06 November 2008 ![]() |
kompletne sprzeglo z m54 podejdzie do skrzyni z 2.8 rozumiem i jest wytrzymalsze tak?
Czytalem ze dobra opcja jest docisk od m5... |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Od którego M5?
Dobrą opcją to jest docisk od M57 ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Thu, 06 November 2008 ![]() |
Czyli docick od m5 e39 plus tarcza spzregla od m54b30 plus 2mas od m52b28 zgadza sie ?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 08:12 |