![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam
Poszukuje informacji na temat montażu soft turbo w E46 M54B30. Każdy poleca kompresor wertowałem już oferty i najlepiej wypadają kity ESS. Jednak koszt około 16-17tyś za zestaw TS1 niecałe 0,5Bara 7PSI to dość sporo a w zestawie nie ma nawet intercoolera. Dopiero od TS2 montują intercooler doładowanie 8PSI koszt około 20-21tyś więc dość dużo. Dodatkowo wolał bym soft turbo gdyż jest to ciekawsza modyfikacja od Kompresora. Dźwięk blow off jest niezastąpiony choć niby przy kompresorze też można go założy ale nie wiem jak będzie działał. Poszukuje firmy w okolicy warszawy która by wykonała taki zestaw. Fajnie by było,żeby ta firma robiła już taką modyfikację wcześniej w jakiś silnikach BMW. Street Shadows Garage z tego co widzę to tylko Honda i inne japońskie auta. GMS niby robił dużo różnych rzeczy ale nie znalazłem info o soft turbo w BMW od niego. Będę wdzięczny za jakieś rady. Myślicie że w granicach 10tyś uda się założyć zestaw na około 0,5bara? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Dodaj sobie koszt wszystkich potrzebnych części i zobacz ile wyjdzie. Będzie trudno, aby zmieścić się w 10 tys. zł i żeby firma, której to zlecisz, coś na tym zarobiła - nie drutując jednocześnie.
-------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Na drut nie ma miejsca ma to być zrobione porządnie auta używam na codzień i musi być sprawne.
Znalazłem poprostu +- cennik GMS i tam podawali soft turbo 4cyl około 8tyś soft 6 cyl rzedowy 10tyś 6cyl v 12tyś dlatego zainteresowałem się soft turbo. ESS niby słaby ma ten podstawowy zestaw ale wg filmów naprawdę dobrze takie auto jeździ porównywanie z M3 szacowana moc około 320KM i 410NM. Warto chyba dopłacić 1000e na zestaw TS2 360KM potem można go rozbudować za kolejne 400e na 380KM jednak to zbyt dużo wg mnie dla tego motoru na codzień wolał bym zostać chyba przy TS1 jednak dziwi mnie brak intercoolera. TS1 to koszt około 3750e TS2 4750e TS2+ 5150e. Spotkałem też opinie,że zawór DV można wymienić na Blow Off wie ktoś ile w tym prawdy i co trzeba przerobić przeprogramować przy takiej wymianie? Nie znam zasady działania DV. Czekam na opinie w tym temacie bo w doładowywaniu aut jestem zielony. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
jestes na forum od 2002 to chyba powinienes wiedziec co to DV i jak dziala
![]() -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 15 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja polecam kompressor a nie soft turbo. Mniej roboty , efekt te sam jak nie lepszy , tansza modyfikacja, mozliwosc kupna gotowego zestwu z gwarancja .
-------------------- Najgorszy Tuning w Mieście
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: pomorze ![]() |
wazna zaleta turbo jest to ze mozna uzywac doladowania w gorym zakresie obrotow i na codzien cieszyc sie wolnossakiem ktory malo pali, a kompresor zawsze dziala i powoduje wieksze obciazenie dla silnika a co za tym idzie - podnosi spalanie.
-------------------- najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Przemyślę sprawę do nowego roku mam czas.
Najbardziej atrakcyjne z zestawów kompresorów ma jak już pisałem ESS. Są przede wszystkim sprawdzone sporo tego jeździ. TS1 325KM 410NM 3700E TS2 350KM 430NM 4700E TS2+ 5100E 380KM 465NM Przy wszystkich zestawach najlepszy przelicznik KM/cena ma TS1 oraz TS2+ |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
wazna zaleta turbo jest to ze mozna uzywac doladowania w gorym zakresie obrotow i na codzien cieszyc sie wolnossakiem ktory malo pali, a kompresor zawsze dziala i powoduje wieksze obciazenie dla silnika a co za tym idzie - podnosi spalanie. Kompletna bzdura. Ja u siebie mapę mogę ustawić tak, że kompresor będzie się włączać tylko na WOT. Mam też BMW Turbo i pełne doładowanie mam od 2 400 obr. silnika. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 25 July 2004 Skąd: radzymin ![]() |
jagus - bredzisz, to wlasnie z kompresorem mozna jezdzic prawie jak wolnossakiem.
za 10k nikt Ci nie uturbi 330i - sama cena sprezarki,kolektora i paru gratow i juz sie robi dycha. a przeciez jeszcze dochodzi robocizna i know how. -------------------- e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible golf |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzięki panowie czyli wybór jest prosty do auta na codzień.
A powiedzcie jak jest z Blow Offem i kompresorem? Da się to połączyć? Jakie to ma znaczenie dla pracy systemu czy potrzebne są duże przeróbki przy wymianie DV na BF? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
wazna zaleta turbo jest to ze mozna uzywac doladowania w gorym zakresie obrotow i na codzien cieszyc sie wolnossakiem ktory malo pali, a kompresor zawsze dziala i powoduje wieksze obciazenie dla silnika a co za tym idzie - podnosi spalanie. Muszę o tym poinformować mój kompresor... -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: pomorze ![]() |
bylem przekonany ze kompresor pompuje caly czas jako ze ma naped mechaniczny. o tym ze mozna go wlaczac od roznych predkosci obrotowych to nie wiedzialem. czlowiek sie uczy cale zycie hehe.
w takim wypadku kompresor jako doladowanie do auta codzienniego jest idealnym rozwiazaniem. o zaturbieniu r6 w bmw za 10kpln oczywiscie nie ma mowy (bez drutu) -------------------- najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 29 February 2004 Skąd: Pjaseczno ![]() |
a nie przeszkadza wam to "wycie" kompresora ?
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Wycie jest uciążliwe trochę jak padająca pompa wspomagania ale coś za coś.
Dlatego fajnie było by to urozmaicić dźwiękiem blow offa ale kwestia jakie to będzie skomplikowane i na ile sensowne w 95% przy kompresorze stosuje się jednak DV więc jakiś powód musi być. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Soft turbo w BMW
![]() Nawet nie wiesz jaka to pokusa lekko podkręcić boost na 0.7 czy 0.8b i wtedy kilka podzespołów może powiedzieć pa pa przy "tanim projekcie" a gwarantuje Ci że po kilku miesiącach sam będziesz kombinował zwiększać boost 10 tyś to wydasz na części do tego dochodzi robocizna i patenty, know-how i strojenie. Tak jak napisali Ci koledzy lepiej założyć kompresor i wyniesie Cie to trochę taniej a zawsze można kupić wydajniejszy kompresor- rozwojowy. Ale też można założyć turbo z DV czy BOV jeżeli ktos Ci potem to zestroi. Jeżeli interesuje Cię wykonanie instalacji w stolicy to jest trochę firm tuningowych ale mało która podejmie się uturbiania BMW -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Wystarczy zobaczyć ile trwało uturbianie bmw stana, które na dodatek w końcu nie do końca wiadomo czy działa
![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
z kompresorem zmiescisz sie w 10k to moje zdanie ja bym wybral ta droge gdyz chyba 330 sama w sobie nie jest tak odporna jak np. 2,5 m50 . , tymbardziej ma to byc soft wiec max 0,5 b by chodzilo bezawaryjnie obojetnie czy turbo czy kompresor. zglosisz sie do maleckis`a ktory wyzej juz napisal cos a temat ma obcykany. peace
![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Soft turbo w BMW ![]() Nawet nie wiesz jaka to pokusa lekko podkręcić boost na 0.7 czy 0.8b i wtedy kilka podzespołów może powiedzieć pa pa przy "tanim projekcie" a gwarantuje Ci że po kilku miesiącach sam będziesz kombinował zwiększać boost 10 tyś to wydasz na części do tego dochodzi robocizna i patenty, know-how i strojenie. Tak jak napisali Ci koledzy lepiej założyć kompresor i wyniesie Cie to trochę taniej a zawsze można kupić wydajniejszy kompresor- rozwojowy. Ale też można założyć turbo z DV czy BOV jeżeli ktos Ci potem to zestroi. Jeżeli interesuje Cię wykonanie instalacji w stolicy to jest trochę firm tuningowych ale mało która podejmie się uturbiania BMW Właśnie o taką opinię mi chodziło podejrzewałem problemy z podwójnym vanosem właśnie dodatkowo M54 ma jeszcze zmienną długość dolotu ogólnie dość sporo kombinacji. Żeby nie robić sobie kłopotu wybiorę kompresor od sprawdzonego ESS. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 25 July 2004 Skąd: radzymin ![]() |
a jak ten ESS zapewnia sterowanie paliwem?
rezystorem wlasnie? -------------------- e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible golf |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie mam pojęcia tam jest chyba remap robiony wysyła się komputer i robią remap tak mi się wydaje ale zapytam o to.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 03 September 2025 - 20:46 |