Mały2
Sun, 08 Nov 2009 - 16:28
Witam
Poszukuje informacji na temat montażu soft turbo w E46 M54B30.
Każdy poleca kompresor wertowałem już oferty i najlepiej wypadają kity ESS.
Jednak koszt około 16-17tyś za zestaw TS1 niecałe 0,5Bara 7PSI to dość sporo a w zestawie nie ma nawet intercoolera.
Dopiero od TS2 montują intercooler doładowanie 8PSI koszt około 20-21tyś więc dość dużo.
Dodatkowo wolał bym soft turbo gdyż jest to ciekawsza modyfikacja od Kompresora.
Dźwięk blow off jest niezastąpiony choć niby przy kompresorze też można go założy ale nie wiem jak będzie działał.
Poszukuje firmy w okolicy warszawy która by wykonała taki zestaw.
Fajnie by było,żeby ta firma robiła już taką modyfikację wcześniej w jakiś silnikach BMW.
Street Shadows Garage z tego co widzę to tylko Honda i inne japońskie auta.
GMS niby robił dużo różnych rzeczy ale nie znalazłem info o soft turbo w BMW od niego.
Będę wdzięczny za jakieś rady.
Myślicie że w granicach 10tyś uda się założyć zestaw na około 0,5bara?
maleckis
Sun, 08 Nov 2009 - 17:25
Dodaj sobie koszt wszystkich potrzebnych części i zobacz ile wyjdzie. Będzie trudno, aby zmieścić się w 10 tys. zł i żeby firma, której to zlecisz, coś na tym zarobiła - nie drutując jednocześnie.
Mały2
Sun, 08 Nov 2009 - 18:08
Na drut nie ma miejsca ma to być zrobione porządnie auta używam na codzień i musi być sprawne.
Znalazłem poprostu +- cennik GMS i tam podawali soft turbo 4cyl około 8tyś soft 6 cyl rzedowy 10tyś 6cyl v 12tyś
dlatego zainteresowałem się soft turbo.
ESS niby słaby ma ten podstawowy zestaw ale wg filmów naprawdę dobrze takie auto jeździ porównywanie z M3 szacowana moc około 320KM i 410NM. Warto chyba dopłacić 1000e na zestaw TS2 360KM potem można go rozbudować za kolejne 400e na 380KM jednak to zbyt dużo wg mnie dla tego motoru na codzień wolał bym zostać chyba przy TS1 jednak dziwi mnie brak intercoolera. TS1 to koszt około 3750e TS2 4750e TS2+ 5150e.
Spotkałem też opinie,że zawór DV można wymienić na Blow Off wie ktoś ile w tym prawdy i co trzeba przerobić przeprogramować przy takiej wymianie? Nie znam zasady działania DV.
Czekam na opinie w tym temacie bo w doładowywaniu aut jestem zielony.
artix
Sun, 08 Nov 2009 - 18:20
jestes na forum od 2002 to chyba powinienes wiedziec co to DV i jak dziala
Sportmile
Sun, 08 Nov 2009 - 18:49
Ja polecam kompressor a nie soft turbo. Mniej roboty , efekt te sam jak nie lepszy , tansza modyfikacja, mozliwosc kupna gotowego zestwu z gwarancja .
jagus
Sun, 08 Nov 2009 - 19:36
wazna zaleta turbo jest to ze mozna uzywac doladowania w gorym zakresie obrotow i na codzien cieszyc sie wolnossakiem ktory malo pali, a kompresor zawsze dziala i powoduje wieksze obciazenie dla silnika a co za tym idzie - podnosi spalanie.
Mały2
Sun, 08 Nov 2009 - 19:39
Przemyślę sprawę do nowego roku mam czas.
Najbardziej atrakcyjne z zestawów kompresorów ma jak już pisałem ESS.
Są przede wszystkim sprawdzone sporo tego jeździ.
TS1 325KM 410NM 3700E TS2 350KM 430NM 4700E TS2+ 5100E 380KM 465NM
Przy wszystkich zestawach najlepszy przelicznik KM/cena ma TS1 oraz TS2+
maleckis
Sun, 08 Nov 2009 - 19:45
CYTAT(jagus @ Sun, 08 Nov 2009 - 19:36)
wazna zaleta turbo jest to ze mozna uzywac doladowania w gorym zakresie obrotow i na codzien cieszyc sie wolnossakiem ktory malo pali, a kompresor zawsze dziala i powoduje wieksze obciazenie dla silnika a co za tym idzie - podnosi spalanie.
Kompletna bzdura. Ja u siebie mapę mogę ustawić tak, że kompresor będzie się włączać tylko na WOT. Mam też BMW Turbo i pełne doładowanie mam od 2 400 obr. silnika.
makaveli
Sun, 08 Nov 2009 - 21:16
jagus - bredzisz, to wlasnie z kompresorem mozna jezdzic prawie jak wolnossakiem.
za 10k nikt Ci nie uturbi 330i - sama cena sprezarki,kolektora i paru gratow i juz sie robi dycha.
a przeciez jeszcze dochodzi robocizna i know how.
Mały2
Sun, 08 Nov 2009 - 21:37
Dzięki panowie czyli wybór jest prosty do auta na codzień.
A powiedzcie jak jest z Blow Offem i kompresorem?
Da się to połączyć? Jakie to ma znaczenie dla pracy systemu czy potrzebne są duże przeróbki przy wymianie DV na BF?
hwojtek
Sun, 08 Nov 2009 - 22:29
CYTAT(jagus @ Sun, 08 Nov 2009 - 19:36)
wazna zaleta turbo jest to ze mozna uzywac doladowania w gorym zakresie obrotow i na codzien cieszyc sie wolnossakiem ktory malo pali, a kompresor zawsze dziala i powoduje wieksze obciazenie dla silnika a co za tym idzie - podnosi spalanie.
Muszę o tym poinformować mój kompresor...
jagus
Mon, 09 Nov 2009 - 07:27
bylem przekonany ze kompresor pompuje caly czas jako ze ma naped mechaniczny. o tym ze mozna go wlaczac od roznych predkosci obrotowych to nie wiedzialem. czlowiek sie uczy cale zycie hehe.
w takim wypadku kompresor jako doladowanie do auta codzienniego jest idealnym rozwiazaniem.
o zaturbieniu r6 w bmw za 10kpln oczywiscie nie ma mowy (bez drutu)
G-Rad
Mon, 09 Nov 2009 - 08:11
a nie przeszkadza wam to "wycie" kompresora ?
Mały2
Mon, 09 Nov 2009 - 08:55
Wycie jest uciążliwe trochę jak padająca pompa wspomagania ale coś za coś.
Dlatego fajnie było by to urozmaicić dźwiękiem blow offa ale kwestia jakie to będzie skomplikowane i na ile sensowne w 95% przy kompresorze stosuje się jednak DV więc jakiś powód musi być.
Mario
Mon, 09 Nov 2009 - 11:29
Soft turbo w BMW
Nawet nie wiesz jaka to pokusa lekko podkręcić boost na 0.7 czy 0.8b i wtedy kilka podzespołów może powiedzieć pa pa przy "tanim projekcie" a gwarantuje Ci że po kilku miesiącach sam będziesz kombinował zwiększać boost
10 tyś to wydasz na części do tego dochodzi robocizna i patenty, know-how i strojenie.
Tak jak napisali Ci koledzy lepiej założyć kompresor i wyniesie Cie to trochę taniej a zawsze można kupić wydajniejszy kompresor- rozwojowy.
Ale też można założyć turbo z DV czy BOV jeżeli ktos Ci potem to zestroi.
Jeżeli interesuje Cię wykonanie instalacji w stolicy to jest trochę firm tuningowych ale mało która podejmie się uturbiania BMW
rennen
Mon, 09 Nov 2009 - 12:11
Wystarczy zobaczyć ile trwało uturbianie bmw stana, które na dodatek w końcu nie do końca wiadomo czy działa
to nie jest D16 hondy gdzie wszystko jest proste i dawno obcykane, a na świecie powstało już 10 tysięcy projektów uturbionych w przydomowym garażu.. Podwójny vanos, seryjne ECU nie bardzo lubi programowanie.. to nie jest bułka z masłem i sugerowanie się cenami u Grabowskiego to ostatnie co powinieneś robić
k64
Mon, 09 Nov 2009 - 12:46
z kompresorem zmiescisz sie w 10k to moje zdanie ja bym wybral ta droge gdyz chyba 330 sama w sobie nie jest tak odporna jak np. 2,5 m50 . , tymbardziej ma to byc soft wiec max 0,5 b by chodzilo bezawaryjnie obojetnie czy turbo czy kompresor. zglosisz sie do maleckis`a ktory wyzej juz napisal cos a temat ma obcykany. peace
Mały2
Mon, 09 Nov 2009 - 12:49
CYTAT(Mario @ Mon, 09 Nov 2009 - 10:29)
Soft turbo w BMW
Nawet nie wiesz jaka to pokusa lekko podkręcić boost na 0.7 czy 0.8b i wtedy kilka podzespołów może powiedzieć pa pa przy "tanim projekcie" a gwarantuje Ci że po kilku miesiącach sam będziesz kombinował zwiększać boost
10 tyś to wydasz na części do tego dochodzi robocizna i patenty, know-how i strojenie.
Tak jak napisali Ci koledzy lepiej założyć kompresor i wyniesie Cie to trochę taniej a zawsze można kupić wydajniejszy kompresor- rozwojowy.
Ale też można założyć turbo z DV czy BOV jeżeli ktos Ci potem to zestroi.
Jeżeli interesuje Cię wykonanie instalacji w stolicy to jest trochę firm tuningowych ale mało która podejmie się uturbiania BMW
Właśnie o taką opinię mi chodziło podejrzewałem problemy z podwójnym vanosem właśnie dodatkowo M54 ma jeszcze zmienną długość dolotu ogólnie dość sporo kombinacji.
Żeby nie robić sobie kłopotu wybiorę kompresor od sprawdzonego ESS.
makaveli
Mon, 09 Nov 2009 - 18:03
a jak ten ESS zapewnia sterowanie paliwem?
rezystorem wlasnie?
Mały2
Mon, 09 Nov 2009 - 18:28
Nie mam pojęcia tam jest chyba remap robiony wysyła się komputer i robią remap tak mi się wydaje ale zapytam o to.
Sportmile
Mon, 09 Nov 2009 - 18:31
rennen stana bmw ma sie dobrze
Uturbic bmw .... nie ma problemu Stan poprostu wpakowal sie glupio i dlatego to tak wygladalo . Normalnie daloby sie to zrobic 10 razy szybciej.
Mario
Mon, 09 Nov 2009 - 19:12
Problem jest i roboty też sporo ze wzgldu choćby na małą ilość miejsca pod maską.
Ale co z wystrojeniem za sensowne pieniądze (sensowne - do 2tyś zł)?
PMN
Mon, 09 Nov 2009 - 19:42
CYTAT(Sportmile @ Mon, 09 Nov 2009 - 18:31)
... Uturbic bmw .... nie ma problemu Stan poprostu wpakowal sie glupio i dlatego to tak wygladalo . Normalnie daloby sie to zrobic 10 razy szybciej.
Seeing is believing. Bez podtekstów, ale wciąż to słyszę, a jeszcze nigdzie nie widziałem.
Do autora topicu:
Zestawy ESS, choć OK, też nie są zawsze idealne. Mogą występować problemy z brakiem deklarowanej mocy, czy przegrzewaniem auta...
Jeśli to Twoje jedyne auto, lepiej odpuść i poszukaj czegoś doładowanego w serii. Zaoszczędzisz masę nieprzewidywanych teraz nerwów i pieniędzy.
Sportmile
Mon, 09 Nov 2009 - 21:03
Piotr przyprowadz mi takiego drugiego rabnietego jak ty to ci udowodnie
Nie mam zamiaru z toba walczyc bo twoja wiedza o turbo bmw jest napewno wieksza niz moja , lecz powiedz mi w czym widzisz problem ? M50 stana to uturbiony banal gdyby nie chujowa glowica latalby bez problemowo przy 400 koniach . . Wypowiadasz sie w watku jakbys pisal o swoim aucie a przypominam ze twoj setup jest to bardziej wydumana jednostka niz soft turbo. Przegrzewanie o ktorymi piszesz to tylko przypadlosc bmw e46 m3 ktora tak samo jak marosa tak samo Seby sie przegrzewa i watpie aby to byla wina ess bo m3 przegrzewa sie w serii . Problem zesmy juz troche rozwiazali a
hz10
Mon, 09 Nov 2009 - 21:23
jaki jest problem z głowicą?
Sportmile
Mon, 09 Nov 2009 - 21:54
notorycznie zawor spotykal sie z tlokiem poprostu pekaly sprezynki/talezyki . W sumie 3 razy auto krecilismy 7200 o ide dobrze pamietam . Jaklby wzmocnic ten problem to wszystko byloby gut. Raz chyba kolega stana zrobil miss shifta
Mały2
Mon, 09 Nov 2009 - 22:17
http://www.youtube.com/watch?v=QGnbCH6pImEJeżeli ten film pokazuje prawdę to TS1 jest już naprawdę fajnym zestawem.
Dość optymistyczne ale na wszystkich filmach z 330 kompresor w okolicach 320-330km wygląda to podobnie.
Wg autora auto z filmu ma właśnie zestaw ESS Tuning Stage 1.
Dodatkowo M54 ma bardzo mocny dół a kompresor wg wykresów bardzo to potęguje i robi się jazda jak dieslem.
Na codzien bardzo wygodne. Dziwi mnie brak intrcoolera przy TS1 przynajmniej tak mi się wydaje,że nie ma go w zestawie.
Sportmile
Mon, 09 Nov 2009 - 22:25
mozna go przeciez zalozyc
Mały2
Mon, 09 Nov 2009 - 22:29
Można kwestia kosztów bo za 1000E więcej można mieć już zestaw TS2 z intercoolerem +30KM
makaveli
Mon, 09 Nov 2009 - 22:33
ic plus rury za 1k ojro?lol
Mały2
Mon, 09 Nov 2009 - 22:34
Nie zrozumiałeś kolego. 1000E to koszt rozbudowy zestawu TS1 (3700E 320KM) na TS2(4700E 350KM) w tym również dołożenie intercoolera.
hz10
Mon, 09 Nov 2009 - 22:48
to ile niby można max wyciągnąć bezpiecznie na tym silniku bez wymiany tłoków i korb?
Mały2
Mon, 09 Nov 2009 - 22:49
Ess podaje 380KM dalej już jest grzebanie motoru ale czy to jest bezpieczne nie wiem nie miałem takiego zestawu póki co.
Gallardo
Mon, 09 Nov 2009 - 22:53
Znajomy Kiedys Zalozyl duzy IC do uno turbo + zwiekszyl troche doladowanie seryjnego turbo i hamownia maha wyplula 176 Km
Seria ma okolo 110 km .
Wiec calkiem mozliwe ze to 1000E to koszt samego IC , ktory daje dodatkowe konie
maleckis
Mon, 09 Nov 2009 - 22:57
Zapewne dołożenie IC, mniejsze kółko na kompresorze i remap DME - i tak przyrost 30KM to niewiele
. Firmy sprzedające kity muszą z zapasem stroić, bo sprzedają to uniwersalnie.
jendrek e-30
Tue, 10 Nov 2009 - 20:19
Stana turbo jakoś sie poruszało widziałem na własne oczy ale szału nie robiło, kompresor może bardziej sprawdzony ale uważam że turbo atrakcyjniejsze i działa kilka BMW poturbowaliśmy co prawda starsze modele ale ze sporymi efektami, pewne modele silników są bardzo wymagające pod katem precyzji wykonania począwszy od kolektora po dolot. Ale tak jak sam mówisz że turbo to turbo i ja też jestem tego zdania myślę że warto troszkę poczekać i ogarnąć to na turbo bynajmniej ja jestem zwolennikiem turbo i bym tak zrobił.
POZRDRO
dresik.pl
Sun, 30 May 2010 - 10:31
I jak koledzy.. Zrobił ktoś w końcu to 330 z turbo softem? Niby znalazłem coś takiego
http://www.######.pl/produkty/7115,montaz-turbo-soft.html więc cena kształtuje się bardzo akceptowalnie:-) Jacyś spece coś doradzą?
Mario
Sun, 30 May 2010 - 18:26
Na mforum pytałeś o kompresor.
Jak chcesz to wpadnij a zamontujemy
Z turbo bym sobie odpuścił ale i z tym nie ma problemu tylko to droższy temat.
dresik.pl
Mon, 31 May 2010 - 05:50
CYTAT(Mario @ Sun, 30 May 2010 - 18:26)
Na mforum pytałeś o kompresor.
Jak chcesz to wpadnij a zamontujemy
Z turbo bym sobie odpuścił ale i z tym nie ma problemu tylko to droższy temat.
No właśnie.. A w tym linku co puścilem turbosoft jest za ok 9k.. To dla mnie bardzo dobra cena:-). Z kompresorem to jakaś trudniejsza sprawa.. Nowy można oczywiście zawsze kupić ale ceny mają jak na mój poziom spontaniczności i szaleństwa za wysokie.. Z wydatkiem rzędu 10k powiedzmy się się liczę i się pogodzę, żeby mieć autko do zabawy ale 20-2x k to już za dużo żeby od czasu do czasu mieć frajdę:-) Z tego co dostawałem oferty to za 1000zł gotowy kit zamontują.. Dostałem też jedną ofertę montażu szpery do mojej buni za 2800zł.. Jak jest gdzieś konkurencja to chętnie usłyszę inne propozycje:-)
Potrzebuję tylko albo aż wyhaczyć ten kompresorek z drugiej ręki Widzę, że nie jest to jakieś mega popularny towar w sprzedaży.. Tak czy inaczej ebay śledzę na bieżąco. Jakby ktoś z PL chciał sprzedać to można do mnie pukać śmiało.. Nie jestem opowiadaczem, że bym chciał tylko na prawdę chcę:-)
Pozdrawiam
Krasek
Mon, 31 May 2010 - 21:46
CYTAT(dresik.pl @ Mon, 31 May 2010 - 05:50)
No właśnie.. A w tym linku co puścilem turbosoft jest za ok 9k.. To dla mnie bardzo dobra cena:-). Z kompresorem to jakaś trudniejsza sprawa.. Nowy można oczywiście zawsze kupić ale ceny mają jak na mój poziom spontaniczności i szaleństwa za wysokie.. Z wydatkiem rzędu 10k powiedzmy się się liczę i się pogodzę, żeby mieć autko do zabawy ale 20-2x k to już za dużo żeby od czasu do czasu mieć frajdę:-) Z tego co dostawałem oferty to za 1000zł gotowy kit zamontują.. Dostałem też jedną ofertę montażu szpery do mojej buni za 2800zł.. Jak jest gdzieś konkurencja to chętnie usłyszę inne propozycje:-)
Potrzebuję tylko albo aż wyhaczyć ten kompresorek z drugiej ręki Widzę, że nie jest to jakieś mega popularny towar w sprzedaży.. Tak czy inaczej ebay śledzę na bieżąco. Jakby ktoś z PL chciał sprzedać to można do mnie pukać śmiało.. Nie jestem opowiadaczem, że bym chciał tylko na prawdę chcę:-)
Pozdrawiam
byly na allegro uzywane zestawy kompresora gpower asa za ok. 7k zl, nawet ktos z forum sprzedawal
edit: jeszcze taka promocja byla
http://www.allegro.pl/item1006203524_kompr..._ci_okazja.html
dresik.pl
Tue, 01 Jun 2010 - 11:43
CYTAT(Krasek @ Mon, 31 May 2010 - 21:46)
byly na allegro uzywane zestawy kompresora gpower asa za ok. 7k zl, nawet ktos z forum sprzedawal
edit: jeszcze taka promocja byla
http://www.allegro.pl/item1006203524_kompr..._ci_okazja.htmlKurcze tą promocją to mnie dobiłeś;/ Dzwoniłem nawet do wystawiającego ale już niestety temat nieaktualny;/ Cóż będę szukał dalej:-)
m52owner
Wed, 02 Jun 2010 - 10:08
Active Autowerke mają nawet dobre ceny
Santino
Wed, 02 Jun 2010 - 15:45
ta okazja aktualnie sie zaklada do mojego auta, z GB mozna szukac kompresorow bo sa w calkiem ok cenach jak sie trafi, u niemiaszkow drogo
dresik.pl
Wed, 02 Jun 2010 - 17:01
CYTAT(Santino @ Wed, 02 Jun 2010 - 15:45)
ta okazja aktualnie sie zaklada do mojego auta, z GB mozna szukac kompresorow bo sa w calkiem ok cenach jak sie trafi, u niemiaszkow drogo
A żeby Ci tak uszczelkę wydmuchało:-) Jeszcze mnie tu dobija taki:P A tak poważnie to za ile go odkupiłeś?
Jak już to poskładają to daj znać jak się to sprawuje.. Jakie są minusy itp:D Jak będziesz gdzieś na zlocie to chętnie bym oblukał :-)
Santino
Wed, 02 Jun 2010 - 20:27
troche taniej niz jest na aukcji podane
auto powinno jezdzic za plus minus 2 tyg, tak wiec dam znac.
bede na e46fest w poznaniu 19.06 www.e46fest.pl
dresik.pl
Thu, 03 Jun 2010 - 09:42
CYTAT(Santino @ Wed, 02 Jun 2010 - 20:27)
troche taniej niz jest na aukcji podane
auto powinno jezdzic za plus minus 2 tyg, tak wiec dam znac.
bede na e46fest w poznaniu 19.06 www.e46fest.pl
Co oni tam chcą tyle czasu składać? W instrukcjach pisze że 6 do 10 godzin a nie dni zajmuje montaż:-)
Hmm Ja jestem z południa więc do Poznania raczej nie przyjadę;/
Miłego śmigania:-)
Mario
Thu, 03 Jun 2010 - 22:27
10 godzin składania
Ktoś strasznie przerobił ten cały zestaw i teraz trzeba zrobić tak jak to powinno wyglądać.
Nawet flansza montażowa nie pasuje.
Może teraz robią zestawy P&P ale kiedyś robili napewno nie pod wymiar
gdjohny
Sat, 05 Jun 2010 - 04:02
i jak to dziala??
SONIC
Sat, 12 Jun 2010 - 15:42
Mario to Ty zakładasz ten zestaw??
Samochód z Płocka??
dresik.pl
Sat, 12 Jun 2010 - 18:06
CYTAT(sonic1983 @ Sat, 12 Jun 2010 - 15:42)
Mario to Ty zakładasz ten zestaw??
Samochód z Płocka??
wg moich wiadomości składa to właśnie Mario. 13.06 tj w niedzielę miał przedstawić foto i wnioski z projektu na które z resztą cierpliwie czekam..
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.