![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 19 October 2009 Skąd: Wołów ![]() |
Witam. Robie motor s63 z m5 i na jednej tuleji cylindra mam delikatna skaze. Zastanawiam się czy wstawic jedna z alusilu czy robic blok na żeliwie. Pytanie czy ori pierscienie z alusilu moga pracowac na zeliwnych tulejach? Wydaje mi się ze na zeliwnych tulejach ten silnik bylby trwalszy. Może ktos komibinowal podobnie i cos madrego podpowie bo opinie sa różne
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Na żeliwie nigdy już ten silnik nie będzie taki sam ... inne tarcie na płaszczu tłoka/pierścieniach, inna termika.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Mon, 19 October 2009 Skąd: Wołów ![]() |
Chciałem polepszyc takze pomysł odpada.O tym nie pomyślałem
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Nie raz wstawiono żeliwne tuleje do silników na nikasilu/Alusilu, aczkolwiek nie wiem jak to na dłuższą metę się sprawdzało.
Jakieś konkrety co by mogło się skrzaczyć? S63 to faktycznie taki kibel? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
ja kiedys wstawilem zeliwną tuleję do m62b44tu oraz oryginalne pierścienie. Po ok.5-6kkm silnik padl, ale nie wiem co mu bylo, ale skoro padl uznano, że spartaczyłem.
-------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 June 2009 ![]() |
Słuchajcie, nie wiem jak wy robicie te remonty, ale wstawiałem nie raz tuleje, do silnikow z samochodów terenowych, do motocykli, do turbodoładowanych i to jakoś normalnie jeździ i robi kilometry.
Jest dużo czynników które wpływają na efekt naprawy, poczynając od stanu tłoka, jeśli wstawiamy używany, pierścieni, zamków na pierścieniach, pasowaniu tuleja-tłok. Dodatkowo jeśli ktoś wspomina o uszkodzonym cylindrze i ze wstawił tuleje i dokładnie na tym samym znowu jest uszkodzone to halo halo może jesteś dupa nie mechanik i nie usunąłeś przyczyny awarii? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Słuchajcie, nie wiem jak wy robicie te remonty, ale wstawiałem nie raz tuleje, do silnikow z samochodów terenowych, do motocykli, do turbodoładowanych i to jakoś normalnie jeździ i robi kilometry. Jest dużo czynników które wpływają na efekt naprawy, poczynając od stanu tłoka, jeśli wstawiamy używany, pierścieni, zamków na pierścieniach, pasowaniu tuleja-tłok. Dodatkowo jeśli ktoś wspomina o uszkodzonym cylindrze i ze wstawił tuleje i dokładnie na tym samym znowu jest uszkodzone to halo halo może jesteś dupa nie mechanik i nie usunąłeś przyczyny awarii? To nie jest takie wszystko oczywiste że ktoś coś spartolił. Niestety ale te silniki mają normalną temperaturę pracy przez większość swojego życia na poziomie ~110 stopni - przez ekoemisje itp. Zatulejowanie tego bloku żeliwem mocno zmienia termikę, o ile do jazdy po bułki będzie jeździło, to przy mocnej chłoście kto miał z nimi styczność wie, że to nie działa. Nawet stare M62B44TU jak ma zatulejowane żeliwem żyć to trzeba mu wsadzić zimny termostat ze starszego brata bez vanosa i usiąść do sterownika. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Co do wstawiania żeliwa do silników, które były na alu tulejach to pamiętać trzeba o kilku zasadach:
-tłoki oraz pierścienie należy montować dedykowane do tulei żeliwnych ogólnie z tłokami to temat rzeka znajdą się takie, które nadadzą się do alu i żeliwa, a są takie, których absolutnie nie wolno stosować zamiennie. Tłoki pokrywane są różnymi powłokami, wykonywane są w różnych twardościach itp. Z pierścieniami podobna historia są żeliwne, powlekane chromem, powlekane molibdenem, z powłokami chromowo-ceramicznym itp. każdy rodzaj pierścienia jest do odpowiedniej tulei. -odprowadzanie ciepła przez żeliwo jak wiadomo jest znacznie gorsze niż przez alu wiec nawet jak świetnie dobraliśmy tłoki i pierścienie może nas spotkać niespodziana typu zatarcie motoru jeśli silnik się przegrzeje. Sporo silników ma problem z przegrzewanie nawet jako seria, tuleje żeliwne to tylko gwoźdź do trumny. Oczywiście wszystko co napisałem dotyczy tulei suchych, z mokrymi sytuacji wygląda o wiele lepiej chłodzenie jest poprawione w prosty sposób można zwiększyć powierzchnie styku tulei z płynem chłodniczym tak jak mamy to zrobione w Darton Sleeves, ogólnie mokre tuleje to już gruby mod ale jeśli myślimy o żeliwie w wyczynowym silniku to chyba najlepsza droga. Jeśli robisz tylko naprawę silnika to lepiej zrobić jedną tuleje z alusilu i zapomnieć o sprawie, przerzucenie tego motoru na żeliwo pociągnie za sobą sporo kosztów jeśli ma być profii i bezproblemowo. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Mon, 19 October 2009 Skąd: Wołów ![]() |
S63 jest konstrukcyjnie prawie identyczny jak n63. Bardzo czuły na ciśnienie oleju takze większość problemów to ze cos sie zatarlo przez zła obsługę lub czynniki uboczne. Robiłem juz jedno w którym pękł wężyk od smarowania turba i obróciło panewke a w tym teraz po wyrwaniu chłodnicy oleju ktos odpalił i stanął wałek rozrzadu oraz porysowało jedna tuleje cylindra. Koszt jednej tuleji jest podobny jak 8 zeliwnych także zastanawiałem sie czy mozna ten motor poprawic bo jakoś do alusilu nie mam przekonania
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Cena będzie taka sama ale tuleje żeliwne będą montowane jako suche i może być problem z odpowiednim odprowadzaniem ciepła, bezpieczniej zrobić alusil, firma kolbenschmidt robi pól fabrykowane tuleje dobra honownica i po sprawie to nie Nikasil żeby się czegokolwiek obawiać.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Kurcze to teraz bół głowy.
Przecież w teori tłok nie dotyka cylindra, tylko "idzie" po oleju, więc czemu jego rodzaj (jak i pierścieni) ma znaczenie??? Sam Alusil nie ma typowej "jodełki" jak żeliwne tuleje, ale czy to powoduje inne opory i rozchodzenie sie oleju? Ciekawy temat szczerze mówiąc bo myślałem że wstawienie tulei żeliwnej to łatwy temat, a alusilowej to kosmos, a okazuje się zupełnie odwrotnie (choć chyba kolbenschmidt opracował tę technologię specjalnie pod padające silniki V8 Porsche) |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
To silniki w bmw się psują
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Przy tych przebiegach o których rozmawiamy TSI ma już 3-4 lancuch i komplet pierścieni
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
oraz dwie z czterech tulei
![]() -------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
Jeżeli robisz tulejowanie bloku na prostych tulejach naprawczych z żeliwa szarego zostawiając seryjne pierścienie pod alusil, to nie dziwota, że coś jebnie, też to co Adam wspomniał - tłoki pod alusil mają inną rozszerzalność temperaturową i sam kształt jak te pod żeliwo, tak samo pasowanie jest ciaśniejsze w przypadku alusilu.
Co do tulei - suche dają radę, ale nie te najtańsze z żeliwa, szarego, tylko z żeliwa sferoidalnego z kryzą na górze, która zapobiega opadaniu, do tego mają tę zaletę, że nie wichrują się po przegrzaniu, a wracają do swojego kształtu, pierścienie muszą być pod żeliwne tuleje. http://www.vacmotorsports.com/news/are-cyl...1483338393.html -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Czytałem już kiedyś ten artykuł. Skoro jest kłopot z odprowadzaniem ciepła, to czemu stosują "suchą" tuleję?
Dalej mnie ciekawi czym się różnią pierścienie pod alusil i żeliwo. Planowałem doładować jakieś V8 od BMW, wzmacniając blok tulejami, kutą korba i tłokiem, ale jak to maja być takie kwiatki to sam nie wiem... |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 ![]() |
Na czym temat stanął? Bo przechodzę ten sam numer i zastanawiam się czy dobrze że się ładuję we wstawianie tulei żeliwnych.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Wychodzi na to że potrzebny jest inny tłok (kucizna by nie zaszkodziła)
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
moznaby i na seryjnych ale trzebaby zachowac odpowiednie pasowanie tłok tuleja
-------------------- BMW 135i
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:01 |