Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> S40 T5 vs. Alfa 147 GTA, 2.5Turbo kontra 3.2 V6
ol3j
post Sun, 06 Dec 2009 - 19:59
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sat, 07 April 2007





Założenia:
- przebiegi rocznie nie więcej niż 20tyś km, wiekszość to jazda dla przyjemności a nie z konieczności
- lpg nie wchodzi w gre, mógłbym sie pokusić o stwierdzenie że może palic tyle ile musi
- do dalszych podrózy jest jeszcze diesel w domu
- docelowa moc 250-260KM (alfa ma w serii 250KM, w volvo trzeba jakiegos stage1 zapodać)
- samochód, którym raz, dwa razy w tygodniu trzeba i można się powygłupiać (1/4 itp) i który powinien to wytrzymać, ale głównie na spotach lokalnych
- od czasu do czasu ma mnie zawieźć do klienta i żebym się nie wstydził z niego wysiąść
- budżet do 45kpln
- rocznik .. od 2003/4
- wszelkie naprawy we własnym zakresie, wyznaję zasadę ze jak coś ma być dobrze zrobione to najlepiej zrobić to samemu
- zakup na wiosnę 2010
- samochód nietuzinkowy, wszelkie golfy, bmw, ople raczej nie wchodzą w grę.

Wybór padł na 2 samochody: ALfa 147 GTA oraz Volvo s40 T5, niestety o ile ktos na tym forum od czasu do czasu cos tam o Alfie wspomni (głównie negatywnie) to S40 z silnikiem T5 juz cięzko... a z tego co czytałem to samochód ma potencjał i "bebechy takie jak w S60R czyli 300KM jest mozliwe.

Porównanie:
Alfa 147 GTA | Volvo S40

Silnik: 3.2 V6 | R5 z turbiną
MOC: 250KM | 220KM
Napęd: oska bez szpery!! | oska ze szperą (chyba) lub AWD Haldex
Wady: awaryjność? | droższe o min. 10tyś, troche dziadkowóz?
Zalety: dźwięk, charakter, wnętrze | napęd, zawieszenie, silnik, kojarzy się prestiżowo

Volvo s40 jeździłem ale w dieslu, byłem pozytywnie zaskoczony wlasciwościami jezdymi i ogólnie bardzo odpowiadała mi pozycja za kierownicą, podparcie lewej ręki w drzwiach i takie drobiazgi, które sprawiały wrażenie poczucia bezpieczeństwa.
Alfą jeździłem 159 oraz Brerą, równiez w dieslach, odpowiednio 150KM oraz 200KM, równiez bardzo mi przypadła jazda nimi do gustu, ale jak się ma jazda 147GTA do wczesniej wymienionych?
Takiego porównania na forum nie znalazłem, jestem ciekaw co sądzicie o tych 2 autach? Które z nich byście wybrali? Wiem ze to 2 rózne samochody, 2 rózne światy.. chociaż napiszcie swoje wrażenia, uwagi, komantarze jeżeli którymś z nich jeździliście....

z góry dzieki


--------------------
147 GTA do odreagowania
S60R do przemieszczania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 06 Dec 2009 - 19:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
maciekr
post Sun, 06 Dec 2009 - 21:15
Post #2


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





147 - auto, które z założenia miało być najlepiej skręcającym samochodem w swojej klasie. Moim zdaniem jest blisko, wydaje mi się nawet, że skręca lepiej niż 156. Zawieszenie wielowahaczowe, które ma swoje plusy i minusy. Do tych drugich należy zaliczyć regularny serwisy co 60 - 70 tyśięcy kilometrów. I nie ma co zakładać byle jakich zamienników, bo strasznie się taka oszczędność mści - stukające części po 20 tysiącach. Także zostaje tylko ASO lub zakup części TRW we własnym zakresie (u siebie w 156 zapłaciłem za zrobienie całego przodu w ASO, bez łączników stabilizatora, 1500 zł) Przy zawieszeniu lecą jeszcze często łącznik i gumy na stabilizatorze. Jeśli faktycznie będziesz robił takie przebiegi jak piszesz, to możesz się pokusić o polieuretanowe zamienniki (choćby Powerflex).

Co do pozostałych elementów - normalna eksploatacja. Rzadko zdarza się, ale jednak, że elektryka wywinie jakiegoś psikusa w stylu samowłączający się nawiew na maxa. Ale są to sporadyczne przypadki. Z pozostałymi rzeczami jest tak jak w innych markach.

Silnik to "flagowa" jednostka, jedno z lepszych V6 moim skromnym zdaniem. Musisz założyć większą kwotę za zrobienie rozrządu i znaleźć mechanika, który ma blokady pod ten silnik i potrafi to dobrze zrobić. Problemem przy upalaniu jest temperatura oleju. Oczywiście nie ma żadnych "scen", ale warto lać dobry olej i włożyć do kabiny zegar z temperaturą oliwy.

Auto może być trochę podsterowne z racji silnika, ale skoro wspomniałeś o 1/4 to myślę, że nie będzie z tym problemu. Szperę możesz dokoptować. Warto poszukać zadbanej sztuki, zwróci się to podczas późniejszej eksploatacji.

Przejrzyj te strony:

http://www.ahmotorsports.co.uk/index2.htm

http://www.alfashop.jp/?mode=cate&cbid=360328&csid=0

http://www.autodelta.co.uk/

http://www.asso.co.jp/

http://www.squadra-tuning.com

http://www.colombo-bariani.com

http://www.madeno.nl

http://www.novitec.net


Wybór jest trudny, bo postawiłeś naprzeciw dwa różne auta. Już choćby to, że silnik doładowany jest łatwiej podkręcić i jest to zdecydowanie tańsze, niż w silniku wolnossącym, ma ogromne znaczenie. Wygląd auta, brzmienie V6 a uturbione 5 cylindrów itd. Oczywiście możliwości tuningu GTA są - jest w kraju jedna 156 GTA, która ma 400 koni, więc da się. Tylko pytanie jest następujące - czy Tobie to jest potrzebne? Ja bym zostawił fabrykę z kosmetycznymi zmianami (zawieszenie, szpera, temperatura oleju itp.). Jeśli masz jakieś konkretne wątpliwości co do 147, postaram się pomóc.

Wziąłbym 147 GTA ze względu na wygląd, silnik, prowadzenie i sentyment.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ol3j
post Sun, 06 Dec 2009 - 21:27
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sat, 07 April 2007





dzięki wielkie, rozumiem że użytkujesz taką 147GTA? Problemy z grzejącym się olejem spowodowane są brakiem chłodnicy oleju? Jak się sprawuje wnetrze takiej alfy na naszym polskim poligonie? plastiki trzeszczą? Jakieś powazniejsze usterki (w stylu bez lawety nie dojechałem) ?

Czekam również na opinie innych userów.. równiez s40 t5.

no własnie sentyment, styl i charakter... te auta mają cos takiego w sobie co nie pozwala przestać o nich myśleć.. kiedyś miałem starą 33 boxera 1.7 na 4 gaźnikach Webera... kłopotow mialem tyle z tym samochodem ze masakra... przesiadłem sie na opla z myslą nigdy więcej Alfy.. a jednak... wirus alfa... chociaz s40 t tez kusi...


--------------------
147 GTA do odreagowania
S60R do przemieszczania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sun, 06 Dec 2009 - 22:15
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Miałem okazje przejechać się pary razy Alfą 147 Gta...świetne zawieszenie ,bardzo fajnie sie prowadzi w zakrecie . Wnetrze to typowy Włoch : plastiki czasem popiskują ,ale nie ma tragedii. Ogólnie jak sie wsiada do każdej Alfy (szczególnie : 147,159 ,GT,GTV) czujesz sie jakby auto było dopasowane do Ciebie ,funkcjonalność schodzi na drugi plan . Co do trwałości zawieszenia zgodze sie z przedmówcą : nie jest specjalnie trwałe szczególnie na Polskich drogach ,problem niezawodności rozwiązała dopiero Alfa 159 ( choć w 147 nie ma aż takiej tragedii ) . Boli np to ,że jak Ci sie wybiją gumy stabilizatora to nie możesz ich samych wymienic tylko musisz zapodac cały stabilizator z gumami ,który dla zwykłej 147-ki kosztuje w ASO ok 600 pln . Oczywiscie są patenty na wymiane samych gum .
Problem trakcji może rozwiązać mechanizm różnicowy z Q2 ( Torsen w ośce !)

Jak myslisz o Alfie ja bym zaproponował Ci coś takiego:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10364010

Baza tego auta to 156 wiec szlak przetarty. Do tego to typowa kupetka z drzwiami bez ramek szyb wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ol3j
post Sun, 06 Dec 2009 - 22:56
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sat, 07 April 2007





szczerze to 147 GTA bardziej mi sie z wyglądu podoba niż ta GT... zrestą GTA to GTA wink.gif nie no GT nie wchodzi w grę..

no i tak jak przypuszczałem opinii na temat s40 jest zero, chyba ze sie jeszcze ktoś odezwie...

dźwięk v6 w GTA jest boski, ale np lekko zmodyfikowany dolot w takim T5 również brzmi ciekawie:

dźwiek s40 t5 z dolotem typhoon


--------------------
147 GTA do odreagowania
S60R do przemieszczania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Sun, 06 Dec 2009 - 23:05
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





Ja na twoim miejscu zorientowałbym się jaka jest dokładna historia problemów ze skrzynia w 147 GTA. początkowe modele miały z tym poważny problem, zdarzało się że nie wytrzymywały 5-6 tys. km... podobno dosyć szybko Alfa zareagowała na ten fakt i zmieniła jakieś rozwiązanie w niej. Fakt jest jeden, na pewno staniesz się bardziej lubiany w okolicy (szczególnie na jakiś moto-imprezach, rajdach itd.) jak wpadniesz tam Włoszką wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Mon, 07 Dec 2009 - 00:43
Post #7


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





CYTAT(ol3j @ Sun, 06 Dec 2009 - 21:27) *
dzięki wielkie, rozumiem że użytkujesz taką 147GTA? Problemy z grzejącym się olejem spowodowane są brakiem chłodnicy oleju? Jak się sprawuje wnetrze takiej alfy na naszym polskim poligonie? plastiki trzeszczą? Jakieś powazniejsze usterki (w stylu bez lawety nie dojechałem) ?

Czekam również na opinie innych userów.. równiez s40 t5.

no własnie sentyment, styl i charakter... te auta mają cos takiego w sobie co nie pozwala przestać o nich myśleć.. kiedyś miałem starą 33 boxera 1.7 na 4 gaźnikach Webera... kłopotow mialem tyle z tym samochodem ze masakra... przesiadłem sie na opla z myslą nigdy więcej Alfy.. a jednak... wirus alfa... chociaz s40 t tez kusi...


Niestety nie użytkuję 147 GTA, przemieszam się 156. Ale zawieszenie w obu modelach jest bliźniacze, podobne rzeczy się wymienia w podobnych odstępach czasu. Co do wnętrza, to myślę, że nie masz co się spodziewać nadzwyczajnego w temacie skrzypienia i dziwnych odgłosów. Moim zdaniem nie wybiega to ponad to, co w innych autach. Czasem, rzecz jasna, coś pisknie, ale nie powinno być tak, że non stop dochodzą Cię dziwne dźwięki. To nie jest "stary Fiat" z pół milionowym przebiegiem. Co do chłodnicy, to wydaje mi się, że jej tam nie ma, ale 100% pewności nie mam. Chłopaki ganiający GTA po trackday'ach na torze twierdzili, że bardzo pomogła wymiana oliwy na Motula 300V, choć pewnie Millers albo Valvo Racing też by się sprawdziło. Mieli zegarki na pokładzie i różnica była znaczna. Także przed montażem chłodnicy warto sobie coś takiego sprawić, żeby móc na bieżąco kontrolować ten parametr. Myślę, że w Twoim przypadku skończy się tylko na oleju.

Co do szpery, to w tym przypadku wybrałbym jednak płytkę zamiast Torsena.

Jeźdżąc Alfą tylko raz zdarzyło mi się wracać na lawecie, ale to z powodu własnej opieszałości - w trasie zerwał mi się pasek od alternatora i jakieś 60km jechałem za Golfem, bez świateł. Aż skończył się prąd w akumulatorze. Zbagatelizowałem piszczący pasek. Z drugiej strony było kilka sytuacji takich, że z dnia na dzień wsiadałem w auto i jechałem do Berlina i z powrotem, albo nad morze i nigdy się nie zawiodłem. Prawda jest taka, że trzeba przyłożyć więcej uwagi do serwisu - regularnie wymieniać olej i sprawdzać jego stan, filtry itd. Zresztą jak "skończy" Ci się zawieszenie, to będziesz o tym wiedział - poczujesz po prostu, że auto nie skręca jak powinno. Poza tym chcesz większość rzeczy robić sam, więc pewnie przyłożysz się do tego. Prawda jest taka, że Alfy nie należały nigdy do drogich aut, więc kupowali je ludzie chcący szybciej pojeździć i nie dbali o nie. A potem wydatki się piętrzą i najprostszą metodą jest wypchnięcie auta w świat, a ktoś następny kupuje kota w worku. Uważam, że nie masz się co bać sławetnej awaryjności, tym bardziej, że kupujesz 147 i do tego V6 a nie Twin Sparka. Wtedy być może napisałbym Ci, że nie warto podchodzić do tematu, bo łatwo jest trafić na minę. Jeśli będziesz chciał, to podeślę Ci numer do ogarniętego człowieka od Alfy, u którego sam jeżdżę serwisować moje auto, może jeszcze coś ciekawego Ci powie.

Boxer bywa problematyczny, niestety, ale jak zrobisz go na tip top, to potrafi się naprawdę odwdzięczyć. Chłopaki z AH Motorsport ścigają się taką 33ką, wycisnęli z niej 270KM. Pozwolę sobie jeszcze raz wkleić filmk, który tu już kiedyś zamieszczałem:




Volvo też powinno fajnie jeździć. Moim zdaniem felerem tych aut była mała ilość miejsca w środku, ale może w tym przypadku nie jest to ważne. Chętnie sam dowiedziałbym się więcej o takim aucie, może JarekK z JK - Racing się wypowie, albo sam do niego uderz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lysy
post Mon, 07 Dec 2009 - 01:50
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Wed, 30 April 2003
Skąd: W-wa





Nie laduj sie w GTA. Pekaja nagminnie tam waly korbowe, pieprza sie skrzynie... Jezeli chodzi o skrecanie 147 GTA to jest to pomylka, naciskajac gaz w ciasnym skrecie pojedziesz prosto... Ja bede sprzedawal w styczniu swoje V50 i moge Ci polecic taki samochod, calkiem nieduze spalanie jak na ten silnik, moc i skrzynie (mam automat Geartronic), a osiagi sa przyzwoite. Natomiast nie nastawiaj sie na to, ze jest to samochod sportowy, o sztywnym zaiweszeniu i super precyzyjnym porwadzeniu - to jest zwykly mocny dupowoz nastawiony bardzo na komfort podrozowania... Mam program RICA wlasnie od Jarka i spalanie po wykonaniu modyfikacji drastycznie spadlo, w tej chwili jest to 11,3 litra w miescie ale nie stojac w korkach, no i mam dosc delikatna noge. Auto ma staly naped AWD, jest to Haldex III generacji, w ktorym 15% momentu zawsze przekazywane jest na tyl.

Krotki film o GTA:
http://www.youtube.com/watch?v=WuByEQoZDCM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Mon, 07 Dec 2009 - 07:20
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





CYTAT(maciekr @ Sun, 06 Dec 2009 - 21:15) *
147 - auto, które z założenia miało być najlepiej skręcającym samochodem w swojej klasie. Moim zdaniem jest blisko, wydaje mi się nawet, że skręca lepiej niż 156.

To chyba nie dotyczy wersji GTA



CYTAT(maciekr @ Sun, 06 Dec 2009 - 21:15) *
Silnik to "flagowa" jednostka, jedno z lepszych V6 moim skromnym zdaniem. Musisz założyć większą kwotę za zrobienie rozrządu i znaleźć mechanika, który ma blokady pod ten silnik i potrafi to dobrze zrobić. Problemem przy upalaniu jest temperatura oleju. Oczywiście nie ma żadnych "scen", ale warto lać dobry olej i włożyć do kabiny zegar z temperaturą oliwy.

No i ta ilosc miejsca pod maska ulatwiajaca kazda czynnosc serwisowa...

CYTAT(maciekr @ Sun, 06 Dec 2009 - 21:15) *
Auto może być trochę podsterowne z racji silnika, ale skoro wspomniałeś o 1/4 to myślę, że nie będzie z tym problemu. Szperę możesz dokoptować. Warto poszukać zadbanej sztuki, zwróci się to podczas późniejszej eksploatacji.

W tym wypadku "troche podsterowne" nabiera nowego znaczenia wink.gif



Go to the top of the page
 
+Quote Post
ol3j
post Mon, 07 Dec 2009 - 09:03
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sat, 07 April 2007





@ Lysy
zawias zawsze mozna wymienić (byłaby to jedna z niewielu przeróbek, jakie chciałbym wprowadzić, z optycznych "tjuningów" juz wyrosłem) ogólnie zawias i felga starczy, więc dupowoz można leko usztywnić.
No wlasnie skrzynie to bym wolał jednak manuala 6 biegowego, ze względu na geartronic pewnie masz obnizony moment w programie (w stosunku do programu dla manualnej skrzyni). Napisz jak z awaryjnością, wady zalety z Twojego punktu widzenia, skoro jesteś uzytkownikiem takiego auta.. a i który rok to jest? i ten Haldex III generacji to pewnik? gdzies czytalem ze w s40 nie jest stały napęd tylko dołaczany tył... wszystkie mają te 15% stałego przekazywania?


--------------------
147 GTA do odreagowania
S60R do przemieszczania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lysy
post Mon, 07 Dec 2009 - 11:11
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Wed, 30 April 2003
Skąd: W-wa





Jezeli chodzi o zawieszenie, to w przypadku AWD nie jest tak rozowo, bo zaden producent oprocz K&W nie oferuje praktycznie nic do tego auta. K&W oferuje albo same sprezyny albo od razu gwint za ladnych pare tysiecy wiec w zasadzie nie ma ciekawej propozycji do tego samochodu. nie zglebialem tematu co oferuja Szwedzi do tego, ale jak widze Heico to wiem, ze z ich cenami pewnie caly gwint K&W wyjdzie taniej...

Jesli chodzi o Haldexa III generacji to wszyskie roczniki modelowe Volvo od 2005 do 2008 mialy tzw. Instant Traction, jest to system wlasnie oparty na Haldexie III generacji, w V50 gdzies czytalem, ze to jest 15% momentu przekazywane na tyl, ale gdzie tego nie pamietam. Mam 2005 rok.

Co do programu to musialbys porozmawiac z Jarkiem, jednak sama skrzynia, mimo ze ma opinie awaryjnej dla mnie nie jest to problemem ze wzgledu na sposob eksploatacji auta. Problemem dla samej skrzyni jest jej chlodzenie i nie tyle oleju co tej czesci elektronicznej, ktora podobno sie przegrzewa. U mnie skrzynia dziala w zasadzie bez zarzutu, biegi zmienia plynnie bez zadnych szarpniec.

Jesli chodzi o zalety to napewno glowna jest komfort podrozowania i materialy uzyte do produkcji auta. Nie ma tam widocznych oszczednosci, skora na boczkach drzwi jest z fajnymi przeszyciami, dobre materialy uzyte do wykonczenia wnetrza (w porownaniu do nowej E90 czy C-klasy to jest przepasc), klamki sa w calosci wykonane z satynowanego aluminium. mam w miare niezly system audio (High-Performance), nawigacja dziala fajnie, mimo, ze grafika niestety wyglada jak z polowy lat 90 smile.gif Auto ma napewno wysokiej jakosci lakier, silnik na te moc wyposazenie, naped i skrzynie pali bardzo malo i jest bardzo cichy przy stalych predkosciach i delikatnym przyspieszaniu. W momencie przelaczenia sie walkow ma fajna prace. Skrzynia jest tez dosc ciekawa bo ma tryb reczny w ktorym nie zmienia biegow wyzej, tylko odcina paliwo po przekroczeniu ponad 6 tys. obr. Zaleta tez jest zawieszenie, a w zasadzie cale podwozie, auto nie nurkuje i w ogole pratycznie nie przychyla sie w zakretach. Nie ma wrazenia dzialania sily odsrodkowej w zakrecie jakby, a nie we wszystkich 4 napedach tak jest. Jesli chodzi o wady to zdecydowanie zbyt lekko pracujace wspomaganie kierownicy, praktycznie nie czuje sie kontaktu z nawierzchnia, dodatkowo uklad jest wrazliwy na poprzeczne nierownosci i koleiny, czuc je na kierownicy. Chcialem przeprogramowac to w kompterze, poniewaz np. blizniaczy Focus ST ma taka mozliwosc z poziomu menu komputera pokladowego, ale w koncu nie zglebilem do konca czy mozna to przestawic za pomoca VIDA. No i auto jest troche za wysokie, 2 cm wyzsze niz przednionapedowe T5. To chyba tyle z wad. A i u mnie lekko poci sie przy walkach rozrzadu na uszczelniaczach, nie wiem czy to czesty problem w T5.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ol3j
post Mon, 07 Dec 2009 - 11:44
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sat, 07 April 2007





o czyli można hamować auto z tym automatem, skoro biegów nie przełącza...

w przypadku t5 to do softu to bym się raczej decydował na jakiś moduł PPC, z kolei w alfie raczej bym zostawil moc seryjną...
ale jezeli faktycznie do s40 awd nie ma jakis sensownych upgradów zawieszenia (w sensownych pieniądzach) i dodatkowo jest o 2cm wyższe (oraz jest cięższe) od oski to moze lepiej szukać z napedem tylko na przednią oś? ciekawe czy jest tam seryjnie jakaś szpera...

Lysy czyli Twoim zdaniem S40 jest troche za grzeczna do "od czasu do czasu" wygłupów ? mam nadzieje ze sie nie obrazisz, ale w serii faktycznie (zawias, koła, te smieszne rurki z tyłu pod kątem) wygląda lekko na dziadkowóz... a na co zmieniasz?


--------------------
147 GTA do odreagowania
S60R do przemieszczania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lysy
post Mon, 07 Dec 2009 - 11:52
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Wed, 30 April 2003
Skąd: W-wa





Praktycznie kazde auto z automatem mozna zmierzyc na hamowni, musi byc odpowiednia instrukcja pod reka i odpowiednia hamownia. Nie wiem jakie masz preferencje co do jazdy ale dla mnie 220 KM na przedniej osi nie bedzie sie najlepiej na swiecie prowadzic. A dodatkowo wykonanie tam programu napewno tego prowadzenia nie poprawi... Ja chcialem do siebie wrzucic same sprezyny i zobaczyc jak dlugo pozyja amortyzatory ale tak jak pisalem, chyba bede sprzedawal to auto. Jesli chodzi o PPC to nie rozumiem czemu chcesz wybrac takie rozwiazanie, prosciej i taniej jest wybrac sie do tunera, nie mowiac juz o mozliwosci pomiaru auta po wykonananej modyfikacji od razu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ol3j
post Mon, 07 Dec 2009 - 12:05
Post #14


Frequent User
Dołączył: Sat, 07 April 2007





może dlatego PPC ze naczytałem się "marketingowych bzdur" że jest to najlepsze dla silnika rozwiązanie, ze mozna w chwile wrocic do parametrów seryjnych, ze przeprogramowuje się "cały komputer i układ napędowy", dobra ale nie o tym temat, bo zaraz bedzie wojna czy PPc czy indywidualna wizyta u tunera, a chcialbym tego uniknąc.

Juz teraz bardzo pomógl mi ten temat, sporo nowych rzeczy wiem, dobrze usłyszeć opinie od osób uzytkujących w/w auta... troche inaczej wyobrażałem sobie jazde s40 t5 (myslałem ze jest to samochód bardziej sportowy, niz chyba w rzeczywistości jest, chociaż ten diesel którym jeździłem nie był jakos wybitnie wygodny... taki w sam raz na nasze drogi, myslałem ze T5 będzie nizszy i twardszy lekko), troche zmartwiła mnie opinia o pękających wałach w alfie 147 GTA, bo o zawieszeniu to raczej opinie powszechne i tutaj sie tylko potwierdziły.. zaskoczyły mnie opinie że T5 może spalić takie ilości benzyny (tak relatywnie niewielkie), alfą do takiego spalania będzie się raczej ciężko zbliżyć, napisałem na poczatku ze jest mało wazne, ale przeciez to logiczne ze lepiej jak pali mniej...

nadal nie wiem ;D

to s40 to taki Focus ST w garniturze, zatem zawias i napęd to teoretycznie to samo, a tam jest naped na ośke i raczej zbiera pozytywne opinie... do S40 spręzyny -30 + amorki Bilsteina (moze jakies B6 do S40 produkują) i mogloby nie byc tragedii..


--------------------
147 GTA do odreagowania
S60R do przemieszczania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lysy
post Mon, 07 Dec 2009 - 12:10
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Wed, 30 April 2003
Skąd: W-wa





Tu masz test modelu V50 T5 AWD w manualu po liftingu:
http://www.autogaleria.pl/auto_test/test.php?id=125

Zeby byla jasnosc, to auto tak malo pali po porgramie.. Przed bylo 13,2 mniej wiecej w takim samym cyklu... Wg mnie sie zalewal na serii...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ol3j
post Mon, 07 Dec 2009 - 12:19
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sat, 07 April 2007





powiem szczerze ze zanim napisałem ten temat to chyba przeczytałem wszelkie dostępne testy S40 T5 ;-) i alfy 147GTA i chyba większoścdostepnych filmów na youtube wink.gif, bardziej zalezy mi na opinii osób które uzytkuja te samochody na codzień... mimo to dzięki...

a jakie osiągi masz teraz po programie? (przyspieszenie, parametry techniczne Nm, KM?)


--------------------
147 GTA do odreagowania
S60R do przemieszczania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lysy
post Mon, 07 Dec 2009 - 14:37
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Wed, 30 April 2003
Skąd: W-wa





Nie wiem ile to auto ma do 100 kmh, nigdy tego nie mierzylem, prawdopodpobnie okolo 7 sekund. manuale sa sporo szybsze jesli chdzi o te konkurencje. Auta tez nie mierzylem na hamowni ale wg tabeli u Jarka ma ok. 250 KM i 380 Nm, ile jest naprawde nie wiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Mon, 07 Dec 2009 - 15:19
Post #18


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





CYTAT(ol3j @ Sun, 06 Dec 2009 - 19:59) *
Porównanie:
Alfa 147 GTA | Volvo S40

Silnik: 3.2 V6 | R5 z turbiną
MOC: 250KM | 220KM
Napęd: oska bez szpery!! | oska ze szperą (chyba) lub AWD Haldex
Wady: awaryjność? | droższe o min. 10tyś, troche dziadkowóz?
Zalety: dźwięk, charakter, wnętrze | napęd, zawieszenie, silnik, kojarzy się prestiżowo


Mialem Volvo S80, teraz mam Alfe GT. Jezdzilem 147 i S40. GT jest sporo twardsze od zwyklej 147, co przeklada sie na zauwazalnie lepsze osiagi w zakretach (mam tez blokade dyfra Q2). Ale, czy GT mozna porownywac pod wzgledem zawiasu do 147 GTA, nie wiem.

Wg mnie prestiz w wypadku Volva dotyczy wyzszych modeli - S60, S80, V70, SUV'ów. S40 bym tam nie wymienial.

Nie balbym sie skrzypiacych plastików i tapicerki. W S80 halasowala mi klapa schowka pasazera i ta sama klapa halasuje mi w GT.
To zupelnie inne auta, ale pod wzgledem awaryjnosci wypadaja podobnie. Jak sprzedalem 6 letnie S80 i dolozylem 10 tys, kupujac GT z przebiegiem 8 tys km, roczne, z gwarancja w calej EU, w pracy powiedzieli mi, ze dobrze, bo Volvo kojarzy im sie z emerytura.

Jesli moge Ci cos doradzic, a boisz sie Alfy (choc niepotrzebnie - to auto jak kazde inne pod wzgledem awaryjnosci) - zmien preferencje i wybierz S60 D5. Po solidnym programie masz 250 KM, dobre osiagi, spalanie nizsze o polowe (3.2 GTA pali tyle, co ruski czolg) i wyglad o niebo lepszy niz S40. No i dzwiek D5 niczego sobie. To jeden z lepiej brzmiacych Diesli w tej klasie pojemnosci.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ol3j
post Mon, 07 Dec 2009 - 15:26
Post #19


Frequent User
Dołączył: Sat, 07 April 2007





jeździłem S60 D5 ale bez programu, powiem szczerze że po pierwszych 5kilometrach od momentu jak wsiadłem to byłem zszokowany jak to jeździ, brzmi i przyspiesza... bardzo pozytywnie się zaskoczyłem, silnik bardzo podobnie brzmiał jak w Alfie Brerze, którą tez jeździłem tyle ze w alfie bodajże o około 30KM mocniejszy...
no w sumie nie ukrywam ze jest to jakieś rozwiązanie taka s60, tyle ze wydaje mi się ze mam jeszcze czas na taki samochód (diesel, limuzyna), a chciałbym sie troche wyszumieć jeszcze wink.gif

nigdzie nie napisałem ze się boje alfy wink.gif mialem kiedyś boxera, który sprawial mi wiele problemow, ale mozna rzec że od neigo zaczęła sie moja przygoda z motoryzacją, przerobkami, naprawami itp.. w weekend ja odpoczywam w garażu kalecząc dłonie i brudząc sie smarami, to mnie w sumie relaksuje ;D i jest oderwaniem od codziennej pracy przy kompie... w miniony weekend rozpracowałem sobie wtrysk mechaniczny ke-jetronic z mercedesa w teorii i praktyce bo mi się nudziło ;P a będzie co porobić przy takim S40 ??


--------------------
147 GTA do odreagowania
S60R do przemieszczania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Mon, 07 Dec 2009 - 15:38
Post #20


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





CYTAT(ol3j @ Mon, 07 Dec 2009 - 15:26) *
jeździłem S60 D5 ale bez programu, powiem szczerze że po pierwszych 5kilometrach od momentu jak wsiadłem to byłem zszokowany jak to jeździ, brzmi i przyspiesza... bardzo pozytywnie się zaskoczyłem, silnik bardzo podobnie brzmiał jak w Alfie Brerze, którą tez jeździłem tyle ze w alfie bodajże o około 30KM mocniejszy...


W S80 mialem 2.4 D5. Po programie na 210 KM palil tyle samo co GT - 300 kg lzejsze i 60 KM slabsze, z pojemnosci 1.9. Stad moj szacunek do marki Volvo. A takze stad, ze po 330 kkm przebiegu silnik chodzil jak zegarek i mial 8 KM i 30 Nm wiecej niz mowia dane fabryczne.

W Brerze tez jest R5 2.4 JTD. Ta sama pojemnosc, ta sama konfiguracja. Podobny dzwiek, ale D5 brzmi lepiej. I spala sporo mniej!

CYTAT(ol3j @ Mon, 07 Dec 2009 - 15:26) *
no w sumie nie ukrywam ze jest to jakieś rozwiązanie taka s60, tyle ze wydaje mi się ze mam jeszcze czas na taki samochód (diesel, limuzyna), a chciałbym sie troche wyszumieć jeszcze wink.gif


No to S40, przynajmniej wg mnie tez tu nie pasuje.

CYTAT(ol3j @ Mon, 07 Dec 2009 - 15:26) *
nigdzie nie napisałem ze się boje alfy wink.gif mialem kiedyś boxera, który sprawial mi wiele problemow, ale mozna rzec że od neigo zaczęła sie moja przygoda z motoryzacją, przerobkami, naprawami itp.. w weekend ja odpoczywam w garażu kalecząc dłonie i brudząc sie smarami, to mnie w sumie relaksuje ;D i jest oderwaniem od codziennej pracy przy kompie... w miniony weekend rozpracowałem sobie wtrysk mechaniczny ke-jetronic z mercedesa w teorii i praktyce bo mi się nudziło ;P


To kupuj. Te auta sie kupuje sercem i potem sie z nich cieszy. To nie zwykly srodek trasportu od pkt A do B. Wlosi maja styl, ktoremu dorównac nikt nie moze, jedynie elegancja zblizyc moga sie Anglicy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 13:06