Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: S40 T5 vs. Alfa 147 GTA
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Stron: 1, 2, 3, 4
ol3j
Założenia:
- przebiegi rocznie nie więcej niż 20tyś km, wiekszość to jazda dla przyjemności a nie z konieczności
- lpg nie wchodzi w gre, mógłbym sie pokusić o stwierdzenie że może palic tyle ile musi
- do dalszych podrózy jest jeszcze diesel w domu
- docelowa moc 250-260KM (alfa ma w serii 250KM, w volvo trzeba jakiegos stage1 zapodać)
- samochód, którym raz, dwa razy w tygodniu trzeba i można się powygłupiać (1/4 itp) i który powinien to wytrzymać, ale głównie na spotach lokalnych
- od czasu do czasu ma mnie zawieźć do klienta i żebym się nie wstydził z niego wysiąść
- budżet do 45kpln
- rocznik .. od 2003/4
- wszelkie naprawy we własnym zakresie, wyznaję zasadę ze jak coś ma być dobrze zrobione to najlepiej zrobić to samemu
- zakup na wiosnę 2010
- samochód nietuzinkowy, wszelkie golfy, bmw, ople raczej nie wchodzą w grę.

Wybór padł na 2 samochody: ALfa 147 GTA oraz Volvo s40 T5, niestety o ile ktos na tym forum od czasu do czasu cos tam o Alfie wspomni (głównie negatywnie) to S40 z silnikiem T5 juz cięzko... a z tego co czytałem to samochód ma potencjał i "bebechy takie jak w S60R czyli 300KM jest mozliwe.

Porównanie:
Alfa 147 GTA | Volvo S40

Silnik: 3.2 V6 | R5 z turbiną
MOC: 250KM | 220KM
Napęd: oska bez szpery!! | oska ze szperą (chyba) lub AWD Haldex
Wady: awaryjność? | droższe o min. 10tyś, troche dziadkowóz?
Zalety: dźwięk, charakter, wnętrze | napęd, zawieszenie, silnik, kojarzy się prestiżowo

Volvo s40 jeździłem ale w dieslu, byłem pozytywnie zaskoczony wlasciwościami jezdymi i ogólnie bardzo odpowiadała mi pozycja za kierownicą, podparcie lewej ręki w drzwiach i takie drobiazgi, które sprawiały wrażenie poczucia bezpieczeństwa.
Alfą jeździłem 159 oraz Brerą, równiez w dieslach, odpowiednio 150KM oraz 200KM, równiez bardzo mi przypadła jazda nimi do gustu, ale jak się ma jazda 147GTA do wczesniej wymienionych?
Takiego porównania na forum nie znalazłem, jestem ciekaw co sądzicie o tych 2 autach? Które z nich byście wybrali? Wiem ze to 2 rózne samochody, 2 rózne światy.. chociaż napiszcie swoje wrażenia, uwagi, komantarze jeżeli którymś z nich jeździliście....

z góry dzieki
maciekr
147 - auto, które z założenia miało być najlepiej skręcającym samochodem w swojej klasie. Moim zdaniem jest blisko, wydaje mi się nawet, że skręca lepiej niż 156. Zawieszenie wielowahaczowe, które ma swoje plusy i minusy. Do tych drugich należy zaliczyć regularny serwisy co 60 - 70 tyśięcy kilometrów. I nie ma co zakładać byle jakich zamienników, bo strasznie się taka oszczędność mści - stukające części po 20 tysiącach. Także zostaje tylko ASO lub zakup części TRW we własnym zakresie (u siebie w 156 zapłaciłem za zrobienie całego przodu w ASO, bez łączników stabilizatora, 1500 zł) Przy zawieszeniu lecą jeszcze często łącznik i gumy na stabilizatorze. Jeśli faktycznie będziesz robił takie przebiegi jak piszesz, to możesz się pokusić o polieuretanowe zamienniki (choćby Powerflex).

Co do pozostałych elementów - normalna eksploatacja. Rzadko zdarza się, ale jednak, że elektryka wywinie jakiegoś psikusa w stylu samowłączający się nawiew na maxa. Ale są to sporadyczne przypadki. Z pozostałymi rzeczami jest tak jak w innych markach.

Silnik to "flagowa" jednostka, jedno z lepszych V6 moim skromnym zdaniem. Musisz założyć większą kwotę za zrobienie rozrządu i znaleźć mechanika, który ma blokady pod ten silnik i potrafi to dobrze zrobić. Problemem przy upalaniu jest temperatura oleju. Oczywiście nie ma żadnych "scen", ale warto lać dobry olej i włożyć do kabiny zegar z temperaturą oliwy.

Auto może być trochę podsterowne z racji silnika, ale skoro wspomniałeś o 1/4 to myślę, że nie będzie z tym problemu. Szperę możesz dokoptować. Warto poszukać zadbanej sztuki, zwróci się to podczas późniejszej eksploatacji.

Przejrzyj te strony:

http://www.ahmotorsports.co.uk/index2.htm

http://www.alfashop.jp/?mode=cate&cbid=360328&csid=0

http://www.autodelta.co.uk/

http://www.asso.co.jp/

http://www.squadra-tuning.com

http://www.colombo-bariani.com

http://www.madeno.nl

http://www.novitec.net


Wybór jest trudny, bo postawiłeś naprzeciw dwa różne auta. Już choćby to, że silnik doładowany jest łatwiej podkręcić i jest to zdecydowanie tańsze, niż w silniku wolnossącym, ma ogromne znaczenie. Wygląd auta, brzmienie V6 a uturbione 5 cylindrów itd. Oczywiście możliwości tuningu GTA są - jest w kraju jedna 156 GTA, która ma 400 koni, więc da się. Tylko pytanie jest następujące - czy Tobie to jest potrzebne? Ja bym zostawił fabrykę z kosmetycznymi zmianami (zawieszenie, szpera, temperatura oleju itp.). Jeśli masz jakieś konkretne wątpliwości co do 147, postaram się pomóc.

Wziąłbym 147 GTA ze względu na wygląd, silnik, prowadzenie i sentyment.
ol3j
dzięki wielkie, rozumiem że użytkujesz taką 147GTA? Problemy z grzejącym się olejem spowodowane są brakiem chłodnicy oleju? Jak się sprawuje wnetrze takiej alfy na naszym polskim poligonie? plastiki trzeszczą? Jakieś powazniejsze usterki (w stylu bez lawety nie dojechałem) ?

Czekam również na opinie innych userów.. równiez s40 t5.

no własnie sentyment, styl i charakter... te auta mają cos takiego w sobie co nie pozwala przestać o nich myśleć.. kiedyś miałem starą 33 boxera 1.7 na 4 gaźnikach Webera... kłopotow mialem tyle z tym samochodem ze masakra... przesiadłem sie na opla z myslą nigdy więcej Alfy.. a jednak... wirus alfa... chociaz s40 t tez kusi...
kiwi
Miałem okazje przejechać się pary razy Alfą 147 Gta...świetne zawieszenie ,bardzo fajnie sie prowadzi w zakrecie . Wnetrze to typowy Włoch : plastiki czasem popiskują ,ale nie ma tragedii. Ogólnie jak sie wsiada do każdej Alfy (szczególnie : 147,159 ,GT,GTV) czujesz sie jakby auto było dopasowane do Ciebie ,funkcjonalność schodzi na drugi plan . Co do trwałości zawieszenia zgodze sie z przedmówcą : nie jest specjalnie trwałe szczególnie na Polskich drogach ,problem niezawodności rozwiązała dopiero Alfa 159 ( choć w 147 nie ma aż takiej tragedii ) . Boli np to ,że jak Ci sie wybiją gumy stabilizatora to nie możesz ich samych wymienic tylko musisz zapodac cały stabilizator z gumami ,który dla zwykłej 147-ki kosztuje w ASO ok 600 pln . Oczywiscie są patenty na wymiane samych gum .
Problem trakcji może rozwiązać mechanizm różnicowy z Q2 ( Torsen w ośce !)

Jak myslisz o Alfie ja bym zaproponował Ci coś takiego:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10364010

Baza tego auta to 156 wiec szlak przetarty. Do tego to typowa kupetka z drzwiami bez ramek szyb wink.gif
ol3j
szczerze to 147 GTA bardziej mi sie z wyglądu podoba niż ta GT... zrestą GTA to GTA wink.gif nie no GT nie wchodzi w grę..

no i tak jak przypuszczałem opinii na temat s40 jest zero, chyba ze sie jeszcze ktoś odezwie...

dźwięk v6 w GTA jest boski, ale np lekko zmodyfikowany dolot w takim T5 również brzmi ciekawie:

dźwiek s40 t5 z dolotem typhoon
Honada
Ja na twoim miejscu zorientowałbym się jaka jest dokładna historia problemów ze skrzynia w 147 GTA. początkowe modele miały z tym poważny problem, zdarzało się że nie wytrzymywały 5-6 tys. km... podobno dosyć szybko Alfa zareagowała na ten fakt i zmieniła jakieś rozwiązanie w niej. Fakt jest jeden, na pewno staniesz się bardziej lubiany w okolicy (szczególnie na jakiś moto-imprezach, rajdach itd.) jak wpadniesz tam Włoszką wink.gif
maciekr
CYTAT(ol3j @ Sun, 06 Dec 2009 - 21:27) *
dzięki wielkie, rozumiem że użytkujesz taką 147GTA? Problemy z grzejącym się olejem spowodowane są brakiem chłodnicy oleju? Jak się sprawuje wnetrze takiej alfy na naszym polskim poligonie? plastiki trzeszczą? Jakieś powazniejsze usterki (w stylu bez lawety nie dojechałem) ?

Czekam również na opinie innych userów.. równiez s40 t5.

no własnie sentyment, styl i charakter... te auta mają cos takiego w sobie co nie pozwala przestać o nich myśleć.. kiedyś miałem starą 33 boxera 1.7 na 4 gaźnikach Webera... kłopotow mialem tyle z tym samochodem ze masakra... przesiadłem sie na opla z myslą nigdy więcej Alfy.. a jednak... wirus alfa... chociaz s40 t tez kusi...


Niestety nie użytkuję 147 GTA, przemieszam się 156. Ale zawieszenie w obu modelach jest bliźniacze, podobne rzeczy się wymienia w podobnych odstępach czasu. Co do wnętrza, to myślę, że nie masz co się spodziewać nadzwyczajnego w temacie skrzypienia i dziwnych odgłosów. Moim zdaniem nie wybiega to ponad to, co w innych autach. Czasem, rzecz jasna, coś pisknie, ale nie powinno być tak, że non stop dochodzą Cię dziwne dźwięki. To nie jest "stary Fiat" z pół milionowym przebiegiem. Co do chłodnicy, to wydaje mi się, że jej tam nie ma, ale 100% pewności nie mam. Chłopaki ganiający GTA po trackday'ach na torze twierdzili, że bardzo pomogła wymiana oliwy na Motula 300V, choć pewnie Millers albo Valvo Racing też by się sprawdziło. Mieli zegarki na pokładzie i różnica była znaczna. Także przed montażem chłodnicy warto sobie coś takiego sprawić, żeby móc na bieżąco kontrolować ten parametr. Myślę, że w Twoim przypadku skończy się tylko na oleju.

Co do szpery, to w tym przypadku wybrałbym jednak płytkę zamiast Torsena.

Jeźdżąc Alfą tylko raz zdarzyło mi się wracać na lawecie, ale to z powodu własnej opieszałości - w trasie zerwał mi się pasek od alternatora i jakieś 60km jechałem za Golfem, bez świateł. Aż skończył się prąd w akumulatorze. Zbagatelizowałem piszczący pasek. Z drugiej strony było kilka sytuacji takich, że z dnia na dzień wsiadałem w auto i jechałem do Berlina i z powrotem, albo nad morze i nigdy się nie zawiodłem. Prawda jest taka, że trzeba przyłożyć więcej uwagi do serwisu - regularnie wymieniać olej i sprawdzać jego stan, filtry itd. Zresztą jak "skończy" Ci się zawieszenie, to będziesz o tym wiedział - poczujesz po prostu, że auto nie skręca jak powinno. Poza tym chcesz większość rzeczy robić sam, więc pewnie przyłożysz się do tego. Prawda jest taka, że Alfy nie należały nigdy do drogich aut, więc kupowali je ludzie chcący szybciej pojeździć i nie dbali o nie. A potem wydatki się piętrzą i najprostszą metodą jest wypchnięcie auta w świat, a ktoś następny kupuje kota w worku. Uważam, że nie masz się co bać sławetnej awaryjności, tym bardziej, że kupujesz 147 i do tego V6 a nie Twin Sparka. Wtedy być może napisałbym Ci, że nie warto podchodzić do tematu, bo łatwo jest trafić na minę. Jeśli będziesz chciał, to podeślę Ci numer do ogarniętego człowieka od Alfy, u którego sam jeżdżę serwisować moje auto, może jeszcze coś ciekawego Ci powie.

Boxer bywa problematyczny, niestety, ale jak zrobisz go na tip top, to potrafi się naprawdę odwdzięczyć. Chłopaki z AH Motorsport ścigają się taką 33ką, wycisnęli z niej 270KM. Pozwolę sobie jeszcze raz wkleić filmk, który tu już kiedyś zamieszczałem:




Volvo też powinno fajnie jeździć. Moim zdaniem felerem tych aut była mała ilość miejsca w środku, ale może w tym przypadku nie jest to ważne. Chętnie sam dowiedziałbym się więcej o takim aucie, może JarekK z JK - Racing się wypowie, albo sam do niego uderz.
Lysy
Nie laduj sie w GTA. Pekaja nagminnie tam waly korbowe, pieprza sie skrzynie... Jezeli chodzi o skrecanie 147 GTA to jest to pomylka, naciskajac gaz w ciasnym skrecie pojedziesz prosto... Ja bede sprzedawal w styczniu swoje V50 i moge Ci polecic taki samochod, calkiem nieduze spalanie jak na ten silnik, moc i skrzynie (mam automat Geartronic), a osiagi sa przyzwoite. Natomiast nie nastawiaj sie na to, ze jest to samochod sportowy, o sztywnym zaiweszeniu i super precyzyjnym porwadzeniu - to jest zwykly mocny dupowoz nastawiony bardzo na komfort podrozowania... Mam program RICA wlasnie od Jarka i spalanie po wykonaniu modyfikacji drastycznie spadlo, w tej chwili jest to 11,3 litra w miescie ale nie stojac w korkach, no i mam dosc delikatna noge. Auto ma staly naped AWD, jest to Haldex III generacji, w ktorym 15% momentu zawsze przekazywane jest na tyl.

Krotki film o GTA:
http://www.youtube.com/watch?v=WuByEQoZDCM
dejv667
CYTAT(maciekr @ Sun, 06 Dec 2009 - 21:15) *
147 - auto, które z założenia miało być najlepiej skręcającym samochodem w swojej klasie. Moim zdaniem jest blisko, wydaje mi się nawet, że skręca lepiej niż 156.

To chyba nie dotyczy wersji GTA



CYTAT(maciekr @ Sun, 06 Dec 2009 - 21:15) *
Silnik to "flagowa" jednostka, jedno z lepszych V6 moim skromnym zdaniem. Musisz założyć większą kwotę za zrobienie rozrządu i znaleźć mechanika, który ma blokady pod ten silnik i potrafi to dobrze zrobić. Problemem przy upalaniu jest temperatura oleju. Oczywiście nie ma żadnych "scen", ale warto lać dobry olej i włożyć do kabiny zegar z temperaturą oliwy.

No i ta ilosc miejsca pod maska ulatwiajaca kazda czynnosc serwisowa...

CYTAT(maciekr @ Sun, 06 Dec 2009 - 21:15) *
Auto może być trochę podsterowne z racji silnika, ale skoro wspomniałeś o 1/4 to myślę, że nie będzie z tym problemu. Szperę możesz dokoptować. Warto poszukać zadbanej sztuki, zwróci się to podczas późniejszej eksploatacji.

W tym wypadku "troche podsterowne" nabiera nowego znaczenia wink.gif



ol3j
@ Lysy
zawias zawsze mozna wymienić (byłaby to jedna z niewielu przeróbek, jakie chciałbym wprowadzić, z optycznych "tjuningów" juz wyrosłem) ogólnie zawias i felga starczy, więc dupowoz można leko usztywnić.
No wlasnie skrzynie to bym wolał jednak manuala 6 biegowego, ze względu na geartronic pewnie masz obnizony moment w programie (w stosunku do programu dla manualnej skrzyni). Napisz jak z awaryjnością, wady zalety z Twojego punktu widzenia, skoro jesteś uzytkownikiem takiego auta.. a i który rok to jest? i ten Haldex III generacji to pewnik? gdzies czytalem ze w s40 nie jest stały napęd tylko dołaczany tył... wszystkie mają te 15% stałego przekazywania?
Lysy
Jezeli chodzi o zawieszenie, to w przypadku AWD nie jest tak rozowo, bo zaden producent oprocz K&W nie oferuje praktycznie nic do tego auta. K&W oferuje albo same sprezyny albo od razu gwint za ladnych pare tysiecy wiec w zasadzie nie ma ciekawej propozycji do tego samochodu. nie zglebialem tematu co oferuja Szwedzi do tego, ale jak widze Heico to wiem, ze z ich cenami pewnie caly gwint K&W wyjdzie taniej...

Jesli chodzi o Haldexa III generacji to wszyskie roczniki modelowe Volvo od 2005 do 2008 mialy tzw. Instant Traction, jest to system wlasnie oparty na Haldexie III generacji, w V50 gdzies czytalem, ze to jest 15% momentu przekazywane na tyl, ale gdzie tego nie pamietam. Mam 2005 rok.

Co do programu to musialbys porozmawiac z Jarkiem, jednak sama skrzynia, mimo ze ma opinie awaryjnej dla mnie nie jest to problemem ze wzgledu na sposob eksploatacji auta. Problemem dla samej skrzyni jest jej chlodzenie i nie tyle oleju co tej czesci elektronicznej, ktora podobno sie przegrzewa. U mnie skrzynia dziala w zasadzie bez zarzutu, biegi zmienia plynnie bez zadnych szarpniec.

Jesli chodzi o zalety to napewno glowna jest komfort podrozowania i materialy uzyte do produkcji auta. Nie ma tam widocznych oszczednosci, skora na boczkach drzwi jest z fajnymi przeszyciami, dobre materialy uzyte do wykonczenia wnetrza (w porownaniu do nowej E90 czy C-klasy to jest przepasc), klamki sa w calosci wykonane z satynowanego aluminium. mam w miare niezly system audio (High-Performance), nawigacja dziala fajnie, mimo, ze grafika niestety wyglada jak z polowy lat 90 smile.gif Auto ma napewno wysokiej jakosci lakier, silnik na te moc wyposazenie, naped i skrzynie pali bardzo malo i jest bardzo cichy przy stalych predkosciach i delikatnym przyspieszaniu. W momencie przelaczenia sie walkow ma fajna prace. Skrzynia jest tez dosc ciekawa bo ma tryb reczny w ktorym nie zmienia biegow wyzej, tylko odcina paliwo po przekroczeniu ponad 6 tys. obr. Zaleta tez jest zawieszenie, a w zasadzie cale podwozie, auto nie nurkuje i w ogole pratycznie nie przychyla sie w zakretach. Nie ma wrazenia dzialania sily odsrodkowej w zakrecie jakby, a nie we wszystkich 4 napedach tak jest. Jesli chodzi o wady to zdecydowanie zbyt lekko pracujace wspomaganie kierownicy, praktycznie nie czuje sie kontaktu z nawierzchnia, dodatkowo uklad jest wrazliwy na poprzeczne nierownosci i koleiny, czuc je na kierownicy. Chcialem przeprogramowac to w kompterze, poniewaz np. blizniaczy Focus ST ma taka mozliwosc z poziomu menu komputera pokladowego, ale w koncu nie zglebilem do konca czy mozna to przestawic za pomoca VIDA. No i auto jest troche za wysokie, 2 cm wyzsze niz przednionapedowe T5. To chyba tyle z wad. A i u mnie lekko poci sie przy walkach rozrzadu na uszczelniaczach, nie wiem czy to czesty problem w T5.
ol3j
o czyli można hamować auto z tym automatem, skoro biegów nie przełącza...

w przypadku t5 to do softu to bym się raczej decydował na jakiś moduł PPC, z kolei w alfie raczej bym zostawil moc seryjną...
ale jezeli faktycznie do s40 awd nie ma jakis sensownych upgradów zawieszenia (w sensownych pieniądzach) i dodatkowo jest o 2cm wyższe (oraz jest cięższe) od oski to moze lepiej szukać z napedem tylko na przednią oś? ciekawe czy jest tam seryjnie jakaś szpera...

Lysy czyli Twoim zdaniem S40 jest troche za grzeczna do "od czasu do czasu" wygłupów ? mam nadzieje ze sie nie obrazisz, ale w serii faktycznie (zawias, koła, te smieszne rurki z tyłu pod kątem) wygląda lekko na dziadkowóz... a na co zmieniasz?
Lysy
Praktycznie kazde auto z automatem mozna zmierzyc na hamowni, musi byc odpowiednia instrukcja pod reka i odpowiednia hamownia. Nie wiem jakie masz preferencje co do jazdy ale dla mnie 220 KM na przedniej osi nie bedzie sie najlepiej na swiecie prowadzic. A dodatkowo wykonanie tam programu napewno tego prowadzenia nie poprawi... Ja chcialem do siebie wrzucic same sprezyny i zobaczyc jak dlugo pozyja amortyzatory ale tak jak pisalem, chyba bede sprzedawal to auto. Jesli chodzi o PPC to nie rozumiem czemu chcesz wybrac takie rozwiazanie, prosciej i taniej jest wybrac sie do tunera, nie mowiac juz o mozliwosci pomiaru auta po wykonananej modyfikacji od razu.
ol3j
może dlatego PPC ze naczytałem się "marketingowych bzdur" że jest to najlepsze dla silnika rozwiązanie, ze mozna w chwile wrocic do parametrów seryjnych, ze przeprogramowuje się "cały komputer i układ napędowy", dobra ale nie o tym temat, bo zaraz bedzie wojna czy PPc czy indywidualna wizyta u tunera, a chcialbym tego uniknąc.

Juz teraz bardzo pomógl mi ten temat, sporo nowych rzeczy wiem, dobrze usłyszeć opinie od osób uzytkujących w/w auta... troche inaczej wyobrażałem sobie jazde s40 t5 (myslałem ze jest to samochód bardziej sportowy, niz chyba w rzeczywistości jest, chociaż ten diesel którym jeździłem nie był jakos wybitnie wygodny... taki w sam raz na nasze drogi, myslałem ze T5 będzie nizszy i twardszy lekko), troche zmartwiła mnie opinia o pękających wałach w alfie 147 GTA, bo o zawieszeniu to raczej opinie powszechne i tutaj sie tylko potwierdziły.. zaskoczyły mnie opinie że T5 może spalić takie ilości benzyny (tak relatywnie niewielkie), alfą do takiego spalania będzie się raczej ciężko zbliżyć, napisałem na poczatku ze jest mało wazne, ale przeciez to logiczne ze lepiej jak pali mniej...

nadal nie wiem ;D

to s40 to taki Focus ST w garniturze, zatem zawias i napęd to teoretycznie to samo, a tam jest naped na ośke i raczej zbiera pozytywne opinie... do S40 spręzyny -30 + amorki Bilsteina (moze jakies B6 do S40 produkują) i mogloby nie byc tragedii..
Lysy
Tu masz test modelu V50 T5 AWD w manualu po liftingu:
http://www.autogaleria.pl/auto_test/test.php?id=125

Zeby byla jasnosc, to auto tak malo pali po porgramie.. Przed bylo 13,2 mniej wiecej w takim samym cyklu... Wg mnie sie zalewal na serii...
ol3j
powiem szczerze ze zanim napisałem ten temat to chyba przeczytałem wszelkie dostępne testy S40 T5 ;-) i alfy 147GTA i chyba większoścdostepnych filmów na youtube wink.gif, bardziej zalezy mi na opinii osób które uzytkuja te samochody na codzień... mimo to dzięki...

a jakie osiągi masz teraz po programie? (przyspieszenie, parametry techniczne Nm, KM?)
Lysy
Nie wiem ile to auto ma do 100 kmh, nigdy tego nie mierzylem, prawdopodpobnie okolo 7 sekund. manuale sa sporo szybsze jesli chdzi o te konkurencje. Auta tez nie mierzylem na hamowni ale wg tabeli u Jarka ma ok. 250 KM i 380 Nm, ile jest naprawde nie wiem.
Knutomaniak
CYTAT(ol3j @ Sun, 06 Dec 2009 - 19:59) *
Porównanie:
Alfa 147 GTA | Volvo S40

Silnik: 3.2 V6 | R5 z turbiną
MOC: 250KM | 220KM
Napęd: oska bez szpery!! | oska ze szperą (chyba) lub AWD Haldex
Wady: awaryjność? | droższe o min. 10tyś, troche dziadkowóz?
Zalety: dźwięk, charakter, wnętrze | napęd, zawieszenie, silnik, kojarzy się prestiżowo


Mialem Volvo S80, teraz mam Alfe GT. Jezdzilem 147 i S40. GT jest sporo twardsze od zwyklej 147, co przeklada sie na zauwazalnie lepsze osiagi w zakretach (mam tez blokade dyfra Q2). Ale, czy GT mozna porownywac pod wzgledem zawiasu do 147 GTA, nie wiem.

Wg mnie prestiz w wypadku Volva dotyczy wyzszych modeli - S60, S80, V70, SUV'ów. S40 bym tam nie wymienial.

Nie balbym sie skrzypiacych plastików i tapicerki. W S80 halasowala mi klapa schowka pasazera i ta sama klapa halasuje mi w GT.
To zupelnie inne auta, ale pod wzgledem awaryjnosci wypadaja podobnie. Jak sprzedalem 6 letnie S80 i dolozylem 10 tys, kupujac GT z przebiegiem 8 tys km, roczne, z gwarancja w calej EU, w pracy powiedzieli mi, ze dobrze, bo Volvo kojarzy im sie z emerytura.

Jesli moge Ci cos doradzic, a boisz sie Alfy (choc niepotrzebnie - to auto jak kazde inne pod wzgledem awaryjnosci) - zmien preferencje i wybierz S60 D5. Po solidnym programie masz 250 KM, dobre osiagi, spalanie nizsze o polowe (3.2 GTA pali tyle, co ruski czolg) i wyglad o niebo lepszy niz S40. No i dzwiek D5 niczego sobie. To jeden z lepiej brzmiacych Diesli w tej klasie pojemnosci.
ol3j
jeździłem S60 D5 ale bez programu, powiem szczerze że po pierwszych 5kilometrach od momentu jak wsiadłem to byłem zszokowany jak to jeździ, brzmi i przyspiesza... bardzo pozytywnie się zaskoczyłem, silnik bardzo podobnie brzmiał jak w Alfie Brerze, którą tez jeździłem tyle ze w alfie bodajże o około 30KM mocniejszy...
no w sumie nie ukrywam ze jest to jakieś rozwiązanie taka s60, tyle ze wydaje mi się ze mam jeszcze czas na taki samochód (diesel, limuzyna), a chciałbym sie troche wyszumieć jeszcze wink.gif

nigdzie nie napisałem ze się boje alfy wink.gif mialem kiedyś boxera, który sprawial mi wiele problemow, ale mozna rzec że od neigo zaczęła sie moja przygoda z motoryzacją, przerobkami, naprawami itp.. w weekend ja odpoczywam w garażu kalecząc dłonie i brudząc sie smarami, to mnie w sumie relaksuje ;D i jest oderwaniem od codziennej pracy przy kompie... w miniony weekend rozpracowałem sobie wtrysk mechaniczny ke-jetronic z mercedesa w teorii i praktyce bo mi się nudziło ;P a będzie co porobić przy takim S40 ??
Knutomaniak
CYTAT(ol3j @ Mon, 07 Dec 2009 - 15:26) *
jeździłem S60 D5 ale bez programu, powiem szczerze że po pierwszych 5kilometrach od momentu jak wsiadłem to byłem zszokowany jak to jeździ, brzmi i przyspiesza... bardzo pozytywnie się zaskoczyłem, silnik bardzo podobnie brzmiał jak w Alfie Brerze, którą tez jeździłem tyle ze w alfie bodajże o około 30KM mocniejszy...


W S80 mialem 2.4 D5. Po programie na 210 KM palil tyle samo co GT - 300 kg lzejsze i 60 KM slabsze, z pojemnosci 1.9. Stad moj szacunek do marki Volvo. A takze stad, ze po 330 kkm przebiegu silnik chodzil jak zegarek i mial 8 KM i 30 Nm wiecej niz mowia dane fabryczne.

W Brerze tez jest R5 2.4 JTD. Ta sama pojemnosc, ta sama konfiguracja. Podobny dzwiek, ale D5 brzmi lepiej. I spala sporo mniej!

CYTAT(ol3j @ Mon, 07 Dec 2009 - 15:26) *
no w sumie nie ukrywam ze jest to jakieś rozwiązanie taka s60, tyle ze wydaje mi się ze mam jeszcze czas na taki samochód (diesel, limuzyna), a chciałbym sie troche wyszumieć jeszcze wink.gif


No to S40, przynajmniej wg mnie tez tu nie pasuje.

CYTAT(ol3j @ Mon, 07 Dec 2009 - 15:26) *
nigdzie nie napisałem ze się boje alfy wink.gif mialem kiedyś boxera, który sprawial mi wiele problemow, ale mozna rzec że od neigo zaczęła sie moja przygoda z motoryzacją, przerobkami, naprawami itp.. w weekend ja odpoczywam w garażu kalecząc dłonie i brudząc sie smarami, to mnie w sumie relaksuje ;D i jest oderwaniem od codziennej pracy przy kompie... w miniony weekend rozpracowałem sobie wtrysk mechaniczny ke-jetronic z mercedesa w teorii i praktyce bo mi się nudziło ;P


To kupuj. Te auta sie kupuje sercem i potem sie z nich cieszy. To nie zwykly srodek trasportu od pkt A do B. Wlosi maja styl, ktoremu dorównac nikt nie moze, jedynie elegancja zblizyc moga sie Anglicy.
ol3j
nie no ja uważam ze tak jak napisałes S60, S80 to już można nazwac limuzyną, samochodem prestiżowym, a S40 kojarzącym się z prestiżem (większości niewtajemniczonych osócool.gif
ale nie mów ze S40, które można zrobić na 260KM z napedem na ośke bądź AWD nie można jeszcze poszaleć? do tego tak na przykład wyglądajacym... ja bym go w jednym szeregu z S60 i S80 nie stawiał.




rozum podpowiada S40, serce 147 GTA wink.gif
David333
Myślę, że 2.5T jest bardziej rozwojowe od ciężkiej krowy V6, a na dodatek w aucie z napędem na przód. Co do awaryjności, to się nie wypowiem, bo te auta raczej wypadają podobnie pod tym względem, ale wiem, że TG uznało Alfę za jeden z najbardziej podsterownych samochodów świata... Przemyśl to. wink.gif
Co do stylu obydwu aut - o gustach się nie dyskutuje. biggrin.gif
ol3j
CYTAT(David333 @ Mon, 07 Dec 2009 - 16:07) *
Myślę, że 2.5T jest bardziej rozwojowe od ciężkiej krowy V6, a na dodatek w aucie z napędem na przód. Co do awaryjności, to się nie wypowiem, bo te auta raczej wypadają podobnie pod tym względem,


poważnie? myślałem ze tutaj uslysze ze alfa jest o wiele bardziej awaryjna...

CYTAT(David333 @ Mon, 07 Dec 2009 - 16:07) *
ale wiem, że TG uznało Alfę za jeden z najbardziej podsterownych samochodów świata... Przemyśl to. wink.gif


jeżeli TG to Top Gear to może i tak było, ale auto to nie tylko maszyna do skręcania ;-) zresztą wszyscy prowadzący TG jednogłosnie wybrali 147 GT spośród Focusta ST i Golfa R32...

CYTAT(David333 @ Mon, 07 Dec 2009 - 16:07) *
Co do stylu obydwu aut - o gustach się nie dyskutuje. biggrin.gif


dokładnie, ale jak ktos mówi ze alfa 147GTA mu się nie podoba to kłamie wink.gif

David333
^ Powiem Ci tak - mi się Alfa nie podoba, kompletnie nie w moim stylu, ale się nie wypowiedziałem, bo po prostu każdy ma inny gust.
A z tym TG to Ci napisałem tylko dlatego, żebyś sobie dobrze przemyślał, do czego to auto ma Ci tak naprawdę służyć. A z tym skręcaniem coś musi być...
Powodzenia w szukaniu. wink.gif
P.S - a nie myślałeś może o czymś całkowicie innym, np. takim czymś:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10541319
(Tylko jako przykład wink.gif )
ol3j
Jasne że myślałem wink.gif nie dalej niż wczoraj przegladałem również Imprezy, ale jednak mam cos popsute w głowie i chciałbym kupic najmocniejszą seryjnie dostepną wersję danego modelu... więc na STI zabraknie mi pieniędzy... a o WRXie gdzie nie czytam to tylko ze to nie jedzie i takie tam...tak jak napisałeś gust nie podlega dysusji, ale Imprezie daleko do designu Alfy (a wnętrze to juz wogóle przepaść)..
hz10
volvo w środku też nie zachwyca tongue.gif
PietereQ
CYTAT(Lysy @ Mon, 07 Dec 2009 - 01:50) *
Nie laduj sie w GTA. Pekaja nagminnie tam waly korbowe,


LOL LOL LOL biggrin.gif Dobry hater, polepszy ci dzień. Tobie coś nagminnie pęka w temacie alfy, nie pierwszy raz rolleyes.gif

I nie zamartwiaj się podsterownością, tak tu wykładaną przez ludz, którzy pewnie nie jeździli tym autem. Dobry gwint i q2, i autem można fajne polatać (jak na fwd) w zakrętach. Dowodem jest grupa chłopaków co regularnie odwiedzają paroma GTA Tor Poznan i kręcą coraz lepsze czasy... no tak ale to też pewnie masochiści...

kiwi
Jeździłem 147GTA , GT 3,2 ,GTV 3,0 i 3,2 ...i powiem wam ,że auta te są mniej podsterowne w zakrecie od np Golfa 4 1,8T GTI....mimo,że zawsze wolałem niemieckie konstrukcje ...przednionapędowe alfy prowadzą sie na suchej nawieżchni rewelacyjnie dobrze
prnit
dosc trudny wybór i zupełnie inne autka, alfa to wariatka, prowadziłem taką 147gta i z tego co pamiętam zabawa jest przednia, volvo to dupowóz...o wiele wiekszy od alfy, dłuższy i jest to bardziej grand turismo a nie samochod do wsciekania się...mam volvo s60 i przez 16 miesięcy nie zepsuło mi sie w nim nic...jesli masz juz dupowoz w rodzinie to bym brał takiego wariata ale akurat alfa 147gta nie jest moim faworytem chociaz nie jest to do konca głupi pomysł...ja bym w tej cenie brał jakies audi s3 ktore bedzie szybsze, tansze w eksploatacji itd..tak tak duzo tego jezdzi itd...jest jeszcze kilka innych fajnych autek w twoim budzecie..ja bym wcale nie eliminował niemieckich marek bo naprawde ich stosunek cena/przyjemnosc daje rade.
ol3j
akurat wrociłem z "przejażdzki" po mieście i stanałem obok S40 (tyle ze 2.4 bez turbo) .. cholerka.. w serii to faktycznie do samochodu sportowego mu raczej daleko (z wyglądu) ..
dziś jakbym miał kupić, to niech się dzieje wola nieba... 147GTA wybieram.. wink.gif ale jeszcze chętnie waszych opinii posłucham...

@prnit naprawde jakos za boga nie widzę sie w BMW..audi - juz lepiej ale na takie S3 jak mi się podoba to mnie nie stać, co najwyzej w tej budzie moge miec jakiegoś 1.9diesla... ale nie, odpada, ma byc benzyna i okolice 250KM (po niewielkich modach lub bez)..
Lysy
PietereQ nie hater tylko niestety obiektywny realista, tych dwoch cech niestety brakuje wiekszosci kierowcow Alf. To taki kompleks nie przyznawania sie do bledu, usprawiedliwiajac sie bzdurami o cuoresportivo, miloscia, sercem, pasja i innymi sztucznosciami. Najlepsze, ze kiedys pokazywali w jakims programie motoryzacynym warsztat, zdaje sie u Boltowocza smile.gif Pytali mechanika co robi a on mial w rekach dwa kawalki walu korbowego z GTA po 27 kkm smile.gif W ich testowce bylo potem to samo ale luz oszukuj siebie i innych dalej, mi to naprawde nie robi roznicy. Przeciez napewno to nie samochod byl winny tylko jak zwykle w srodowisku wlascicieli AR zla eksploatacja smile.gif smile.gif
candy81
łysy ale ta 3.2 to rozwiercone, stare, poczciwe 3.0. Powiedzial bym nawet, ze pancerne:)
Brzoza
Jesli zastanawiasz sie ktore auto ma wiekszy potencjal :
http://www.youtube.com/watch?v=q9ZNJlbsjdw

biggrin.gif

Volvo to totalny sleeper, wiec cos o tym, bo juz nie raz bywalem zatrzymywany przez kierowcow bmw czy innych szybkich zabawek z pytaniem co mam pod maska.
S40 T5 tak jaki S60 T5 jest duzo bardziej rozwojowa niz Alfa. Oba silniki chetnie sie tuninguja i maja spory potencjal, a jesli nie chcesz za duzo na to ladowac kasy to sam program wystarczy do sprawnego poruszania sie po miescie i na trasie. Fakt nie jest to najlepsze auto na zakrety, ale w s60 wkladasz amorki B6 plus sprezyny np. Koni plus pare dodatkowych pierdolek i autko naprawde przyjemnie jezdzi. Choc daleko do M3 czy innych takich.
Alfa nie jezdzilem, ale volvo moge polecic.
Silnik D5 tez jest dobra alternatywa. Sam sie nad tym zastanawiam, bo moc moge uzyskac podobna do swojej T5 ale za ok. 150Nm wiecej... Dobrze zrobiona D5 odpycha sie naprawde milo.
Aha nie polecam automata do mocniejszej zabawy z silnikiem. Fakt skrzynia jest ok, ale przegrzewa sie elektronika przy palowaniu i to jest dosc klopotliwy problem.
maciekr
Lysy zwał jak zwał, ale jakoś co raz więcej osób JEŻDŻĄCYCH i dbających o swoje Alfy nie ma żadnych problemów z ich eksploatacją i awaryjnością. Gdyby autor chiał Twin Sparka na codzień to pierwszy bym napisał, że to nie do końca słuszny wybór. Ale temat rzeka, więc nie mamy się co rozwijać.


Co do trakcji - fizyki się nie oszuka rzecz jasna, ale szpera i dobre opony bardzo pomogą w tym przypadku. Zresztą PietereQ słusznie napisał, że co raz więcej osób gania nimi po torze z dobrym skutkiem. Poza tym, jeśli dobrze rozumiem autora, auto ma jeździć na codzień, być reprezentatywne i dać trochę frajdy podczas miejskich starć. GTA się w tym przypadku nada moim skromnym zdaniem. Ale tak jak pisałem wcześniej - Volvo da więcej możliwości rozwoju mocy za mniejsze pieniądze, V6 z GTA nie ma co raczej ruszać.
ol3j
CYTAT(maciekr @ Mon, 07 Dec 2009 - 22:45) *
jeśli dobrze rozumiem autora, auto ma jeździć na codzień, być reprezentatywne i dać trochę frajdy podczas miejskich starć.

powiedziałbym nawet że bardzo dobrze mnie zrozumiałeś...

cieszy mnie tez fakt ze żadnego z aut totalnie nie jedziecie, i czego bym nie wybrał to kazdy wybór jest dobry wink.gif
kiwi
Nigdy nie widziałem Alfy V6 z uszkodzonym wałem ..Twinsparki i owszem....brać olej lubią , wariatory trzeba zmieniać co wymiane rozrządu albo częściej . V6 w GTA to stara dobra jednostka Alfy w przeciwieństwie do 3,2 w brerze który bazuje na silniku Opla i ma już bezpośredni wtrysk. W największej karoserii czyli 166 aut,czy Lancia Thesis ..potrafi łyknąc w mieście 22l/100km..czyli tyle co V8 w audi...a więc dużo i to mozna uznać za wade
Ikar2
CYTAT(kiwi @ Tue, 08 Dec 2009 - 00:14) *
..potrafi łyknąc w mieście 22l/100km..czyli tyle co V8 w audi...a więc dużo i to mozna uznać za wade


Kilka lat temu miałem przyjemnosc ujezdżać testowa Alfe 147 GTA w jedynym słusznym kolorze czyli czerwonym wink.gif
Moim zdaniem to naprawde charakterny samochód. Nie wiem jak przy dłuższej eksploatacji wygląda sprawa trwałości zawieszenie, ale ogólnie rozumiana "radość z jazdy" , jest w tym modelu bezsporna. Wspaniały silnik, fajne zawieszenie, ładny design zarówno na zewnatrz jak i wewnatrz. Kapitalne fotele itp... Zarejestrowałem tylko jedna wadę, zuzycie paliwa, przy intensywnej eksploatacji 23-24 litry. Przy spokojnej jezdzie nie udało mi sie zejsc poniżej 14 litrów... Jak dla mnie zajebisty, szybki kompakt. A do tego bardzo rzadki widok na ulicach, a to tez zaleta smile.gif
coolice
Aż dziw bierze, że nikt autora tego tematu nie nakłaniał na CTR. wink.gif
Ikar2
CYTAT(coolice @ Tue, 08 Dec 2009 - 00:31) *
Aż dziw bierze, że nikt autora tego tematu nie nakłaniał na CTR. wink.gif


Fakt. Dziwne też, że nikt jeszcze nie zaproponował : " S13 i reszta $$$ na mody " wink.gif wink.gif
Przepraszam, ale nie mogłem sie powstrzymać smile.gif
ol3j
własnie jestem pozytywnie zaskoczony, byłem niemal pewien że padną propozycje Type R, nissan, BMW 330i i podobne wink.gif ale za nie bym podziękował.. gdzieś kiedyś przeczytałem ze z japońskie samochody sa jak lodówka.. otwierasz - światełko się zapala, zamykasz - gaśnie... coś w tym jest.

wracając do alfy, to spalanie na poziomie 22L podczas upalania... nie małe, ale znośne...
rennen
Nie wiem ile trzeba mieć "pasji, miłości i curoesportivo" żeby jeździć takimi wynalazkami, podziwiam was chłopaki. Kiedyś mojej kobiecie (obecnie już byłej) podobało się AR156 - w salonie oglądaliśmy nówkę i wnętrze było gorzej spasowane i bardziej trzeszczało niż w moim bmw z 91 roku po 200k przebiegu. Niestety z jazdy to żadne fwd mi się nie podoba, awd w volvo też zbyt wyścigowe nie jest a jeżeli chodzi o styl to alfa jest "bardzo włoska" ale o ile w wypadku ferrari i lambo to zrozumiałe, to wg mnie alfa wygląda jak gość co założył obcisłą koszulkę armaniego z bazaru i trochę za dużo siedzi na solarium. Volvo jest z kolei z drugiej strony - bezpieczeństwo, komfort, kojarzy się z dziadkiem czytającym gazetę w blasku kominka tongue.gif ale przynajmniej jakość wykonania stoi na sensownym poziomie.
coolice
Silniki v6 alf pięknie brzmią, ale słyną także ze swojej paliwożerności. Kiedyś jeździłem AR 156 2.5 v6 i w zimę ciężko było zejść w mieście poniżej 16l. Może Leon Cupra z legendarnym 1.8t bardziej by Ci się spodobał. Do 250km łatwo dojść, na wygłupy się nadaje. A za pieniądze które masz, powinieneś dostać fajny egzemplarz.
Graf
jak masz 45 tys na wydanie to szukaj WRXa albo jeszcze lepiej STI z 2001r a nie jakies byle wozidla z kiepskim napedem cool.gif
Afla pali strasznie duzo i sie zaraz rozpadnie a Volvo wyglada jak dziadkowozek biggrin.gif
ol3j
CYTAT(maciekr @ Sun, 06 Dec 2009 - 21:15) *
Problemem przy upalaniu jest temperatura oleju. Oczywiście nie ma żadnych "scen", ale warto lać dobry olej i włożyć do kabiny zegar z temperaturą oliwy.


co się okazuje temperatura oleju jest wyświetlana przez komputer pokładowy, i silnik ma chłodnicę oleju.


@graf no może i taka impreza to fajny samochód, ale jakiś nudny taki... no ale dźwięk boxera tez niczego sobie..
the.wolf
alfa piekny samochod. dzwiek silnika super. jedyna rzecz jaka mnie irytuje w tych samochodach to mega apetyt na paliwo... przy zamulaniu w 156GTA spalanie na poziomie 19l/100. troche dynamiczniej po miescie 22l/100. a na to spalanie, to ten samochod w ogole sie nie odpycha.

moze w 147 z racji wagi bedzie lepiej, ale cudów sie bym nie spodziewal.
Graf
CYTAT(ol3j @ Tue, 08 Dec 2009 - 16:22) *
@graf no może i taka impreza to fajny samochód, ale jakiś nudny taki... no ale dźwięk boxera tez niczego sobie..

nudna jest na suchym rownym asfalcie to fakt, ale juz na mokrym jest lepiej a na sniegu szutrze, wiejskich dziurawych drogach to juz bajka i zabawa wysmienita cool.gif
k11
CYTAT(Graf @ Tue, 08 Dec 2009 - 16:13) *
jak masz 45 tys na wydanie to szukaj WRXa albo jeszcze lepiej STI z 2001r


O ile WRX-a pewnie jakiegoś się znajdzie, to mam pewne wrażenie, że STi za 45kPLN nie będzie zbyt cymeśnym pojazdem.

r.
hwojtek
CYTAT(rennen @ Tue, 08 Dec 2009 - 12:25) *
Nie wiem ile trzeba mieć "pasji, miłości i cuorebrandzlivo"

Poprawiłem. smile.gif
Toldi
CYTAT(the.wolf @ Tue, 08 Dec 2009 - 17:00) *
a na to spalanie, to ten samochod w ogole sie nie odpycha.


moze jezdziles jakims padłem, kolega ma 156 GTA w kombi utrzymana bardzo ladnie i na TAG'u lata równiutkie 14,5s na 1/4...to slabo jak na takie auto i to w pełni wyposażone....

Co do spalania, faktycznie...sporo łyka ale cóz...stare poczciwe V6 biggrin.gif .
A wrazenia akustyczne towarzyszące jezdzie takim autem...pierwsza klasa wink.gif
JJacek
CYTAT(Lysy @ Mon, 07 Dec 2009 - 20:41) *
PietereQ nie hater tylko niestety obiektywny realista, tych dwoch cech niestety brakuje wiekszosci kierowcow Alf. To taki kompleks nie przyznawania sie do bledu, usprawiedliwiajac sie bzdurami o cuoresportivo, miloscia, sercem, pasja i innymi sztucznosciami. Najlepsze, ze kiedys pokazywali w jakims programie motoryzacynym warsztat, zdaje sie u Boltowocza smile.gif Pytali mechanika co robi a on mial w rekach dwa kawalki walu korbowego z GTA po 27 kkm smile.gif W ich testowce bylo potem to samo ale luz oszukuj siebie i innych dalej, mi to naprawde nie robi roznicy. Przeciez napewno to nie samochod byl winny tylko jak zwykle w srodowisku wlascicieli AR zla eksploatacja smile.gif smile.gif

Mówisz o dwóch autach, znasz więcej przypadków ? Stwierdzenie
CYTAT
Pekaja nagminnie tam waly korbowe,

wskazuje jakby z 10% aut dotykał ten problem. 2 auta to średnia próba do tworzenia statystyk. Analogicznie pisałeś w temacie o Legacy, że się psują, jakieś szersze info, czy analogicznie napiszesz, że znasz kilka przypadków ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.