Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Róznice M50TUB25 vs m50b25
Gusiew
post Fri, 17 Sep 2010 - 13:28
Post #1


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





Witam

Moj silnik m50b25(vanos 91r) umarl i kupuje w jego miejsce m50tub25(vanos pojedynczy 95r)(goły słupek) Jakich roznic moge sie spodziewac?? Czy wszystko bedzie pracowac tak samo?? Czy stary komputer bedzie wspołgrał z nowym??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 17 Sep 2010 - 13:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kucu
post Fri, 17 Sep 2010 - 16:06
Post #2


User
Dołączył: Sat, 23 September 2006
Skąd: Żyrardów





w 91 roku nie bylo vanosa. w 95 roku to juz raczej nie m50, tylko m52 i roznice beda dosc znaczne. Musisz miec do niego wiazke i kompa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Fri, 17 Sep 2010 - 17:52
Post #3


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





CYTAT(Kucu @ Fri, 17 Sep 2010 - 16:06) *
w 91 roku nie bylo vanosa. w 95 roku to juz raczej nie m50, tylko m52 i roznice beda dosc znaczne. Musisz miec do niego wiazke i kompa


Vanos w M50B25 jest od 09/92. M50B25 montowany był w 325i E36 do 07/95. W 525i E34 do 12/95. No chyba, że chodzi o M52B25 z 323i E36 to wtedy 94-98r.


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Sat, 18 Sep 2010 - 13:06
Post #4


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





Wiec tak silnik byl w na tyle atrakcyjnej cenie ze go zakupilem. Macie racje z vanosem. Moj nie ma vanos co sie okazalo dopiero organoleptycznie poniewaz po vinie mial a w samochodzie byl silnik swapowany przez poprzedniego wlasciciela. Jakie sa roznice?? Z tego co powiedzial mechanik to to samo co wy wiazka i komputer.Cos jeszcze??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukasz_61
post Sun, 19 Sep 2010 - 01:15
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 June 2007
Skąd: Białystok / Suchowola





przeplywka jest inna


--------------------
E36 325i coupe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Sun, 19 Sep 2010 - 12:03
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





Zdecydowałem sie zalozyc moj osprzet i przerobic silnik na non vanos. Znalazlem opis uzytkownika korony:

MAXX masz 2 wyjścia: albo wymienisz komputer i wiązkę na taką dla silnika z Vanosem (od biedy sam komputer a kable pociągnąć; nie jestem pewien czy wszystkie czujniki są takie same dla obu silników, osobiście próbowałem kiedyś podłączyć 413 w miejsce 402 i nie odpalił). Drugie rozwiązanie to wymień wałek ssący z zębatką na taki z silnika bez vanosa, usuń zębatkę z mechanizmu vanosa i będziesz maił silnik bez vanosa. W chwili obecnej wałek masz ustawiony tak że auto albo nie jedzie na niskich obrotach, albo na wysokich i ogólnie zamula, zwiększone jest tez zużycie paliwa

Posiadajac obydwie głowice z tego co widze jest to kwestia przerzucenia gratow z jednej do drugiej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 19 Sep 2010 - 12:29
Post #7


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





kupa roboty aby pozbyc sie vanosa ktory wlasnie jest zaleta tych silnikow

jak by nie mozna bylo kupic wiazki i kompa i zapakowac to do silnika w jeden wieczor


no ale ty decydujesz


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_M-Technic_*
post Sun, 19 Sep 2010 - 12:37
Post #8









A czemu stary umarł? Chętnie przygarne złom wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Sun, 19 Sep 2010 - 12:52
Post #9


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





Artix a co jesli w nowym komputerze bedzie EWS??
M-tehcnic wydalal wiecej wody przez wydech niz spalin.

Edit: Kompa juz nie maja tylko wiazke. Z reszta wzgledem info na tym forum wałki z non vanos sa lepsze idac w kierunku N/A lub kompresora.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 19 Sep 2010 - 13:18
Post #10


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





to inna sprawa jak masz zamiar doladowac silnik , bo jezeli chodzi o N/A to drut

a jak bylem w lato w PL znajomi mowili ze EWS ogarnia co drugi mechanior


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Sun, 19 Sep 2010 - 13:25
Post #11


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





Czemu drut?? Głownie mysle o kompresorze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek3er
post Thu, 30 Sep 2010 - 20:15
Post #12


User
Dołączył: Sun, 04 May 2008





koledzy pytanie

wydaje mnie sie ze w silniku m50b25 non vanos były kute korbowody a w wersji z vanosem juz nie, czy to prawda?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-Rad
post Fri, 01 Oct 2010 - 14:23
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Sun, 29 February 2004
Skąd: Pjaseczno





Jak by były kute to by nie klękały przy ~400 koniach.
Pomimo tego te korby to jedne z bardziej pancernych 135mm w silnikach r6 bmw.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Fri, 01 Oct 2010 - 17:02
Post #14


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





Vanos wylecial. Załozone wałki od non vanos. Zdrowe 178km/225nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_M-Technic_*
post Sat, 02 Oct 2010 - 14:57
Post #15









CYTAT(Maciek3er @ Thu, 30 Sep 2010 - 20:15) *
koledzy pytanie

wydaje mnie sie ze w silniku m50b25 non vanos były kute korbowody a w wersji z vanosem juz nie, czy to prawda?


W silniku M50B25 korby mialy 135 mm a w vanosie 140 mm z tego co pamietam rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
338i
post Mon, 18 Oct 2010 - 10:51
Post #16


User
Dołączył: Mon, 20 July 2009
Skąd: KR





pokrywa termostatu w vanos jest z plastiku laugh.gif


--------------------
straight six flavour...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 03:13