Gusiew
Fri, 17 Sep 2010 - 13:28
Witam
Moj silnik m50b25(vanos 91r) umarl i kupuje w jego miejsce m50tub25(vanos pojedynczy 95r)(goły słupek) Jakich roznic moge sie spodziewac?? Czy wszystko bedzie pracowac tak samo?? Czy stary komputer bedzie wspołgrał z nowym??
Kucu
Fri, 17 Sep 2010 - 16:06
w 91 roku nie bylo vanosa. w 95 roku to juz raczej nie m50, tylko m52 i roznice beda dosc znaczne. Musisz miec do niego wiazke i kompa
rpautosport
Fri, 17 Sep 2010 - 17:52
CYTAT(Kucu @ Fri, 17 Sep 2010 - 16:06)
w 91 roku nie bylo vanosa. w 95 roku to juz raczej nie m50, tylko m52 i roznice beda dosc znaczne. Musisz miec do niego wiazke i kompa
Vanos w M50B25 jest od 09/92. M50B25 montowany był w 325i E36 do 07/95. W 525i E34 do 12/95. No chyba, że chodzi o M52B25 z 323i E36 to wtedy 94-98r.
Gusiew
Sat, 18 Sep 2010 - 13:06
Wiec tak silnik byl w na tyle atrakcyjnej cenie ze go zakupilem. Macie racje z vanosem. Moj nie ma vanos co sie okazalo dopiero organoleptycznie poniewaz po vinie mial a w samochodzie byl silnik swapowany przez poprzedniego wlasciciela. Jakie sa roznice?? Z tego co powiedzial mechanik to to samo co wy wiazka i komputer.Cos jeszcze??
lukasz_61
Sun, 19 Sep 2010 - 01:15
przeplywka jest inna
Gusiew
Sun, 19 Sep 2010 - 12:03
Zdecydowałem sie zalozyc moj osprzet i przerobic silnik na non vanos. Znalazlem opis uzytkownika korony:
MAXX masz 2 wyjścia: albo wymienisz komputer i wiązkę na taką dla silnika z Vanosem (od biedy sam komputer a kable pociągnąć; nie jestem pewien czy wszystkie czujniki są takie same dla obu silników, osobiście próbowałem kiedyś podłączyć 413 w miejsce 402 i nie odpalił). Drugie rozwiązanie to wymień wałek ssący z zębatką na taki z silnika bez vanosa, usuń zębatkę z mechanizmu vanosa i będziesz maił silnik bez vanosa. W chwili obecnej wałek masz ustawiony tak że auto albo nie jedzie na niskich obrotach, albo na wysokich i ogólnie zamula, zwiększone jest tez zużycie paliwa
Posiadajac obydwie głowice z tego co widze jest to kwestia przerzucenia gratow z jednej do drugiej.
artix
Sun, 19 Sep 2010 - 12:29
kupa roboty aby pozbyc sie vanosa ktory wlasnie jest zaleta tych silnikow
jak by nie mozna bylo kupic wiazki i kompa i zapakowac to do silnika w jeden wieczor
no ale ty decydujesz
M-Technic
Sun, 19 Sep 2010 - 12:37
A czemu stary umarł? Chętnie przygarne złom
Gusiew
Sun, 19 Sep 2010 - 12:52
Artix a co jesli w nowym komputerze bedzie EWS??
M-tehcnic wydalal wiecej wody przez wydech niz spalin.
Edit: Kompa juz nie maja tylko wiazke. Z reszta wzgledem info na tym forum wałki z non vanos sa lepsze idac w kierunku N/A lub kompresora.
artix
Sun, 19 Sep 2010 - 13:18
to inna sprawa jak masz zamiar doladowac silnik , bo jezeli chodzi o N/A to drut
a jak bylem w lato w PL znajomi mowili ze EWS ogarnia co drugi mechanior
Gusiew
Sun, 19 Sep 2010 - 13:25
Czemu drut?? Głownie mysle o kompresorze.
Maciek3er
Thu, 30 Sep 2010 - 20:15
koledzy pytanie
wydaje mnie sie ze w silniku m50b25 non vanos były kute korbowody a w wersji z vanosem juz nie, czy to prawda?
G-Rad
Fri, 01 Oct 2010 - 14:23
Jak by były kute to by nie klękały przy ~400 koniach.
Pomimo tego te korby to jedne z bardziej pancernych 135mm w silnikach r6 bmw.
Gusiew
Fri, 01 Oct 2010 - 17:02
Vanos wylecial. Załozone wałki od non vanos. Zdrowe 178km/225nm
M-Technic
Sat, 02 Oct 2010 - 14:57
CYTAT(Maciek3er @ Thu, 30 Sep 2010 - 20:15)
koledzy pytanie
wydaje mnie sie ze w silniku m50b25 non vanos były kute korbowody a w wersji z vanosem juz nie, czy to prawda?
W silniku M50B25 korby mialy 135 mm a w vanosie 140 mm z tego co pamietam
338i
Mon, 18 Oct 2010 - 10:51
pokrywa termostatu w vanos jest z plastiku
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.