Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Róznice M50TUB25 vs m50b25
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Gusiew
Witam

Moj silnik m50b25(vanos 91r) umarl i kupuje w jego miejsce m50tub25(vanos pojedynczy 95r)(goły słupek) Jakich roznic moge sie spodziewac?? Czy wszystko bedzie pracowac tak samo?? Czy stary komputer bedzie wspołgrał z nowym??
Kucu
w 91 roku nie bylo vanosa. w 95 roku to juz raczej nie m50, tylko m52 i roznice beda dosc znaczne. Musisz miec do niego wiazke i kompa
rpautosport
CYTAT(Kucu @ Fri, 17 Sep 2010 - 16:06) *
w 91 roku nie bylo vanosa. w 95 roku to juz raczej nie m50, tylko m52 i roznice beda dosc znaczne. Musisz miec do niego wiazke i kompa


Vanos w M50B25 jest od 09/92. M50B25 montowany był w 325i E36 do 07/95. W 525i E34 do 12/95. No chyba, że chodzi o M52B25 z 323i E36 to wtedy 94-98r.
Gusiew
Wiec tak silnik byl w na tyle atrakcyjnej cenie ze go zakupilem. Macie racje z vanosem. Moj nie ma vanos co sie okazalo dopiero organoleptycznie poniewaz po vinie mial a w samochodzie byl silnik swapowany przez poprzedniego wlasciciela. Jakie sa roznice?? Z tego co powiedzial mechanik to to samo co wy wiazka i komputer.Cos jeszcze??
lukasz_61
przeplywka jest inna
Gusiew
Zdecydowałem sie zalozyc moj osprzet i przerobic silnik na non vanos. Znalazlem opis uzytkownika korony:

MAXX masz 2 wyjścia: albo wymienisz komputer i wiązkę na taką dla silnika z Vanosem (od biedy sam komputer a kable pociągnąć; nie jestem pewien czy wszystkie czujniki są takie same dla obu silników, osobiście próbowałem kiedyś podłączyć 413 w miejsce 402 i nie odpalił). Drugie rozwiązanie to wymień wałek ssący z zębatką na taki z silnika bez vanosa, usuń zębatkę z mechanizmu vanosa i będziesz maił silnik bez vanosa. W chwili obecnej wałek masz ustawiony tak że auto albo nie jedzie na niskich obrotach, albo na wysokich i ogólnie zamula, zwiększone jest tez zużycie paliwa

Posiadajac obydwie głowice z tego co widze jest to kwestia przerzucenia gratow z jednej do drugiej.
artix
kupa roboty aby pozbyc sie vanosa ktory wlasnie jest zaleta tych silnikow

jak by nie mozna bylo kupic wiazki i kompa i zapakowac to do silnika w jeden wieczor


no ale ty decydujesz
M-Technic
A czemu stary umarł? Chętnie przygarne złom wink.gif
Gusiew
Artix a co jesli w nowym komputerze bedzie EWS??
M-tehcnic wydalal wiecej wody przez wydech niz spalin.

Edit: Kompa juz nie maja tylko wiazke. Z reszta wzgledem info na tym forum wałki z non vanos sa lepsze idac w kierunku N/A lub kompresora.
artix
to inna sprawa jak masz zamiar doladowac silnik , bo jezeli chodzi o N/A to drut

a jak bylem w lato w PL znajomi mowili ze EWS ogarnia co drugi mechanior
Gusiew
Czemu drut?? Głownie mysle o kompresorze.
Maciek3er
koledzy pytanie

wydaje mnie sie ze w silniku m50b25 non vanos były kute korbowody a w wersji z vanosem juz nie, czy to prawda?
G-Rad
Jak by były kute to by nie klękały przy ~400 koniach.
Pomimo tego te korby to jedne z bardziej pancernych 135mm w silnikach r6 bmw.
Gusiew
Vanos wylecial. Załozone wałki od non vanos. Zdrowe 178km/225nm
M-Technic
CYTAT(Maciek3er @ Thu, 30 Sep 2010 - 20:15) *
koledzy pytanie

wydaje mnie sie ze w silniku m50b25 non vanos były kute korbowody a w wersji z vanosem juz nie, czy to prawda?


W silniku M50B25 korby mialy 135 mm a w vanosie 140 mm z tego co pamietam rolleyes.gif
338i
pokrywa termostatu w vanos jest z plastiku laugh.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.