![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 01 October 2014 ![]() |
Witajcie.
Potrzebuję krótkiej porady. Przymierzam się do złożenia sobie drugiego auta ![]() ![]() ![]() W związku z tym pytanie do was: Co w takiej sytuacji? Nie ukrywam, że rozważam swap. Moc jest sprawą drugorzędną (mocy rx i tak nie wykorzystuję). Myślę, że 180 km spokojnie wystarcza. Nie chcę budować petardy. Nie będę używał samochodu na rajdach itp ![]() Przeczytałem chyba wszystkie pl strony o swapie - wybrałem te najrozsądniejsze cenowo dla mnie. Jest kilka opcji: (ceny średnie z alledrogo) silnik k20 z hondy - silnik 2-3 tys + koszt swapu silnik saab 2.3 - około 2 tys + k.s. silnik 1.8 t z audi - około 2 tys + k.s. Pytanie czy skrzynie lepiej zostawić czy przełożyć ze swapowanego auta? Przykładowo: k20 + skrzynia około 5 tys 1.8 t + skrzynia około 3-4 tys I wtedy będzie to prostrza operacja? A może silnik BMW m50b25 + skrzynia? (w 5 tys się mieścimy) Tak jak mówiłem nie zależy mi na mocy. Co byście radzili najlepiej założyć? Wiem że silnik musi spełniać kilka kryteriów. Jaki może być koszt uruchomienia, poskładania tego? Pozdrawiam PS: Nie piszcie, żebym wsadził - remontował wankla. O tym już się naczytałem. Chcę opinii o tych jednostkach w tej budzie |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Jak nie zależy na mocy to skreśl Saabowskie silniki - szkoda ciężar wozić
![]() ładuj Honde - swapy jeżdżą i są obcykane -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
które k20, jeśli ma kosztować 2-3 tysiące?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
przy takim projekcie 2-3 a 5-6 za silnik to kropla w morzu, chyba że mówmy o nonvtec to faktycznie taki poziom finansów
![]() kazzz piszesz tylko ceny silników, a co z resztą? ecu, fabrykacja mocowań, sanek, itd co tam potrzeba.. budżecik na poziomie 10-15k trzeba w to włożyć, żeby miało ręce i nogi |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 05 September 2014 Skąd: Stoke on Trent ![]() |
Miałem rx8 po remoncie silnika i byłem zadowolony z wankla.... 192PS jakoś tam jechało, ale Tobie na mocy nie zależy więc dlaczego by swapować? Każdy z w/w silników swoje spali
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 24 November 2013 ![]() |
Jaki koszt takiego remontu? Mowisz o takim remoncie w okolicach 100tys przebiegu?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
po co ladowac sie w remont silnika ktory i tak dlugo nie pozyje? bez sensu. stad oczywisty pomysl na swap. kolega jezdzi rx8 z silnikkiem k20 i sobie chwali. sa jeszcze jakies male niedociagniecia ale juz jest prawie jak seria tylko ze nie pali 16 litrow benzyny i nie trzeba sie martwic ze sie nie rozgrzalo silnika przed jego zgaszeniem i ponownym odpaleniem. ogolnie k20 to koszt padnietej silnikowo rx8 czyli kolo 5tys zl. do tego trzeba liczyc jakies 20tys na potrzebne elementy i robocizne czyli w sumie jest szansa zamknac sie w kwocie 30tys zl. najwiekszym problemem sa tutaj oczywiscie ludzie ktorzy nigdy na nic nie maja czasu i albo cos popiernicza albo im sie nie chce. zazwyczaj ludziom ktorzy robia swapy nie zalezy na kasie i ile bys nie zaplacil to zawsze maja cos wazniejszego do zrobienia. i tu widze najwieksza bolaczke tego pomyslu
![]() remont na ta chwile to chyba okolice 12ys zl, prawie tyle samo co nowy silnik, tyle ze remont starcza tylko na kolejne 100 000km i nie rozwiazuje problemow codziennych z tym silnikiem. nadal nie mozna palowac na zimno, trzeba kontrolowac co kazda jazde stan oleju i inne pierdoly o ktorych mozna zapomniec upalajac normalny silnik jakim jest k20. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 April 2007 Skąd: Płońsk ![]() |
Jeżeli wystarczy ci 160KM to tu masz gotowca z k20a3 http://otomoto.pl/mazda-rx-8-silnik-k20a3-C34392929.html Taniej nie zrobisz
-------------------- _https://www.facebook.com/punto16vT
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no. a jak bedzie malo zawsze latwiej zmienic znow silnik na mocniejszy niz wsyztsko robic od poczatku samemu.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Pytanie czy skrzynie lepiej zostawić czy przełożyć ze swapowanego auta? Przykładowo: k20 + skrzynia około 5 tys I wtedy będzie to prostrza operacja? A powiedz jak zamierzasz wykorzystac skrzynie FWD do RWD? Poza tym jest na forum opisany projekt Przema RX8+K20Z4 i to calkiem dokladnie, wiadomo co potrzeba. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 December 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Piwo strasznie zdramatyzowałeś tego wankla.
Sugerujesz że K20 lubi chłostę na zimno? I że w jakimkolwiek chłostanym silniku nie trzeba pilnować oleju? Większość silników Hondy przy kręceniu ich spali tyle oleju co Renesis. Jaki jest sens swapu za 20 tys na silnik który będzie miał tyle samo albo mniej mocy i będzie palił też 16 litrów. Te RX8 za 5 tysięcy z padniętymi silnikami to masz na myśli chyba angielskie? Jeśli mówisz o LHD to biorę każdą ilość po te 5 tyś zł z padniętymi silnikami. PS. Przy zdrowym Renesisie gaszenie i odpalanie zimnego silnika nie sprawia żadnego problemu. -------------------- RX-7 FD3s // Viper // Soarer // JZS147 // 325i // 523i // 323 BG 2,5V6 // Kadett C QP
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
K20 i 16 litrów? To przy takiej samej jeździe Renesis pewnie ze 30 wciągnie
![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Tue, 16 August 2011 ![]() |
RX-8 to świetne auto pod wieloma względami.
Co do samego Wankla... Trzeba go mieć choć raz w życiu i już. Ja kupiłem spoko bude (of course kawałkami malowana ale bez wiekszych przygód) z padniętym piecem (ktory udało sie uruchomić w garażu, był w stanie agonalnym ale kapcia smażył), we full opcji, HP, 18', DVD, za ok 7k (zarejestrowana, ubezpieczona, wizualnie do lekkiego dopieszczenia) Wrzuciłem wyremontowany silnik od Gronka (zreszta silnik opisany na forum w tym temacie: http://www.racingforum.pl/index.php?showto...3416&hl=rx8 ) Auto fajnie zapinało, z wydechu szły marchewy (przelot), paliło przy jezdzie 50/50 i nodze w podłodze praktycznie non stop, około 15-18 litrów, a i 13 tez dalo sie spalic na trasie (140-230). Całośc na gotowo wyniosła 17-19k Za te pieniadze nie kupi się 230 KM ktore się tak prowadzi, tak wyglada i niema 25 lat. Sprzedałem bo potrzebowałem kasy, troche żałuje :-) Do RX'a wróce, ale z czymś innym pod maską. PS. Bez sensem jest kupować RX'a za 15-20-25k PLN, bo będzie strupem silnikowym na 90% Najlepiej kupić bude za 5-7k PLN z padniętym piecem (proszę nie pisać że niema, bo są, wystarczy śledzić aukcje i dzwonić do tych którzy chcą sprzedać za 10 i sie targować, ja urwałem 3k laugh.gif ) i jak już ma się bude, to wtedy decyzja - Wankel +15k (jedziesz do Gronka, wstawia nówke piec/składa ci używany silnik za 10k, w przypadku obu scenariuszy ma się pewniaka na 60-100k km) lub swapujemy cos innego i tu już co będziemy mieli pod maską zależy od fantazji/budżetu. -------------------- Daily: Passat Variant Highline 2012'; CFGB + DSG
Weekend: RX-8 HP 2004' |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 29 September 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Jakie przełożenie ma dyfer w RX8?
-------------------- E36 + forged M50B30 + GT3582 / 620HP/720Nm
E46 + M54B30 + GT3076 + E85 / 520HP/610Nm |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
4.44 manual, 4.30 automat zdaje sie. Pasuja te same przelozenia co w S2000 i MX-5, trzeba miec tylko zestaw walek atakujacy i kolo talerzowe.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 29 September 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Czyli M50 z BMW ze skrzynią OEM odpada, ze skrzynią z RX8 też, bo 7k obrotów i koniec M50B25 będzie... Szkoda
![]() -------------------- E36 + forged M50B30 + GT3582 / 620HP/720Nm
E46 + M54B30 + GT3076 + E85 / 520HP/610Nm |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 24 July 2013 Skąd: Śladów/Warszawa ![]() |
Manual trans
4.444:1 2004-2008 4.777:1 2009 Auto trans 4.30:1 all years Temat rzeka ... . . swap czy naprawiać ? Primo w większości po swapie nie mamy klimy, DSC i TCS ... te sysytemy pracują w oparciu o elektryczną przepustnicę (poza klimą naturalnie )... Tak wiem jest to do zrobienia i to robią ale osobom, które zeswapują porządnie silnik tak żeby to wszystko działało niestety trzeba zapłacic przeważnie równowartość nowego silnika z montażem.. . tak wiem są tacy co wkładają za 8 tysi z silnikiem i nawet miewam takiego na warsztacie.. . . i mogę powiedzieć tyle, ze jak patrzę na spawane elektrodą łapy i sanki oraz na sposób pospawania, na przesunięty magiel bez zadnych elementów, które utrzymały by konty akermana w kupie to zaczynam rozumieć czemu u nas w kraju nie można już rejestrować pojazdów marki SAM Nie mówie że SWAPto zło ... jestem bardzo daleki od tego ale trzeba bardzo ostrożnie wybierać wykonawców chyba nie chciałby nikt zeby jego auto unosząc się na drodze w górę i w dół samo zmieniało pasy bo ktoś sobie magiel przesunął żeby wlazł po taniości dieselek z golfa 3 ![]() -------------------- Rotary Engine Vehicles Service
Naprawa i modyfikacje silników wankla, serwis pojazdów z silnikiem rotacyjnym. 508-279-238 tomek@rotaryengines.pl |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
powiedzcie jak jest z przekładką anglika - proste czy nie warto ?
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 December 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Do sportu czy na kulturalnie?
-------------------- RX-7 FD3s // Viper // Soarer // JZS147 // 325i // 523i // 323 BG 2,5V6 // Kadett C QP
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
poprosze rozpiskę dla obydwu opcji bo jak mniemam będą sie różnić.
Grodź trzeba ciąć ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 07:34 |