![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Witam,
Zastanawiam się nad zakupem youngtimera na dłużej, auta które za lat kilkanaście być może zyska na wartości (a przynajmniej nie straci), w międzyczasie będzie dawać frajdę z jazdy oraz będzie nietuzinkowe. Ostatecznie odpadł 280zx oraz Lancia Delta (latka lecą, człowiek robi się wygodny) na rzecz w/w wynalazków. I teraz pytanie, który z nich jest łatwiejszy w utrzymaniu, ma lepszy dostęp do części i będzie miał takowy za lat kilka? No i które z tych aut ma szanse być kiedyś bardziej wartościowe?Wydaje mi się, że SL600 będzie miał najlepsze osiągi, ale będzie coraz mniej pozwalał na weekendowe przejażdżki z żoną i córką z uwagi na minimalne miejsce z tyłu, na razie córeczka ma 2 lata,ale z czasem będzie coraz większa..., a chciałbym móc się tym wybrać na niedzielny rodzinny piknik również. I tu ósemka wygląda lepiej, bo z tyłu miejsca nie braknie, bagażnika pewnie też, tylko już osiągi nie te i nie cabrio... Ew konkurencją dla 850 mógłby być W140 SEC/CL 500/600,ale on chyba będzie miał droższe utrzymanie od R129? Który z nich waszym zdaniem lepszy? Ew inne propozycje. -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin ![]() |
Ja bym brał w126 coupe. Już zyskuje na wartości
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Wiem, poodobają mi się, ale źle mi sie tym jeździło, miałem okazję robić trasę 560SEC i było tak sobie. Poza tym jak już zauważyłeś, czas na zakup takiego w dobrej cenie był jakieś 5 lat temu, teraz już drożeją.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin ![]() |
Jak chcesz kogoś z tyłu wozić to w e31 jest tragedia z miejscem. W140 mi się wydaje większy w środku w szczególności nad głową. Nie jeździłem nimi ale siedziałem w obu
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Wozić córkę, obstawiam że ponad 160cm wiele nie urośnie, więc i wymagania nie są aż tak wygórowane co do miejsca
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 11 September 2008 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Odezwij się do EssiRS. Ma R129 SL500 i W140 CL. Z tego co kiedyś z nim pisałem to w CL-u miejsca jest relatywnie dużo.
Co do wyboru silnika to pewnie powie Ci to samo co ja. Czyli 5.0. Koszty utrzymania pod względem mechaniki CL-a są takie sobie. Nie powala na kolana ale i nie rujnuje budżetu. Ja wypowiadam się jako użytkownik W140 S320, więc jakieś odniesienie mam, mechanicznie jest to prawie identyczne. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
raczej zrezygnowalbym z v12 na rzecz v8 w mercedesie,v12 maja problem z temperatura.
r129 to bylo ulubione auto ksieznej diany i na pewno wiecej gwiazd sie nim poruszalo i posiadalo w garazu,to na pewno bedzie mialo tez wplyw na jego cene w przyszlosci. e31 na dobra sprawe rzadziej spotkasz,tym bardziej jak nabedziesz manuala,ale wez pod uwage zawieszenie z tylu w nim,przez to wielu ludzi sie nie decyduje na to auto,bo sprawia ono problemy na naszych drogach i zrobienie tego to niemaly wydatek. z tych wybralbym r129 500 ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 11 September 2008 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
V12 to jest w ogóle temat na książkę. Za koszty utrzymania daje w zamian nie wiele.
V8 ma najlepszy stosunek osiągi/koszty/spalanie. Nie wiem jak koszt amorów w E31 ale w CL-u i SL-u z pneumatycznym zawieszeniem wcale nie jest tak różowo. Jest o tyle dobrze, że można trafić sztukę bez tego "udogodnienia" i cenowo robi się bardzo fajnie. Ja bym brał jak już CL-a ale to tylko dlatego, że mam manię posiadania dużej przestrzeni w kabinie i bagażniku ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Na codzień mam tyyyyyle przestrzeni dookoła i w bagażniku, że nie jest to wykładnia
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: Szczecin ![]() |
Na codzień mam tyyyyyle przestrzeni dookoła i w bagażniku, że nie jest to wykładnia ![]() Tutaj orientacyjne ceny tyle, że generacje jedną do przodu ![]() http://www.racingforum.pl/Specjalista-od-M...awa-t89172.html -------------------- Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 11 September 2008 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Tu chyba około 3 kpln. Czekam na informacje czy ktoś to regeneruje.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 June 2005 Skąd: Jaworzno ![]() |
pneumatyka w CL w140 i R129 ??? Raczej Nivo
... chyba że źle zrozumiałem o co kolega pyta |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
O ile dobrze kumam, to auto może sie czasem popsuć i być na spokojnie naprawiane. Bez ciśnień. Tak naprawdę każdy z nich ma bolączki. Kupisz jakiekolwiek V12 to może zaboleć. Coś mi się kiedyś obiło o uszy z kosztami przepływek do mietka V12. BMW M70 też nie powala. Ale z drugiej strony jak auto ma zyskiwac na wartości, to zawsze najwięcej zyskują topowe modele. W każdym wypadku. Modele ciut niżej jako klasyki są warte o wiele mniej. Więc jako lokata raczej model z samej góry, jeśli do używania czasem to jednak Mercedes V8 będzie chyba najlepszym pomysłem.
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Ja moze troche z dupy, ale proponuje E32, ostatni dzwonek kupic cos tanio, ciezko z ladna ale jak znajdziesz to z pewnoscia nie stracisz, polcam 730/740 V8mki.
-------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
E32 tak sobie mi się podobają, to już wtedy wolałbym W126/W140
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 10 December 2003 Skąd: Radom ![]() |
samo doprowadzenie i utrzymanie V12 M120 w R129 czy w W140 w fabrycznych parametrach i osiągach to powód do dumy
![]() i na tym bym polecał się skupić po zakupie auta auto typowo dla pasjonata bo warsztaty ogarniające temat M120 i co ważne chęć dotykania tego silnika można policzyć na palcach jednej ręki poznanie specyfiki tego silniczka i obsługi zajmuje kilka miesięcy wertowania różnych materiałów no i warto kupić sobie star diagnosis choćby chińskiego bo będzie często potrzebny he,he -------------------- M3 E30 Sport Evolution 1990 with A gruppe motor -ex
MB W140 600 SEL 1992 AMG 441PS 600 Nm-now Ferrari 512 TR Testarossa Koenig Special 1991 500 PS 570 Nm-now and foreve |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Z tego co piszecie wynikło jasno, że jednak trzymać się V8. To z bmw znam bardzo dobrze, bo mam je w swojej 3, mercedesowskie też się da poznać zapewne.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 11 September 2008 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
przemekGTI bardzo możliwe, że źle to nazwałem
![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 10 December 2003 Skąd: Radom ![]() |
why not?
fajnie byłoby gdyby te nieliczne "szejsety"które jeszcze w miarę dobrze są zachowane trafiały do pasjonatów... za kilka latek ich nie uświadczysz bo zgniją pod płotem, badż zostaną zeswapowane te uratowane będą dużo kosztować nivo to banał... R129 z M120 często ma przednie zawieszenie ABC pneumatyczno-hydrauliczne ,natomiast W140 600 system ADS którego diagnostyki nie zrobi się nawet obecnie w ASO bo jak mi powiedziano brak osprzętu i przeszkolonego personelu -------------------- M3 E30 Sport Evolution 1990 with A gruppe motor -ex
MB W140 600 SEL 1992 AMG 441PS 600 Nm-now Ferrari 512 TR Testarossa Koenig Special 1991 500 PS 570 Nm-now and foreve |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 18 February 2005 Skąd: Południe ![]() |
jakby interesowało Cie czarne R129 SL500 to odezwij sie na pw. Chyba, że wolałbyś czarne M5 e28 na BBS RS, E30 Hartge lub ewentualnie De Tomaso Pantera (ale to jeszcze wielki znak zapytania)?
Czas opróżnić garaż na inne wynalazki, tym bardziej, że nie wszystkie jeszcze są tip top (np. Hartge H5). ![]() -------------------- 911 992 4S
M5 F90 800KM |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 14:07 |