![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
Od razu wykluczam RBF 600 i 660 ze wzgledu na cene
tak naprawde waham sie miedzy obojetnie jakim płynem dot5.1 lub ate typ 200. obecnie mam ate sl6 i abs i esp dzialaja normalnie natomiast ATe typ 200 ma dwukrotnie wiekszy Vi (lepkosc ) niz ate sl6 oba maja norme dot4 ale do aut z abs i esp zalecany jest sl6 badz wlasn nie dot 5.1 jezdzil ktos na ate typ 200 autem z esp? |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Przecież RBF600 i RBF660 kosztują śmiesznie mało.
-------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nawymiane calego plynu pojdzie 1.5 butelki rbf600 po 20zl kazda. Taki majatek? Ten plyn znosi znacznie wiecej nixz jakikolwiek dot4 lub 5.1
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
to tak czy inaczej rbf600 ma vi 1700 czyli jeszcze wuecej niż typ200 i duzo wiecej niz zalecane do Esp 5.1 badz dot 4 class 6 [maja vi w granicach 700~900]
jezdzil ktos na rbf w aucie z Esp? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Ja jeżdżę. Żadnych cyrków.
-------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
to tak czy inaczej rbf600 ma vi 1700 czyli jeszcze wuecej niż typ200 i duzo wiecej niz zalecane do Esp 5.1 badz dot 4 class 6 [maja vi w granicach 700~900] jezdzil ktos na rbf w aucie z Esp? A co ma do tego ESP? Przeciez tam nie ma technologii kosmicznej, masz zaworki upuszczajace cisnienie + pompe, ktora produkuje cisnienie (do esp). -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 April 2013 ![]() |
Z lepkością płynu hamulcowego jest trochę inaczej niż z temperaturą wrzenia. To nie tak, że im wyższa lepkość kinematyczna to płyn jest lepszy. W układach ESP, szczególnie drugiej generacji, jest niestety trochę technologii kosmicznej. Prócz zaworów i pompy, jest jeszcze sieć kanalików o bardzo małym przekroju. Aby wyprowadzić samochód z opresji, płyn hamulcowy musi przepływać w nich błyskawicznie, a zarazem precyzyjnie dawkować ciśnienie. Dlatego nie może mieć miejsca dławienie przepływu. Producenci zalecają do tych układów DOT4+ o obniżonej lepkości kinematycznej lub DOT5.1, który charakteryzuje się dodatkowo nieco wyższą temperaturą wrzenia. To tak jakby pić przez rurkę colę i miód.
Pozdrawiam -------------------- G4 Racing- Hamulce na każdą okazje.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
To jaki będzie efekt? "Otępienie" ESP czy całkowity brak działania?
-------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 April 2013 ![]() |
W normalnych temperaturach różnica w działaniu ESP będzie niewyczuwalna. Nie oznacza to jednak, że będzie działał zgodnie z założeniami. Jednak w temperaturach niskich, zimą, gdy ESP może być najbardziej potrzebne, mogą pojawić się zakłócenia w jego pracy. Jednak kierowca nie jest w stanie tego ocenić. W sytuacji krytycznej decydują milisekundy. To tak jakby wlać do silnika olej 10W40 zamiast 0W20. Na obydwu silnik pracuje i jest smarowany. Tylko co dalej? Dlaczego takie a nie inne zalecenia producenta?
-------------------- G4 Racing- Hamulce na każdą okazje.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
W normalnych temperaturach różnica w działaniu ESP będzie niewyczuwalna. Nie oznacza to jednak, że będzie działał zgodnie z założeniami. Jednak w temperaturach niskich, zimą, gdy ESP może być najbardziej potrzebne, mogą pojawić się zakłócenia w jego pracy. Jednak kierowca nie jest w stanie tego ocenić. W sytuacji krytycznej decydują milisekundy. To tak jakby wlać do silnika olej 10W40 zamiast 0W20. Na obydwu silnik pracuje i jest smarowany. Tylko co dalej? Dlaczego takie a nie inne zalecenia producenta? Przecież płyn leci tymi samymi kanalikami, czy to pompuje pompa ESP, czy kierowca. Ja na RBF 600 nie zauważyłem otępienia ESP, a przy -10 zdarzało mi się zmuszać ESP do pracy na rondzie (na letnich oponach w tylnonapedowce!). Dodatkowo żeby aktywować hamulce, to trzeba przepompować jakieś mililitry płynu. Przy odpowietrzaniu 10 pełnych naciśnięć hamulca wywala 50-100 ml płynu. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
no i plyn majac wieksza gestosc leci wolniej przy takiej samej sile działania pompy |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
no i plyn majac wieksza gestosc leci wolniej przy takiej samej sile działania pompy nie gestość tylko lepkość. Skoro RBF600 spelnia normy DOT4, to w czym problem? Producent zaleca lać dot4, taki można lać. Aż spojrzałem w karty płynów, bo takie dyskusje w stylu "a bo mi się wydaje" są bezsensu: Motul 5.1 Dry boiling point 272 °C / 522 °F Wet boiling point 185 °C / 365 °F Viscosity at -40°C (-40°F) 820 mm²/s Viscosity at 100°C (212°F) 2.1 mm²/s Motul 3&4 Dry boiling point 245 °C / 473 °F Wet boiling point 160 °C / 320 °F Viscosity at -40°C (-40°F) 1350 mm²/s Viscosity at 100°C (212°F) 2.3 mm²/s Motul RBF 600 Dry boiling point 312 °C / 594 °F Wet boiling point 205 °C / 401 °F Viscosity at -40°C (-40°F) 1750 mm²/s Viscosity at 100°C (212°F) 2.5 mm²/s Jak widać przy -40 RBF600 ma 2x większą lepkość niż 5.1, natomiast tylko 30% większą niż "zwykły" dot4. Przy temperaturze 100 stopni różnica 20%. Nadal nie zmienia to faktu, że układy hydrauliczne zamknięte nie mają wielkich przepływów płynu, bo ciecze są nieściśliwe. W dobrym samochodzie pedał hamulca praktycznie stoi w miejscu, niezależnie od tego, jak mocno na niego naciskamy. Nie ma więc przepływu płynu, tylko zmiana ciśnienia. Jak już pisałem, używam RBF600 w dupowozie i aucie na tor. Obydwa auta jeżdżą cały rok i ja nie zaobserowałem wolnego działania ESP. Może jest jakiś szczególny przypadek, gdzie ESP zacznie szaleć, ale to powinno być wyraźnie napisane w instrukcji, że używać płynu 5.1,a nie 4. Ja jeszcze się z takimi wymaganiami nie spotkałem. Inna sprawa, że taki RBF600 przy 0 będzie pewnie miał lepkość jak dot5.1 przy -20. Jak ktoś jest w stanie zauważyć różnicę działania ESP/ABS w takich warunkach, to tylko pogratulować ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 08 April 2016 ![]() |
Znalazłem w lokalnym sklepie butelke Castrol React SRF, w miare tanio ale z sierpnia 2015 data produkcji! Brać czy nie ryzykować?
-------------------- www.timeattackpoland.pl / Nissan 350z HR
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
W sumie jak byl nie otwierany to...natomiast ja w identycznej sytuacji olalem temat i wlalem swiezo datowany.
-------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 14:52 |