![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Torun ![]() |
Witajcie,
Jako, ze czas dlugi sie zbieram do takiego projektu przyszedl czas aby sie podpytac co warto zrobic, a co jest totalnie beznadziejnym pomyslem. Pacjent silnik m70b50 czyli 5.0 V12 z palety silnikow BMW. Cel: wiadomo dodatkowa moc i moment, osiaganie jak najwyzszych predkosci obrotowych - dlaczego? bo tak chce o ile sie uda. Propozycje zmian: Calkowity remont jednostki Odelzenie i wywazenie calego ukladu korbowo tlokowego Przejscie z hydraulicznej kasacji luzow do mechanicznej Planowanie glowicy z frezowaniem tlokow celem zwiekszenia CR(fabrycznie 8,8) Wieksze zawory, agresywne walki, poprawa kanalow - szczegolnie wydechowych bedacych pieta achillesowa tego motoru (ach ta ekologia), poprawa komory spalania Poprawa smarowania glowicy Pospawanie baranow(ew dobor jakis dostepnych z innych motorow - podejdzie od m20 na jedna strone?) ITB i nowy dolot Map sensor 6 cewek Standalone Prosze o odpowiedzi osoby z jakims doswiadczeniem w takim temacie. Nie pisac mi o tym, ze moge sobie kupic m60 i zapakowac kompresor bo mnie cos takiego absolutnie nie obchodzi. Budzet nieograniczony, czas wykonania projektu rowniez. Rowniez nie interesuja mnie genialne porady zeby zapakowac do tego silnika turbo. Ja chce takie wlasnie N/A i pytam czy jest sens wykonywac ww przerobki czy nie lub ew prosze o wlasne propozycje co jeszcze mozna zrobic. Docelowo silnik wyladuje w odchudzonej budzie bmw e31 oczywiscie spiety z 6biegowym manualem. Dziekuje za wszelkie rzeczowe porady Pozdrawiam K |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
jeśli chcesz to robić to moja rada
poszukaj w europie kogoś kto to już zrobił i wyślij do niego motor, wyjdzie taniej i szybciej niż samemu odkrywać amerykę, bo przy naszych fachowcach co 3 razy wysadzisz motor i się prędzej zniechęcisz niż zrobić do tego ITB i ze stroisz na SA. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
jedyna rada jaka mi przychodzi do glowy to abys zrobil to wedlug sztuki tuningu silnikow N/A i powinno byc git.
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
to bym się nie zastanawiał, na statek i robimy
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Tylko troche kiepskie efekty jak na 6l pojemnosci i TAKIE koszty...
Chyba, ze to whp, ale te raczej ciezko zmierzyc na hamowni silnikowej ![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
No właśnie mam takie same odczucia. 83k$ to już można sobie kupić niezły kawal fury.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
moze ta firma doskonale wie, ze dla ludzi lubiacych dlubac silniki bez sensu nie ma czegos takiego jak gorna granica kosztow
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 19 December 2006 Skąd: Piaseczno ![]() |
ale tacy ludzie lubią raczej sami dłubać niż oddać komuś i zapłacić. co to wetdy za przyjemność?
wg mnie te moce są do osiągnięcia znacznie taniej i od ręki w seryjnie klepanych silnikach. bezsensowny projekt. -------------------- '92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II '90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 December 2008 Skąd: Poznań ![]() |
a ja sie zastanawiam (może troche naiwnie) czy nie udałoby się tam dołożyć troche więcej zaworków? tzn. przekładać całe głowice 2x24V
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Torun ![]() |
Jak zrobisz odlew glowicy m50 lustrzany to tak. Kanaly sie pokrywaja. Dokonano tego, nie raz.
Co do tematu to jednak niektorzy nie potrafia czytac i nabijaja tylko posty. Nie pytalem o sens przebudowy tylko o sens coponiektorych modow. pzdr |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 December 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Camil będziesz się w to bawił? Taka operacja, przynajmniej w moim autku dużo pomogło. W twoim przypadku, przy wyższym CR też pewnie byłoby bardzo przydatne.
pzdr |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Torun ![]() |
Ale jaka operacja? Co dokladnie zrobiles?
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 December 2008 Skąd: Poznań ![]() |
nieco inna liga, audi 5cyl w rzędzie, miałem 10V i przeskok na 20V. U mnie do tego wszystkiego dochodzi turbosprężarka więc to troche zmienia, ale wystarczy porównać te 2 silniki w serii, tzn 10V który ma 136KM i 20v ~170KM. No i to jak się wkręcają na obroty i na jakie obroty, 20V oczywiście kręci się wyżej.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Torun ![]() |
wiesz przekladka glowicy w rzedowce a w v to kosmos. ale oczywiscie jest to mozliwe. bede robil to albo rownolegle albo uznam 48v za stage2.
pzdr |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY ![]() |
Widze, że masz ochotę pójść w n/a. Ja na twoim miejscu zastanowiłbym się czy nie lepiej byłoby trochę w niego dmuchnąć jakąś mechaniczną sprężarką tym bardziej, że masz niewysokie cr.
Bez głowic 24V efekty dłubania n/a mogą wyjść mizerne do poniesionych kosztów, głowica 12V nie dostarczy tyle powietrza co 24 zawory. Pozdrawiam i życzę powodzenia. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Mnie najbardziej intryguje czy można zrobić lustrzany takiej głowicy, i czy będzie to trzymało parametry.
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Torun ![]() |
Jak sie okazuje koledzy w us potrafia z walkow schricka, 6 podwojnych cewek, wiekszych przepustnic, polerce kanalow, standalone wyciagnac 485RWHP. Aha ma sucha miske.
Prosze po raz kolejny. Nie interesuje nas kompresor ani turbo. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 16 June 2008 Skąd: TheDark ![]() |
no to nie pytaj o sens tylko działaj
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 10:05 |