![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 26 June 2012 ![]() |
Witam. Kupiłem Mazdę RX8 z 2005 roku (za cene golfa III w kiepskim stanie), auto mialo byc z uszkodzonym silnikiem, kręciła ale nie odpalała. Przebieg 120tys km, kompresja na rotorach 7,3 i 6,9. Po wymianie swiec auto odpaliło, więc wymieniłem przepaloną cewkę, filrty, olej. Auto jezdzi normalnie do 5000 obrotow, pozniej traci oc i strasznie opornie się wkręca. Na luzie kręci się do końca ale zdeydowanie za wolno. Na niskich obrotach czuć, że auto ma moc, na 2 biegu mozna jezdzic ronda bokiem, pali bardzo dobrze na zimnym i cieplym silniku. Po podpięciu do komputera pojawił się błąd listwy can, po usunięciu nie wraca, ale nie zmienilo to zachowania auta. Troche kopci na bialo na zimnym silniku.
Filmy pokazujace jak auto chodzi na luzie: https://www.youtube.com/watch?v=1Cfmg_5Wl30...eature=youtu.be i na biegu: https://www.youtube.com/watch?v=Ed_65xcdjAs...eature=youtu.be Kupilem na allegro interfejs ELM237 oraz program scanmaster elm Po zczytaniu parametrow podczas jazy i postoju widac roznice w ilosci dostarczanego powietrza. na biegu powyzej 5 tys dostaje mniej niz na luzie. Układ dolotowy jest wtczyszczony, przepustnica pracuje poprawnie. Na luzie: ![]() Na biegu: ![]() Zaden mechanik nie jest w stanie pomoc, bo to RX. Panowie, moze wy pomozecie? Co może być przyczyną? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
kojot garage pewnie ogarnie
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 26 June 2012 ![]() |
Domyślam się, ale moze uda się samemu naprawic, transport auta oraz naprawa pewnie wyniesie mnie polowe co za niego zaplacilem. Auto mialo byc swapowane, ale jako ze silnik okazal sie dzialac, to moze uda sie naprawic niewielkim kosztem i pojezdzic troche na rotaxie.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 24 July 2013 Skąd: Śladów/Warszawa ![]() |
Witam. Kupiłem Mazdę RX8 z 2005 roku (za cene golfa III w kiepskim stanie), auto mialo byc z uszkodzonym silnikiem, kręciła ale nie odpalała. Przebieg 120tys km, kompresja na rotorach 7,3 i 6,9. Po wymianie swiec auto odpaliło, więc wymieniłem przepaloną cewkę, filrty, olej. Auto jezdzi normalnie do 5000 obrotow, pozniej traci oc i strasznie opornie się wkręca. Na luzie kręci się do końca ale zdeydowanie za wolno. Na niskich obrotach czuć, że auto ma moc, na 2 biegu mozna jezdzic ronda bokiem, pali bardzo dobrze na zimnym i cieplym silniku. Po podpięciu do komputera pojawił się błąd listwy can, po usunięciu nie wraca, ale nie zmienilo to zachowania auta. Troche kopci na bialo na zimnym silniku. Filmy pokazujace jak auto chodzi na luzie: https://www.youtube.com/watch?v=1Cfmg_5Wl30...eature=youtu.be i na biegu: https://www.youtube.com/watch?v=Ed_65xcdjAs...eature=youtu.be Kupilem na allegro interfejs ELM237 oraz program scanmaster elm Po zczytaniu parametrow podczas jazy i postoju widac roznice w ilosci dostarczanego powietrza. na biegu powyzej 5 tys dostaje mniej niz na luzie. Układ dolotowy jest wtczyszczony, przepustnica pracuje poprawnie. Na luzie: ![]() Na biegu: ![]() Zaden mechanik nie jest w stanie pomoc, bo to RX. Panowie, moze wy pomozecie? Co może być przyczyną? Wygląda z grubsza na wadliwą pracę układu podciśnień. Jeden z trzech elektrozaworów od grodzi. Możliwe też że cewki pozostałe które przeważnie padają razem. Na pierwszym miejscu zapuść oko w katalizator. Jak jest to się go pozbądź. Jak nie ma to szukaj w tym co pisałem wcześniej. -------------------- Rotary Engine Vehicles Service
Naprawa i modyfikacje silników wankla, serwis pojazdów z silnikiem rotacyjnym. 508-279-238 tomek@rotaryengines.pl |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 December 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Ten samochód patrząc po filmikach nie wkręca się na wolnych też normalnie.
Miałem takie objawy w 3 sztukach. 3 razy był inny winowajca. 1. zapchane kanały wydechowe w platach od bardzo twardego nagaru, który odłożył się tam najprawdopodobniej przez katalizator. 2.Stare paliwo - jeśli auto stało to bardzo prawdopodobne. Spuść to co masz w baku, wlej nowe i sprawdz. 3. Najsmutniejsza opcja - silnik się zacierał. -------------------- RX-7 FD3s // Viper // Soarer // JZS147 // 325i // 523i // 323 BG 2,5V6 // Kadett C QP
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Moze ja jestem slepy,ale w ktorym miejscu na jalowym masz wiekszy przeplyw , niz na biegu? Na biegu dojechales maks do 6 tys rpm i odpusciles gaz. Przy tych 6000rpm osiagnales tyle samo (ok 125g/s) co na postoju.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
jackkpl nie jesteś ślepy. Pytanie dlaczego na biegu odpuszczono gaz?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 March 2014 ![]() |
Może problem z przepustnica bo tam jest elektroniczna tak jak by trakcja zadziałała hehe wtedy gdy nie trzeba.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 08:45 |